Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supervixen

Berichten: 13038
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 12:41

Ninus schreef:
Wat een avontuur SV, en wat fijn dat het met iemand mee kon rijden, gelukkig bestaat dat nog:j
Wat maakte het zwaar voor je? Het parcours? De afstand?

Tracking is in de lucht, ze heeft een prima tijd op de 20K zo te zien!


Het weinige slapen de nacht van tevoren, een pittige werkweek van tevoren, de afstand, de eerste twee uur met volle concentratie in het donker lopen om niet te vallen, stukken door modder en hobbelig weiland lopen, in je eentje lopen.
De afstand is in het begin bijna niet te overzien, er lijkt geen eind aan te komen.

Ninus
Berichten: 1746
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 13:04

Ik vind 77km in de auto al lang duren :=
Maar knap dat je het toch gered hebt ondanks de tegenslagen, kan me best voorstellen dat dat je uit je concentratie haalt.
En ook pittig dat je morgen weer moet werken.

Sherivey heeft de 30km gehaald :j
Wij gaan zo een rondje 15km doen, vol in de wind over het strand, goede training :D

Puera

Berichten: 8140
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 13:11

Dan heb ik Sherivey ook gevonden. :D Goed bezig, de 30 km al voorbij!!

Hier nog een klein halfuur voordat we los mogen.

Leuk verslag, SV. Knap, zo’n afstand!

Supervixen

Berichten: 13038
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 13:17

Succes Puera!

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 14:37

Mooi verslag SV! En wat een stress met de auto dan op zo'n ochtend. Gelukkig is het goed gekomen.
Echt enorm knap dat je hem hebt uitgelopen, zeer welverdiende medaille _/-\o_

Ninus
Berichten: 1746
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 16:10

Puera schreef:
Haha, maak je maar geen zorgen. Zo snel loop ik niet. :)) Ik ben blij als ik rond de 2:05 finish. Ik ga vandaag genieten!



Goed gedaan *\o/*

En Sherivey heeft het ook gehaald bikkel!

Ninus
Berichten: 1746
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 16:23

Wat een weertje zeg! Wij zitten op het terras met een (alcoholvrij) biertje.
Ik ben nog niet toe aan lange afstanden trailen met jullie :')

Mijn hemel, ik ben na 15km kapot, werkelijk :=
Gelukkig is de omgeving zo mooi dat het wel afleiding biedt :))

Puera

Berichten: 8140
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 17:17

Gefinisht in 2:04:05. Heb na 7 km m’n shirt uit gedaan, was best nog wel warm. Daarna een paar km bij moeten komen en toen lekker in m’n hemdje gelopen. Was heel gaaf!

Hoe is het met jou, Sherivey?

Welverdiend, dat biertje, Ninus. :j

MuSLi

Berichten: 5301
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 17:28

Ik heb lang niet zo'n prestatie verricht als @⁨Sherivey of @Ninus of @Puera⁩ vandaag, maar wat was het heerlijk loopweer zeg *\o/* ik ben naar m'n ouders gelopen, 10,5km.. Man en kind kwamen met de auto. Prima combinatie :j

Puera

Berichten: 8140
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 18:11

Het was inderdaad heerlijk loopweer! Mooi loopje zo naar je ouders. 10,5 km is toch ook een nette afstand. :j

ieris

Berichten: 1787
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 18:28

Wow wat een verhaal SV, wat een stress moet je gehad hebben zeg. En echt super dat je met die andere deelnemer mee kon rijden, en je vriend toch nog op tijd bij je was.
Wat een ongelooflijke knappe prestatie van alle deelnemers, petje af hoor!

Sherivey gefeliciteerd echt super gaaf dat je het gehaald hebt!
Ik ben benieuwd naar jou verslag.

Puera, jij ook gefeliciteerd, netjes gelopen hoor! Je voelde je toch niet helemaal lekker, viel het tijdens het lopen mee?
Mooie tijd gemaakt!

Musli, ook leuk zeg, wat fijn dat je ouders zo dichtbij wonen!
En heerlijk weer inderdaad.
Als ik naar mijn ouders zou rennen, word het zo een tocht als SV gemaakt heeft, dus dat word hem niet.

Hier ook een super geslaagde dag gehad vandaag.
De familie run in Molenhoek, Molenhoeks Makkie, waar ik 35 jaar lang gewoond heb.
Het is dan wel leuk om een route te lopen waar je elk paadje van vroeger nog kent.
Mijn moeder en ik deden de 10km, mijn broer de 5km, en mijn nichtjes, en mijn zoontje de kidsrun, van 2,3km.
Allemaal goed gefinisht, ik vond het een mooi en fijn parcours.
Er stonden veel muzikanten, en zelfs een man met doedelzak, en een gitarist.
De sfeer was echt goed, ik kon lekker doorlopen, heb onderweg nog wat gekletst, en kwam in 52 minuten en nog wat seconden over de finish.
Later zag ik dat ik daarmee 5e was geworden van de vrouwen 40+!
Hier de familie na de finish.
Afbeelding

Supervixen

Berichten: 13038
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 18:37

Sherivey je bent een marathoner!
Jammer dat je je beroerd voelt, misschien komt het door uitdroging, daar kun je ook misselijk van worden.

Puera goed gedaan, was echt warm ja. Ben je tevreden?

Musli wat een goede combinatie zo.

Het Molenhoeks makkie zag ik langskomen op facebook. Leuk dat er zo'n feestje van wordt gemaakt. Mooi resultaat hoor!

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 18:40

Gefeliciteerd Sherivey! Ik ben benieuwd naar je verslag. Hopelijk voel je je snel weer wat lekkerder, duidelijk dat je diep bent gegaan vandaag...

Puera, top resultaat *\o/* het was inderdaad behoorlijk warm vandaag.

Musli lekker zo lopen naar je ouders, zo combineren is altijd leuk :)

En een hele gezellige foto van ieris, wat leuk zo met de hele familie genieten van een loop evenement! En ook een hele mooie tijd gelopen hoor, gefeliciteerd!

Puera

Berichten: 8140
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 20:56

Wat een leuke foto, Ieris! Mooi resultaat, 5e van je categorie en wat een snelle tijd!

Ik had achteraf wat te weinig gegeten van te voren en bij de eerste verzorgingspost waren geen bananen (meer?). Dat in combinatie met de warmte, deed me niet zo goed maar dat voelde ik aankomen.
Gelukkig kon ik het opvangen met snoepjes en later bananen dus later kon ik m’n tempo weer oppakken.

Ik ben zeker tevreden! Ik had echt geen idee op welke tijd ik uit ging komen maar uiteindelijk kon ik de laatste km nog wat versnellen.

Hoe is het, Sherivey?

Sherivey
Berichten: 8844
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-22 21:04

Even een teken van leven van mij :wave:

SV, mooi verslag! Zo knap, je prestatie :j

Puera, goed gedaan! *\o/*

Nou, hier komt ie hoor :')

Mijn nacht was vrij kort en ik kreeg niet de geplande voeding weg voor de start. Was kiezen, of weinig eten, of risico op misselijkheid bij de start. Dus op save gespeeld en iets minder gegeten.

Eenmaal in het startvak duurde het nog een half uur voor wij, het laatste startvak, mochten starten. Leuk dat we de eerste 10k van de kopgroep konden volgen, minder leuk dat het steenkoud werd.

Afijn, gestart bij de pacergroep met eindtijd 4:50. Maar al gauw leek mijn comfi tempo hoger te liggen en kon ik aansluiten bij de 4:40 pacergroep.
Dit ging eigenlijk helemaal top, ik had het naar mijn zin.

Op 21 km moest ik echt plassen. Dus in de rij bij de dixie dan maar. Daarna zonder pacergroep op mn gemakje verder.

En toen ging het mis. Rond 23 km leken mijn longen dichtgeknepen te worden, waardoor ik gedwongen werd om stukjes hardlopen met wandelen af te wisselen. Heb nu nog pijn in mijn ribben van het ademen. :=

Afijn, in mn hoofd zat het nog wel oke. Liep langs de Amstel. Geen fijn stuk, zonder toeschouwers en muziek, maar ik vertelde mezelf dat ik dit kon. En dat als ik eenmaal in de stad terug was, de mensen me er doorheen hielpen.

Maar helaas, rond 35 km ging ook mijn knie echt pijn doen (waarschijnlijk liep ik niet helemaal goed doordat ik al last had met ademen).
Maar mn hoofd wilde nog steeds, dus bleef ik stukjes proberen hard te lopen (ging moeizaam).

Op gegeven moment ging de afstand (en de temperatuur ook een beetje) zn tol eisen. Hele stukken moeten wandelen en zat er compleet doorheen.

Wel bleef ik mezelf vertellen dat opgeven geen optie was. Niet als ik al zo ver gekomen was.
Ik heb heel veel mensen mijn naam horen roepen. Heel fijn, al kwam het nauwelijks nog binnen.

Uiteraard wel met de kiezen op elkaar hardlopend de finish over. Maar ik was helemaal op. Fysiek, maar mentaal inmiddels ook.

Toen ik mijn vriend gevonden had, heb ik ook wel even staan janken.
Nog wel een leuke foto kunnen maken. Maar daarna werd ik ineens beroerd. Misselijk, duizelig... paar keer over gegeven.
Naar de ehbo gestrompeld voor een icepack. Daar nog even beroerd zitten wezen. Maar met mij viel het mee. Ik zag meerdere mensen op een bed liggen onder een deken en/of afgevoerd worden met ambulance.

Op gegeven moment richting hotel. Onderweg nog een keer moeten overgeven en in het hotel ook een paar keer.
Cola was mijn redding, samen met een uurtje slapen.
Net gelukkig even goed kunnen eten :)

Al met al ben ik opzich wel trots :j
Heb gestreden en ben gefinished. Tijd van 5:04 uur, officeel 5:08 uur, maar mn horloge heb ik even stil gezet in de rij bij de dixie onderweg :o

De tracking had idd kuren, hoorde ik ook van mijn vriend.

Al jullie succeswensen zijn wel een van de dingen waar ik me aan vast gehouden heb toen het zwaar werd. ;)

Lisitano

Berichten: 4960
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 21:35

Je bent een ware bikkel Sherivey. Ondanks alles gewoon die finish gehaald *\o/* Ik zit helemaal trots YOU GO GIRL te voelen hier!
Hopelijk knap je gauw helemaal op. Je hebt wel wat rust en verwennerij verdiend! Hoe voelt je knie nu?

Supervixen

Berichten: 13038
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 21:41

Heel knap dat je hebt doorgezet. Het was ook best warm. Je lichaam kan raar doen na zo'n afstand, fijn dat het nu wat beter gaat. Ik kwam vorig jaar bij de freedomtrail van 44km ook beroerd over de finish. Denk dat iedereen die lange afstanden loopt het wel eens meemaakt.
Ik hoop dat je niet teveel last gaat houden van die knie.

Ik weet nog dat mijn zusje zei dat er een stuk van de route oersaai was. Zal dat stuk dan wel zijn wat jij benoemt.

Ben benieuwd hoe je je morgen voelt.

En dat wandelen. Who cares! Je hebt het gewoon gehaald!

Sherivey
Berichten: 8844
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-22 21:48

Lisitano schreef:
Je bent een ware bikkel Sherivey. Ondanks alles gewoon die finish gehaald *\o/* Ik zit helemaal trots YOU GO GIRL te voelen hier!
Hopelijk knap je gauw helemaal op. Je hebt wel wat rust en verwennerij verdiend! Hoe voelt je knie nu?

Ahh lief, dankjewel :D

Mijn knie voelt nu redelijk met wandelen. Maar heb de komende week toch hardlooprust, dus daarna even kijken hoe een kort rondje gaat. :)

SV, denk idd dat ze het stuk bij de Amstel bedoeld. Of net erna, een bedrijventerrein. De route in de stad is eigenlijk prima te doen, genoeg te zien en veel toeschouwers/ muziek.

Puera

Berichten: 8140
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 21:59

Jeetje, wat een verhaal, Sherivey. Je mag echt heel trots op jezelf zijn! Toch maar wel even gefinisht! _/-\o_
Hoop dat je knie snel afzakt.

Sherivey
Berichten: 8844
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-22 22:23

Ja, zat echt wel vanalles tegen. Terwijl de voorbereiding zo goed ging. :=

Maarja, volgende keer beter. Ben iig een ervaring rijker en weet nu wat een marathon met je kan doen. :)

Ninus
Berichten: 1746
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 06:39

Wat een leuke foto Ieris en wat een goede tijd! Goed gedaan!

Mooie tijd Puera! Ze waarschuwden inderdaad voor de warmte, lastig om je daar op voor te bereiden.

Wat een strijd heb je gestreden Sherivey, bikkel! Ik hoop dat je fysiek niet teveel last hebt/houdt en dat je kunt genieten van de topprestatie die je hebt geleverd. Zoals SV al zegt, het maakt geen zak uit dat je hebt gewandeld, je hebt het gehaald en dat is echt een prestatie!

Sherivey
Berichten: 8844
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 06:53

Was gisteren in de middag idd warm aan het worden. Ik hoorde door een luidspreker 21 graden in de zon, als ik het goed mee heb gekregen.

Zweette me ook de blubbers op gegeven moment. Mn sleeves waren mooi in functie als zweetbandje :+

Heb een kort nachtje gehad, maar wel wat kunnen slapen. :)
Net van bed naar badkamer gelopen. En verrassend genoeg ging dat relatief soepel. :+

Wel spierpijn natuurlijk, maar had dit veel erger verwacht.
Wacht wel even de komende 24u af, want soms komt het bij mij dan nog op.

Lichaam voelt wel moe (logisch), mn hoofd daarintegen... :o

Puera

Berichten: 8140
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 08:19

Je bent er maar weer vroeg bij, Sherivey! Hopelijk valt het mee met de spierpijn.
Ninus schreef:
Mooie tijd Puera! Ze waarschuwden inderdaad voor de warmte, lastig om je daar op voor te bereiden.
Ik las gisteravond pas dat de organisatie had gewaarschuwd voor een warme dag. :+

Mijn spierpijn valt mee, beetje in de bovenbenen en ik voel m'n hamstrings wat. Valt me alleszins mee!

suusje26

Berichten: 2430
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 08:21

Wauw Sherivey *\o/* , wat een bikkel ben jij! Goed doorgezet en hopelijk knap je snel op.

Leuke foto Ieris, gezellige loop gehad dus! En mooie tijd zeg *\o/*

Puera, jij hebt ook al zo goed gelopen!

Zo leuk, eigenlijk kennen we elkaar helemaal niet zo goed maar ik voel een trots gevoel als ik jullie verhalen lees!

SV; hoe gaat het met jou? De dag gisteren een beetje comfortabel doorgekomen?

Was ook heerlijk weer voor een biertje op het terras Ninus, het is dat ik nog steeds niet fit ben, anders had ik er gisteren ook eentje genomen :+

Heeft iemand van jullie ervaringen met een hardloopband. Ik blijf een beetje last houden dat ik niet altijd kan lopen wegens de kinderen. Dus misschien is het een optie om thuis een hardloopband neer te zetten zodat ik wel kan lopen. Maar weet niet zo goed waar ik op moet letten. Ook vraag ik mij af of het net zo effectief is als buiten waar je door weer en wind loopt.

IMAY1990

Berichten: 1911
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 08:49

Ik heb weinig ervaring met loopbanden. Wat ik weet houd op bij dat het instellen op 0.5% helling het buiten lopen gevoel bevorderd ten opzichte van helemaal geen helling. Waarom dat precies is weet ik ook niet. En ongeacht of het net zo effectief is als buiten lopen, het is effectiever dan niet lopen :j