Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:35

Hier aan motivatie geen gebrek. Aan tijd helaas wel. Maar alsnog probeer ik 3 keer per week te gaan. Mijn vriend zij vorige week al dat ik echt wat smaller geworden ben. Ook mij broeken gaan makkelijker dicht. :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:37

_lauraaa_ schreef:
Hier aan motivatie geen gebrek. Aan tijd helaas wel. Maar alsnog probeer ik 3 keer per week te gaan. Mijn vriend zij vorige week al dat ik echt wat smaller geworden ben. Ook mij broeken gaan makkelijker dicht. :D

Super!
Heerlijk he, als je het ook gaat zien :D .

Hier ook weer geweest tussen de tentamens en deadlines door. Vind het heerlijk, gedachten op 0 en gaan!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:43

Florenc schreef:
Frummels schreef:
4 sets 8-12 hh: rack pulls
4 sets 8-12 hh: bench press
4 sets 12-15 hh: per been: barbell split squats
4 sets 8-10 hh: machine seated pully row
3 sets 8-12 hh: bicep curl
3 sets 6 hh: power snatches
3 sets 6 hh: hang power cleans

Please explain, want dit soort trainingen lukt mij echt NOOIT binnen de 4 uur :Y). Hoe ga je hierbij in z'n werk? Want je hebt zowat alle spieren in je lichaam die je gebruikt, hoe warm jij op? En hoe bouw jij op naar je sets?

Mijn trainingen zijn eerder in de trend:

Opwarming:
5 minuutjes roeien, 5rondjes van 10 push ups - 10 ring rows - 10 dips - 30 seconden plank - 30 back extensions
Kracht:
4x10 bench - 4x10 bent over rows
Extra:
Superset van dumbell triceps extensions - dumbell lat pull over - bicep curl

En dan ben ik een uur goed bezig :'). Om op te bouwen naar mijn 4 sets in de bench (bv), ben ik al volgende setjes aan het doen:
- 15x20kg
- 12x25kg
- 10x30kg
- 10x35kg

Om dan de setjes te doen: 10x35 - 10x40 - 10x45 - 10x50

En op zich valt dat met het benchen best mee, omdat ik daar sterk in ben :'). Maar als ik bv ergens een set van 5x5 deadlifts of cleans insteek, dan ben ik toch best wel even bezig in de opbouw naar een 5x5 gewicht.... Als je dat met zowat elke spiergroep in je lijf moet doen, lijkt het mij dat je enorm lang bezig bent. Als het allemaal in dezelfde spiergroep zit, ander verhaal (bv hamstring curls, deadlifts, lunges, bulgarian split squats, back extensions), maar op deze manier zou het mij nooit lukken :+

Ik train vrijwel nooit 1 spiergroep per dag, maar elke dag een aantal.
Ik warm op met 5 minuten roeien en 2 sets van 3x 30 sec kettlebelswings 3x 30 sec burpees (tussendoor 30sec rust). Daarna 5 min stretchen.
Met een training als die van vandaag ben ik ongeveer een uur a anderhalf bezig incl warmup.
Ik doe daarna van elke oefening 1 warmup set met licht gewicht (60%) 10 herhalingen en dan direct het gewicht waarmee ik de set doe.

Dat kost vrijwel geen tijd is mijn ervaring :) maar moet zeggen dat ik ook weinig rust heb tussen de sets. Dat scheelt ook!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 19:07

Ik meld me zodat ik dit topic vaker zie staan en dat ik ook eens wat vaker ga :+ ik ga dadelijk xcore lesje doen en hoop nog 2 keer te gaan deze week, maar de kou werkt demotiverend als je een 15/20 min moet fietsen naar de sportschool :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 20:01

sureido schreef:
Ik meld me zodat ik dit topic vaker zie staan en dat ik ook eens wat vaker ga :+ ik ga dadelijk xcore lesje doen en hoop nog 2 keer te gaan deze week, maar de kou werkt demotiverend als je een 15/20 min moet fietsen naar de sportschool :+

Oh ja daar heb ik mijn sportschool ook echt op uit gezocht. 5 minuten fietsen of 2 minuten met de auto. Ideaal en altijd gratis parkeren.

Ik heb het weekend 1 dag gesport in de sportschool. Kan inmiddels wat gewichten verhogen dus dat motiveert enorm *\o/* en daarna op zondag nog lekker 5,5 km gerend met de honden in het bos. Was echt zalig.

Nog 3 weken te gaan voor mijn eerste run. :D

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 20:27

Mag ik meekletsen?
Mijn naam is Simone 29 jaar en Ik sport erg graag.
Doe nu meestal
Maandag bodyattack
Dinsdag 40 min cardio
Woensdag bodypump en balance
Donderdag rust
Vrijdag rust
Zaterdag 40 cardio
Zondag bodypump.

Zometeen klaarmaken voor de attack

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 20:59

SsSimonee schreef:
Mag ik meekletsen?
Doe nu meestal
Maandag bodyattack
Dinsdag 40 min cardio
Donderdag rust
Vrijdag rust
Zaterdag 40 cardio
Zondag bodypump.

Veel plezier en succes! Wat houden die trainingen precies in?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:19

De sport instructrice was ziek :x

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:23

Welkom Simone! Klinkt als een leuk weekschema:)

Ingedebruijn: lekker zeg!
En ik heb de sportschool daar ook op uitgekozen hoor haha. Die van ons is 2 min fietsen :D
Ben ook nog lid van een andere tot 1 maart, maar die is ruim een half uur fietsen. We zijn nu verhuisd dus dat vind ik te ver. En een nieuwe sportschool werkt meestal wel motiverend voor mij.

Ik ben net klaar met trainen en t ging heerlijk! Blij dat ik gegaan ben. :)

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:26

Hier ook grotendeels op afstand de sportschool uitgezocht (en nog wat criteria, oa sfeer en groepslessen) maar echt op 3 minuten fietsen. Ik denk dat het mij ook best tegen zou houden als ik 15-20 minuten onderweg ben, ik kan nu in 1,5 uur heen en weer en gedoucht zijn als ik een beetje tempo erin houd :)

Ik vind dit topic trouwens ook wel motiverend :D ik doe nu sinds mei af en toe krachttraining en sinds oktober probeer ik het echt met meer regelmaat te doen. Merk dat hierover meekletsen meer interesse wekt en dat ik mij ook wat meer erin ga verdiepen. En ik vind het echt wel tof dat ik 2 broekmaten kleiner pas en sterker ben (ik til als het aan mij ligt de halve dag mijn vriend op, vind het zo leuk dat dat kan :+ )
Crossfit lijkt mij trouwens ook wel echt leuk!

Mijn schema even helemaal:
warming up:
5 minuten roeien
3x een rondje met 15 wallballs, 15 pushups en 15x TRX

kracht:
3 sets - 8-12x squats 30-40kg
3 sets - 20x leg extension afgewisseld met 10 walking lunges per been
3 sets - 8- 12x leg curl afgewisseld met split squats (10 per been)
3 sets - 8-12x pull-ups (met elastiek)
3 sets - 8-12x bicep row
3 sets - 8-12x seated row
3 sets - 8-12x shoulder press
3 sets - 8-12x face pull

Ik heb niet echt een vaste cooling down, maar ik ben vaak lopend of op de fiets en probeer wel even te stretchen.

Veel plezier voor degenen die vanavond gaan, ik ben vanmorgen al geweest :))
Morgen inentingen halen en dan hoop ik niet te veel last te krijgen en gewoon woensdag te kunnen bootcampen.

Balen Sureido, nu zelf gesport of weer naar huis :(:) ?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:40

Even een overwinning. Sinds 13 januari 1.4 kg aangekomen!!!

Jeetje wat een lange schema's hebben jullie! Lukt dat binnen een uur?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:42

Gianti schreef:

vanmorgen een uur en 4 minuten dus goed genoeg :)

Wat goed :D dat is best veel in korte tijd! (ik neem aan dat je doel aankomen is :+ )

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:43

Suuszels schreef:
Gianti schreef:

vanmorgen een uur en 4 minuten dus goed genoeg :)

Wat goed :D dat is best veel in korte tijd! (ik neem aan dat je doel aankomen is :+ )

Ooh netjes! Misschien moet ik dan toch eens efficiënter worden haha.

Haha klopt! Was in de vakantie 4kg afgevallen omdat ik ziek was geweest. Dus doel is om er 6kg aan te krijgen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:50

Goed bezig!

Ik ga volgende week meedoen aan een bootcamp les. Na het sporten zag ik allemaal mensen bij de bAr staan die gekleed waren op buiten. Ik gevraagd wat ze gingen doen en nu ga ik volgende week meedoen. Ik vind buitensporten heerlijk.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 22:31

Leuk Laura! Ik vind bootcamp echt heel leuk :) ! Maar wel als het droog is, ik heb sowieso niet echt een goed regenjack om te sporten dus dan wordt het snel koud als je verregend bent.
Ik zou handschoenen ook aanraden, soms niet alleen voor de kou maar ook voor als je pushups in het veld/bos moet doen :o

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 22:53

Ik ga morgen. Eerst een examen doen en de boodschappen in huis halen. Daarna lekker knallen in de sportschool en nog even voor mijn studie zitten.

Jullie zitten op een flink hoger gewicht met kracht zo te zien. Ik zit met de squat nu op 10kg. Doe het wel met alleen een losse stang zodat ik niet afhankelijk ben van het apparaat om me in evenwicht te houden.

Volgens mijn vriend ben ik inmiddels wel schouders aan het ontwikkelen die er nooit waren dus er komt eindelijk wat resultaat.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 23:05

ingedebruijn schreef:
Ik ga morgen. Eerst een examen doen en de boodschappen in huis halen. Daarna lekker knallen in de sportschool en nog even voor mijn studie zitten.

Jullie zitten op een flink hoger gewicht met kracht zo te zien. Ik zit met de squat nu op 10kg. Doe het wel met alleen een losse stang zodat ik niet afhankelijk ben van het apparaat om me in evenwicht te houden.

Volgens mijn vriend ben ik inmiddels wel schouders aan het ontwikkelen die er nooit waren dus er komt eindelijk wat resultaat.
Die stang weegt 20kg hè dus als je plates 10kg zijn, squat je al 30kg :D

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 23:12

ingedebruijn schreef:
SsSimonee schreef:
Mag ik meekletsen?
Doe nu meestal
Maandag bodyattack
Dinsdag 40 min cardio
Donderdag rust
Vrijdag rust
Zaterdag 40 cardio
Zondag bodypump.

Veel plezier en succes! Wat houden die trainingen precies in?

Het zijn groepslessen
Attack is een behoorlijk intensieve aerobics achtige les. Met veel springen joggen Lunges tricepspush-ups burpees.
60 minuten in totaal van LesMills

Bodypump is 60 minuten met gewichten. Afwisselend barbeel losse schijven en zo werk je de spiergroepen af. In de les doe je in totaal zo'n 1100 herhalingen.

Bodybalance is een combi tussen yoga Pilates en tsi Chi. Heerlijke om na de pump te doen.
Van al deze lessen staat genoeg beeldmateriaal op YouTube mocht je een idee willen krijgen.

En mijn 40min cardio is 10 minuten fiets, roeien crosstrainer en crossover

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 05:27

Eulogy schreef:
ingedebruijn schreef:

Die stang weegt 20kg hè dus als je plates 10kg zijn, squat je al 30kg :D

Haha klopt maar ik gebruik dus alleen een stang van 10kg.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 08:16

Lekker begin toch :) als je vriend al ziet dat je schouders al groeien vermoed ik dat je binnenkort wel wat gewicht kan verhogen.
Ik ben vorige week begonnen met squatten met gewicht en pak hem op 30- 35kg, maar trainde daarvoor ook al regelmatig.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 08:18

Goedemorgen!

Dit topic werkt voor mij echt merk ik al. :D heb nu alweer zin om vanavond te trainen.

@ingedebruijn: heel goed dat je met een losse stang werkt! Fijn voor je balans en je kleine spieren.
En super leuk dat je vriend al verschil ziet aan je schouders! *\o/*

Laura: wat leuk dat je mee gaat doen met bootcamp. Ik zou dat nooit durven vragen aan mensen, wat ze gaan doen. :+ ben ik te verlegen voor haha.

Suuszels: dat is netjes!

Mijn schema voor vanavond:

Backsquats 5x5
Deadlifts 5x5
Push press 5x5
3x50 burpees
Hiptrust 5x5
Dumbell split squats 4x6 per been
3x10 hanging knee raises
3x50 double unders

Ben zo blij dat ik er weer zin in heb :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 08:42

Frummels schreef:
Goedemorgen!

Dit topic werkt voor mij echt merk ik al. :D heb nu alweer zin om vanavond te trainen.

@ingedebruijn: heel goed dat je met een losse stang werkt! Fijn voor je balans en je kleine spieren.
En super leuk dat je vriend al verschil ziet aan je schouders! *\o/*

Laura: wat leuk dat je mee gaat doen met bootcamp. Ik zou dat nooit durven vragen aan mensen, wat ze gaan doen. :+ ben ik te verlegen voor haha.

Suuszels: dat is netjes!

Mijn schema voor vanavond:

Backsquats 5x5
Deadlifts 5x5
Push press 5x5
3x50 burpees
Hiptrust 5x5
Dumbell split squats 4x6 per been
3x10 hanging knee raises
3x50 double unders

Ben zo blij dat ik er weer zin in heb :D

Pittig! Train je vooral op kracht of ook cardio?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 10:06

Als ik zelf train vooral kracht, met af en toe cardio erdoor (burpees en double unders) en als ik in de box train met crossfit bijna altijd allebei aangezien er in een crossfit workout meestal wel beide aspecten zitten. :j Dus bijvoorbeeld 500 meter rennen, 12x60 kg deadlifts, 400 meter rennen, 10x80 kg deadlifts, 300 meter rennen, 8x100 kg deadlifts, 200 meter rennen, 6x120 kg deadlifts en dan weer het rijtje terug naar 60 kg deadlifts en 500 meter rennen. Zo snel mogelijk achter elkaar.
Maar er kunnen ook heel andere dingen inzitten hoor, zoals pull ups, push ups, wallbals, squats, snatches etc. :) Maar vaak dus een combi van cardio en kracht.
Alleen cardio in de sportschool doen vind ik vaak stom, en daar kan ik me dan niet toe zetten. :o Vandaar dat ik het dan zoek in burpees, box jumps en double unders

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 10:13

Echte krachttraining mag ik nog steeds niet doen. Aangezien mijn spieren nog onvoldoende ontwikkeld zijn om mijn wervelkolom te kunnen ontlasten.

Word die rug inmiddels zo kotsbeu....

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 11:02

Hoi!

Ik zit sinds gister op kamers in Deventer en wil hier ook graag gaan sporten. Ik ontdekte vandaag dat er een basic fit precies op de route ligt van mijn stagebedrijf naar mijn kamer, dus dat is helemaal top. Om tijd te besparen wil ik dus eigenlijk meteen gaan sporten na stage, maar thuis sport ik altijd na het avondeten omdat ik na een dag stage zo'n honger heb. Hoe doen jullie dit? Wat eten jullie voor het sporten om genoeg energie te hebben?