Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:24

_sharonnn schreef:
Maar zo werkt het wél!
Dat is nu eenmaal zo, een wandeling begint met 1 stap, maar je moet die stap wel maken en blijven doorgaan met stappen, anders kom je nergens.

Ik mag mijn mening verkondigen net als jij.

Ik vind dat Kayleigh gelijk heeft, als jij steeds smoesjes leest, neem je iemand niet serieus meer.

Waar staat precies dat je je mening niet mag verkondigen ? Ik zeg dat ik blij ben dat mensen mij niet zulke dingen hebben gezegd als ik t ns moeilijk had.

Je HOEFT niet op haar te reageren. Je HOEFT iemand niet te kwetsen, ook al mag het wel.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:25

Ken mensen die elke week op een bepaalde dag patatdag hebben en die zijn graatmager. Daarom dacht ik dat het ook geen kwaad kon als je eens over de schreef gaat. Natuurlijk is dit nu even zwart wit want waarschijnlijk zit er in mijn dagelijkse (voor mijn gevoel) gezonde patroon ook iets mis anders zou ik wel moeten kunnen afvallen. En qua motivatie, tja die is er niet elke dag 100%. Maar wat ik al eerder zei ik weet heel veel ook gewoon niet. Juist omdat er veel adviezen worden gegeven die soms tegenstrijdig zijn en het is ook even uitzoeken wat voor jou werkt en wat niet. En ik blijf mijn verhaal en vragen hier op bokt plaatsen juist omdat ik niet zie wat er fout gaat als ik naar mezelf of mijn voeding kijk.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 13:25

In dit geval irrelevant dacht ik.
Iemand die 100 adviezen heeft gehad, weet hoe het moet..
Schop onder de kont hebben mensen nodig, been there done that.
Ik heb t ook zwaar gehad, maar heb ook doorgezet omdat ik wil, daar winnen mensen veel mee.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 13:27

xNathaliee schreef:
Ken mensen die elke week op een bepaalde dag patatdag hebben en die zijn graatmager. Daarom dacht ik dat het ook geen kwaad kon als je eens over de schreef gaat. Natuurlijk is dit nu even zwart wit want waarschijnlijk zit er in mijn dagelijkse (voor mijn gevoel) gezonde patroon ook iets mis anders zou ik wel moeten kunnen afvallen. En qua motivatie, tja die is er niet elke dag 100%. Maar wat ik al eerder zei ik weet heel veel ook gewoon niet. Juist omdat er veel adviezen worden gegeven die soms tegenstrijdig zijn en het is ook even uitzoeken wat voor jou werkt en wat niet. En ik blijf mijn verhaal en vragen hier op bokt plaatsen juist omdat ik niet zie wat er fout gaat als ik naar mezelf of mijn voeding kijk.

Nogmaals met het lijstje dat jij hier geplaatst hebt, kan het niet misgaan, of je bent medisch niet in orde of je plaatst hier niet wat je eet.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:27

xNathaliee schreef:

Een keer per week een frietje moet gewoon kunnen hoor als je de rest van de week gezond doet. En voldoende beweegt. Ik heb het al die tijd gedaan op zaterdagavond en er 37 kilo mee afgevallen. Ik zou zeggen plaats hier gewoon elke dag je lijstje en dan wil ik er gewoon naar kijken en op reageren. PB ben ik niet zo goed in, die lees ik en vergeet ik te antwoorden :o

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:28

_sharonnn schreef:
Ik heb t ook zwaar gehad, maar heb ook doorgezet omdat ik wil, daar winnen mensen veel mee.

Ik had zelfs een personal trainer. Ik wist dondersgoed wat er moest, en ook ik heb perioden gehad dat ik het allemaal gewoon niet meer zag zitten. Ben ik blij dat mijn trainer niet zo reageerde.. Ik had geen trap onder mn reet nodig want ik wilde WEL. Ik had wat steun en begrip nodig om er weer tegen te kunnen.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:30

_sharonnn schreef:
xNathaliee schreef:

Nogmaals met het lijstje dat jij hier geplaatst hebt, kan het niet misgaan, of je bent medisch niet in orde of je plaatst hier niet wat je eet.

Aangezien ik medisch in orde ben (uit bloedonderzoek kwam niks) zal ik wel andere dingen eten dan ik vermeld :j

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 13:30

Babsiej schreef:
_sharonnn schreef:

Ik had zelfs een personal trainer. Ik wist dondersgoed wat er moest, en ook ik heb perioden gehad dat ik het allemaal gewoon niet meer zag zitten. Ben ik blij dat mijn trainer niet zo reageerde.. Ik had geen trap onder mn reet nodig want ik wilde WEL. Ik had wat steun en begrip nodig om er weer tegen te kunnen.

Je deed t dus niet, je had nog niet genoeg wilskracht. Dat kan, maar het draait wel degelijk om willen, lees je eigen stukje maar eens goed :)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:31

Ik heb weleens een aantal dagen met een schriftje rondgelopen en alles wat ik at of dronk met tijdstip opgeschreven. Misschien eens proberen ?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:32

_sharonnn schreef:
Je deed t dus niet, je had nog niet genoeg wilskracht. Dat kan, maar het draait wel degelijk om willen, lees je eigen stukje maar eens goed :)

Dat je iets wil, wil nog niet gelijk zeggen dat je t ook kan. Daar is soms veel hulp voor nodig en vallen en opstaan. Het is een behoorlijke strijd.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:32

Dat heb ik ook al eens gedaan voor de dietist :j

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:33

xNathaliee schreef:

Je weegt je eten ook goed af?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:34

xNathaliee schreef:

Kijk jij vergelijkt je met andere mensen, jij bent jij hun zijn hun.

Ga terug na de basis, vraag secricible anders gewoon om advies.

#willen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:36

en wie zegt dat adviezen voldoende zijn en inspelen op wat de persoon nodig heeft. Iemand moet coping skills leren, en dat lukt niet altijd dmv de algemene adviezen die hier staan. Ook niet als je die adviezen 100 keer krijgt. Je zal specifieke coping moeten aanleren en dat is echt heel heel moeilijk.

Ik vind dit best een interessante discussie, maar ik denk dat het goed is die los te koppelen van de persoon want ik vind dit echt heel persoonlijk en kwetsend. Kunnen we dit los maken van 1 persoon?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:37

Babsiej schreef:
xNathaliee schreef:

Je weegt je eten ook goed af?

Op zo'n simpele weegmachine van de Action, is toch gewoon goed?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:38

Ja hoor, maakt niet uit wat voor weegschaal :P Bedoelde meer, je weet precies wat je eet op een dag ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:40

Ik eet ook elke week frietjes en soms nog veel meer slechts. Echter kom ik niet aan, ik word niet dikker. Het gaat inderdaad om de totale balans zoals secricible aangeeft. Ik denk dat je nog niet eerlijk en streng genoeg naar jezelf kijkt, Nathalie. En wat ik probeerde te zeggen over die sushilunch, dat mag en kan uiteraard prima, ook als je wil afvallen, maar als je merkt dat het totaal misgaat, zijn dat dingen die je beter kan schrappen. Niet iedereen kan met mate genieten, soms kun je beter tijdelijk helemaal stoppen met 'slecht' voedsel (slecht tussen aanhalingstekens, want wat is slecht ;) Andere discussie btw).

secricible

Babsiej schreef:
Ja hoor, maakt niet uit wat voor weegschaal :P Bedoelde meer, je weet precies wat je eet op een dag ?

blijkbaar niet dus...

xNathaliee

Aan het begin woog ik alles af, nu weet ik wel bij bepaalde producten hoeveel het weegt en hoeveel scheppen van een bepaalde groente ik kan nemen.

secricible

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:43

en toch zou ik afwegen. Alles, echt alles in eerste instantie. Alles meetbaar maken.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:45

Bij mij heeft het overstappen op minder (dus echt niet helemaal schrappen van) koolhydraten goed geholpen om mijn lichaam even een 'boost' te geven. Dit zou je met je diëtiste kunnen overleggen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:49

Maar wat ik niet snap, als 'een langzame stofwisseling hebben' een fabel is, hoe komt het dan dat er genoeg mensen zijn die van alles kunnen eten en gewoon niet aankomen? Waarom zou dat andersom dan niet zo kunnen werken?

Dat vraag ik me oprecht af. Sorry dat ik zo binnen kom vallen met een vraag die misschien ook niet 100% relevant is in deze discussie :o

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 14:10

Jongens! laten we vriendelijk blijven!

Ik heb ook jaren geprobeerd af te vallen zonder succes. Ik werd er dood moe van. Verschillende diëtisten bezocht en niets hielp ik kwam alleen maar aan. Zij zeiden ook hou een lijstje bij van wat je eet. Dat deed ik, maar als ik er nu aan terug denk smokkelde ik gewoon te veel met mijn lijstjes haha!

Ik ben vroeger enorm gepusht door mijn moeder om af te vallen. We gingen samen op dieet. Ik heb zelfs Sonja bakker gevolgd, hiermee ben ik 10 kilo kwijt geraakt (die er 2 jaar later gewoon weer aan zat). Op een gegeven moment ging het gepush me tegen staan, ik ging eigenwijs alleen maar meer eten en stiekem dingen zoals chips en snoep kopen en dit verstoppen voor mijn moeder.

In maart kwam ik achter de app MyFitnessPall. Hier in houd ik echt alles precies bij, ik heb de eerste weken alles afgewogen en nu gok ik dit(liever iets te hoog dan te weinig). Stop ik hier mee kom ik ook gelijk weer aan omdat ik gewoon geen rem heb qua eten. Het bewust worden van het eten(wat hoeveel wanneer) is voor mij echt heel erg belangrijk.
Ik eet ongeveer 1560 ckal per dag (vaak iets er onder maar soms iets er overheen, zoals bijvoorbeeld als we patat eten. Op zo'n moment probeer ik over dag minder te eten maar dit werkt ook niet altijd.)

Over het niet weg krijgen; Ik krijg sommige dingen ook echt niet weg. Kokhalzend ja, maar dit is ook niet goed. Als dit zo is zoek ik een alternatief met ongeveer dezelfde voedingswaarden wat ik wel weg krijg. Ook ik lust nauwelijks groenten, maarja die zijn het belangrijkst. Die eet ik dus wel, al is het niet veel en al gaat het kokhalzend, het moet naar binnen en ik moet je zeggen, de laatste tijd gaat het beter! Ik vind het niet lekker, maar ik hoef ook niet meer bij iedere hap te kokhalzen.

Er is sinds maart 5 kilo af en ik voel me prima op de manier waar op het nu gaat. Soms wat minder en soms wat meer, in mijn eigen tempo.

Mijn lijstje tot nu toe:

O: 2 volkoren crackers met ongeveer 1/3e van een avocado, een droge rijstenwafel en een kop koffie met wat halfvolle melk.
T: Time out koekje (maar dan de eigen merk variant) en een rijstenwafel

Het wordt vandaag een lastige dag, we hebben een nieuwe koelkast en de oude is opgehaald. Nu mag de nieuwe pas om 4 uur aan dus hebben we geen koelproducten meer in huis. Die zijn ondergebracht in mijn opa's huis haha. Ik wilde een ei bakken bijvoorbeeld maar we hebben geen boter. Een broodje kaas kan ook niet want de kaas is weg. Ik heb dus echt geen idee wat ik kan lunchen nog. :P

Wow, dit is een lang verhaal geworden haha! ik ga snel verder met leren :Y)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 14:16

Hele moeilijke vraag die je stelt.
Er zijn geen mensen die alles kunnen eten en niet aankomen. Althans, niet door een magisch snelle stofwisseling oid. Als deze mensen meer eten dan zij nodig hebben komen zij aan, dat is simpelweg natuurkunde :)

Vaak is het zo dat die mensen die denken dat ze "alles kunnen eten" overschatten wat ze op een dag eten. Zij eten dus minder dan je denkt en (nog belangrijker) minder dan ze zelf denken!
Een andere reden is beweging: iemand die heel veel verbrand kan veel meer eten dan iemand die niet veel verbrand. En dan hoeft dat helemaal niet in de sportschool te zijn, maar iemand kan van nature energieker zijn dan een ander en dus een veel hogere verbranding hebben daardoor. Mensen zijn zich daarvan niet bewust en dus ook niet bewust dat ze daardoor meer kunnen verbranden. Het merendeel van wat je verbrand, verbrand je onbewust door je kleine niet bewuste bewegingen. Dat kan wiebelen op een stoel zijn, maar ook het kloppen van je hart.

Dit zijn de twee allerbelangrijkste redenen waarom mensen "alles kunnen eten en nooit aankomen"
Andersom kan dit dus ook. Veel mensen met overgewicht onderschatten ontzettend hoeveel zij eten en hoeveel zij verbranden met beweging. Zij denken dat ze "dik worden van lucht", waar geen sprake van is.

Het ingewikkelde aan deze waardes is dat ze geen enkele dag hetzelfde zijn. Sommige mensen gaan steeds meer bewegen als zij meer eten. Zij eten dus steeds meer kcal, maar gaan tegelijkertijd meer bewegen. En vallen dus nog steeds af/komen niet aan. Anderskom kan dit natuurlijk ook: iemand gaat lijnen, maar wordt daardoor minder actief. Niet in de sportschool, maar in de kleine dagelijkse dingetjes. En dus onbewust (!!)

Het hele verhaal staat hier heel duidelijk uitgelegd, neem er even rustig de tijd voor want het is ingewikkelde materie:
http://www.guydroog.com/2015/02/15/de-s ... ing-mythe/

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 14:22

Je was me voor secricible, scheelt mij weer typen :D