Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:28

Goedzo Welshfan!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 06:46

Wat goed welshfan97!! Knap hoor.

Het lukt me nog iet met de tijd om 3x in de week hard te lopen.
Afgelopen week 2x gelopen ben nog aan het opbouwen.
Ik vind het wel lekker als ik geweest ben.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 07:40

Ik heb afgelopen week ook maar twee keer gelopen, vandaag weer na drie dagen rust. Les 13 van Evy.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:57

vele mensen zijn hier goed bezig zie ik hier!!

Ik ben deze morgen 7u ook gaan lopen, had nog nooit in de vroege morgen gelopen, maar jeetje, wat heb ik precies veel minder adem dan 's avonds! Ik had het veel lastiger dan dat ik in de avond ga gaan lopen voor hetzelfe rondje! :o

Mijn hartslag lag niet hoger dan anders, maar had precies geen adem.. hebben jullie dat ook soms?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:15

Heb ik ook last van. Savonds gaat het veel beter :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:23

Ik heb echt het idee alsof al mijn apps niet goed meten :')

Bij de nike running app deed ik ongeveer 7 minuten over 1 km.. Nu ineens 9 min.. :')
En ik loop echt wel harder dan 6 km p/u..
Echt raar..

Als ik kijk op afstandmeten.nl loopt ik ook altijd korter dan de nike running app eerst liet zien :+

Wát klopt nou wel! :=

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:39

ja, zo is het natuurlijk wel niet makkelijk he!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:46

Evy les 13 zit erop, ging goed. Tempo een beetje aangepast omdat ik laatste keren mijn knie wat voelde. Vandaag ging het supergedelegeerden met m'n knie.
Hartslag en snelheid geen idee, ik heb nog geen meter. Maar ik hou het goed vol, niet buiten adem en voldoende kracht in de benen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:48

dancer_ schreef:
Heb ik ook last van. Savonds gaat het veel beter :)

Bij mij ook :j. Liefst loop ik nu direct uit het werk een rondje. Anders kak ik na het avondeten gigantisch in en heb ik geen zin meer :').

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:49

Ik heb afgelopen vrijdag een run gelopen, gisteren een klein rondje voor de spierpijn.
Woensdag ga ik weer :)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:15

Heb ook vanochtend gelopen, kreeg echt geen lucht! Was dan misschien ook een beetje TE positief om weer zonder pompje te gaan. Over het algemeen loop ik s'ochtends minder goed, maar ik voel me dan de dag door wel stukke beter en energieker dan wanneer ik 's avonds loop.

Ik heb (nog) geen hartslagmeter, is dat echt nodig?

Ik gebruik nike app en naar mijn idee doet hij het bij mij super :) heb dan ook nog geen andere gebruikt ;)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:18

Ik kan helaas de nike running app niet downloaden, omdat ik een windows mobiel heb en hierbij zijn de apps wat beperkter.. :(

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:51

Dat is idd wel jammer, maar heel speciaal is nike ook niet. Volgens mij kunnen de meeste andere apps wel ongeveer hetzelfde (endomondo, runkeeper).

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:46

_Nancy schreef:
Ik heb echt het idee alsof al mijn apps niet goed meten :')

Bij de nike running app deed ik ongeveer 7 minuten over 1 km.. Nu ineens 9 min.. :')
En ik loop echt wel harder dan 6 km p/u..
Echt raar..

Als ik kijk op afstandmeten.nl loopt ik ook altijd korter dan de nike running app eerst liet zien :+

Wát klopt nou wel! :=

Misschien eens een keer met een andere mobiel rennen? waarschijnlijk doet jouw GPS het gewoon niet goed en licht het niet aan het programma. Ik ren zelf met de nike-app en daar was ik heel erg over te spreken tot de laatste update. Daarna loopt de app continu vast waardoor ik het eraf heb moeten gooien en opnieuw op heb moeten slaan. Ik heb ook runtastic geinstalleerd, maar dat vond ik toch minder duidelijk. Bij nike vind ik het vooral handig dat je doelen kunt stellen (bv 12 minuten rennen, of 5 km) en halverwege zegt de stem dat je alweer halverwege bent. Als je het doel bereikt hebt is er gejuich te horen en daarna wordt er gezegd dat je doel bereikt is. Dankzij de app probeer ik steeds een stukje verder en harder te lopen, om mijn eigen prestaties maar te kunnen verslaan :')

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:36

Ik wil het hardlopen ook weer op gaan pakken. Vanmiddag weer goede sportschoenen gekocht en net meteen het 1e lesje van van Evy gelopen. Voelt toch goed! Nu nog de motivatie behouden om t te blijven doen.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 18:00

welshfan97 schreef:
Over het algemeen loop ik s'ochtends minder goed, maar ik voel me dan de dag door wel stukke beter en energieker dan wanneer ik 's avonds loop.

had ik dus ook, heb al een ganse dag super veel energie gewoon!

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:16

Trouwens, weet er iemand goede strech-oefeningen voor na het lopen?

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:53

Jullie zijn goed bezig lees ik. Ik gebruik runkeeper, weinig problemen mee gehad, al heb ik soms mijn twijfels over de eerste 5 min, die zijn soms wat snel terwijl ik dan rustig aan het inlopen ben.

Ik heb een paar keer bij een vereniging mee gelopen en dan deed je strech oefeningen nader hand; echt een kwestie van een voet naar voren of naar achter zetten en door een knie zakken om die specifieke spieren op te rekken. ook veel oefeningen met de armen om je hele lijf te rekken. haha, sorry, aan mijn uitleg heb je niks, is beetje ver weg gezakt; misschien even googlen?

Ik heb zaterdag een loop van 10 km gedaan, ging echt hardstikke goed. de eerste kilometers had ik het zwaar maar daarna kon ik mooi mijn tempo volhouden en de laatste kilometers kon ik nog versnellen om wat andere hardlopers in te halen. Ik had geen sporthorloge om dus wist niet hoe ik precies liep; wou rond de 55 minuten lopen, maar ik liep ruim onder de 52 min (51:26 nettotijd). Mijn conditie en snelheid zit al beter dan ik dacht, want loop pas structureel sinds een half jaar. Maar met zo'n wedstrijd wordt je ook wel extra gestimuleerd je grenzen te verleggen :) al ging ik wel iets het rood in dat laatste stuk :o

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 13:37

wauw, 10 km!! dat wil ik ook!!! hihi
wel een super tijd toch?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 07:38

ZO! Javayo wat heb jij hard gerend zeg!

Ik krijg vaak last van mijn kontspieren en mijn onderrug na het rennen en daarom rek ik die na afloop. Ik zoek een paaltje uit en leg daar mijn been op, raak mijn teen aan met mijn handen en wissel dan. Rug rek ik door gewoon mijn knien recht te houden en dan mijn rug te rollen en mijn tenen aan proberen te raken met mijn vingers. Ik breng ook altijd nog allebei de benen een keer omhoog om mijn rug/kont te rekken. Dus je knie naar je borst brengen met je armen. Armen wapper ik soms nog even na als ik dat nodig vind.

Hier staan wat afbeeldingen: http://www.hardloopschema.nl/?p=tools&cat=rekken

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 09:11

10 km! Wow!

Vandaag les 5 van Evy gelopen, het gaat steeds beter!
Ik doe altijd bij een bankje mijn been erop leggen en dan mijn tenen met mijn handen aanraken (been natuurlijk gestrekt houden) en dat 2x 5 seconde per been en mijn hiel tegen m'n billen, 2x 5 seconde per been. En verder loop ik gewoon een flinke tijd uit.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:13

Annetje schreef:
Ik krijg vaak last van mijn kontspieren en mijn onderrug na het rennen en daarom rek ik die na afloop. Ik zoek een paaltje uit en leg daar mijn been op, raak mijn teen aan met mijn handen en wissel dan.

ja deze adviseerde een vriendin van me die fysio is me ook te doen na die 10 km :)

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:15

10 km had ik wel vaker gelopen, daarna krijg ik het lastiger, nu paar x 15 km gelopen, maar na een uur vind het lastig gemotiveerd te blijven. heb me voor de Bruggenloop in Rotterdam ingeschreven in december als stok achter de deur om te blijven hardlopen. Dat is dus 15 km :o zal nog wel tegenvallen... maar goed, ik ga eerst op vakantie in september, en dan 2 maanden de tijd om het uit te bouwen naar die 15 km...

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 21:30

Pfoe, zou willen dat ik ooit ook weer 10 km kan lopen! Heb vandaag les 2 van Evy gedaan, het is in ieder geval weer een begin. :+

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 21:32

Weet niet of ik deze week nog ga hardlopen... zaterdag ga ik uren lopen, dus dag ervoor of erna hardlopen is lastig, en als ik morgen ga heb ik geen rustdag.
Maandag dan maar :).