Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 18:31

Toen ik net deil slikte kwam ik wel aan en ging ik in twee maanden tijd van cup B naar D. Nu ben ik weer slank, maar de borsten zijn gebleven. :)) Qua gedrag weet ik eigenlijk niet zo goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:23

Ik ging van A naar B dus ik klaag ook niet :Y)

Ik lag zonder pil 10 dagen KO en dan de week ervoor ook fiks krampen. Ik zat en zit met de pil wel even goed in mijn vel, maar stabieler. Als ik nu een tegenslag heb kan ik die relativeren. Zonder was alles sneller drama. En ik was veel minder verdraagzaam :o

fleurtjeuh

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 22:56

Ik merkte ook sterk verbetering toen ik stopte met de pil. Veel stabieler en weer meer blij en minder depressie.
Nu een spiraal en wel redelijk stabiel, wel weer meer down

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 21:36

Hier ook een stuk leuker, vrolijker en hoger libido zonder de pil. Ik heb nu een koperspiraal. Was even afzien (menstruatie is een tijdje nogal heftig en pijnlijk geweest) maar dat nam steeds meer af, inmiddels zit ik nu op hooguit een dagdeel bestrijdbare pijn en een menstruatie van 2-3 dagen :oo

Vandaag was ik vrijwilliger bij de open monumentendagen voor ons pand. We hebben van die mooie lampen die omhoog schijnen tegen het gewelfde plafond. Erg mooi maar natuurlijk moeten al die kleine koters hun handjes daarop leggen :n en dan krijgen wij klachten dat er een bordje bij moet staan... Ja alsof dat kind dat leest := Hou hem gewoon bij je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 22:45

Wat is er mis met gezond verstand dat ze hun handen moeten leren thuis houden? En dan janken als ze zich verbranden aan zo een spot.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 23:05

Ik was vrijdag in een museum waar een oude auto uitgesteld stond achter een touwtje dat duidelijk als hekje bedoeld was.
Staat er een vrouw met een 2 jarig jochie dat gewoon onder het touwtje doorgaat en op de auto klimt onder aanmoediging van de moeder.
De bewaking kwam er op af en vervolgens ging die moeder echt volslagen dom staan doen dat ze niet wist dat het niet mocht want er stond geen bordje |o

Vervolgens lopen ze weg en even later komt dat hummeltje zonder zijn moeder in het visier weer richting de auto. Ik vroeg me echt af of ze dit opzettelijk deed omdat de bewaking vast geen 2 jarige aanspreekt :=
Echt zoooooo genant >;)

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 23:45

Pfffff wat een achterlijk mens zeg.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 23:51

Sizzle schreef:
Ik was vrijdag in een museum waar een oude auto uitgesteld stond achter een touwtje dat duidelijk als hekje bedoeld was.
Staat er een vrouw met een 2 jarig jochie dat gewoon onder het touwtje doorgaat en op de auto klimt onder aanmoediging van de moeder.
De bewaking kwam er op af en vervolgens ging die moeder echt volslagen dom staan doen dat ze niet wist dat het niet mocht want er stond geen bordje |o

Vervolgens lopen ze weg en even later komt dat hummeltje zonder zijn moeder in het visier weer richting de auto. Ik vroeg me echt af of ze dit opzettelijk deed omdat de bewaking vast geen 2 jarige aanspreekt :=
Echt zoooooo genant >;)

Haha ik heb een keer het alarm getriggerd, ook bij zo'n auto O:) Maar dat was omdat ik graag op het grind wilde staan waar de auto op stond... Ben gelijk weggerend :+

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 00:30

Nou, het was vandaag weer raak hoor!
Ik ging sigaretten halen bij de pomp waar een vriendin, tevens oud klasgenoot van mijn vriend, werkt.
Ik laat vallen dat ik binnenkort alleen nog maar terugkom voor de gezelligheid, omdat ik wil stoppen met roken."oh!" roept ze meteen "willen jullie kinderen? Wat leuk!"
Ik: "eh, nee... Ik wil eigenlijk geen kinderen"
Zij: "oh... Maar de meeste mensen stoppen met roken omdat.... Tsja... Maaaar ik heb ook een dochter he, en ze haalt me soms het bloed onder de nagels vandaan, maar het is zóóó leuk als je ze eenmaal hebt!"
Ik: "oh, dus ik moet ze eerst krijgen en dan pas leuk gaan vinden? Ik denk dat ik dat toch ff andersom doe" :Y)

Ik begin serieus te overwegen gewoon te zeggen dat ik ze niet kán krijgen.... Zou dat heel slecht van me zijn? Aangezien er natuurlijk ook heel veel vrouwen zijn die ze niet kunnen krijgen maar ze wel heel erg graag willen...
Ethisch dilemma -O-

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 07:52

Laurora schreef:
Ik begin serieus te overwegen gewoon te zeggen dat ik ze niet kán krijgen.... Zou dat heel slecht van me zijn? Aangezien er natuurlijk ook heel veel vrouwen zijn die ze niet kunnen krijgen maar ze wel heel erg graag willen...
Ethisch dilemma -O-

Ben je wel meteen van t gezeur af O:)

Maar dan gaan mensen je wel 'zielig' vinden en je wordt geacht het zelf ook erg te vinden... want als je zegt het helemaal niet erg te vinden dat t niet kan, krijg je rare blikken.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 08:28

Gewoon zeggen als een feit dat je geen kinderen wilt.
Kort en krachtig houden en bij een preek zeggen " leuk voor jou, maar ik wil ze gewoon niet".
Dan stopt het echt wel.

Heb zelf nooit moeite gehad met mensen die proberen om je over te halen. Alleen mijn schoonouders nog wel eens, maar kon ik ook wel snel afkappen.

Nu ondertussen wel een zeer gewenst zoontje, maar raad het echt niemand aan als er geen wens voor kinderen is. De zorg en opvoeding van een kind vergt veel van je. Dat moet een bewuste keuze zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 09:00

Je kan ook gewoon zeggen dat je broedhok eruit is. Vinden ze je iig niet zielig..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 09:44

Dat alles terzijde: sinds wanneer kun je niet meer stoppen met roken omdat je dat zelf wil? O.o

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 09:50

Magrathea schreef:
Dat alles terzijde: sinds wanneer kun je niet meer stoppen met roken omdat je dat zelf wil? O.o

Nou, dat schijnt toch echt voor ern heleboel mensen een dingetje te zijn, getuige de grote hoeveelheid topics over dat onderwerp. Blijkbaar vinden heel veel rokers die dat zelf willen, het toch heel lastig om daadwerkelijk te stoppen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 09:51

Niemand geeft om je eigen gezondheid. De wereld draait om kinderen. Snap dat dan

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 10:34

oomens schreef:
Magrathea schreef:

Nou, dat schijnt toch echt voor ern heleboel mensen een dingetje te zijn, getuige de grote hoeveelheid topics over dat onderwerp. Blijkbaar vinden heel veel rokers die dat zelf willen, het toch heel lastig om daadwerkelijk te stoppen.

Ja in die zin snap ik het, maar ik heb toch meer bewondering voor iemand die volledig voor zichzelf stopt dan iemand die er een externe reden voor heeft, zoals een kind

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 10:49

c_alsemgeest schreef:
mag ik even klagen...

schoonmoeder wilde altijd graag oma worden, prima zal je er een moeten adopteren :+
Buiten verwachting heeft mijn schoonzus nu een kindje gekregen. Super leuk voor hun en schoonmoeders en ein-de-lijk oma. *\o/*
Dus ik had de verwachting dat het gezeur en het onderwerp nu weg zouden zijn...
Maar nee, het is x10 -O- :')
Want "Chantal als je dit zo ziet, dan willen jullie toch ook wel zelf een kindje, dat is toch leuk?"
"uh nee, als ik dat geval zo zie is mijn bevestiging alleen maar veel groter dat ik zelf géén kinderen wil" :Y) :D

Ohja... dit herken ik.. precies het zelfde, en ik dacht ook hetzelfde als jou dat het nu wel over zou gaan maar nee :')

Een troost, het wordt minder, althans dat is hier gelukkig het geval haha

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 12:17

Bij schoonouders helpt het ook wel wanneer je partner zich ermee bemoeid, alsof het voornamelijk zijn keuze is.
Dan heeft het ook weinig zin om je schoondochter over te halen :roll:

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 16:19

Afbeelding

:=

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 22:12

Doet mij aan deze denken, die zag ik laatst op fb:

Afbeelding

Ik was vandaag naar Dinoland, met vrienden en hun dochtertje van vier. Ik heb het overleefd en mij zelf ook als een kind gedragen :')

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 23:19

Ik was vandaag op bezoek bij een vriendin in hun nieuwe vinex huis, met baby en kleintje. Ik wist niet hoe snel ik weer weg moest komen. :o Niet om haar uiteraard.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 23:34

Gadver vandaag op TLC kwam een fragment voorbij van die serie over die vijfling. Stront lag zelfs overal op de vloer. :r

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:00

Oh die serie heb ik laatst zitten kijken. Wát een ellende zeg. Die vijfling was hélemaal hysterisch. Rennen, gillen, rondrennen. Ik vond het zo zielig want ze hadden nog twee kinderen (toch?) eentje daarvan kreeg in ieder geval amper aandacht omdat die vijfling helemaal door het lint ging elke keer. En dan was er ook nog eentje die scheel keek en geopereerd moest worden. Wát een stress voor die mensen zeg. Ik denk dat ik helemaal gek zou worden.

Ik moest wel lachen om het feit dat moeders en vaders elke keer een perfect gestijld kapsel hadden, ik denk niet dat ik als moeder van zeven kinderen nog tijd zou hebben om mijn haar te krullen. En pa zat elke dag in de sportschool :+

Het waren ook echt lelijke kinderen :')

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:13

Nee ze hebben er in totaal 6. Ze hadden al een dochter en daarna kwam die vijfling. Ten eerste snap ik al niet waarom iemand dat zichzelf aan wil doen. Want een vrouw kan nooooiit op natuurlijke wijze zwanger worden van een vijfling.

Ik vind ook echt dat ze veel te veel freaken over die Hazel met haar oogoperaties.
Dat zijn echt de meest voorkomende operaties. En vaak is 1 keer niet voldoende, vooral als je jong bent. Mijn ouders hebben nooit zo gefreakt met mijn oogoperaties en dan praat ik over 25 jaar geleden... :')

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:18

Nou dan vind ik het nog zieliger want dat ene kind krijgt nu echt te weinig aandacht. Ze maakten inderdaad echt paniek, maar goed het is natuurlijk ook tv en het wordt lekker aangedikt. Alles voor de kijkcijfers.