[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

callum

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:29

hoi allemaal, ik was even van de wagen gevallen. kreeg het niet voor elkaar. vandaag weer vol goede moed ertegenaan. morgen naar de acupuncturist ben heel benieuwd. kijken of ik mezelf wat beter in balans kan krijgen zowel lichamelijk als geestelijk.

wat ik me kan herinneren van het ziekenhuis eten was dat het heel vies was. zowel toen ik er lag als toen ik er werkte en dat zijn in totaal 4 verschillende ziekenhuizen en allemaal vies. lang leve de gaarkarren.
maar overdatum heb ik nog nooit meegemaakt.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 17:48

Nee, je hebt mij niet horen zeggen dat het eten vies is hier. Het is wel ok. :)

Probleem is dat ik zo gespannen ben dat ik niks door mijn keel krijg. Daar gaat het meer over. En er is hier inderdaad een medecliënt die alles opeet wat los en vast zit. Dus als ik dan al besloten heb dan maar een kommetje yoghurt of glas melk te nemen, is er niks meer >;)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:20

dat zei ik ook niet,
IK vond het vies, toen ik er lag,
maar dat was een ander ziekenhuis :p

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:52

Dais, dan zou dat inderdaad er ook wel weer af zijn :D klinkt heerlijk!

Winner, wat een leuk paardje zeg! Ik kan natuurlijk niet voor je beslissen.. het is denk ik net waar je
momenteel meer waarde aan hecht..

Vaak is dat he, tenminste hier wel, ik sta een hele tijd stil en ineens ben ik 1 of 2 kg kwijt…

Safiera, beterschap meis!

Mwha, heb ook wel is in het ziekenhuis gelegen, maar vond het prima te doen :)

Callum, welkom terug :D

Vandaag een net dagje tot nu toe, op een paar dropjes na :o! Heb ook veel bewogen (gewerkt) dus zit wel goed denk ik :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:17

Vriend komt ineens twee uur later thuis, dus nu zit ik met honger!

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:24

ohw ja... zou ik ook hebben.. Mijn collega hier op het werk heeft vanmorgen al lekker eigengemaakt erwtensoep gekookt.. dat was smullen vanavond...

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:24

Ik ga morgen op de fiets naar mijn werk. Ik word al moe als ik eraan denk :') (het is 20 km fietsen).

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:25

Ai dat is een flink stuk! Gelukkig is het net meer zo koud!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:28

Goed voornemen mayflower! 20 km is goed te doen toch? Leuk muziekje erin en gaan! Zorg wel dat je geen
hongerklop krijgt!

Tot nu toe goed dagje gehad, haha maar mijn valkuil ligt toch altijd in de avond qua snoepen O:)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:29

Ik heb s'avonds ook de grootste moeite. Tot nu toe ook een goede dag gehad maar ja, de avond is nog jong :').

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:29

Ja 20 km heen is wel te doen, maar moet ook weer terug. :P
Ik ben afgelopen zomer ook alle dagen op de fiets geweest en het is nu weer 'mooi' weer dus ik ga het gewoon weer proberen. :D

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:31

Haha precies wat ik bedoel Nynke, wie weet wat voor beren we nog op de weg tegen komen :P :P Maar ik heb nog mijn toetje; schaaltje halfvolle vanille yoghurt te goed! Die stel ik even uit zodat als ik zin heb in iets zoet dat kan nemen.

Mayflower, ik ken het gevoel ;) Moest voor mijn middelbare ook 20 km heen en 20 km terug fietsen, elke schooldag. óók met slecht weer helaas. Haha man wat was ik toen slank! Tot ik geslaagd was, en alle kilo's er in ene aanvlogen :P

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:34

Over ziekenhuiseten: ik heb met een hoop verschillende ziekenhuizen ervaring helaas, en het verschilt echt per ziekenhuis of het eten lekker is of juist niet. Maar over het algemeen vind ik het wel meevallen met hoe vies het is.

Ik ga morgenochtend op de weegschaal, ben benieuwd of er iets af is.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:34

ELpatcho schreef:
Haha precies wat ik bedoel Nynke, wie weet wat voor beren we nog op de weg tegen komen :P :P Maar ik heb nog mijn toetje; schaaltje halfvolle vanille yoghurt te goed! Die stel ik even uit zodat als ik zin heb in iets zoet dat kan nemen.

Mayflower, ik ken het gevoel ;) Moest voor mijn middelbare ook 20 km heen en 20 km terug fietsen, elke schooldag. óók met slecht weer helaas. Haha man wat was ik toen slank! Tot ik geslaagd was, en alle kilo's er in ene aanvlogen :P

Herkenbaar. :P in de tijd dat ik nog op de middelbare zat (klinkt als eeuwen geleden, ik word oud :') ) moest ik ook dag in, dag uit op de fiets.
Maar als je dan met een groepje fietst dan was het lang zo erg niet.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:35

Nee klopt was altijd erg gezellig. Echt mooie tijden beleefd op de fiets. Maar owee als je alleen moest.. Haha dan leek het wel twee keer zo lang! Ve-schrik-kelijk! :P

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:38

Haha ja en vooral met wind-tegen. In 'mijn' tijd waren er nog geen MP3 spelers en moest je het met een disc-man doen, en dan waren altijd nét onderweg je batterijen leeg... -O-

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:41

Haha Jou-tijd is ook mijn-tijd als ik je profiel moet geloven :P

Heb trouwens alles van vandaag ingevuld in voedingscentrum.nl en heb alles in het groen behalve kalium, die heb ik te weinig. Iemand een idee waar je dat een beetje mee kan opkrikken? Want heb dat ook al eerder te weinig gehad.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:45

Klopt. :j we zitten in dezelfde 'leeftijdscatogorie'. Kalium kun je opkrikken door groentes, melkproducten en eventueel kaliumtabletten/vitaminetabletten te halen. Op mijn werk raad ik altijd Solgar Potassium aan. :)

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:49

Vreemde is dat ik al erg veel groenten eet (ben vegetarisch namelijk) en ook melkproducten dagelijks gebruik.. Zal eens wat vaker invullen en kijken of ik structueel tekort heb of dat het gewoon toeval was.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:50

Nou ik ga ook weer wat actiever posten hier. Ben bijna helemaal hersteld van mijn keelamandelen die geknipt zijn en kan weer nagenoeg bijna alles eten. Ben door de operatie 4 kg afgevallen en dat wil ik toch wel proberen zo te houden! En de eerste week van januari was ik 1 kg afgevallen dus ben in het nieuwe jaar al 5 kg afgevallen! Nog minstens 8 te gaan! Ik ben trouwens 1.68 en nu 78 kg. Eerste doel is 75 halen en dan zo verder naar 70 en wie weet hoe ver we komen..

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:52

Naat, jou doelen zijn ook de mijne! Ik ben even lang als jij en weeg ook bijna hetzelfde.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:54

Naat, fijn dat je goed hersteld bent van je amandelen!

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:55

Hallo! Zou ik mij hier ook mogen melden?! :D

Ik ben ook al minstens een jaar aan het JOJO'en, ik wordt er gek van! Vorig jaar geSonjaBakkerd maar dat is mijn ding ook niet. Ik sport veel en met SB eet ik echt veels te weinig, kreeg er zo'n allemachtige hoofdpijn van. De zus van een vriendin van mij die heeft via de sportschool een voedingsschema gekregen en dat ziet er zo uit:

O: 2 boterhammen
T: Fruit of schaaltje magere yoghurt
L: 3 boterhammen
T: Fruit of schaaltje magere yoghurt
A: Groente + aardappels OF Groente + vlees. Toetje is magere yoghurt

Uiteraard veel water en thee drinken, sporten en mager beleg op de boterhammen. :) Ik wil het ook gaan proberen, aangezien je normaal eet, wel gezond en dat is wat ik nodig heb. Ik kan niet op 700 KCAL per dag leven. :=

Ik rij +/- 3 á 4 keer per week paard. Daarvoor fiets ik per keer 10 KM, retourtje. Vanaf morgen zit ik voor 15 weken op stage, 4 dagen per week en ik wil lekker gaat fietsen; 15 KM enkele reis. Daarnaast wil ik het hardlopen ook graag weer oppakken, maar ik weet niet hoever dat haalbaar is voor mij qua tijd.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:00

denice schreef:
Naat, jou doelen zijn ook de mijne! Ik ben even lang als jij en weeg ook bijna hetzelfde.

Had ik idd gelezen! Jij sport alleen wel veel meer dan mij! Ik doe voornamelijk paardrijden, 5x in de week ongeveer en nog een keer volleybaltraining en een wedstrijd in het weekend. Wil er misschien ook bij gaan shredden maar weet nog even niet waar ik de tijd vandaan moet halen!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:19

Het weer is weer wat opgeknapt dus ik doe ook weer mee. Het was toen niet meer te doen. Ook ben ik weer teruggegaan naar koolhydraatarm. Ik vind het minder lekker maar anders is het voor mij bijna niet te doen. 's ochtends dus maar kwark met zemelen, en 's middags de rest kwark met zemelen (een ½L per dag). Daarnaast dan nog een banaan en een ei en dan een grote avondmaaltijd. 's avonds heb ik altijd het meeste honger, ook als ik overdag meer eet. Zo nog maar iets eten, ik zit nu namelijk op 1075kcal. Ik moet nu alleen bedenken wat. Ik denk maar een stukje vlees. Ik had 2 visschijven maar die bleken samen 125gr te zijn (en 175kcal) in plaats van 200gr (en 300kcal). En ook de hoeveelheid aardappels was minder dan verwacht.

Wel al mijn vezels binnen gekregen.