Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 08:59

Ze hadden je wel even kunnen waarschuwen pallatin, dit is echt niet leuk

Nog even volhouden gaucho!!

Fijn dat pt weer goed ging marielle

Gisteren had ik even een downdag. Na het werk was ik zo moe dat ik maar een korte ronde (toch nog 30 min) gelopen heb ipv het normale uur.

Om dan vervolgens tor 12 uur in de nacht tv te kijken 8)7 en nu dus weer moe te zijn... zucht.

Ik moet echt die telefoon in de avond eens weg gaan leggen. Lag echt al om 9 uur in bed. Vond gioia geweldig die dacht ' speeltijd' _O-

Vandaag voor het eerst een jurkje aan naar het werk :o mijn moeder zei dat het wel kon (toch maar eerst nagevraagd :+ ) en het is zwart. Dus kleed slank af.

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:24

Niet te streng he Arabella. Vind het juist knap dat je na werk als je moe bent tóch een ronde gaat doen al is het een kleinere. Nog altijd beter dan niks! :D En leuk in een jurkje, dan voel je je vast goed als je dat nu aandurfde.

Gister ging het nog over het blijven hangen en hier vanmorgen eindelijk die - op de weegschaal. Stiekem weet ik ook wel dat hij steeds echt wel komt maar af en toe word ik dan toch ongeduldig en slaat de twijfel even toe.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:27

Inderdaad @Arabella knap dat je toch bent gaan lopen gisteren. Iets is beter dan niets. Hoppa, jurkje aan en gaan *\o/* fijn dat je voelt dat je dat weer kunt dragen :D

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:27

De honden moeten toch uitgelaten worden :+ maar klopt, iets is beter dan noets en ik was gelukkig gisyeren op mijn werk al vrij actief.

Voel me idd goed in mijn lijf.
ziet er wel een beetje apart uit nu. Denk aan werkschoenen, beige maillot, zwart wollen jurkje, daaroverheen een zwarte polo met bedrijfslogo. Afgerond met een blauwe sjaal met vlinders en een beige riem :+

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 11:28

Kom even binnenvallen, sorry, heb nooit veel tijd om op iedereen te reageren...

Hoe bepalen jullie je streefgewicht? Aan de hand van BMI checklijstje ofzo?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 11:30

Marielle_93 schreef:
Niet te streng he Arabella. Vind het juist knap dat je na werk als je moe bent tóch een ronde gaat doen al is het een kleinere. Nog altijd beter dan niks! :D En leuk in een jurkje, dan voel je je vast goed als je dat nu aandurfde.

Gister ging het nog over het blijven hangen en hier vanmorgen eindelijk die - op de weegschaal. Stiekem weet ik ook wel dat hij steeds echt wel komt maar af en toe word ik dan toch ongeduldig en slaat de twijfel even toe.

Lekker hoor! En die twijfel ken ik heel goed.

@Arabella, toch knap dat je een rondje bent gegaan!

@Barbara, nee, geen BMI, maar gewoon waar ik mij zelf prettig bij voel. Toen ik minder woog zag ik er goed uit, maar had ik nog steeds een te hoog BMI, maar ik had redelijk wat spieren aangemaakt. En dat rekent BMI niet mee.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 11:36

Esther, ik moet van de cardioloog afvallen. Hij vindt dat ik behoorlijk overgewicht heb, was er wel beetje van geschrokken. Verder zei hij er niets over. Ik ben 1,74 lang en weeg 85 kg...ja ik ben wel te zwaar natuurlijk maar "behoorlijk overgewicht"kwam toch even hard binnen....Volgens BMI zou ik rond de 65 kg moeten wegen...dus 20 er af, ik woog dat vroeger voor mijn zwangerschap wel idd maar dat is al lang geleden...Maar ja, we gaan gewoon verder met afvallen, was ook al wel begonnen...

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 11:46

Als ik mijn BMI zou moeten volgen moet ik ook nog meer dan 20 kilo er af. Toen ik dat woog, ooit, was ik echt heel mager.. Ik ben niet het typisch Hollandse meisje, ik heb vooral veel schouder en bovenarm. Gaat nooit veranderen ook..

Mijn man, type spierbundel, is niks te dik, maar zou volgens zijn BMI ook wel dik 10 kilo moeten afvallen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 11:47

Ik heb met mijn 1,69 een gezond gewicht bij 72 kilo of minder, ik vind 65 wel weinig Barbara.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 11:48

Hier gisteren man en kids aan de patat en snacks.. Ik heb spruitjes gehad en een groente loempia uit de oven. Verder overdag netjes gegeten.. Vanochtend +0,1 :\ Stom...

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 11:54

Gisteren heb ik gesnoept, zusje kwam bakkie doen en bleef eten met haar kids.
Heb van die San Francisco kaakjes op en 2 vietnamese loempiaatjes

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:03

BarbaraNova ik ben exact even lang als jij en begon vorig jaar net iets zwaarder dan jij nu bent. Zonder streefgewicht overigens, ik wou me vooral fitter voelen, en minder last van slechte enkel + slechte knie. Halverwege het jaar werd mijn streefgewicht 70 kilo, nu al geruime tijd rond de 68. Daar voel ik me prima bij, maar ben ook flink gespierd door krachttraining. BMI heeft een flink brede range, BMI 25 is 73 kilo denk ik.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:05

Ik heb een gewicht gekozen waar ik me fijn bij voel.
Ik moet volgens bmi tussen de 55.5 en 60.4 wegen. Maar ik kies het om 65 als streefdoel te hebben. Dat is mooi zat. Ik ben niet smal gebouwd en een beetje ronder vind ik wel mooi. Maar met 72 ga ik net onder de bmi 30 en daar zou ik al helemaal blij mee zijn.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:12

gaucho schreef:
BarbaraNova ik ben exact even lang als jij en begon vorig jaar net iets zwaarder dan jij nu bent. Zonder streefgewicht overigens, ik wou me vooral fitter voelen, en minder last van slechte enkel + slechte knie. Halverwege het jaar werd mijn streefgewicht 70 kilo, nu al geruime tijd rond de 68. Daar voel ik me prima bij, maar ben ook flink gespierd door krachttraining. BMI heeft een flink brede range, BMI 25 is 73 kilo denk ik.

Ja ik doe ook krachttraining idd, dus daar hou ik ook zeker rekening mee. Al moet ik zeggen dat ik nu minder train als dat de sportschool wel open is...normaal ga ik 3 a 4 x per week naar de sportschool...
Probeer idd ook tussen de 70 - 75 eerst maar eens uit te komen...motivatie is beetje weg omdat ik zo vreselijk moe ben door te hoge bloeddruk en hartkloppingen. Morgen weer naar het ziekenhuis dus eerst dat maar eens afwachten...

maar super knap dat je al zoveel kwijt bent joh

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:08

BarbaraNova schreef:
Esther, ik moet van de cardioloog afvallen. Hij vindt dat ik behoorlijk overgewicht heb, was er wel beetje van geschrokken. Verder zei hij er niets over. Ik ben 1,74 lang en weeg 85 kg...ja ik ben wel te zwaar natuurlijk maar "behoorlijk overgewicht"kwam toch even hard binnen....Volgens BMI zou ik rond de 65 kg moeten wegen...dus 20 er af, ik woog dat vroeger voor mijn zwangerschap wel idd maar dat is al lang geleden...Maar ja, we gaan gewoon verder met afvallen, was ook al wel begonnen...

Ik ben 1.71 en nu 85kg en wil nog naar 78,5. Dat is te zwaar; maar ik ben dan echt niet zwaar voor het oog en ook gewoon erg fit.

BMI zegt heel weinig en dat zou een cardioloog ook moeten weten. Wat veel belangrijker is, is je metabole gezondheid. Overgewicht maakt je niet perse meteen ‘niet fit’. Je hoeveelheid buikvet/buikomtrek is wel bijvoorbeeld iets waar je rekening mee moet houden bij verschillende aandoeningen. Voor de gezondheid van je hart is natuurlijk je gewicht wel van invloed, maar ook je uithoudingsvermogen, kracht, voedingspatroon ed.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:02

Ine23 schreef:
BarbaraNova schreef:

Ik ben 1.71 en nu 85kg en wil nog naar 78,5. Dat is te zwaar; maar ik ben dan echt niet zwaar voor het oog en ook gewoon erg fit.

BMI zegt heel weinig en dat zou een cardioloog ook moeten weten. Wat veel belangrijker is, is je metabole gezondheid. Overgewicht maakt je niet perse meteen ‘niet fit’. Je hoeveelheid buikvet/buikomtrek is wel bijvoorbeeld iets waar je rekening mee moet houden bij verschillende aandoeningen. Voor de gezondheid van je hart is natuurlijk je gewicht wel van invloed, maar ook je uithoudingsvermogen, kracht, voedingspatroon ed.

Klopt helemaal, maar mijn conditie is nu ook niet om over naar huis te schrijven, bloeddruk is ook veel te hoog dus mag morgen naar de internist. Kijken wat daar uit komt want heb echt geen idee wat te verwachten ook...

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:40

BarbaraNova dat snap ik, dat je daar van schrikt, maar het is ook wel duidelijk noodzaak :(:)
Dus ik hoop dat je ervoor gaat. T voelt echt beter wanneer je lichter bent.

Ik ben 172, en rond de 63 kg. Mijn taiileomvang zegt altijd dat ik moet afvallen.(die is 80cm,) Dus het is echt persoons afhankelijk. Wil je het zelf doen of onder begeleiding? als het laatste het geval is dan zou ik daar het ziekenhuis naar vragen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:08

Kun je goed zien hoe BMI niet alles zegt, tailleomvang hier 70cm, en ik weeg meer en ben maar een klein beetje groter.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:48

Iedereen is natuurlijk anders gebouwd, zie het nu bv al aan mijn dochter. Haar vader is 2 meter en normaal postuur, dus geen lange spriet maar in verhouding. Dochter is dus 8 en een van de langste van haar klas maar ook normaal postuur terwijl haar vriendinnetje net zo lang is maar zoveel tengerder...

Feit blijft dat je je gewoon goed in je vel moet voelen denk ik. Dat voel ik me nu verre van. Dus weer erg goed opletten met hier en daar wel een uitzonderingetje maar geen gekke dingen. Had me pas erg verkeken op pelpindas, vindt die echt zo lekker....tot je ziet hoeveel kcal er in zitten, schrok me rot.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:59

Als ik naar m’n BMI moet gaan wegen mag ik maar 55 kg wegen :') .
Vrees dat ik dan een been moet amputeren ofzo

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 16:08

Es_ther schreef:
Als ik naar m’n BMI moet gaan wegen mag ik maar 55 kg wegen :') .
Vrees dat ik dan een been moet amputeren ofzo

hahaha geweldig! Dat inderdaad dus, ik zie wel hoe ver ik kom.
Hoe hebben jullie qua dieet gevonden wat bij jullie past? Zie zoveel om me heen. Ik eet gewoon bewuster, dus minder en gezonder zeg maar.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 16:17

Ik volg geen dieet, maar ik heb bijvoorbeeld de 48+ kaas de deur uit gedaan en 20+ (smeer)kaas gekozen.
Ipv koekjes een stukje fruit pakken, met de trap ipv lift (afzien met mondkapjes trouwens), en wat vaker wandelen. En soms halen we echt wel een pizza, of bakken we koekjes :D .

Alleen aankomende week ga ik niet klimmen buiten. Ik vrees dat ik dan aan de muur bevries :brr:

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 16:37

ja dat denk ik ook ja. Maar vindt het toch wel echt heel leuk dat het gaat sneeuwen. Al zijn mijn collegas het er echt niet mee eens...
Moet alleen wel even de paddock goed vlakken voor het gaat vriezen, die is behoorlijk vol kuilen met die natte drek, dus gratis workout dan maar

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:13

Hier is de bak gelukkig flink gedroogd al vandaag, dan krijgen we m hopelijk goed vlak voor de sneeuw.

Qua dieet heb ik geen specifiek dieet gevolgd, met name naar kcal gekeken. Macro's qua verdeling ongeveer als onderstaand:
Afbeelding
En verder gewoon wat uitgeprobeerd wat voor mij past. Ik eet veel minder suiker, maar wel structurele koolhydraten als volkoren brood/crackers, zilvervliesrijst, havermout en boekweit, meer plantaardige melk, kwark, en heel veel meer groente / rauwkost. Ik eet minder vlees, met name minder vet vlees. In plaats daarvan wel vaker vleesvervangers / peulvruchten. Oh en minder alcohol maakt ook echt veel verschil :D

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:01

Wat ontzettend schrikken BarbaraNova....wordt dan ook je vetpercentage gemeten in het ziekenhuis? Dat zegt toch ook meer dan alleen gewicht? Heel veel sterkte en beterschap, als je je lichamelijk rot voelt is het ook moeilijk om meer te bewegen en je eetpatroon te veranderen. Wat goed werkt is voor iedereen anders, ik ben begonnen met geen calorieën meer drinken, dat scheelde al erg veel. En ik probeerde iedere dag iets meer te bewegen dan ik normaal zou doen, dus even een blokje om of wandelen naast m’n paard op z’n vrije dag. Toen dat ging ben ik pas naar m’n eten gaan kijken. Voor nu voor jou veel beterschap...