Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CCCCC

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels) Part 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 17:49

Ik heb het matje, vind het op zich prima te doen hoor :j

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 17:50

Als ik zonder shirtje shred krijg ik rare geluiden uit mijn matje bij de crunches :')

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 17:51

Zo na 3 dagen lui geweest te zijn net dag 2 van level 3 gedaan, kon het wel merken dat ik een paar dagen had overgeslagen. Met level 3 zijn er trouwens heel veel oefeningen op de grond, waardoor ik steeds in de verleiding kom even te blijven liggen. := Vooral bij die ene waarbij je op je buik moet liggen (superman?).. :D En heel veel cardio heb ik anders gedaan omdat ik last van mn voeten/enkels heb. Voel me wel een beetje half zo. :+ Misschien dat ik level 3 wel wat langer ga doen. Maar anders ga ik sowieso verder met Ripped in 30.
Ik sport trouwens ook met een hemdje of een t-shirt, veel te bloot anders. En ik heb geen matje dus dan is het ook te koud om met je blote rug op de grond te gaan liggen. :P

Amaryllis schreef:
Nou, ik heb jullie trouw gevolgd nadat ik dacht 'even' last te houden van mijn enkels.

Het deed echter vandaag nogsteeds pijn na anderhalve week, moest toch al naar de HA dus maar gelijk even laten kijken: in BEIDE enkels een peesontsteking :( Ik voel me zo'n knuppel! Nu 2 weken rust (nouja dat deed ik al) en een kuur met ontstekingsremmers. Dokter moest lachen joh, die zei nou je hebt goed je best gedaan.. ^)

Dus Jillian kan eigenlijk wel trots op me zijn, haha :o

Oei! :(:) Komt dat door het shredden? Ik heb al een tijdje last in mijn hak en aan de zijkant van mijn voet en met springen ook van mijn enkels. Hoop niet dat het dan ook zoiets is. :=

Piepiekuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 17:53

Jullie gaan echt keihard!! Zo maar eens even rustig bijlezen :)

Ik zit zelf een beetje in dubio. Ik kan gewoon niet elke dag shredden. De komende 2 weken gaat het nog wel lukken, maar de 15e komt mijn vriend hierheen en die zaterdag gaan we 2 nachtjes naar Brussel. Denk niet dat ik dan aan het shredden toekom. Die aansluitende week ben ik tot zondag bij mijn vriend + schoonouders. (Ja, we hebben nog pas heel kort een relatie, dus vind ik het nogal vreemd om ineens uitgebreid te gaan shredden) Dus dan mis ik wéér een week.
Als het goed is, is het daarna wat rustiger, en kan ik wel elke dag shredden, (buiten de weekenden om dat ik bij mn vriend zit.)

Zit er over te denken om tot mn vakantie gewoon zo vaak mogelijk elke dag te shredden. Kijken hoever ik kom, en zodra het allemaal iets rustiger wordt er diehard voor te gaan. Het is maar een maandje, je zou haast zeggen dat dat wel moet lukken.

Of is dat een beetje dubbel?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 17:55

Annelinde: Ik herken je probleem wel een beetje, alleen gaat het in mijn geval om een weekje vakantie tussendoor (en vermoedelijk weinig energie om na 't snowboarden nog te shredden). Daarom ga ik tot de vakantie wel gewoon door op de dagen dat het lukt, na de vakantie ga ik weer écht verder. Met helemaal niks doen ben ik bang dat ik straks wat meer eraf moet shredden als dat ik straks ga eindigen, kan ik het beter stabiel houden :+

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 18:18

Wie kleeft er nog meer aan zijn matje? >;)
Bij de laatste abs oefening level 3 zijn de dames altijd drie oefeningen verder omdat ik zowat aan mijn yogamatje geplakt ben, waardoor ik niet zo snel van kant kan wisselen

Het shredden ging lekker, misselijkheid is nog niet over; even wat drinken en dan op naar de yoga

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 18:18

Dat matje van de kruidvat is een yoga matje dus lang en dun.
Buikspier matjes zijn wat korter en dikker. Net wat je zelf fijn vindt.

Die ripped in 30 is die ook geheel te vinden op YouTube of moet ik alvast voor de dvd gaan zoeken?

Ik kan de filmpjes van Fitnessblender ook aanraden. Dat zijn
Korte duidelijke filmpjes waarbij je de training pakt die je op dat moment wilt doen.
Ik pak daar meest nog een filmpje van mee na de shred en eindig met
Tien minuten spier verstevigende yoga. Ben echt een stuk flexibeler geworden :D
Best verslavend dat sporten ;-)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 18:19

Oh dat is wel een leuke tip Zodiacje :)

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:02

Goedenavond!

Dag 22 is gedaan (wat gaat het hard!) en ging gelukkig beter dan gisteren!

Ik las over iemand met een dubbele peesontsteking van t shredden, echt balen zeg! En las nog iemand die misselijk wordt van eieren, dat herken ik haha!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:15

Goedzo Laura!
Ik deed de six week sixpack; wel een leuke uptempo workout vind ik :) Het is veel gevarieerder dan de shred en het ging ook best goed omdat je denk ik niet echt van 0 begint als je er al wat dagen shred op hebt zitten. Ik vertoon studieontwijkend gedrag en heb ook zin in de yoga, gewoon omdat ik ab-so-luut geen zin heb in mijn masterproef :')

Ik voel me ietsiepietsie beter en neem er alvast een peer bij

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:17

Ik wil hierna six week sixpack gaan doen! Is t een beetje vol te houden Brishies?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:17

Zo, net dag twee er op zitten :D Ik heb het matje van de Kruitvat. Ik vind het prima. Verder heb ik ook de gewichtjes, maar daar heb ik door er twee aan elkaar te binden nu toch 1kg van gemaakt. Ik voel mijn benen nu wel heel erg, maar ik heb goede hoop dat dit rond dag vijf weg is :D (ik lees al langer mee hier)

Overigens ben ik 21, bijna 22, wat de leeftijd wat naar beneden haalt geloof ik.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:21

Hoi medeshredders!
Ik heb een vaag yogamatje. voldoet prima.
Ik maak mij meer zorgen over onze oude houten vloer, met al dat gespring van mij :=

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:22

Ik heb een sinaasappeltje gegeten en over 30 minuutjes ga ik dag 29 killen *\o/*

Ik schud de trainingen nu trouwens zo uit m'n mouw.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:22

Ik wil me ook graag melden :D Ik lees al een paar weken mee maar ben 4 dagen geleden begonnen. Heb sinds vandaag ook gemeten en gewogen ( ;( ) dus dat ga ik ook bijhouden. Door medicatie ben ik zeker 10 kilo aangekomen en die wil ik er graag weer af hebben, dus shredden icm 2x per week intensief fitnessen gaat me hopelijk helpen :)

Ik ben 20 btw.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:23

Ik ga om 19.00 uur dag 27 doen! Heb er zin innnn *\o/*

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:24

welkom!

Phor en ccccc het is waarschijnlijk al uit ten treuren gevraagd, maar wat gaan jullie hierna doen?

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:26

Ik ga hierna Ripped in 30 doen :j

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:26

Ik doe mee om 19 uur, nu even mijn eten laten zakken.

Enne ik pas weer in een spijkerbroek van vorig jaar. (oke knoop is dicht, zit nog wel wat erg strak)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:28

@Laura: Oh ja ik vond het erg goed te doen. Alleen door de warming up was ik wel een beetje bang, want die is een stuk actiever dan de warming up van de shred. Ik dacht dat ze echt al met oefeningen bezig was tot ze zei 'we're ready to work out' ofzoiets :+
Er zijn twee herhalingen van elke oefening, maar ipv dat je A B A B C D C D doet, doe je bij 6w6pack ABCD ABCD, en het tweede rondje moet je dan sneller doen dan het eerste. Bij veel oefeningen was ik niet direct mee omdat ze in feite door de work-out vliegt en altijd meteen aan een oefening begint. Je krijgt dan een beetje uitleg tijdens de oefening zelf maar ja dan moet je het in feite al doen. Tijdens het tweede rondje word ze ook heel uitbundig en schreeuwt ze vrolijk mee en moet alles zo snel mogelijk. Maar in feite krijg je daardoor wel het gevoel van 'oh ik ben vast bijna klaar :+ '

Qua gevoel vond ik de shred intenser; er zitten ook niet echt twee minuten cardio-stukken in, ze doet gewoon een halve minuut heel snelle oefeningen en wat planken hier en daar. Daardoor blijft je hartslag ook hoog maar vond ik het allemaal beter te doen dan de shred voor de eerste keer.

Ik had vooral moeite met de lichaamscoordinatie, van sommige oefeningen had ze er al een paar gedaan eer ik begreep wat de bedoeling nou precies was met die armen en die benen :') Ohja en mijn matje ging soms wel schuiven, maar dat lag mss aan mijn vloer?

@ Fenn: dat komt helemaal goed! Morgen voel je je tijdens het trainen een stuk beter *\o/*
Succes Nickolay, phor en CCCCC!
En welkom Karlijn :)

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:29

Ik doe ook mee, zit nu op dag 8. :-)
Maar wat gaat dit topic snel zeg, bijna niet te volgen!

Ik doe de oefeningen op blote voeten. Heb geen sportschoenen en op sokken gleed ik teveel.
Dag 3 was bij mij het ergste w.b. spierpijn, m’n collega’s vroegen zelfs wat er was. := Dat is nu gelukkig een stuk minder.

Hebben jullie ook sommige oefeningen waar je echt een hekel aan hebt?
Bij mij zijn dat de push-ups, die vind ik echt verschrikkelijk maar gelukkig zitten ze in het begin dus ben ik er snel vanaf. Het gaat inmiddels al wel beter, daar ben ik wel trots op. :D
De abbs vind ik het leukst, hoewel het wel pijn doet, maar die vind ik om de één of andere reden niet vervelend. Cardio gaat ook wel goed.
Als matje gebruik ik een dubbelgevouwen fleece-dekentje. Voor gewichtjes begon ik met twee halveliterflesjes en nu gebruik ik twee gewichtsschijfjes van een kilo. Wel een beetje onhandig vasthouden maar ik had maar één gewicht. Dat werkt niet dus ik heb de schijfjes er maar los vanaf gehaald.

Ik begon eigenlijk met het idee om gewoon één zo’n workout te proberen. Inmiddels heb ik het al 8 dagen achter elkaar volgehouden. :D Ik hoop wel dat ik het kan blijven doen. Maar ik kom om 9 uur pas thuis van werk en paard, dan moet er nog gekookt worden en andere huishoudelijke verplichtingen, dus dat wordt wel een beetje laat en ik wil graag sporten voor het eten. De afgelopen tijd met de sneeuw stond het rijden een beetje op een laag pitje, maar dat kunnen we nu weer lekker oppakken!

Ik heb helaas niet gemeten in het begin, omdat ik toch dacht dat ik het maar één keer zou proberen. Misschien toch nog maar even doen.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:32

CCCCC schreef:
Ik ga hierna Ripped in 30 doen :j

is dat hetzelfde principe als de shred?

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:33

Brisheis bedankt voor de info, nuttig!

Phormolica, echt? En ook alles op de Nathalie manier? Ik hoop dat ik dat over 7 dagen ook kan zeggen :=

Motje 11, ik vond de V-raises uit level 2 echt verschrikkelijk. En uit level 2 dat stuk cardio met oblique twists en skaters, niks aan haha!

Ik ben trouwens 23...

Grapjasjes12

Sall schreef:
welkom!

Phor en ccccc het is waarschijnlijk al uit ten treuren gevraagd, maar wat gaan jullie hierna doen?

Ik ga met CCCCC meedoen aan Ripped :) Ik begin denk ik as vrijdag.

Grapjasjes12

Ja, alles op de Nathalie manier, met 5kg gewichten. En aan het einde heb ik misschien 2 zweetdruppeltjes :')