Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anjali schreef:Het probleem schijn te zijn dat in ieder lichaam het virus een beetje muteert.Waardoor er dus verschillende stammen ontstaan. In Nederland is het meestal de Italiaanse stam. Het gevaar is dus dat het tot een veel gevaarlijkere vorm muteert. Inmiddels begint het hier op de Middeleeuwen te lijken met zijn pestepidemieen. Wie had zoiets gedacht,dat dat zou kunnen?
anjali schreef:Het probleem schijn te zijn dat in ieder lichaam het virus een beetje muteert.Waardoor er dus verschillende stammen ontstaan. In Nederland is het meestal de Italiaanse stam. Het gevaar is dus dat het tot een veel gevaarlijkere vorm muteert. Inmiddels begint het hier op de Middeleeuwen te lijken met zijn pestepidemieen. Wie had zoiets gedacht,dat dat zou kunnen?
Giolli schreef:Ik vind het ook wel interessant om hier te lezen hoe verschillend mensen denken. De Chinezen zijn behoorlijk volgzaam als het op bevelen aankomt, hier in Nederland hoef je daar vrees ik niet mee aan te komen.
Giolli schreef:Natuurlijk, maar adviezen zoals blijf thuis als je je ziek voelt wordt hier weinig mee gedaan. Dat zie je alleen al aan reacties in dit topic en zo zal de rest van Nederland ook denken.
Whale schreef:Giolli schreef:Ik vind het ook wel interessant om hier te lezen hoe verschillend mensen denken. De Chinezen zijn behoorlijk volgzaam als het op bevelen aankomt, hier in Nederland hoef je daar vrees ik niet mee aan te komen.
Kijk alleen maar al naar toen Italië (noujah, de media) bekend maakte dat heel Noord-Italië op slot ging. Diezelfde avond pakte vele hun spullen in om met de trein of per auto te vertrekken.
Veulen84 schreef:mvdende schreef:Ik heb er net serieus naar gekeken, maar bezorgen van Jumbo moet je een minimaal bedrag hebben van €50 en dan nog €6 bezorgkosten.
Zelfs al zou ik voor 3 weken eten voor de hond laten bezorgen, zit ik pas op €30 en met mijn eigen boodschappen erbij nog niet op €50. Daarnaast zijn de bezorgkosten echt mega met €6!
Albert Hein heeft ongeveer dezelfde regels en is dus ook out of option.
Ophalen bij een pick up point is ook absoluut niet gratis helaas, anders was dat nog een optie geweest.
En de kans dat ik corona heb, is zo verschrikkelijk klein, dat ik daar dus echt niet voor thuis ga blijven, sorry.
Bezorgdienst van de plus is deze week gratis. Picnic is altijd gratis vanaf 25 euro. Misschien is dat een idee?
Kana schreef:anjali schreef:Het probleem schijn te zijn dat in ieder lichaam het virus een beetje muteert.Waardoor er dus verschillende stammen ontstaan. In Nederland is het meestal de Italiaanse stam. Het gevaar is dus dat het tot een veel gevaarlijkere vorm muteert. Inmiddels begint het hier op de Middeleeuwen te lijken met zijn pestepidemieen. Wie had zoiets gedacht,dat dat zou kunnen?
Bron?
Whale schreef:Giolli schreef:Ik vind het ook wel interessant om hier te lezen hoe verschillend mensen denken. De Chinezen zijn behoorlijk volgzaam als het op bevelen aankomt, hier in Nederland hoef je daar vrees ik niet mee aan te komen.
Kijk alleen maar al naar toen Italië (noujah, de media) bekend maakte dat heel Noord-Italië op slot ging. Diezelfde avond pakte vele hun spullen in om met de trein of per auto te vertrekken.
Pareltjes schreef:Karin_deB schreef:Voor de mensen die vinden dat iedereen met lichte klachen maar thuis moeten blijven.
Hoe zien jullie dat voor je? Ik bedoel dit niet verwijtend maar ben oprecht nieuwsgierig.
Even naar mijn eigen gezin kijkende. Man en ik werken beide in de zorg en we hebben 2 kinderen die naar het kinderdagverblijf gaan.
Het is hier meer regel dan uitzondering om verkouden te zijn.
En zo meerdere collega's met ons.
Als wij allemaal thuis moeten blijven wat dan?
De huisartsenpraktijk van mijn man dichtgooien?
Mijn oncologische patiënt moet maar voor zichzelf zorgen?
Het is echt niet zó simpel.
Overigens zijn wij allemaal op het moment níet verkouden (hallelujah) dus geen zorgen of verwijten nodig!
Het lijkt mij dat “bokkers” een huisarts niet hoeven te adviseren hoe te handelen in deze situatie. Anders begin ik me pas ECHT zorgen te maken...
germie schreef:Sorry Pareltjes, maar als ik nu op reis zou gaan omdat ik dit bij elkaar gespaard had, dan ging ik wel als ik mijn geld niet terug zou krijgen. Als ik het om kan boeken zonder extra kosten en mijn baas zou meewerken, dan zou dat misschien een optie zijn. Maar als dat niet kan, dan neem je niet 'even je verlies'. Het gaat soms om een paar 1000 euro. Dat smijt je niet over de balk. Daar heb je hard voor gewerkt, daar heb je meestal een annuleringsverzekering voor, en als die niet dekt, en jij bent gewoon fit, tja, dan ga je wel genieten he.
Bekijk het dus ook eens van deze kant. Niet iedereen kan zomaar het geld missen. Dus later inhalen kan soms gewoon niet.
Ik geef mvdende gelijk. Je wilt boodschappen doen bij de winkel die voor jou het voordeligst is. Picnic is duur. Plus is ook vaak duurder dan een Aldi. Niet iedereen kan 3 euro per boodschappenkar extra missen. Het is zo gemakkelijk om voor een ander te denken. Dat valt me hier steeds weer op. Iedereen heeft zijn eigen ideeën over hoe het moet van niets doen tot helemaal in paniek raken en allerlei onzinnige regeltjes.
Maar je kunt niet weten waarom een ander op een bepaalde manier denkt. Daar kun je niet over oordelen.
@Befunny, ik ben voor uitrazen. Regels helpen niet. En je hoeft mensen niet als misdadigers te behandelen door ze op te sluiten. Dan hoor je als staat een riante schadevergoeding per burger uit te keren zodat na die 2 of 3 weken niets mogen de mensen zeker 3 weken kunnen genieten en alles wat ze te kort gekomen zijn mogen inhalen.
BeFunny schreef:Whale schreef:
En dat kon niet in China. Als je de mensen volgzaam wil maken moet je ze de middelen ontnemen om hun eigen weg te gaan. Maar dat zijn zeer verregaande maatregelen.
_Penotti schreef:Pareltjes schreef:Ik denk dat je nu moet handelen alsof iedereen het heeft. Dan pas kun je jezelf en anderen in bescherming nemen. Iedereen is een potentiele infectiehaard. Dan houd je vanzelf de juiste afstand, ben je bewust van je handelen. Niet aan je neus, ogen, mond zitten. Neem je eigen tas mee in de supermarkt, laat de winkelwagentjes voor wat ze zijn. Betaal contactloos, of ontsmet je handen na gebruik pinautomaat etc.etc..
Wij doen onze boodschappen 1 keer in de week, dat gaat niet zonder wagentje, dat gaat niet contactloos bedrag te hoog.
En diverse berichten gelezen dat handgel niet werkt, dus dat ontsmetten lukt ook al niet.
Persoonlijk vind ik dit een overdreven paniekmodus.
Ben je ziek blijf weg uit de winkel en bij oudere of zieken.
Maar voor de rest gewoon leven.
Giolli schreef:germie schreef:Sorry Pareltjes, maar als ik nu op reis zou gaan omdat ik dit bij elkaar gespaard had, dan ging ik wel als ik mijn geld niet terug zou krijgen. Als ik het om kan boeken zonder extra kosten en mijn baas zou meewerken, dan zou dat misschien een optie zijn. Maar als dat niet kan, dan neem je niet 'even je verlies'. Het gaat soms om een paar 1000 euro. Dat smijt je niet over de balk. Daar heb je hard voor gewerkt, daar heb je meestal een annuleringsverzekering voor, en als die niet dekt, en jij bent gewoon fit, tja, dan ga je wel genieten he.
Bekijk het dus ook eens van deze kant. Niet iedereen kan zomaar het geld missen. Dus later inhalen kan soms gewoon niet.
Ik geef mvdende gelijk. Je wilt boodschappen doen bij de winkel die voor jou het voordeligst is. Picnic is duur. Plus is ook vaak duurder dan een Aldi. Niet iedereen kan 3 euro per boodschappenkar extra missen. Het is zo gemakkelijk om voor een ander te denken. Dat valt me hier steeds weer op. Iedereen heeft zijn eigen ideeën over hoe het moet van niets doen tot helemaal in paniek raken en allerlei onzinnige regeltjes.
Maar je kunt niet weten waarom een ander op een bepaalde manier denkt. Daar kun je niet over oordelen.
@Befunny, ik ben voor uitrazen. Regels helpen niet. En je hoeft mensen niet als misdadigers te behandelen door ze op te sluiten. Dan hoor je als staat een riante schadevergoeding per burger uit te keren zodat na die 2 of 3 weken niets mogen de mensen zeker 3 weken kunnen genieten en alles wat ze te kort gekomen zijn mogen inhalen.
Want het is de staat zijn schuld?![]()
Zoals ik al zei, groepsbelang gaat altijd voor persoonlijk belang. Er hoeft niemand iemand een schadevergoeding te betalen. Of moeten wij ook meer ziektekosten gaan betalen omdat wij degene zijn die het verspreiden?is echt niet realistisch.
Veulen84 schreef:Gelukkig hebben we in nederland gewoon een wetgeving die bepaald hoe er gehandeld moet worden. Uitrazen staat daar niet bij. Dan zou onze hele economie naar de knoppen gaan en een hoop mensen ook.