[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:19

Ik heb een vraagje,

Ik ben mijn eigen haarkleur ( niet geverfd ) helemaal zat. :r Ik wil het nu graag iets donkerder hebben richting bruin, maar wil het absoluut niet permanent dus een kleurspoeling lijkt me handig maar wat is een fijn merk met de kleur die ik wil,

Mijn haarkleur is te vergelijken met dit:

http://www.beautylab.nl/wp-content/uplo ... 844565.jpg ( dit ben ik niet :P mijn aar is ook iets minder rood :) )

en ik wil het graag richting:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... codVzmxfBQ

Welke haarverf/spoeling kan ik het best gebruiken? Zodat ik niet een half jaar bruin haar heb maar 3 maanden zoiets?

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:55

mayniac_val

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:33

Ik denk niet dat ze zo'n rode tint bruin moet kiezen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:32

Ik denk dat ze het beste een natuurtint moet nemen (5.0 of 6.0). Omdat je al een roodtint in je haar hebt :)

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:34

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:54

Hier een update van mijn haar bleking adventure. Ehrm heb het nu een keer onkleurd (met pakje van de kruidvat) en twee keer een bleach was gedaan en nu ziet het er zo uit ( let niet op mn vissige hoofd lol dit was volgens mij paar dagen na mn operatie)

http://i962.photobucket.com/albums/ae10 ... ad225f.jpg

het is volgens mij nog niet lichtgenoeg om er een pastel kleur in te doen, dus ik laat het eventjes zo en na een maand ofzo weer een bleach wasje erin, op het moment heb ik groen blauwe coontails en dezelfde kleur blauwig onder mn pony dus die kleur spiekt af en toe lol.
Haar zit overgens daar in vlechtjes omdat ik gedoucht had en heb hekel aan natte neck/shirt.. overgens was het de dag erna nog nat lol ik heb zo een bos en met vlechtjes droogd het blijkbaar helemaal niet lol

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:56

Het is trouwens bovenop mn hoofd echt bijna wit o-o komt denk omdat dat haar nooit eerder geverfd was, onder mn haar blijft het een beejte oranjig is erg hardnekkig lol hopelijk bij volgende bleach was vervaagd het weer wat ;p

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:05

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:08

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:31

Caelum schreef:
Bizzybijtje schreef:
Ik denk dat ze het beste een natuurtint moet nemen (5.0 of 6.0). Omdat je al een roodtint in je haar hebt :)

Ik denk zelf dat deze kleur wel mooi is, maar ik heb er zelf weinig verstand van :+

http://www.haarcentrum.nl/schwarzkopf-p ... informatie

Ook te rood :n Neem een koele kleur, want met chocolade, kastanje, goud of iets anders waar veel rood in zit krijg je dus rood haar.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:37

mayniac_val schreef:
Ik denk niet dat ze zo'n rode tint bruin moet kiezen :n

Ik heb van mezelf ongeveer dezelfde kleur als zij heeft.
En ik gebruik die kleur spoeling ook altijd, wordt gewoon een warme tint bruin.

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:37

Zou de kleur 'midden as parelmoer bruin' ook een astint zijn voor over roodachtig blond haar?
http://www.haarcentrum.nl/loreal-paris- ... ced-cacao/

Het is uit de lijn van chocolade, maar dat is niet goed met roodtinten schijnt het? Ik wil namelijk ook mijn haar bruinachtig doen waarschijnlijk en twijfel tussen middenbruin (van schwarzkopf: http://www.haarcentrum.nl/schwarzkopf-p ... ddenbruin/) en bovenstaande. Ben donkerblond van mezelf en heb het al een aantal keer rood geverfd dus dat zit er nog wel in (familie is ook rossig). Is met name omdat de verkoopster bij de Etos uit haar plaat ging toen ik zei dat ik die donkere chocolade wilde proberen want dat vond ze echt niet kunnen vanaf donkerblond.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:59

As kan wel ja :j

Zo, blije ik :D Ik zat hier laatst te zeuren dat mijn haar zo geel blijft na blonderen + spoeling. Nu had ik vanochtend een afspraak bij de kapper en het was onverwacht heel druk, waardoor mijn as spoeling er veel langer in zat dan 20 minuten. Nu is mijn haar -inclusief de uitgroei van vorige keer) gewoon mooi grijsblond :D

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:36

Ik ga zo highlights in mijn haar zetten.. Ben benieuwd!

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:55

Ik heb net mijn haar geverfd met de kleur donkerblond.. Een koele kleur want had nog wat achtergebleven roodtinten in mn bruine haar en was dat wel zat. Maar het is niet echt donkerblond, eerder bruin/donkerbruin. Maaaarrr het rode is er wel uit :D en zo lelijk is het niet dus ben eigenlijk wel blij xd

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 00:50

mayniac_val schreef:
As kan wel ja :j

Zo, blije ik :D Ik zat hier laatst te zeuren dat mijn haar zo geel blijft na blonderen + spoeling. Nu had ik vanochtend een afspraak bij de kapper en het was onverwacht heel druk, waardoor mijn as spoeling er veel langer in zat dan 20 minuten. Nu is mijn haar -inclusief de uitgroei van vorige keer) gewoon mooi grijsblond :D

As is the bomb :D Ik heb ook de walgelijke koperen restanten van mijn bruine verf subtiel kunnen wegmoffelen met donkerasblond :))

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 10:49

Ja, as :+: Vorige keer had de kapper het ook gebruikt en toen was mijn uitgroei nog steeds goud. Die keer had ze het gewoon netjes 20 minuten laten zitten, zoals het hoort, maar mijn eigenwijze haar heeft wat langer de tijd nodig kennelijk :+

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:40

Diegene die as parelmoer van casting creme gloss wil gebruiken: dit wordt zo donkerbruin dat had zwart wordt. Heb hem regelmatig gebruikt en weet het dus uit ervaring. Voor mij kon het geen kwaad want ik heb altijd heel donker haar qua verf maar als je bruin wilt is deze kleur veel te donker. Net zoals alle 4.00 kleuren van casting creme gloss :j donkerbruin kun je beter doen met nummer 6.00. Ook gaat die as bruin niet met wassen eruit, ik kreeg altijd uitgroei.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:39

Nou de foto staat nog steeds niet op de facebook van de kapsalon :(
Gelukkig kreeg ik net foto's van het nieuwjaarsdiner toegestuurd en daar sta ik van de achter/zijkant op :D
Heb mijn collega er even afgeknipt, denk niet dat ze het leuk vindt als ik haar zomaar op internet zet.

Ik moet er wel bij zeggen dat de kleuren er alweer grotendeels uit zijn wat ik echt super jammer vind.. Het lijkt nu een beetje rossig met een paar astinten er doorheen.. ;(
Deze foto is een paar uur na mijn verfbeurt bij de kapper genomen!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:39

Mijn haar zit nu in de verf, of ja.... colormousse :D Toch eens benieuwd hoe dat uitpakt. Was wel erg makkelijk aan te brengen moet ik zeggen, en daarbij had ik maar een pakje nodig ipv twee (wat normaal dus wel zo is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:40

5.0 trouwens van kruidvat eigen merk.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:34

Hallo.

Ik heb zelf bruin haar maar ik deed er altijd highlights in, nu mijn vraag
ik wil terug naar bruin, zou het mogelijk zijn om dat zelf te doen of moet ik daarvoor echt naar de kapper?

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:08

Dat ligt er volgens mij aan welke tint bruin je wilt, ik geloof dat als je bruin zonder enige rood erin wilt doen het groen kan worden op blond haar x-x Maar als er iets van een rood tint in zit volgens mij niet, weet het niet 100% zeker hoor.

Ik heb vandaag mn haar paars geverfd is nog aan het drogen maar zoals usual kwam ik weer plukjes tegen die de verf niet pakte of ikzelf per ongeluk overgeslagen heb, hahah foto's volgen morgen als mn haar droog is ;p

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:11

Als je het gewoon bruin wilt verven is het makkelijk zelf te doen :j Wel kans dat de highlights zorgen voor verschillende tinten bruin (wat ik mooi vind overigens). Maar dit probleem houd je bij de kapper ook. Dus conclusie: gewoon lekker zelf doen haha

En Bizzybijtje, hoe is het uitgevallen? Ik denk zeer donkerbruin of niet? Deze mouse verf bevat geen ammoniak toch?

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:12

ittheclown schreef:
Dat ligt er volgens mij aan welke tint bruin je wilt, ik geloof dat als je bruin zonder enige rood erin wilt doen het groen kan worden op blond haar x-x Maar als er iets van een rood tint in zit volgens mij niet, weet het niet 100% zeker hoor.

Ik heb vandaag mn haar paars geverfd is nog aan het drogen maar zoals usual kwam ik weer plukjes tegen die de verf niet pakte of ikzelf per ongeluk overgeslagen heb, hahah foto's volgen morgen als mn haar droog is ;p

Ik ben vaak van witblond naar bruin gegaan, verschillende soorten bruin, en heb nog nooit groen haar gehad :j