Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nele80

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 21:26

Ik heb ook sinds deze middag zoveel zin om te eten. Helemaal geen honger maar wel zin in vanalles. Het feit dat ik volledig uitgeregend ben in hondenschool heeft niet geholpen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:22

Nele nog wat lekekrs gegeten?

Neverland logisch dat je honger had.
Buikpijn daarna was wel minder.

Mijn man had verse pasta gemaakt voor het eten. Dat vind ik erg lekker.
Maar braaf 75 gram pasta gegeten. Zoon eet pasta van de winkel.

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:25

@ luuntje: helaas wel, nog een restje chips in de kast gevonden.
Vandaag terug flink gezond gegeten. Nu de avond nog doorkomen.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:04

Ik heb alweer te veel gegeten... En niet zo'n beetje ook. Alweer allemaal gezonde dingen maar mijn maag is een eindeloze put. Ik baal enorm. De laatste vier dagen is het echt compleet mis gegaan en voel me nu slecht over mezelf. Ik kan echt 2000 calorieën naar binnen werken in een keer en nog niet vol zitten. -O-

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:06

Jeetje wat balen Neverland. Enig idee waar het vandaan komt?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:15

Hier gaat het slecht qua eten, beweging lukt me wel. Maar enorme vreetbui gehad... weet wel waar het vandaan komt, maar op dat moment voelt het alsof het geen zak uit maakt of ik dun ben, dus ja, dan maar dik.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:44

Ik heb geen idee waardoor het komt... Wist ik het maar. Misschien vanwege de stress op het werk? Ik ben ook heel onrustig met alles momenteel.

Ik heb voor nu even besloten om de calorieen teller app er vanaf te gooien en ik moet zeggen dat er al een hele 'druk' van mijn schouders af valt. Ik ga nu gewoon elke dag gezond eten, maar ik ga niet meer tellen. Ik ga eens op gevoel eten een maand, kijken hoe dat voor mij werkt. Ik ben, in ieder geval, weer erg gemotiveerd! :D Grappig hoe dat kcal tellen mij maanden goed heeft geholpen en nu de afgelopen paar dagen is het een soort druk geworden... Even loslaten...

@Zertab vervelend is dat he? Als je eenmaal begint heb je er gewoon schijt aan, ik herken het.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:56

Fijn dat je die stap hebt kunnen zetten! :)

Ja echt erg.. gelukkig was de rest van de dag wel prima, dus hopelijk valt de schade mee. Maarja, twee dagen geleden uiteten en gister BBQ... Zal wel opnieuw moeten morgen :(

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:05

Ik heb het ook regelmatig, neverland en zertab. Ik kan me dan echt niet inhouden, terwijl ik overdag echt genoeg en gevarieerd eet, het is ook niet eten omdat ik honger heb, maar omdat mijn hoofd vindt dat ik NU ga eten. En dan voel ik me daarna zo waardeloos en denk ik zo val ik nooit af... En andere dagen gaan gewoon wel prima. Gelukkig maar.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:14

Gelukkig is het voor meerdere herkenbaar, voel ik me daarin niet alleen. :) Het is meer dat ik ook eet uit verveling. En nu is het duidelijk dat ik dus van alles naar binnen heb gewerkt, omdat ik mij intens verdrietig voel(de?). Dus echt emotie eten. Bah. :(
Terwijl ik echt goed bewogen heb vandaag. 50 minuten body combat, 45 minuten wandelen, al over de 10.000 stappen heen... Zo jammer.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:16

Ik had gisteren ook een moeilijk moment, had zo'n zin in chocolade en koekjes (ook omdat ik ongesteld moest worden) en heb ik ook 3 koekjes naar binnen gewerkt. Vandaag juist weer weinig gegeten.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:52

Imre schreef:
Ik heb het ook regelmatig, neverland en zertab. Ik kan me dan echt niet inhouden, terwijl ik overdag echt genoeg en gevarieerd eet, het is ook niet eten omdat ik honger heb, maar omdat mijn hoofd vindt dat ik NU ga eten. En dan voel ik me daarna zo waardeloos en denk ik zo val ik nooit af... En andere dagen gaan gewoon wel prima. Gelukkig maar.

Precies dit gevoel heb ik ook! Het is ook nieteens verveling of zo, want ik heb zat te doen op een dag. Maar er gaat een soort van switch om dat zegt: en nu MOET je eten & en dat kan er ook nog wel bij!

En daar heb ik nog geen controle over helaas.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 23:13

Ja dat. Maar! Vandaag is het gelukt! Mijn vriend trok vanavond een zak chips open en die is inmiddels leeg zonder dat ik er iets van heb gehad. Nog geen kruimel! Geen calorie! Ha! {:} Ik zat braaf aan een kop groene thee.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 07:21

Bekend gevoel 's avonds. Vroeger at ik dan veel kaas, en dat is heel veel calorieën. Ik heb wel het idee dat het steeds minder wordt. Ik probeer het nu meestal bij wat kwark te houden. En het helpt echt als ik overdag genoeg eet, met name eiwit.

Weegschaal vandaag - 0.9 tov vorige week. Denk dat het meer dan 20 jaar geleden is dat ik dit gewicht had.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 10:50

gaucho schreef:
Bekend gevoel 's avonds. Vroeger at ik dan veel kaas, en dat is heel veel calorieën. Ik heb wel het idee dat het steeds minder wordt. Ik probeer het nu meestal bij wat kwark te houden. En het helpt echt als ik overdag genoeg eet, met name eiwit.

Weegschaal vandaag - 0.9 tov vorige week. Denk dat het meer dan 20 jaar geleden is dat ik dit gewicht had.

Dat moet vast een lekker gevoel zijn! :D

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:08

Goed bezig gaucho!! :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:20

Hier gisteren op de weegschaal gaan staan, en zo laag heeft ie al zeker een jaar niet meer aangegeven. Nu even hopen dat we dat natuurlijk vaker op de weegschaal gaan zien :P

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:42

Zo, ik ben weer even helemaal kapot gegaan op de zolder met cardio workout en een benen/core workout.

Gister bij een vietnamese vriendin geweest die op 1,5 uur rijden afstand woont en die ik door corona in feb voor het laatst gezien had. Die heeft altijd veel te lekkere hapjes die ik echt niet af kan slaan, dus dan maa even extra sporten he!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:42

kiwiwitje schreef:
Hier gisteren op de weegschaal gaan staan, en zo laag heeft ie al zeker een jaar niet meer aangegeven. Nu even hopen dat we dat natuurlijk vaker op de weegschaal gaan zien :P

Vast wel, you can do it! :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:48

Klinkt goed allemaal! :D

Ik sla het wegen maar even over deze week :')

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:59

Zertab schreef:

Is het niet juist fijn om te weten wat een week laten gaan met je doet? Dat je weet waarvoor je het doet? Als ik dat zie denk ik juist; komop, vanaf nu weer oppakken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:01

DideH schreef:
kiwiwitje schreef:

Vast wel, you can do it! :D

Ja ben er echt blij mee! T is in ieder geval duidelijk dat er nog steeds gewicht af gaat :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:01

DideH schreef:
Zertab schreef:

Is het niet juist fijn om te weten wat een week laten gaan met je doet? Dat je weet waarvoor je het doet? Als ik dat zie denk ik juist; komop, vanaf nu weer oppakken.

Bij mij werkt het averechts, dan denk ik: ach nu maakt het allemaal niet meer uit.

Ik gok dat die 1,9 kg er gewoon weer dubbel en dwars bij zit. En dan heb ik zelfs nog minder gegeten dan mijn vriendinnen met de BBQ. Die lijken geen gram aan te komen. :(

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:14

Zertab schreef:
DideH schreef:

Bij mij werkt het averechts, dan denk ik: ach nu maakt het allemaal niet meer uit.

Ik gok dat die 1,9 kg er gewoon weer dubbel en dwars bij zit. En dan heb ik zelfs nog minder gegeten dan mijn vriendinnen met de BBQ. Die lijken geen gram aan te komen. :(

Ik gok dat tegen dat laatste iedereen van ons aanloopt? Anders was dit topic uitgestorven :=

Komop, pak het op en ga door, met die het maakt allemaal toch niet uit mentaliteit heeft nog nooit iemand zijn doel behaald hier!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:17

Nee dat snap ik! Maar ik weet ook niet goed of afvallen nu op dit moment haalbaar is, vanwege een ander gezondheidsprobleem en alle onzekerheid die dat met zich meebrengt.