Ik hoop dat ik hier even mag binnenvallen om wat vragen te stellen. Een heel nieuw topic hiervoor aanmaken leek mij een beetje overdreven.
Ik ben zelf niet zo'n fietser, beetje mountainbiken op vakantie is leuk, maar ik heb echt geen fietsconditie en ik vind het snel eng

Nu heb ik toevallig een mountainbike (zo'n eentje met allerlei veringen en kleuren, 10 jarige jochies zijn er jaloers op). Ik heb dit ding ooit gekregen en sindsdien vind ik dat mijn fiets. Het fietst voor geen meter (ik heb me laten vertellen dat het een downhill fiets is). Zovaak fiets ik niet dus tot nu toe was het eigenlijk geen probleem. Kon er prima binnendoor mee naar de jumbo.
Nu ben ik verhuisd van Groesbeek (waar je mooi kan mountainbiken, maar het is mij allemaal wat te heftig daar) naar Udenhout (waar je als beginner prima kan mountainbiken). Daarnaast staat mijn paard op ongeveer 10 km afstand. Dit wil ik ook graag op de fiets gaan doen om zelf wat beter in conditie te blijven. Maaaaaaaarrrr, op die mountainbike kan ik echt niet zomaar even 20 km fietsen.
Lang verhaal kort:
Ik ben dus opzoek naar een fiets waarmee ik simpele mountainbike routes kan afleggen en waarmee ik ook op de weg goed en snel vooruit kom. Bestaat er zoiets? En welke termen moet ik daarvoor invullen bij de marktplaats zoekbalk?