Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_lauraaa_ schreef:Hier aan motivatie geen gebrek. Aan tijd helaas wel. Maar alsnog probeer ik 3 keer per week te gaan. Mijn vriend zij vorige week al dat ik echt wat smaller geworden ben. Ook mij broeken gaan makkelijker dicht.
Florenc schreef:Frummels schreef:4 sets 8-12 hh: rack pulls
4 sets 8-12 hh: bench press
4 sets 12-15 hh: per been: barbell split squats
4 sets 8-10 hh: machine seated pully row
3 sets 8-12 hh: bicep curl
3 sets 6 hh: power snatches
3 sets 6 hh: hang power cleans
Please explain, want dit soort trainingen lukt mij echt NOOIT binnen de 4 uur. Hoe ga je hierbij in z'n werk? Want je hebt zowat alle spieren in je lichaam die je gebruikt, hoe warm jij op? En hoe bouw jij op naar je sets?
Mijn trainingen zijn eerder in de trend:
Opwarming:
5 minuutjes roeien, 5rondjes van 10 push ups - 10 ring rows - 10 dips - 30 seconden plank - 30 back extensions
Kracht:
4x10 bench - 4x10 bent over rows
Extra:
Superset van dumbell triceps extensions - dumbell lat pull over - bicep curl
En dan ben ik een uur goed bezig. Om op te bouwen naar mijn 4 sets in de bench (bv), ben ik al volgende setjes aan het doen:
- 15x20kg
- 12x25kg
- 10x30kg
- 10x35kg
Om dan de setjes te doen: 10x35 - 10x40 - 10x45 - 10x50
En op zich valt dat met het benchen best mee, omdat ik daar sterk in ben. Maar als ik bv ergens een set van 5x5 deadlifts of cleans insteek, dan ben ik toch best wel even bezig in de opbouw naar een 5x5 gewicht.... Als je dat met zowat elke spiergroep in je lijf moet doen, lijkt het mij dat je enorm lang bezig bent. Als het allemaal in dezelfde spiergroep zit, ander verhaal (bv hamstring curls, deadlifts, lunges, bulgarian split squats, back extensions), maar op deze manier zou het mij nooit lukken
sureido schreef:Ik meld me zodat ik dit topic vaker zie staan en dat ik ook eens wat vaker gaik ga dadelijk xcore lesje doen en hoop nog 2 keer te gaan deze week, maar de kou werkt demotiverend als je een 15/20 min moet fietsen naar de sportschool
SsSimonee schreef:Mag ik meekletsen?
Mijn naam is Simone 29 jaar en Ik sport erg graag.
Doe nu meestal
Maandag bodyattack
Dinsdag 40 min cardio
Woensdag bodypump en balance
Donderdag rust
Vrijdag rust
Zaterdag 40 cardio
Zondag bodypump.
Zometeen klaarmaken voor de attack
Suuszels schreef:Gianti schreef:Even een overwinning. Sinds 13 januari 1.4 kg aangekomen!!!
Jeetje wat een lange schema's hebben jullie! Lukt dat binnen een uur?
vanmorgen een uur en 4 minuten dus goed genoeg
Wat goeddat is best veel in korte tijd! (ik neem aan dat je doel aankomen is
)
ingedebruijn schreef:Die stang weegt 20kg hè dus als je plates 10kg zijn, squat je al 30kgIk ga morgen. Eerst een examen doen en de boodschappen in huis halen. Daarna lekker knallen in de sportschool en nog even voor mijn studie zitten.
Jullie zitten op een flink hoger gewicht met kracht zo te zien. Ik zit met de squat nu op 10kg. Doe het wel met alleen een losse stang zodat ik niet afhankelijk ben van het apparaat om me in evenwicht te houden.
Volgens mijn vriend ben ik inmiddels wel schouders aan het ontwikkelen die er nooit waren dus er komt eindelijk wat resultaat.
ingedebruijn schreef:SsSimonee schreef:Mag ik meekletsen?
Mijn naam is Simone 29 jaar en Ik sport erg graag.
Doe nu meestal
Maandag bodyattack
Dinsdag 40 min cardio
Woensdag bodypump en balance
Donderdag rust
Vrijdag rust
Zaterdag 40 cardio
Zondag bodypump.
Zometeen klaarmaken voor de attack
Veel plezier en succes! Wat houden die trainingen precies in?
Eulogy schreef:ingedebruijn schreef:Die stang weegt 20kg hè dus als je plates 10kg zijn, squat je al 30kgIk ga morgen. Eerst een examen doen en de boodschappen in huis halen. Daarna lekker knallen in de sportschool en nog even voor mijn studie zitten.
Jullie zitten op een flink hoger gewicht met kracht zo te zien. Ik zit met de squat nu op 10kg. Doe het wel met alleen een losse stang zodat ik niet afhankelijk ben van het apparaat om me in evenwicht te houden.
Volgens mijn vriend ben ik inmiddels wel schouders aan het ontwikkelen die er nooit waren dus er komt eindelijk wat resultaat.
Frummels schreef:Goedemorgen!
Dit topic werkt voor mij echt merk ik al.heb nu alweer zin om vanavond te trainen.
@ingedebruijn: heel goed dat je met een losse stang werkt! Fijn voor je balans en je kleine spieren.
En super leuk dat je vriend al verschil ziet aan je schouders!![]()
Laura: wat leuk dat je mee gaat doen met bootcamp. Ik zou dat nooit durven vragen aan mensen, wat ze gaan doen.ben ik te verlegen voor haha.
Suuszels: dat is netjes!
Mijn schema voor vanavond:
Backsquats 5x5
Deadlifts 5x5
Push press 5x5
3x50 burpees
Hiptrust 5x5
Dumbell split squats 4x6 per been
3x10 hanging knee raises
3x50 double unders
Ben zo blij dat ik er weer zin in heb