Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_D

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 11:15

Dat is vervelend Linda! Kan dat gevolgen hebben voor de baby, of kan het juist ontstaan door problemen bij de baby? Fijn dat zijn maag en blaas goed gevuld waren :) Veel sterkte komende dagen en vrijdag, we duimen voor een goede uitslag vrijdag!

Hier ook inderdaad erg wisselvallig weer. Net flink losgebarsten en veel regen, nu schijnt het zonnetje weer. Maar ik zit toch de hele dag binnen, dus geen probleem ;)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 12:39

De nacht ging eigenlijk heel goed, hebben nu vooral veel irritates over hoe de gang van zaken in het ziekenhuis is. We moeten voor enorm veel hulp vragen (nieuwe kruiken, melk weg zetten of brengen etc) en het duurt makkelijk een kwartier voordat ze er zijn laat staan dat je dan ook hebt waar je om vroeg. En dan komen ze er belerend bij staan terwijl het allemaal super gaat, maar het moet hun meer naar de zin.

Had ook geen fatsoenlijk ontslag gehad gisteren dus ik kreeg de pillen die me soort van in leven houden bijna niet. Ben er helemaal klaar mee en wil naar huis >;)

Morgen of overmorgen mag ze mee, ze weegt nu 1945g en moet 2kg wegen. Zichzelf warm houden gaat voldoende en zelf eten gaat goed, hebben de sonde niet nodig gehad nu we haar zichzelf niet laten uitputten voor de voeding.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 13:12

Charlotte, haha ja zo heb ik het in de tuin, maar dan wat minder :o

Linda, op zich wel fijn dat ze de oorzaak weten, spannend nog even tot vrijdag dus

Azmay, jammer dat je een start moet hebben in zo’n sfeertje. Wel fijn dat ze het zo goed doet

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 13:20

Linda, hopen op een goed uitslag vrijdag!

Azmay, vervelend zeg dat het zo gaat… fijn dat Nimue zo goed doet! Hopelijk gewoon lekker morgen al naar huis en dan lekker fijn in je eigen omgeving.

Net brief gekregen van t ziekenhuis. De controles gaan wel gewoon door in het ziekenhuis alleen de bevallingen zelf niet meer.

Vanuit ons geloof hebben we het ziekenhuis contact comité. Hun staan in contact met verschillende ziekenhuizen en weten of wij bij een ziekenhuis terecht kunnen ivm de bloedtransfusie.
Ik heb meteen contact met hun opgenomen zodat ik voor mijzelf al weet bij welk ziekenhuis ik terecht zou kunnen, die meewerkend ziin. Was eerst Apeldoorn en Arnhem. Maar ze werken per provincie. Dus met Zwolle contact opgenomen en kan ook eventueel naar Deventer of Almelo.

2 mei moet ik weer naar het ziekenhuis. Dus wacht dat moment maar af om te overleggen. Ik ga ze nu niet bellen aangezien ik er vanuit ga dat ze al plat gebeld worden. Ben allang blij om te weten dat de controle voor 2 mei daar gewoon door gaat.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 14:02

Wat vervelend freekiee. Dit is toch iets wat je in de laatste weken niet meer opnieuw wil uitzoeken en regelen. Je vertelde eerder al dat je het fijn vond dat je mocht kijken op de kraamafdeling etc.
Los van of je ergens vanuit je geloof terecht kunt, hoe ver zou je dan moeten rijden naar het eerste zkh waar je kunt bevallen?

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 14:03

Wel dat je duidelijkheid hebt en meerdere opties ook op zich

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 14:06

carika schreef:
Wat vervelend freekiee. Dit is toch iets wat je in de laatste weken niet meer opnieuw wil uitzoeken en regelen. Je vertelde eerder al dat je het fijn vond dat je mocht kijken op de kraamafdeling etc.
Los van of je ergens vanuit je geloof terecht kunt, hoe ver zou je dan moeten rijden naar het eerste zkh waar je kunt bevallen?

Ja klopt, baal er heel erg van. Ze waren super aardig en mocht indd rond kijken op de kraamafdeling.
Gelre heeft nog een ziekenhuis en dat is in Apeldoorn, maar dat is gewoon echt bijna een uur rijden.
Ziekenhuis in Deventer en Almelo zijn beide 30 minuten rijden.

Ik weet nog niet welke het wordt, dinsdag dus overleggen. Wil dan wel meteen overgeplaatst worden. Opzich als je weet dat je gewoon ingeleid wordt is er niks mis mee om naar Apeldoorn te rijden. Totdat ze besluit eerder te komen en je met weeen een uur in de auto zit, daar zit ik niet op te wachten.

Edit: in de brief staat ook dat als je gaat bevallen je naar Apeldoorn kan of zelf kan kiezen uit ziekenhuizen in de omgeving.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 14:09

Ja dat is wel lang idd, je wilt geen snelwegbevalling lijkt me :+

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 14:21

Freekieee schreef:
carika schreef:

Ja klopt, baal er heel erg van. Ze waren super aardig en mocht indd rond kijken op de kraamafdeling.
Gelre heeft nog een ziekenhuis en dat is in Apeldoorn, maar dat is gewoon echt bijna een uur rijden.
Ziekenhuis in Deventer en Almelo zijn beide 30 minuten rijden.

Ik weet nog niet welke het wordt, dinsdag dus overleggen. Wil dan wel meteen overgeplaatst worden. Opzich als je weet dat je gewoon ingeleid wordt is er niks mis mee om naar Apeldoorn te rijden. Totdat ze besluit eerder te komen en je met weeen een uur in de auto zit, daar zit ik niet op te wachten.

Edit: in de brief staat ook dat als je gaat bevallen je naar Apeldoorn kan of zelf kan kiezen uit ziekenhuizen in de omgeving.

30min is nog te doen maar ook lang. Ik hoop dat je snel een knoop kunt doorhakken, wat het wordt.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 15:38

Dat klinkt niet als het meest fijne ziekenhuis om te liggen als je net bent bevallen Azmay := Gelukkig gaat alles met Nimue wel goed <3 Dat van jouw medicijnen is wel weer heel slordig. Hopelijk mogen jullie snel naar huis!

Rotsituatie voor je Freekie zo een paar weken voor je uitgerekende datum. Ik kan begrijpen dat je er niet helemaal op gerust bent met een 30 of 60 minuten durende autorit mocht ze eerder komen.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 20:58

Fijn dat de nacht goed ging Azmay, maar vervelend dat het zo gaat in het ziekenhuis. Hebben ze het zo druk dan? Tijd om dadelijk lekker naar huis te gaan :)

Tjonge Freekieee, daar zit je echt niet op te wachten. Lekker kortdag zo. Het zou fijn zijn als het dinsdag duidelijk is.

Omdat veel mensen zeggen dat 30-60 min veel is: hoe ver moeten jullie rijden naar een ziekenhuis? Ons dichtstbijzijnde ziekenhuis voor bevallingen is 30 min rijden.

Hier is de baby echt mega bewegelijk als ik aan het werk ben. Hij zit de hele tijd in mijn zij te schoppen. Wel apart, want je zou zeggen dat ie nu langzaam moet draaien zodat hij recht ligt ipv overdwars. Hadden jullie dit ook nog met 30 weken?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 21:02

Wij moeten 20 minuten rijden. Dat is het dichtsbijzijnde ziekenhuis. Anders werd het verder.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 21:05

Ballard, 30 minuten vind ik nog prima te doen. Uur niet.

En dat schoppen herken ik. Heb ik nog steeds. Ze ligt wel al naar beneden met der hoofdje. Maar nog steeds paar x per dag heerlijk in mijn zij en je ziet echt zo’n “bultje/voetje” langs gaan.
Nu met 34 weken dus

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-23 21:46

@freekie wat rot!! Heb je bij die ziekenhuizen de garantie dat ze het inderdaad respecteren of heb je altijd een kans dat ze toch bloed geven?

@azmay hopelijk lekker snel naar huis. Je klinkt als een top moeder hoor.

@ballard ik vind dat de kleine nu pas rustiger wordt, inmiddels ruim 37 weken. Wij hebben 3 ziekenhuizen op een kwartier/twintig minuten.

Hier vandaag 6 uurtjes bezig geweest met dit bouwpakket. Komt op z'n geboorte tijdstip te staan op z'n kamertje.

Afbeelding

Gaan jullie nog wat doen met koningsdag?

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 22:01

Gnome, wat gaaf zeg! Dat houd je wel bezig.
Van wat ik heb gehoord doen ze t niet. Heb ook wilsverklaring daarvoor over. En ook mijn man staat voor mij in. Maar echt 100% zeker weten doe ik pas als ik daar ben geweest…

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 22:03

Tof ding Gnome! Hier vieren ze natuurlijk geen Koningsdag, gaan er zelf ook niks aan doen. Ik heb een webminar over bevallen hier, duurt 2 uur. Hopelijk in het Engels :Y)

Hier ziekenhuis op 20 min, in Nederland was dat 10. Baby schopt hier ook in mijn zij. Maar hoofd beneden, billen in ribben dus benen gaan dan weer naar beneden.

Freekie superbalen, hopelijk ook goed gevoel bij ander ziekenhuis straks!

Azmay dat klinkt niet fijn zeg! Hopelijk snel naar huis.

Linda hopelijk geen gekke dingen!

Liesewies, fijn dat je waardes nog niet superhoog zijn dan, hopelijk blijft dat zo.

Hier werd ik wakker met buikpijn vanmorgen, wat de hele dag nog doorwerkte. Rondje wandelen met hondjes werd strompelen :( Uiteindelijk met paracetamol en kruik maar gaan liggen en het gaat sinds vanavond wel weer ok gelukkig. Het leek een soort van spierpijn over de rechterkant van mijn buik, ze hing daar ook erg tegenaan en was erg druk vandaag. Dat was best gezellig, jammer van de pijn alleen -O-

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 22:17

Gnome wat rot van de pijn, gelukkig is het iets afgezakt. Als het zoveel pijn doet kun je denk ik gerust een paracetamol nemen. En anders bij twijfel de verloskundige er even naar vragen? Hoop echt voor jullie dat de kleine snel komt. Ga in elk geval duimen ervoor. :)
Wat een gave klok! Ik hou echt van die stijl. Waar heb je hem weg?
Ik ga met koningsdag met mijn paps over de rommelmarkt in Emmen centrum struinen. Word mijn eerste "uitje" sinds Hidde geboren is, dus stiekem ook best een beetje spannend. :D Jij nog plannen?

Sting, ai niet fijn als het "daar" zo ruw is. Hopelijk trekt dat snel weg. Wel spannend dat het voor jou ook al bijna zo ver is.

Marlis wat balen van de elektriciteit! Hebben ze al een oorzaak gevonden?

Freekieee waren misschien kleine oefenweeën? Een krolse poes kan heel erg vervelend zijn ja... succes nog daarmee.
Huilen is heel logisch, lekker laten lopen die tranen. ♡
Wat rot van die kraamafdeling, jeetje! Hoor je steeds vaker dat die sluiten in een ziekenhuis. :( Vind 60 minuten wel erg ver rijden voor als je moet bevallen. 30 is wellicht wel te doen, al heb ik geen ervaring met een autorit in combinatie met weeën.
Ben benieuwd welk ziekenhuis je kiest. Hopelijk kun je daar dan ook even alvast rondkijken.

Lisette hoe was je eerste cursus? Samen bevallen hebben wij ook gedaan, vonden wij erg leuk en interessant. :)

Lisewiesje, lekker verlof! Hoe is de groei echo gegaan? Hoop dat de inleiding wat later kan voor je.

Melanie ik hoop dat je thuis kan/mag bevallen als je dat graag wil. Zou wel fijn zijn.
Phoej bevallen met 40 graden zonder airco (denk ik) is geen pretje. Dan is het ziekenhuis wel een betere optie. ;)

Charlotte nog veel bezig in je hoofd met het gesprek? Vervelend hoor.
Groot gelijk dat je machines het zware werk voor je laat doen. ;) Geweldig die bakken! (Stiekem een groen hart hier. :D)
Het weer was echt blegh hier vandaag. Soms ineens felle zon, dan weer een dikke hagel/regen bui...bah!

Azmay wat een spannende maar fijne stap dat ze bij je op de kamer mocht. Hoe is het vandaag verder gegaan?
Jammer dat het niet soepel gaat in het ziekenhuis.
Fijn dat ze zo goed groeit. Hopelijk zit ze snel op de 2kilo.

Linda gelukkig dat de glucose test goed was. Maak je je erg zorgen om het onderzoek en de kleine? Gelukkig dat de maag en blaas wel goed gevuld waren.

Ballard het ziekenhuis is vanaf ons 10 minuten met de auto. Emmen is van de Treant groep nog de enige locatie waar je kan bevallen geloof ik, dus daar hebben we wel geluk mee. :)
Doen de schoppen ook zeer of valt dat mee? Geniet nog maar even van die beweging in je buik, ik mis dat soms serieus wel eens haha.

MissAnnemijn wat vervelend die pijn! Gelukkig trekt het nu een beetje weg. Hoop dat het morgen helemaal weg is en je vanavond wel een beetje kan slapen.

Vannacht heeft Hidde geslapen van 12 tot 5! Ik werd wakker van hem om 5uur en schrok serieus even. Dacht dat ik misschien door hem heen geslapen had ofzo. Maar dat kan niet want ik hoor elk geluidje van hem en als hij honger heeft zet 'ie het echt wel op een krijsen. :D Hij mag van mij wel vaker dit soort nachten hebben, is toch echt fijner dan 3uur slaap. ;)
Oh ja en de kleine man was gisteren alweer één maand oud. Tijd vliegt echt!
Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-23 22:30

@mriek deze hebben we bij Hof van Saksen gehaald maar volgens mij kun je ze online ook vinden. Ik ga met koningsdag even naar Zuidlaren, struinen met m'n schoonmoeder.

Hidde groeit zo hard! Echt leuk om te zien. Hopelijk meer langere nachtjes, heerlijk!

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 22:50

Gnome schreef:
@mriek deze hebben we bij Hof van Saksen gehaald maar volgens mij kun je ze online ook vinden. Ik ga met koningsdag even naar Zuidlaren, struinen met m'n schoonmoeder.

Hidde groeit zo hard! Echt leuk om te zien. Hopelijk meer langere nachtjes, heerlijk!

Dank je! Hebben ze daar een winkeltje ofzo? Welk merk is het? :)
En hoe voel jij je vandaag?
Leuk naar Zuidlaren! Struinen hoort toch echt wel bij koningsdag. :D

Hidde groeit echt al kool. Ben ook heel benieuwd hoe zwaar hij nu is. We gaan 4 mei pas naar het consultatie bureau.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-23 22:56

mriek1990 schreef:
Gnome schreef:

Dank je! Hebben ze daar een winkeltje ofzo? Welk merk is het? :)
En hoe voel jij je vandaag?
Leuk naar Zuidlaren! Struinen hoort toch echt wel bij koningsdag. :D

Hidde groeit echt al kool. Ben ook heel benieuwd hoe zwaar hij nu is. We gaan 4 mei pas naar het consultatie bureau.

Ja ze hebben daar een afdeling die het verkoopt en mijn man werkt daar :)

Het is van Rokr maar volgens mij kun je 'm ook bij bol kopen als je zoekt op hout, klok, uil. Is heel veel van te koop.

Ik schommel enorm maar wil niet steeds negatief in dit topic komen haha. Kan iedere dag wel zeggen dat ik er klaar mee ben en m'n lichaam nog meer maarja daar komt die kleine niet sneller van helaas. Morgen komen m'n ouders een dagje, wel zo gezellig :)

Kun je niet op de weegschaal gaan staan met en zonder Hidde om het verschil te zien?

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 23:35

Ik moet werken met Koningsdag, met Pasen ook gewerkt, dus dan ben ik met Pinksteren en Hemelvaartsdag vrij.. dan is de buik dikker dus dat leek me handig :j

Mriek, cursus was leuk!! Onze “juf” is de langst zittende van samen bevallen op dit moment, veel ervaring dus en ze geeft het heel leuk :)
Jou kleine alweer een maand oud, tijd gaat snel!

Gnome, leuk idee met dat klokje!

Annemijn, vervelend van je buikpijn

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 09:06

Ik reageer even globaal; ze weten dus momenteel nog geen oorzaak. Het kan inderdaad ook veroorzaakt worden door de baby (als hij niet goed kan slikken of plassen bijvoorbeeld) dat gaan ze vrijdag onderzoeken en het hoeft ook geen echte oorzaak te hebben… maar het kan zeker gevolgen hebben voor de baby. Mijn vruchtwater is dusdanig veel dat ik een grote kans loop op vroeggeboorte. Door de spanning die er op staat kunnen mijn vliezen gemakkelijk breken.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 09:09

Sorry even niet bijgelezen. Is behoorlijk veel als je een paar dagen niet gekeken hebt :+.

Ik heb sinds afgelopen maandag verlof. Tenminste, verlof via mijn werkgever. Ben daarnaast ook zelfstandige en heb daar nog wel e.e.a. voor te doen. Maar hoef gelukkig daar niet meer de deur voor uit.
Nu meivakantie dus mijn andere meisje ook thuis, dat is wel gezellig :).
Zaterdag dus gelijk mijn laatste werkdag gehad bij werkgever, want na mijn verlof neem ik nog vakantie op en dan loopt dus mijn contract af.

Gisteren weer naar de verloskundige geweest, en de kleine meid maakt het prima. Gwen was ook mee en die heeft mij "onderzocht" zo schattig. Vrijdag weer een groei echo.
Straks komen ze vanuit het kraamzorgbureau spullen brengen. Klossen, een douchekruk en nog wat dingen.
Wat de bevalling betreft beslis ik waarschijnlijk op het moment zelf waar ik wil bevallen. Mijn vriend wilt heel graag dat ik naar het ziekenhuis ga maar als ik al volop in de weeën zit weet ik niet of ik dan nog wil. :')
Maar goed, bed omhoog moet sowieso.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-23 09:29

linda2008 schreef:
Ik reageer even globaal; ze weten dus momenteel nog geen oorzaak. Het kan inderdaad ook veroorzaakt worden door de baby (als hij niet goed kan slikken of plassen bijvoorbeeld) dat gaan ze vrijdag onderzoeken en het hoeft ook geen echte oorzaak te hebben… maar het kan zeker gevolgen hebben voor de baby. Mijn vruchtwater is dusdanig veel dat ik een grote kans loop op vroeggeboorte. Door de spanning die er op staat kunnen mijn vliezen gemakkelijk breken.

Heftig Linda!! Moet je nu dan ook verplicht rust houden? Ik duim voor goed nieuws vrijdag. Duurt dan ineens nog lang.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 10:10

Heftig Linda. Hier juist het tegenovergestelde, te weinig vruchtwater. En ook dat is weer niet goed.

Hopelijk blijft alles veilig voor de kleine en komen er geen nare dingen uit. Succes.

Hier nu weer aan het wachten op mn controle bij de gynaecoloog. Ben benieuwd of het wederom weer drie jaar uitloopt.