Het corona vaccin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:36

Nikass schreef:
Shaggy09 schreef:
Always look on the bright side of life.. :)ddd

Haha dat is echt niet persé mijn karakter. Maar ik vraag me wel af of ik zoveel informatie/uitleg zou kunnen lezen als niemand tegensputtert. Ik ben er dus soms wel mee geholpen denk ik. ;)

Nee ik maakte ook een grapje.

Kreten zonder onderbouwing neem ik niet serieus.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:53

bigone schreef:
[
Snap jij wel waar het om gaat? Straks is Corona in het rijke westen onder controle en gaan de mensen, ook jij, weer vrolijk de wereld over. Juist naar die armere landen, zo heerlijk goedkoop. Dit moet om meerdere reden wereldwijd onder controle komen al was het alleen maar dat in de arme landen ook andere vaccinaties voor mazelen, polio enz onder druk staan en dan zijn de rapen helemaal gaar.

Dat scheelt hooguit een half jaar voor er daar dan gevaccineerd kan worden en reizen naar dat soort landen zou je naar mijn mening sowieso nog 'n jaar op moeten schorten. Vooral ook omdat er daar wellicht weer nieuwe varianten rondgaan die de hier gevaccineerden dan weer mee naar huis kunnen brengen.
Er gaan nu vaccinaties naar landen waar in verhouding tot hier maar 'n handjevol doden is gevallen. Het is wel het westen dat voor die vaccinaties betaalt dus hebben die arme landen er ook baat bij dat onze economie weer sneller aan gang geslingerd kan worden. Als we hier massaal omvallen financieel dan gaat er uberhaupt niets meer naar de derde wereld.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:59

Er gaan helemaal niet veel vaccins naar Afrikaanse landen.
De doden die daar vallen, zitten bijna nooit in statistieken want het grootste deel van de mensen geraakt zelfs niet in een ziekenhuis.

De afspraak met AZ was de lage kostprijs zodat alle landen mee konden genieten van de vaccins en niet enkel de rijke landen alles zouden kunnen opkopen.

Wat maakt dat jij je zo verheven voelt boven mensen uit derde wereldlanden waardoor je voorrang moet krijgen op een vaccin ? Heb je dan zelf zo'n groot aandeel in het aanslingeren van de economie ?
Of is het enkel voor je reizen die je graag wil maken ?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:02

Pandora2 schreef:
De doden die daar vallen, zitten bijna nooit in statistieken want het grootste deel van de mensen geraakt zelfs niet in een ziekenhuis.

De afspraak met AZ was de lage kostprijs zodat alle landen mee konden genieten van de vaccins en niet enkel de rijke landen alles zouden kunnen opkopen.

Wat maakt dat jij je zo verheven voelt boven mensen uit derde wereldlanden waardoor je voorrang moet krijgen op een vaccin ? Heb je dan zelf zo'n groot aandeel in het aanslingeren van de economie ?

Ik zit in de WIA, er valt voor mij uberhaupt niet meer te reizen zoals ik gewend was. Ben al blij als ik dit jaar in Oostenrijk geraak.

En prima dat ze vaccins naar arme landen sturen, maar hoe langer de economie hier op slot zit, hoe meer bedrijven er omvallen en hoe meer wij als burgers er op achteruit zullen gaan. Op de happy few na dan...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:08

Een nieuwe variant kan in Nederland net zo goed ontstaan , dat is pure onzin dat dat alleen in arme landen zou kunnen. Een virus muteert altijd op welke plek dan ook.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:16

elnienjo schreef:
Pandora2 schreef:

Ik zit in de WIA, er valt voor mij uberhaupt niet meer te reizen zoals ik gewend was. Ben al blij als ik dit jaar in Oostenrijk geraak.

En prima dat ze vaccins naar arme landen sturen, maar hoe langer de economie hier op slot zit, hoe meer bedrijven er omvallen en hoe meer wij als burgers er op achteruit zullen gaan. Op de happy few na dan...

De wereld draait echter niet om jou alleen. Je ontvangt WIA(belastinggeld dus) kan niet reizen zoals je gewend was(heeft ieder reislustig persoon last van) en wil liever niet teveel/geen vaccins naar Afrika, eerst maar onze eigen economie op orde. En uiteraard de uitsmijter in dit soort klaagzangen: de happy few(benoem ze) kan het allemaal wel, tis nie eerlijk hoor.
Wordt volwassen en hou op met zeuren, heel de wereld zit in een nare situatie, en geloof me, er zijn mensen die het vele malen slechter hebben dan jij.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:21

Zebrastreep schreef:
Een nieuwe variant kan in Nederland net zo goed ontstaan , dat is pure onzin dat dat alleen in arme landen zou kunnen. Een virus muteert altijd op welke plek dan ook.

Ja, maar Nederland is gevaccineerd straks. Dus is er straks in Afrika nog alle ruimte om nog verder te muteren en al onze vaccins teniet te doen.
En dan heb ik het nog niet over het feit dat er in Afrika miljoenen mensen rondlopen met een onderdrukt immuumsysteem tgv AIDS, wat een heerlijke voedingsbodem is voor mutaties.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:29

elnienjo schreef:
Pandora2 schreef:

Bijzondere gedachtengang weer dit. :+
Je zou dan toch denken vanuit jouw standpunt hierover dat je zelf niet persé op de 1e rij wil staan voor een enting, maar die laat aan iemand die werkt en dus bijdraagt aan de economie.

Tenslotte, hoe meer werkende mensen beschermd zijn door een vaccinatie, hoe beter de economie kan blijven draaien en daar is het jou om te doen, toch ? :Y)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:24

Kan aan mij liggen hoor, maar ik lees de berichten van elnienjo niet alsof ze zich verheven voelt en persé als eerste ingeënt wil worden?
Ze heeft gewoon een andere mening van hoe de crisis moet worden aangepakt. Jullie lezen daar wel heel veel in wat er niet letterlijk staat.
Misschien komt dat omdat jullie haar gedachtegoed al kennen uit andere topics, dus misschien hebben jullie gelijk, maar het kan ook maar zo zijn dat jullie haar berichten zelf inkleuren.
Bedoel het niet vervelend, niets menselijk is ons vreemd, en ik maak me er zelf ook wel eens schuldig aan. Maar misschien wat inhoudelijker blijven en niet zo vijandig?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:29

Elnienjo is al gevaccineerd.
Dat je dan vindt dat vaccins maar eerst hier in het rijke westen moeten opgesoupeerd worden en daarna pas naar de derde wereldlanden moeten gaan omdat die toch niks bijdragen aan economisch herstel en eigenlijk alleen maar geld kosten aan het rijke westen, vind ik cru ja.

sureido

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 19:37

België heeft gezegd 1 mei horeca open. Ik denk dat we hier ook wel aan die datum moeten denken.

Ben wel benieuwd wanneer die avondklok weggaat, ik vind wel dat die dan ook weg moet zijn. Ik ben er wel een beetje klaar mee eigenlijk, met die avondklok.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 19:44

In ieder geval na 17 maart..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 19:45

Ik vind 1 mei al vlot voor hier. Dat is al over minder dan 2 maanden.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 19:51

SusanH schreef:

Maar dan is al het kwetsbare onderhand al gevaccineerd, wat wil je nog meer ?! Het is een keer afgelopen hè.

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:24

sureido schreef:
SusanH schreef:

Maar dan is al het kwetsbare onderhand al gevaccineerd, wat wil je nog meer ?! Het is een keer afgelopen hè.

Nou in dit tempo van vaccinatie gaan echt niet alle kwetsbaren gevaccineerd zijn op die datum.
Dan moeten ze wel heel rap over de brug komen met vaccin.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:29

Das ook precies wat gaat gebeuren de komende twee maanden (en daarna). Tempo wordt echt veel hoger.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:33

Ik moet het echt nog maar zien

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:06

sureido schreef:
België heeft gezegd 1 mei horeca open. Ik denk dat we hier ook wel aan die datum moeten denken.

Ben wel benieuwd wanneer die avondklok weggaat, ik vind wel dat die dan ook weg moet zijn. Ik ben er wel een beetje klaar mee eigenlijk, met die avondklok.

Ik houd van jouw positiviteit! En misschien kan je echt wel eens gelijk hebben! 11 mrt. waarschijnlijk Janssen goedgekeurd. Dan kan in april ook daar mee gevaccineerd worden.

11 april verwachten ze 3,6 miljoen vaccinaties gezet te hebben! En dat is enkel Pfizer, Moderna en AstraZenica. Janssen komt daar ook nog bij. En ze willen opschalen zodat ze sneller en meer kunnen vaccineren. Begin mei moeten er echt al wel fors veel mensen gevaccineerd zijn. En nu merken ze het al in de verzorgingshuizen!

https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... accinaties

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:07

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:11

Ik mis echt wel een soort routekaart in Nederland. En ook dat er een beetje gehouden wordt aan wat er toegezegd wordt. De avondklok werd gezien als een zware maatregel en zou er als eerste weer vanaf gaan.

Fijn voor de Belgen!!! Maar gaat het daar nu de goede kant op dan? Want ik dacht juist dat daar de besmettingen echt aan het toenemen waren?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:12

Vayo schreef:
Ik mis echt wel een soort routekaart in Nederland. En ook dat er een beetje gehouden wordt aan wat er toegezegd wordt. De avondklok werd gezien als een zware maatregel en zou er als eerste weer vanaf gaan.

De avondklok is wisselgeld geworden voor andere versoepelingen. En dat snap ik, winkels gewoon weer open is toch net iets belangrijker bvb.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:19

Een avondklok is misschien wisselgeld voor de maatregelen maar wel een zwaardere druk op de politie.

Ik vind wel dat de avondklok straks gewoon weg moet een keer, je kan dit niet als ‘wisselgeld’ blijven houden. Het is daarvoor veel te zwaar.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:20

Vayo schreef:

Fijn voor de Belgen!!! Maar gaat het daar nu de goede kant op dan? Want ik dacht juist dat daar de besmettingen echt aan het toenemen waren?

Ik denk dat België er ook vanuit gaat dat in mei genoeg mensen een vaccin gehad hebben?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:26

De besmettingen in NL liggen hoger dan België dus ik kan me voorstellen dat we ook iets langer nodig hebben straks uit de piek te komen alsie komt.
Maar ergens in mei weer iig terrassen lijkt me toch ook meer dan haalbaar?

Ik ben ook wel toe aan een routekaart ja. Maar ik weet niet of de verkiezingen daarin nog een rol spelen? Kan het huidige demissionair kabinet nu dingen toezeggen terwijl ze dan wellicht vervangen zijn?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:29

Tot nu blijft anders toch die gevaarlijke Britse piek nogal lang uit. Ik denk dat die ook eerlijk gezegd niet meer komt.. in ieder geval geen code zwart praktijken.