In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 18:27

Dankje! :D
Jazeker, ik denk ook dat ik het wel nodig heb om iemand op de hoogte te kunnen houden. Soms is het gewoon fijn om dingen van je af te kunnen schrijven dan :)

Slaap lekker alvast Riverr ^_^

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 20:56

Nee vind het ook geen probleem in een ziekenhuis hoor, als ze maar van me afblijven haha.

Ik ben heel erg benieuwd naar het verloop.

Alvast welterusten allemaal! Na gtst ga ik tukken :p haha ik neem het ervan! (met een beetje spanning, maar ik moet gaan vertrouwen dat hetgeen blijvende schade geeft...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 22:21

Riverrr lekker slapen.
Ik vind het fijn voor jou dat er zoveel back up is bij de poppoli.
Mooi dat ze jou en jou kindje zo serieus nemen.

Tigress knap van je dat je de koe bij de horens vat.
Goed van je!
Ik heb zelf geen ervaring met vaginisme.

Duplo fijn voor je dat je een goed gesprek hebt gehad met de diëtiste.
Wel een hoop onformatie gekregen zo te lezen.
En nu maar snel die tekorten op peil brengen.

Donderdag voor mij niet zo'n fijne start van de dag door die rpt droom.
Door mezelf te overtuigen dat het gewoon een poging van een geniepig demoontje was om mij een slecht gevoel te geven was ik in staat om het naast mij neer te leggen.
Ik wil daar gewoon niet meer in geloven.
Ik ben verder de dag goed door gekomen op dag behandeling.
Later op de dag weer naar nieuw leven geweest waar we het thema "machteloosheid hebben behandeld.
De vorige keer hebben we het thema erkenning gehad.
En ik heb een coach gevonden
*\o/*
Ik vond het echt ontzettend eng en wilde al voor mij bekende mensen gaan vragen.
Maar goed ik herkende weer het bekende patroon bij mezelf om de veilige paden te bewandelen.
Dus heb ik bij de groepsleiding gevraagd om een naam vanwege het geen wat ik hier boven heb beschreven.
Afgelopen dinsdag heb ik dan een kennismakingsgesprek gehad.
Was wel spannend maar ik dacht ik ga nu niet op eigen inzicht af, ik heb voor gebeden dat de groepsleiding mij de juiste persoon op mijn pad zou brengen.
De coach is dus een super aardige zelfverzekerde vrouw met een koffer vol levenservaring die een enorm Gods vertrouwen heeft.
Het eerste gesprek heeft ze belangstelling voor mij getoond en haar levensverhaal vertelt.
Het voelde wel goed.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:39

Osmo wat stoer dat je de coach gevraagd hebt!

River hopelijk een goede nachtrust gehad?

Hier gisteren echt een goede dag gehad, mindfulness liep lekker. 'S middags meeting met een leverancier liep lekker en 's avonds was ik ook echt wel af haha

Nu wel weer wat last van mijn nek maar ik probeer hem relaxed te houden en vandaag gewoon rustig aan doen.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:39

Duplo +:)+

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 13:34

Osmo wat goed! Hoop dat het een hoop zal opleveren.

Duplo goed bezig geweest, voorzichtig met je nek!

Hier wel veel wakker geweest maar eerste moment heerlijk relaxt door de pillen. Ben redelijk uitgerust.
Moet even weer in een goed ritme komen ermee zodat mijn lichaam ook gewoon blijft slapen.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:49

Hoiii, hoe gaat het met iedereen?
Osmo al bezig geweest met je coach?
Duplo hoe gaat het met je nek?
Tigres al wat uitzicht op therapie?

En natuurlijk alle andere :)

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:00

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar hier gaat het al een paar weken echt heel erg goed. Ben in korte tijd van 'totaal op de bodem zitten' tot dit punt gekomen. Lange tijd niet zo gevoeld.. Vanmorgen weer bij de psychiater geweest en de therapie blijf ik dat voorlopig nog volgen. Scoorde enorm hoog op de testen bij hem, dus de therapie blijft intensief. Maar gelukkig gewoon geen depressie meer. (klopt af hoor!)

Hoe is het met jou Riverr? Kun je nog beter slapen nu met die medicatie?

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:17

Oo Suus wat super! Wat heerlijk! Hoe lang heb je er nu mee gezeten? Ben echt blij voor je!

afbmchek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:28

Wat een fijn nieuws Suus! Hartstikke goed dat je die progressie hebt gemaakt. Dat werkt ook ontzettend motiverend om de resterende therapie positief af te ronden! :j
OsMo, het is hartstikke belangrijk dat het goed voelt en dat doet het blijkbaar ook. Hartstikke sterk ook van je dat je van dat "veilige pad" af gaat en iemand vraagt die je helemaal niet kent. Supergoed!

Ik heb morgen mijn telefonische screening bij het ggz. Vind het erg spannend, weet niet wat ze gaan vragen en in hoeverre mijn levensverhaal uitgeplozen zal worden.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:09

Suus wat goed zeg! Heel knap! Heb je enig idee wat jou uit de put heeft geholpen?

Afbmchek: spannend! Wat ik inmiddels weet van intakes (en heb er al een hoop gehad inmiddels) is dat ze nooit heel diep gaan. Waarschijnlijk komen je klachten aan bod en eventueel de onderwerpen van gebeurtenissen, maar meestal geen diepe vragen. Komt vast goed, succes!

Ik slaap nog steeds slecht... Het is ook moeilijk want daar ik normaal moeite heb met inslapen is dat nu veranderd en Word ik nu gewoon wakker na 3 uur slaap en kan dan niet meer of nauwelijks slapen. Die pil is dan ook al bijna uitgewerkt en em dan innemen is niet handig want dan heb ik een soort kater.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 10:40

Hier gaat het met mijn nek wel aardig,
nog geen verdere bericht gehad van de diëtist behalve vanmorgen een email met een link naar een vragenlijst alleen kom ik niet bij de vragenlijst -O-

Gisteravond kreeg ik het ineens weer benauwd maar kon mezelf rustig krijgen voor het slapen gaan.

@suus wat fijn dat het zo goed gaat *\o/*

@river balen dat slapen nog steeds niet lekker gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 10:43

Hier gaat het ook goed, vrijdag een goed gesprek gehad met de psycholoog. Heb er erg veel aan gehad. Spanning is ook minder, en daar moet ik aan blijven werken en bewust van blijven.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 11:28

OsMo schreef:
Tigress knap van je dat je de koe bij de horens vat.
Goed van je!
Ik heb zelf geen ervaring met vaginisme.

Donderdag voor mij niet zo'n fijne start van de dag door die rpt droom.
Door mezelf te overtuigen dat het gewoon een poging van een geniepig demoontje was om mij een slecht gevoel te geven was ik in staat om het naast mij neer te leggen.
Ik wil daar gewoon niet meer in geloven.
Ik ben verder de dag goed door gekomen op dag behandeling.
Later op de dag weer naar nieuw leven geweest waar we het thema "machteloosheid hebben behandeld.
De vorige keer hebben we het thema erkenning gehad.
En ik heb een coach gevonden
*\o/*
Ik vond het echt ontzettend eng en wilde al voor mij bekende mensen gaan vragen.
Maar goed ik herkende weer het bekende patroon bij mezelf om de veilige paden te bewandelen.
Dus heb ik bij de groepsleiding gevraagd om een naam vanwege het geen wat ik hier boven heb beschreven.
Afgelopen dinsdag heb ik dan een kennismakingsgesprek gehad.
Was wel spannend maar ik dacht ik ga nu niet op eigen inzicht af, ik heb voor gebeden dat de groepsleiding mij de juiste persoon op mijn pad zou brengen.
De coach is dus een super aardige zelfverzekerde vrouw met een koffer vol levenservaring die een enorm Gods vertrouwen heeft.
Het eerste gesprek heeft ze belangstelling voor mij getoond en haar levensverhaal vertelt.
Het voelde wel goed.

Bedankt! :D Ik ben nu nog even aan het uitzoeken waar een geschikt iemand zit hier in de buurt, zodat ik die misschien aan kan kaarten bij de dokter :j
Verder ben ik erachter dat er misschien nog meer achter kan zitten (er zit sowieso iets achter, maar naar een gesprek met mijn moeder hebben we even goed na kunnen denken)
Ik was nog jong, dus het lag nog vaag in mijn geheugen dat ik er vroeger voor naar de dokter ben geweest, maar ik heb vroeger een verkleving gehad. Wellicht is het probleem aan de buitenkant nu opgelost, maar kan er aan de binnenkant nog wel zoiets zitten? In ieder geval iets om rekening mee te houden :j

Goed om te horen dat je een coach hebt gevonden die zo fijn voelt. Altijd fijn! :D

Duplo schreef:
Hier gisteren echt een goede dag gehad, mindfulness liep lekker. 'S middags meeting met een leverancier liep lekker en 's avonds was ik ook echt wel af haha

Nu wel weer wat last van mijn nek maar ik probeer hem relaxed te houden en vandaag gewoon rustig aan doen.

Klinkt goed :D Ik moet nog even een beetje door het topic spitten om te weten wat het probleem exact is bij jou, maar een goede dag is altijd goed :j

Riverrr schreef:
Hier wel veel wakker geweest maar eerste moment heerlijk relaxt door de pillen. Ben redelijk uitgerust.
Moet even weer in een goed ritme komen ermee zodat mijn lichaam ook gewoon blijft slapen.

Fijn dat je in ieder geval wel wat rust hebt kunnen pakken :j een goed ritme weer vinden kan soms zo lastig zijn :c Succes ermee ^^

Riverrr schreef:
Hoiii, hoe gaat het met iedereen?
Osmo al bezig geweest met je coach?
Duplo hoe gaat het met je nek?
Tigres al wat uitzicht op therapie?

En natuurlijk alle andere :)

Ben rond aan het kijken naar iemand waar ik mij prettig bij voel en die er ervaring mee heeft :j Zoektocht gaat rustig aan door ^^ Dankzij het hier vertellen heb ik ook de moed gevonden om het aan mijn moeder te vertellen. Dus dat scheelt al een hoop! :D

Suusenmalvin schreef:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar hier gaat het al een paar weken echt heel erg goed. Ben in korte tijd van 'totaal op de bodem zitten' tot dit punt gekomen. Lange tijd niet zo gevoeld.. Vanmorgen weer bij de psychiater geweest en de therapie blijf ik dat voorlopig nog volgen. Scoorde enorm hoog op de testen bij hem, dus de therapie blijft intensief. Maar gelukkig gewoon geen depressie meer. (klopt af hoor!)

*\o/* Super!

Riverrr schreef:
Ik slaap nog steeds slecht... Het is ook moeilijk want daar ik normaal moeite heb met inslapen is dat nu veranderd en Word ik nu gewoon wakker na 3 uur slaap en kan dan niet meer of nauwelijks slapen. Die pil is dan ook al bijna uitgewerkt en em dan innemen is niet handig want dan heb ik een soort kater.

-O- Hmm, balen. 3 uur slaap is inderdaad niet veel :(:)

Duplo schreef:
Hier gaat het met mijn nek wel aardig,
nog geen verdere bericht gehad van de diëtist behalve vanmorgen een email met een link naar een vragenlijst alleen kom ik niet bij de vragenlijst -O-

Gisteravond kreeg ik het ineens weer benauwd maar kon mezelf rustig krijgen voor het slapen gaan.
/quote]
Altijd handig als je niet bij een vragenlijst kunt komen :\

Hoop voor je dat je er snel bij kan komen :) Oeh benauwdheid, da's minder :c

Joolien schreef:
Hier gaat het ook goed, vrijdag een goed gesprek gehad met de psycholoog. Heb er erg veel aan gehad. Spanning is ook minder, en daar moet ik aan blijven werken en bewust van blijven.

Mooi dat je een goed gesprek hebt gehad :) Spanning die afneemt, altijd fijn :j Succes met het er aan blijven werken, lijkt me een pittig iets.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:04

Thx Tigress, ik loop zelf met angst problemen en laag energielevel.

De test is gelukt :)
Was weer een vage test haha, de Constitutietest om te kijken waar mijn gevoeligheden liggen.

Misschien vinden andere het ook wel interessant. Ben benieuwd wat ze met de uitslag wil gaan doen en hoe ze dat gaat gebruiken voor de rest van de behandeling.

http://www.gottswaal.nl/level2.php?id=7 ... roep=const

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:13

Oeh, da's niet fijn inderdaad :c
:= Ik ga de test ook even doen ^_^
Edit:
Hert | Vata:
( lucht - ether )
31%

tijger
Tijger | Pitta:
( vuur )
52%

olifant
Olifant | Kapha:
( aarde - water )
17%

Na het werk maar eens even opzoeken wat het inhoudt :D

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:18

Ik had

Hert | Vata:
( lucht - ether )
60%

tijger
Tijger | Pitta:
( vuur )
35%

olifant
Olifant | Kapha:
( aarde - water )
5%

Via de site is ook een link naar de samenvatting wat het in zou houden qua eetpatronen.
Word meteen nieuwsgierig naar het boek :o
Maar eerst maar eens afwachten wat zij ermee van plan is.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:22

Wat een verschil kan er dan in zitten zeg :oo
Ik ben nu ook wel nieuwsgierig. Even afwachten wat ze er bij jou mee gaat doen, mocht het een leuk/handig iets zijn, kan ik overwegen het boek te halen :D

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:22

Oh, dat is ayurveda. De traditionele Indiase gezondheidsleer. Mijn constitutie is vrijwel 3x 33%. Voordeel: als alles goed gaat, kan ik heel evenwichtig zijn.
Nadeel: ik moet altijd opletten.

Stel: iemand heeft heel veel pitta: dan is het zaak om 'szomers niet te heet te worden - en om je niet echt aan sambal te buiten te gaan en ook psychisch je rust te pakken - maar verder zorgt al die pitta voor actie, warmte, daadkracht, optimisme - heerlijk toch?!
(Ik vind dit grijze, koude weer zo zonder zon "niets gedaan"...)

@ Duplo: 60% vata en 'lekker scheuren op de motor' kan ik (....zelf snelheidsmaniak) goed rijmen.
(Ik geniet van mijn e-bike, maar rijd expres geen motor en af en toe 'een koekblik op vier wielen' dat op diesel rijdt, gewoon als bescherming.)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 02-12-14 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:28

Klinkt ontzettend leerzaam! :D
Nu ik mijzelf aan het herontdekken ben is dat wel informatie die interessant is voor mijzelf :j
Heb een paar jaar terug in een depressie gezeten, therapie voor gevolgd, en toen weer eruit kunnen kruipen. Sinds die tijd was ik nog onzeker, maar tegenwoordig ben ik veel meer mijn oude ik :j
(tot schrikken van mijn vriendin ovigens. Die had mij nog nooit zo vurig gezien in een discussie. Zo herkende ze mij niet zei ze. Toen de rust weer was wedergekeerd heeft ze haar excuses aan mijn moeder aangeboden voor het boosmaken van mij. Mijn moeder was blij dat ze dat deed, want nu zag ze de oude ''pean'' (marinda pinda, pinda klinkt gemeen, dus maakten we er peanut van, pean klinkt lief :')) weer terug. Ik heb heel lang alles en iedereen over mij heen laten lopen om vriendjes te blijven, en nu kom ik eindelijk weer voor mijzelf op)

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:30

@Janneke het klinkt ook heel erg interessant als ik zo even verder lees in de samenvatting.
Zitten weer veel herkenningspuntjes in :)

Boek komt iig op de verlanglijst, al zal dit niet vallen onder het ontspannend leesmateriaal waar ze het voor vata over hebben om te ontspannen haha

afbmchek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 14:36

Poeh....wachttijd bij het ggz is tot februari... En dat is enkel nog maar de intake :\ Daarnaast had mijn huisarts doorgegeven dat ik voor aanhoudende paniekklachten kwam :n Snap echt niet hoe hij daarbij komt. Ik heb tijdens mijn bezoek expliciet aangegeven dat de paniek juist al goed onder controle is maar dat ik (extreme) somberheidsklachten heb. Ben er echte en beetje boos over. Voel me al niet "gehoord" en dit maakt het absoluut niet beter. Heb dit duidelijk gemaakt tijdens de screening en het is dus gelukkig wel aangepast en ben welkom. Wel het advies gekregen om eventueel bij een andere instelling te kijken omdat de wachttijd dus zo vreselijk lang is. Ik weet niet of iemand hier ervaring heeft met PsyQ? Daar is de wachttijd momenteel maar 2-4 weken dus dat is wel wat aantrekkelijker. Dat ik nu al een jaar zo rondloop betekent niet dat ik nu niet heel graag wil dat dit snel betert.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 15:23

Ik zat bij een kleine dorpspraktijk, weet niet of zoiets je zou aanspreken?

afbmchek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:22

Heb helaas al bij twee kleinschalige individuele praktijken gezeten, dat is ook de reden dat ze me nu onder begeleiding van meerdere behandelaars willen hebben. Psycholoog én psychiaters bij voorkeur. Vandaar dat ik echt bij een instelling a la ggz moet.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:36

PsyQ? Valt dat onder Lentis of valt Lentis daaronder?
Erg verelende situatie voor je :(:)