Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 07:51

Dat figuur.heb ik momenteel precies zo. En inderdaad zoals solarpleure hierboven ook zegt: toen ik een stuk minder zwaar was had ik daar geen last van. Dat is dus echt een vetprobleem.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 08:00

Goed bezig allemaal!

Dit topic werkt mega motiverend, zo is het veel makkelijker vol te houden.

Renske wat goed dat je ook begonnen bent, hou vol!

Voor de muffintop zou ik inderdaad schuine buikspieren doen, maar de love handles en het onderbuik vetje zijn de laatste vetjes die weg gaan. Het zal dus vooral een kwestie van vet verbranden zijn.
Doe je ook cardio? Zwemmen, fietsen of hardlopen?

Ik doe nu level twee van de shred en wil vanaf vandaag de 6w6p er bij gaan doen.
Heb al vanaf het begin van de shred spierpijn in mijn kuiten, terwijl de rest me heel gemakkelijk af gaat.

Ik heb aan beide kanten op mijn onderrug net boven mijn billen vetjes, ook zo oncharmant -O-
Deze zijn ook zo hardnekkig, maar we geven de moed niet op :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 08:24

Na Killer Buns ben ik het meeste vet op mijn buik verloren: vetverbranding kan je dus echt niet kiezen. Bij mij blijft het op die plek het langste zitten; na Body Revolution was ik mijn vet op mijn heupen kwijt én boven mijn navel.

Pffff, ik stond vanochtend even op de weegschaal. Ik eet gemiddeld 200-300 kcal minder dan ik verbrand en eet zo clean mogelijk: +1.5 kg. Ik hoop echt dat het gewoon vocht is, en niet weer papperig worden door dat cortisol-gedoe.

Ja he Nant, motiverend he :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 08:52

Ik ben ook aangekomen. Maar mn buik was ook weer ns niet blij dus ik zal wel weer ns ergens op gereageerd hebben (pds). Plus spieropbouw wellicht?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 08:52

Bhriseis: :(:) Dat is balen, even niet wat je verwacht had van de weegschaal.

Ik ben vanmorgen even stiekem op de weegschaal gaan staan en ben sinds vrijdag 0,5 kg kwijt. :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 08:55

Jolien, mwaa, het gaat nu al sinds januari zo -O- De dag dat ik nog eens afval schrik ik me een hoedje.
Gefeliciteerd met je halve kilo! Het geeft altijd een fijne boost als het de goede richting uit gaat!

Forumster, ik heb vandaag een actieplan met extra veel water en meer tussendoortjes 8-)

_Renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:11

Aaaah spierpijn! Maar toch net braaf dag 2 gedaan, gelukkig ging het al beter dan gister ondanks de spierpijn! En de laatste buikspieroefening is echt killing :wow:
Maar ik heb het weer volbracht voor vandaag en ben trots op mezelf. Ben van plan om ook hardlopen op te gaan pakken als extra cardio. Ik wil eigenlijk vooral vet kwijt op mijn bovenbenen en billen, dus hardlopen naast de shred lijkt me een prima aanvulling. Ik voel me in ieder geval goed! Ook al doet alles nu pijn :')

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:04

Nant schreef:
Voor de muffintop zou ik inderdaad schuine buikspieren doen, maar de love handles en het onderbuik vetje zijn de laatste vetjes die weg gaan. Het zal dus vooral een kwestie van vet verbranden zijn.
Doe je ook cardio? Zwemmen, fietsen of hardlopen?

Ik doe verder er eigenlijk niks naast. :o Ik heb best lichamelijk werk dus ben de hele dag al in beweging en ben meestal best moe als ik thuiskom. Op dagen dat ik naar school ga of niet werk probeer ik wel 2 programma's te volgen.

Maar het zal idd nog wel wat vet zijn dan. Maar mijn vetpercentage is 17.7% (10.8kg vet in totaal) dus veel vet wil ik er eigenlijk niet meer af hebben. Maar dan ga ik wel gewoon verder met allerlei programma's volgen met zoveel mogelijk variatie. :D
Op mijn werk (vleesafdeling) probeer ik ook altijd mijn buikspieren aan te spannen tijdens het vlees snijden. :))

Solarpleure en Jolien87: Wat was jullie BMI/vet percentage toen jullie niet die permanente muffintop hadden? Goed trouwens dat je er 0.5kg af hebt. +:)+

Bhriseis: :(:) Hopelijk gaat de weegschaal binnenkort wel in de min..

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:09

Geen idee over m'n vet percentage, ik woog toen 62 kilo (3 minder dan mijn huidige streefgewicht) en zat toen op een BMI van 18.5 (volgens de website van voedingscentrum). Dus net zat :Y)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:49

Ik was toen grappig genoeg bijgekomen: 59.6 kg tegen een lengte van 1.70 m; daarvoor woog ik 57 kg.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:02

Toen ik nog geen muffintop had, was ik niet bezig met mijn BMI of vetpercentage.
Ik woog toen zo'n 65 kilo. Ik ben 1.65 meter.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:26

Ik weeg maar niet meer. Na week 1 shred wad er al vet af, maar volgens de weegschaal was ik in gewicht onverandert. Nou dat motiveert niet :')

Nu voor t eerst de ripped doen. Niet zo'n zin :)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:54

Als je ipv met gewicht met centimeters te werk gaat, zal het dan niet een veel duidelijker beeld geven van je lichaam?
Spiermassa weegt meer dan vetmassa, terwijl spiermassa minder plek in beslag neemt met vetmassa. Dat getalletje op de weegschaal zegt dus weinig.

Ik heb mijn plan aangepast. Ik doe in een week vijf verschillende WO's van JM (yoga meltdown, 30 day shred, 30 day ripped, killer abs, killer buns and thighs). En daarmee ga ik wel opbouwen. Dus voor deze week word het iedere keer tien minuten, en ik breid met 10 minuten uit als ik me daar klaar voor voel.

Dan heb ik toch een beetje van alles te pakken qua krachttraining ?
Cardio doe ik nml. al genoeg (3x zwemmen - 3x hardlopen en 3x wielrennen komen er nog bij nml).

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:01

xEmily haalt me de woorden uit de mond. Meten is beter dan wegen, omdat spieren inderdaad zwaarder zijn maar minder volume hebben als vet.

Is muffintop niet bouw afhankelijk? Ik heb altijd een vrij platte strakke buik e.o., ik merk het als eerst aan mijn benen en billen.
Terwijl een vriendin van mij hele slanke benen heeft maar wel een muffintop. (Iets met appel en peer figuur)

Maar toch voor de mensen die geen resultaat zien :(:) keep going!

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:32

Heeft iemand een youtube link naar 39 day shred level 2?!! Kan hem niet vinden

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:44

39 day? Jij maakt het wel heel spannend ;)
Ze staan allemaal in de openingspost.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:51

Emily, als ik eerlijk ben dan vind ik je plan om elke dag 10 minuten van een bepaalde work-out te doen als vrij zinloos. Om verschillende redenen, zoals de workouts die je noemt zijn van verschillende niveaus, ze zijn op een bepaalde manier opgezet en 10 minuten is echt peanuts. Je geeft aan dat je alles kwa krachttraining wilt, dan zou ik aanraden gewoon het shred of ripped programma in z'n geheel te nemen. Beide zijn een half uurtje (incl warming up en cooling down, zonder 20 minuten) en richten zich op het hele lichaam. Imo ook prima te combineren met de cardio die je al doet, je kunt er ook goed voor kiezen om die programma's om de dag te doen. Ze zijn dan niet zo effectief als elke dag, maar het lijkt mij effectiever dan 5 verschillende programma's 10 minuten per dag.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:04

Ik ben helemaal eens met het feit dat je maten opmeten objectiever is dan de weegschaal aflezen.
Maar ik ben nog niet begonnen met een workout, dus dit is echt puur gewichtsverlies. Spieropbouw is dus nog niet aan de orde bij mij.
Ik zou eigenlijk deze week beginnen met de shred maar ik kan mezelf er niet toe zetten.
Het gezonde eten gaat wel heel erg goed, hoe moeilijk het ook is om de verleidingen te weerstaan. Maar ieder moment dat ik mezelf ervan weerhoud om te snoepen of teveel te eten voel ik me trots. Dus dat ik al een hele vooruitgang ten opzichte van een week geleden.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:19

solarpleure schreef:
Emily, als ik eerlijk ben dan vind ik je plan om elke dag 10 minuten van een bepaalde work-out te doen als vrij zinloos. Om verschillende redenen, zoals de workouts die je noemt zijn van verschillende niveaus, ze zijn op een bepaalde manier opgezet en 10 minuten is echt peanuts. Je geeft aan dat je alles kwa krachttraining wilt, dan zou ik aanraden gewoon het shred of ripped programma in z'n geheel te nemen. Beide zijn een half uurtje (incl warming up en cooling down, zonder 20 minuten) en richten zich op het hele lichaam. Imo ook prima te combineren met de cardio die je al doet, je kunt er ook goed voor kiezen om die programma's om de dag te doen. Ze zijn dan niet zo effectief als elke dag, maar het lijkt mij effectiever dan 5 verschillende programma's 10 minuten per dag.

Thanks voor de feedback (:
Ik ga dan toch nog eventjes googelen hoe en wat ... ik denk wel dat ik er dan twee tegelijk doe in vijf dagen (een 3x, een 2x) maar weet nog niet welke ... ik denk shred en ??

Maar bij Shred staat het 3-2-1 principe. Wordt dat dan niet een beetje te veel cardio of valt dat reuze mee?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:39

Nee, valt heel erg mee. Op die manier blijft je hartslag namelijk hoog.
Veel mensen doen zelfs nog extra cardio na één van de workouts.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:56

Dat is ook gewoon Jillians toverformule: in elke training zit cardio, met die reden die hier aangegeven wordt. Je hartslag moet hoog genoeg blijven. Anders maken twintig minuutjes per dag 'sporten' echt niets uit.

Bovendien vind ik het persoonlijk ook niet zo'n goed plan om de shred maar een paar keer per week te doen: de shred is ontworpen om helemaal te volgen. Tenzij het natuurlijk je enige bedoeling is om gewoon lekker actief en in beweging te blijven :)

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:00

No problem Emily, daar hebben we dit topic voor ^__^ Mij lijkt dat die extra 6 minuutjes per dag niet ineens te veel is. Wat je ook nog zou kunnen doen - schoot me net te binnen - om No More Trouble Zones op youtube op te zoeken, als het goed is staat die per circuit er op, en dan de ene dag de ene helft doen en de andere de andere helft. NMTZ is helemaal op kracht gebaseerd, echt maar een enkele cardio oefening en zoals de naam doet vermoeden worden alle trouble zones getarget. Ik vond NMTZ als student erg leuk om te doen, maar met een full time baan & scriptie schrijven werd een uur per dag me toch te lang, maar m opdelen in twee dagen is prima te doen. Beetje zelf een warming up/cooling down verzinnen.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:17

Help! De link naar level 2 uit de openingspost werkt niet meer! Ik had inmiddels een andere link naar youtube gevonden, maar die doet het inmiddels ook niet meer -O-

Heeft iemand een link naar 30 day shred level 2?? Ik ben druk aan het zoeken, maar kan niks vinden...

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:34

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:39