Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Suzanne F. schreef:Ik telde helemaal geen calorieën. Ik at (eigenlijk automatisch) minder van alles. En ik nam uit mezelf minder zoete dingen omdat ik daar geen zin meer in had. Dus die 2 dingen zorgen er vanzelf voor dat ik afviel. Maar ik nam nog gewoon mijn bereklauw elke zaterdag. Ik kon hem alleen maar voor de helft op, met 5 frietjes.
Soms zaten er dagen tussen dat ik het slecht had met veel honger. Dan moest ik echt even op eigen kracht doorzetten en kiezen voor wat gezonds/voedends.
Zonnetje81 schreef:Als ik het niet bij hield at ik zeker in het begin echt veel te weinig.
Ennasuus schreef:Inmiddels de naaldjes besteld die Suzanne F aanraadde zodat ik de eerste spuit goed leeg kan maken zonde om weg te gooien
Suzanne F. schreef:Ennasuus schreef:Inmiddels de naaldjes besteld die Suzanne F aanraadde zodat ik de eerste spuit goed leeg kan maken zonde om weg te gooien
De naaldjes die ik aangaf zijn om mee te spuiten en niet om de laatste restjes uit de spuit te halen. Daar heb je andere naaldjes voor nodig. Dat doe ik niet. Ik draai gewoon tot de spuit ‘leeg’ is en dan gooi ik hem weg. Met een insuline spuitje kan je er nog meer uithalen maar daar kunnen anderen hier beter over vertellen. Ik heb daar geen ervaring mee.
opisop_shop schreef:Ik ga denk ik vanavond voor het eerst een paar klikjes ophogen. Ik val mondjesmaat af en sta regelmatig stil.
Ik moet nog zeker 15 kilo kwijt, het liefste 20. Ik zit nog steeds op de 2,5 mg en ga denk ik naar 3mg ongeveer. Hopelijk gaat het dan weer iets vlotter.
Doef schreef:Hoeveel calorieen houden jullie meestal over vóór het avondeten? Ik zit vaak rond de 800, hele dag (zittend) gewerkt, maar veel denkwerk, op de een of andere manier heb ik dan meer behoefte aan eten in vergelijking met een vrije dag, ongeacht of ik dan fysiek juist meer doe.
rien10 schreef:Ik ben nu een jaar bezig via de Nederlandse Obesitas Kliniek, ben op gewicht en aan het afbouwen. Tijd voor een bezoekje aan de huisarts, want hoe nu verder. Mag ik het via haar in het vervolg, zodat ik de kosten van de kliniek niet meer heb?
Ik had mijn vraag nog niet uitgesproken of het antwoord was al “ja, dat kan”. Ze gaf uitleg over hoe nu verder etc. Voor Het eerste traject verwijst ze altijd naar de Nederlandse Obesitas Kliniek, het “onderhoud” kan wel bij de huisarts. Precies zoals ik het gedaan heb dus.
Niet alle huisartsen in onze praktijk denken er kennelijk zo over. Want ze had het er over dat er een praktijk breed beleid dient te komen. Ik heb mijn “hulp” aangeboden. Als haar collega’s mij willen spreken, vragen stellen, dan sta ik daar voor open.
Kortom: het afbouwen ga ik met de huisarts doen. En als ik het mijn leven lang moet gebruiken, dan is dat OK voor haar.
rien10 schreef:Ik ben nu een jaar bezig via de Nederlandse Obesitas Kliniek, ben op gewicht en aan het afbouwen. Tijd voor een bezoekje aan de huisarts, want hoe nu verder. Mag ik het via haar in het vervolg, zodat ik de kosten van de kliniek niet meer heb?
Ik had mijn vraag nog niet uitgesproken of het antwoord was al “ja, dat kan”. Ze gaf uitleg over hoe nu verder etc. Voor Het eerste traject verwijst ze altijd naar de Nederlandse Obesitas Kliniek, het “onderhoud” kan wel bij de huisarts. Precies zoals ik het gedaan heb dus.
Niet alle huisartsen in onze praktijk denken er kennelijk zo over. Want ze had het er over dat er een praktijk breed beleid dient te komen. Ik heb mijn “hulp” aangeboden. Als haar collega’s mij willen spreken, vragen stellen, dan sta ik daar voor open.
Kortom: het afbouwen ga ik met de huisarts doen. En als ik het mijn leven lang moet gebruiken, dan is dat OK voor haar.