Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:00

verootjoo schreef:
Relaxed schreef:
Vriendin was gisteravond laat gegaan, toen was het rustig..

De schappen ook zeker :')

Ik heb gewoon alles op internet besteld bij Ah en afgelopen zaterdag laten bezorgen, en bij de slager/bakker/groentenboer bestelling doorgegeven en dat ga ik morgen ophalen.
Ik snap echt niet waarom je jezelf in de supermarkt zou kwellen :=

Omdat je hier niet kunt laten bezorgen, tenminste: niet van de supermarkt. Maar ik heb dan wel weer een grote diepvries, daar zit nog veel in. Dus als het te druk is bij de supermarkt ben ik zo weer weg :j
Al merk ik wel dat mijn planning in het eten minder strak is dan normaal gesproken. Dan kom ik maar eens per week in de supermarkt, nu 3x per week :+

Verder rijden de pakketjesbezorgers hier vandaag af en aan, met alle kerstcadeaus :')

Sheran

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:03

Bij ons is gewoon geen tijdsslot meer vrij. Zit echt overvol, al de hele tijd. En ik wil ook geen plekken bezet houden voor kwetsbaren.

Overigens is het hier na 8 uur bijgevuld én rustig :). Dus dat is de tijd die ik nu meestal neem.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:05

Ik ben afgelopen maandag om 8 uur s ochtends voor het eerst sinds maart samen met mijn moeder boodschappen wezen doen. Wij doen dat altijd samen normaal gesproken. Allebei eigen kar en eigen Boodschappen, maar wel tegelijk.

Voelde maandag toch een beetje vreemd, maar als ik dan gisteren(want ik had natuurlijk iets nodig wat op was) avond hele gezinnen samen zie snap ik de drukte wel en vraag ik me af waarom wij niet gewoon samen zijn blijven gaan. :=

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:06

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:25

Ik heb vorige week maandag grote boodschappen gedaan bij de lidl tm kerst. Was toen al best druk maar nog wel te doen. Morgen krijg ik nog boodschappen thuisbezorgd van een supermarkt die ik maandagavond besteld heb(had ook woensdagmiddag bezorgd kunnen worden maar wilde liever sochtends dus donderdag gekozen). Even in de gaten houden hoe het zit met beschikbare bezorgmomenten en hoe ver ik kom met mijn huidige voorraad maar als ik nu bestel kan het maandag nog gebracht worden maar denk dat ik pas woensdag op zn vroegst weer wat nodig heb.

Voorheen was het bij de Lidl op zaterdagavond na 8en altijd erg rustig en eigenlijk alles nog te verkrijgen. Geen idee hoe het nu is want ben er dus niet meer geweest.

Ik denk zelf dat het ook zo druk zou kunnen zijn omdat mensen nu op meerdere dagen kerst vieren. Dus ipv 2 dagen met veel mensen tegelijk nu 4 of 6 dagen met minder tegelijk. Dan heb je ook zoveel keer meer boodschappen nodig.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:30

Hier ook omgedraaid bij de jumbo en aldi. Ik heb m’n kerstboodschappen wel al in huis maar heb net een pak drinken en de melk laten vallen (smeerboel ...) en dat heb ik gewoon wel nodig.
Straks nog maar eens proberen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:31

Femke_Tweety schreef:
ruitje schreef:

Bedankt voor het delen, erg heftig om te lezen.

Jup, thanks.

Heb het artikel her en der verder verspreid.

Bedankt Ruitje voor je commentaar. Dan ga ik het juist niet kijken. We zijn hier bezig met voorbereiden van Kerstmis. Tafelkleedis gestreken, familie bestek uit de kast gehaald en gepoetst en dat genieten wil ik niet laten verpesten nu door allerlei verdrietige verhalen.
Even paar dagen geen covid en thuis gezellig hebben.
Het weer helpt goed, want het is koud en regenachtig!

Fijne Kerstmis voor allemaal.

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:35

Gelukkig vanmorgen aardig rustig in de supermarkt meteen na het ouderen uurtje. De kassa was druk bij binnenkomst en de ingang werd druk bij weer weggaan. En daardoor rustig in de winkel. Niet veel nodig, vooral aanvul van de vriezer weer. De komende twee weken weer wegblijven daar. En een stukje vlees omdat eerste kerstdag bij mijn paps lijkt door te gaan, voor het eerst in jaren eens met hem doorbrengen, gourmetten/steengrillen.

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat lopen met besmettingen en met de pakjesdiensten, zeker nu veel pakket opvangpunten dichtgaan of dichtzijn. Arme bezorgers hebben het niet fijn nu :(:)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:43

Ik moest ook op zoek naar mijn pakketje inderdaad. Had alles al in huis, maar kreeg opeens nog een heldere ingeving... Werd later bezorgd dan gepland, dus ik was niet thuis. Toen werd het naar een postNL punt gebracht, maar dat was dicht. Later verscheen gelukkig in de app het adres van een ander postNL punt.

Maar ik heb inderdaad ook medelijden met die bezorgers, werken zich rot voor een schijntje.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:44

karuna schreef:
Gelukkig vanmorgen aardig rustig in de supermarkt meteen na het ouderen uurtje. De kassa was druk bij binnenkomst en de ingang werd druk bij weer weggaan. En daardoor rustig in de winkel. Niet veel nodig, vooral aanvul van de vriezer weer. De komende twee weken weer wegblijven daar. En een stukje vlees omdat eerste kerstdag bij mijn paps lijkt door te gaan, voor het eerst in jaren eens met hem doorbrengen, gourmetten/steengrillen.

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat lopen met besmettingen en met de pakjesdiensten, zeker nu veel pakket opvangpunten dichtgaan of dichtzijn. Arme bezorgers hebben het niet fijn nu :(:)

Ik heb een webshop, maar er worden maar een maximaal aantal verzendlabels per dag uitgegeven (door o.a. PostNL). Is dat op heb je pech en mag je de volgende dag weer proberen. (particulier kan nog wel alles aanbieden).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:45

Wat ik me afvroeg gister trouwens, toen ik een pakket dienst pakjes in ontvangst zag nemen vanuit een woonhuis. In hoeverre is dat besmettingsrisico. Als dat mensen zijn die virus bij zich dragen. Is er dan voor de pakketbezorger risico als ze moeten aannemen. Vervolgens worden die pakjes gezet tegen pakjes die op uitgeven staan. Is er dan groter risico?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:48

karuna schreef:
Wat ik me afvroeg gister trouwens, toen ik een pakket dienst pakjes in ontvangst zag nemen vanuit een woonhuis. In hoeverre is dat besmettingsrisico. Als dat mensen zijn die virus bij zich dragen. Is er dan voor de pakketbezorger risico als ze moeten aannemen. Vervolgens worden die pakjes gezet tegen pakjes die op uitgeven staan. Is er dan groter risico?

Hier in Frankrijk wordt niet meer getekend voor ontvangen. De bezorger heeft mondkapje op en zet het pakket op afstand op de grond en draait zich om. Je kunt controle doen, dan duim omhoog en rijdt hij weg. Dus hier was zeker 2 m afstand.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:52

Met de bezorgers zelf vroeg ik me ook niet af. Maar pakket pakket contact en voor de bezorger die pakjes moet aannemen bij mensen waarvan hij niks afweet.

De zooplus bezorger vraagt me altijd even helemaal de gang in te gaan zodat hij het zware pak in de gang kan zetten en er voldoende afstand blijft. Dan gaat hier een pakket een dag in quarantaine

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:55

Als je dat risico niet wilt nemen moet je niks bestellen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 16:08

Dat was de vraag niet :) ik bestel zo min mogelijk online. Hondenvoer ontkom ik niet aan.ik vraag het me af algemeen en voor de bezorgers zelf.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 16:24

Volgens mij valt besmetting via pakjes wel mee. En hij of zij zal handen wel ontsmetten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 16:43

Ring deurbel is zeer handig , zet maar neer pak ik het straks . En dan sta ik in de stal dus wel zo gemakkelijk. Ben normaal niet zo van die gadgets maar dit is prettig.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:21

karuna schreef:
Met de bezorgers zelf vroeg ik me ook niet af. Maar pakket pakket contact en voor de bezorger die pakjes moet aannemen bij mensen waarvan hij niks afweet.

De zooplus bezorger vraagt me altijd even helemaal de gang in te gaan zodat hij het zware pak in de gang kan zetten en er voldoende afstand blijft. Dan gaat hier een pakket een dag in quarantaine

En je boodschappen dan?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:38

Volgens mij is de kans op besmetting op die manier zo goed als nihil.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:41

pien_2010 schreef:
Groot gelijk Raket.

Sterkte SusanH hopelijk is het geen covid.

Alles wijst erop dat het wel zo is. Heb gelukkig milde klachten tot nu toe . Hoor ook vanuit collega instellingen en andere locaties bij ons dat het helemaal fout gaat. Hoor je niks over op het nieuws. Het is zo erg. Mensen alleen op de kamer met kerst en personeel wat nog over is allemaal in pak.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:51

Sterkte SusanH hopelijk is het geen covid.
[/quote]

Alles wijst erop dat het wel zo is. Heb gelukkig milde klachten tot nu toe . Hoor ook vanuit collega instellingen en andere locaties bij ons dat het helemaal fout gaat. Hoor je niks over op het nieuws. Het is zo erg. Mensen alleen op de kamer met kerst en personeel wat nog over is allemaal in pak.[/quote]

Ja het is echt foute boel.
En ik dacht het was tijdens de eerste golf bij ons zo erg, we zullen nu wel minder last hebben.

Voor iedereen veel sterkte.
Maar er toch iets gezelligs van.
Steek kaarsjes aan, mooi muziekje op en koester het moment, proost op het leven.
Stay safe

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:54

Ach wat verdrietig SusanH! Sterkte meid.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 18:01

Je vat ook precies mijn stemming samen Pien. Dank je wel. Zelf thuis zitten gaat goed komen. Zit met mijn 2 liefste mensen hier. Maar voor de cliënten is het triest. En vooral omdat er straks vreemden ingezet moeten worden. Als die er al zijn. Gaan hard richting code zwart.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 18:05

Citaat:
RIVM: negen van de tien coronabrandhaarden is christelijke gemeente
In Nederland zijn momenteel negen van de tien grootste coronabrandhaarden een christelijke gemeente, dat bevestigt het RIVM na berichtgeving door Trouw. Van de twintig gemeenten met de meeste besmettingen per honderdduizend inwoners waren er veertien christelijk.

Bron: NOS

is het nu geen tijd om obv artikel 22 vd grondwet de kerken te gaan verplichten maatregelen te nemen?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 18:07

Ik vrees, dat het plusminus een week na de kerst weer ontzettend hard gaat oplopen. Met wat ik vandaag heb gezien op mijn werk (supermarkt)... Karretjes waren op een gegeven moment op en de mensen namen veel meer mee dan normaal. Ik hoop niet dat door dit soort mensen straks de lockdown verlengt moet worden, dat zou ik echt vervelend vinden. :\ Maar ja als ik dan al mensen hoor 'jaa we gaan met 17 man in huis zitten!' :x Door dat soort egoïsten gaan bedrijven straks failliet ben ik bang...

@SusanH beterschap!