Gastric bypass

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 07:09

Ik zou het even voorleggen aan je behandelend centrum of de huisarts, vaak is er wel een glucosemeter te leen.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 08:30

Saga schreef:
Ik zit nu rond de 1000 calorieën, we mochten tot 1100.
En rond de 60 gram koolhydraten, mocht tot 70/75.
Ozempic gebruik ik ondertussen al 2 jaar op de volle dosis, werkt ook niet voor gewichtsverlies bij mij.
Wel heel fijn voor de bloedsuikerpieken en dalen die ik ervoor had.

1000 kcal is echt heel erg weinig zeg! Ik kan me voorstellen dat je daar wiebelig van wordt...

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 10:23

Ja, maar het is maar iets minder dan ik normaal at.
Ben vandaag wéér 500 gram aangekomen zelfs. :x

Volgens mij kun je bloedsuikermeters trouwens ook zelf kopen, ze zijn niet heel erg duur.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 10:32

Saga schreef:
Ik zit nu rond de 1000 calorieën, we mochten tot 1100.
En rond de 60 gram koolhydraten, mocht tot 70/75.
Ozempic gebruik ik ondertussen al 2 jaar op de volle dosis, werkt ook niet voor gewichtsverlies bij mij.
Wel heel fijn voor de bloedsuikerpieken en dalen die ik ervoor had.

Is het een optie om bij een andere kliniek te kijken? Ik vind 1000 echt heel weinig, zelfs nu na de gbp. En dat ze dan willen dat je dus nog minder gaat eten... dat kan niet gezond zijn. Je lichaam heeft de voedingsstoffen ook nodig.

Het valt me op dat het per kliniek zo anders is. Ik lees bij meerderen dat je eerst moet afvallen, streng dieet oid.

Maar bij sommige klinieken, zoals de mijne (ik zit bij de NOK in Nieuwegein) heeft was dat absoluut geen vereiste.

Wel werd er gestuurd om voor de operatie te oefenen met de 6 eetmomenten en voldoende drinken verdeeld over de dag. En werd het uiteraard wel gestimuleerd om af te vallen. Dan is je lever namelijk kleiner en ging het herstel beter.

Wat wel absoluut niet mocht was dat je op de dag van de operatie zwaarder mocht zijn dan je startgewicht bij de intake. Daar waren ze wel heel streng over. Maar dat was het eigenlijk.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 10:39

Nee, het gaat hier via het ziekenhuis en ik mag alleen in het ziekenhuis in mijn eigen provincie.
Ondanks dat die andere een stuk dichterbij is.

Ik vind zelf 1000 niet persé te weinig, voor mij persoonlijk.
Ben er nu na deze dagen goed aangewend en heb niet elke dag vreselijke honger.
Alleen op bepaalde dagen.
En ik heb elke dag buikpijn, omdat ik uit nood (gebrek aan alternatieven) weer melkproducten ben gaan eten.
Maar dat lijkt ook minder te worden.

Ik ben wel net iets lichter dan tijdens het weegmoment in oktober, maar dat zal maximaal 2 kilo zijn.
Het is ontzettend frustrerend als je alles via hun regels doet en gewoon alsnog aankomt.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 10:58

Saga schreef:
Nee, het gaat hier via het ziekenhuis en ik mag alleen in het ziekenhuis in mijn eigen provincie.
Ondanks dat die andere een stuk dichterbij is.

Ik vind zelf 1000 niet persé te weinig, voor mij persoonlijk.
Ben er nu na deze dagen goed aangewend en heb niet elke dag vreselijke honger.
Alleen op bepaalde dagen.
En ik heb elke dag buikpijn, omdat ik uit nood (gebrek aan alternatieven) weer melkproducten ben gaan eten.
Maar dat lijkt ook minder te worden.

Ik ben wel net iets lichter dan tijdens het weegmoment in oktober, maar dat zal maximaal 2 kilo zijn.
Het is ontzettend frustrerend als je alles via hun regels doet en gewoon alsnog aankomt.

Kom je juist niet aan omdat je te weinig binnen krijgt waardoor je lichaam zich in overlevingmode zet en het geen wat binnen komt extreem opslaat?

Saga

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 11:07

Ja, maar je kunt niet meer opslaan dan dat je binnen krijgt.
Dus zelfs al zouden al die 1000 calorieën worden opgeslagen, dan zou ik nog meer moeten verbranden dan dat, veel meer zelfs.
En ik weeg alles netjes af en eet nu in deze periode veel kant het klaar, waardoor ik zeker weet dat ik niet meer binnen krijg dan ik opschrijf.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 15:09

biggirl schreef:
Kom je juist niet aan omdat je te weinig binnen krijgt waardoor je lichaam zich in overlevingmode zet en het geen wat binnen komt extreem opslaat?

Een bekende van mij heeft dit ook. Zij eet al jaren eigenlijk extreem weinig (heeft moeite met eten), maar heeft wel overgewicht en valt niks af. Bij haar is het juist zo dat het lichaam inderdaad op overlevingsnmode zit.
Zij verbrand absoluut meer dan ze binnenkrijgt, maar toch valt ze niet af/is ze aangekomen.

Zij moet nu verdeeld over de dag porties eten, en vooral een stuk meer gaan eten dan dat ze nu doet. Ja ze komt dan eerst aan, maar zal straks wel gaan afvallen.