3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_KellyAV

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:30

Hahaha Sharon, dat is wel heel erg waar ja :') ik vraag me ook af of het lekker is op brood, misschien zou ik juist gewoon een lepel pakken. Oké dat is wel heel slecht :') eigenlijk moet ik iemand strikken die het koopt, dat ik kan proeven, maar niet die pot in huis heb :D
Denk idd Aria dat ik het ook niet vaak zou eten, ik neem heel sporadisch is een beetje chocopasta op een cracker.

Mooi lijstje heb je ook :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:40

Hihi, gewoon iemand anders laten kopen is wel een goed plan :P
Dankje, heb er van genoten, gezond eten kan gewoon ook erg lekker zijn!

Sharon, top, wat goed! Praktisch en nog eens beweging ook!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:52

Kelly: ik durf echt rustig een lepel te pakken bij zoiets en anders smeer ik zo een oliebol ergens op := slechte ik!

Aria: ja inderdaad, super handig! Zo is het niet erg om te gaan stofzuigen en dergelijke :P

Morgen heb ik mn cheatmeal, vind dat altijd zo lastig, maar is ook meer noodgedwongen, we hebben ons avondeten dan bij mijn schoonfamilie (bijna elke woensdag) en ik heb er echt 0 controle op.. hebben jullie daar misschien tips voor, met name voor de rest van de dag?

Het liefst cheat ik gewoon voor mezelf, want dan pas ik het in, in mn dag.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:59

Dat is moeilijk, je weet dan natuurlijk ook echt niet wat het gaat worden natuurlijk!
Hm... ik zou er voor zorgen dat ik de rest van de dag licht eet, met veel vezels zonder honger te hebben, want dan eet je alleen maar meer in de avond.

Maar met wat precies ... ja dat zou ik niet precies weten. Hangt er een beetje vanaf hoe ze meestal koken: met veel vlees/vis, vet, aardappelen enz.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 23:05

Dankjewel! Ja vooral ook wel vet, ouderwets zeg maar, stamppotten, nasi of bami en dat soort dingen.. het is inderdaad echt lastig als je niks kan inschatten haha

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 09:53

Als ik een cheatmeal heb dan ga ik helemaal los en pas de rest van de dag er ook niet op aan. :+
Wel lastig in jouw situatie. Als je de rest van de dag erop aan wil passen dan zou ik overdag gewoon licht en mager eten. Als het avondeten dan meevalt, kun je daarna thuis eventueel nog iets nemen om aan te vullen? :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:03

Haha ja en juist dat losgaan is niet de bedoeling :D

Ik heb een lijstje bedacht: (hij lijkt gewoon op gisteren)
O: cornflakes met melk
T: wortels en komkommer met yoghurtdip
L: 2 boterhammen met boterhamworst
T: granenbiscuits
A: -
B: ik hoop dat ik nog tijd heb om een rondje te wandelen :)
Kcal: 858

Vandaag is mn vriend zn weegdag dus ik weeg ook altijd even voor de vorm, onder de 75 zou heel mooi zijn := doe ik straks eventjes.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:27

_sharonnn schreef:
Haha ja en juist dat losgaan is niet de bedoeling :D

Ik heb een lijstje bedacht: (hij lijkt gewoon op gisteren)
O: cornflakes met melk
T: wortels en komkommer met yoghurtdip
L: 2 boterhammen met boterhamworst
T: granenbiscuits
A: -
B: ik hoop dat ik nog tijd heb om een rondje te wandelen :)
Kcal: 858

Vandaag is mn vriend zn weegdag dus ik weeg ook altijd even voor de vorm, onder de 75 zou heel mooi zijn := doe ik straks eventjes.

Kan zijn dat ik iets gemist heb hoor maar eet je expres zo weinig? En geen avondeten of weet je dat nog niet?

Ik ga opzich ook wel lekker! Ik ben niet heel strikt tegen mezelf op de juiste momenten. Gister 4 uur lang bezig en naar de paarden geweest dus veel beweging. Ik had weinig tijd om te eten dus werd het : 1 mandarijn, 2 broodjes kipfilet en bij thuiskomst wat mini choco en avondeten. S avonds nog een smoothie ijsje van de Aldi. Die is echt aan te raden btw!!!

Qua weegmomenten. Dit is mn weegdag.

2 weken terug woog ik 81 kg precies. Een week terug 80.4 en nu vandaag 79.5 kg. Yes, ben voorzichtig optimistisch! Maar ben dan ook wel echt veel in beweging waar ik voorheen op stage de hele dag stil zat

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:29

Mijn weegschaal is stuk. Ik wilde vanmorgen wegen en de weegschaal gaf aan dat ik 30 kg woog en daarna sloeg hij terug naar 0. :')
Binnenkort maar even een nieuwe bestellen, of voortaan op de sportschool wegen. Alleen dat laatste vind ik vervelend want ik sport pas savonds na het avondeten, dus dat vind ik nooit zo een representatief weegmoment. :+

StillAngel: Goed bezig, onder de 80 ook! *\o/*

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:33

Frummels schreef:
Mijn weegschaal is stuk. Ik wilde vanmorgen wegen en de weegschaal gaf aan dat ik 30 kg woog en daarna sloeg hij terug naar 0. :')
Binnenkort maar even een nieuwe bestellen, of voortaan op de sportschool wegen. Alleen dat laatste vind ik vervelend want ik sport pas savonds na het avondeten, dus dat vind ik nooit zo een representatief weegmoment. :+

Nou, ik maak me wel zorgen om je hoor als je 30 kg weegt en vervolgens 0 |( hahaha.

Ik snap dat je dat een rotmoment vind maar dan trek je er toch gewoon een kg of 2 af? :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:36

StillAngel schreef:
Frummels schreef:

Nou, ik maak me wel zorgen om je hoor als je 30 kg weegt en vervolgens 0 |( hahaha.

Ik snap dat je dat een rotmoment vind maar dan trek je er toch gewoon een kg of 2 af? :D

Ja zou ik kunnen doen inderdaad, alleen misschien heb ik die dag net veel (of juist weinig) gegeten of een zware trui aan of, of, of etc. :') Ding staat midden in de sportschool, dus trek ook niet even alles uit dan, haha. Ik weeg het liefst gewoon smorgens na het douchen, voor het ontbijt. Dan weet ik zeker dat het representatief is omdat dat moment zeg maar altijd gelijk is.
Zag net een weegschaal op bol.com voor 10 euro dus bestel die wel. :D

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:38

StillAngel als je mn berichten terugleest, zie je precies de reden van mn lijstje ;) en ik eet niet weinig, ook dat is terug te vinden haha. Fijn dat je afgevallen bent!

Frummels: ik moest even heel hard lachen, sorry :D wel vervelend dat ie stuk is.. en anders gewoon volgende week weer wegen?

Mijn gewicht: okee mn weegschaal is dus ineens weg :? mn vriend zal de schuldige wel zijn.. wordt vervolgd..

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:39

Als je er echt mee zit zou ik inderdaad gewoon zelf bestellen. Zie je al helemaal al je kleren uittrekken in de sportschool zodat je lichter bent :')

Anders kun je eventueel een bestellen met vetmeting enzo? Ik dacht dat dat iets minder schommelt.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:40

_sharonnn schreef:
StillAngel als je mn berichten terugleest, zie je precies de reden van mn lijstje ;) en ik eet niet weinig, ook dat is terug te vinden haha. Fijn dat je afgevallen bent!

Frummels: ik moest even heel hard lachen, sorry :D wel vervelend dat ie stuk is.. en anders gewoon volgende week weer wegen?

Mijn gewicht: okee mn weegschaal is dus ineens weg :? mn vriend zal de schuldige wel zijn.. wordt vervolgd..

Oh oke, dacht al. Sorry! Er wordt hier zoveel gekletst dat ik soms niet alles meer kan lezen. Dank je wel! Hoop dat je weegschaal snel weer terecht is..!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:44

Mijn weegschaal geeft sinds een week niks meer aan (batterij alweer leeg terwijl ik niet zo heel vaak weeg) en de andere is analoog, dus weet nooit hoe betrouwbaar hij is.

Dus voor nu geen idee hoeveel ik weeg, maar ik vind mijn gewicht dan ook niet (heel erg) belangrijk, meer mijn figuur...

Misschien is het wel een idee om voor mezelf een weegschaal met vetmeting te kopen... Maar misschien is dat ook wel erg confronterend.

Even ander vraagje, de gedroogde dadels die je altijd kunt kopen zijn bijna altijd gesuikerd, kun je die ook zonder suiker kopen denk je?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:50

_sharonnn schreef:

Haha ja 1.80 m en 30 kg is wat overdreven he _O-

StillAngel schreef:
Als je er echt mee zit zou ik inderdaad gewoon zelf bestellen. Zie je al helemaal al je kleren uittrekken in de sportschool zodat je lichter bent :')

Anders kun je eventueel een bestellen met vetmeting enzo? Ik dacht dat dat iets minder schommelt.

En dan half naakt gefrustreerd schreeuwen tegen mensen: WAT KIJK JE NOU?! >;) hahaha.

Riddershow schreef:
Mijn weegschaal geeft sinds een week niks meer aan (batterij alweer leeg terwijl ik niet zo heel vaak weeg) en de andere is analoog, dus weet nooit hoe betrouwbaar hij is.

Dus voor nu geen idee hoeveel ik weeg, maar ik vind mijn gewicht dan ook niet (heel erg) belangrijk, meer mijn figuur...

Misschien is het wel een idee om voor mezelf een weegschaal met vetmeting te kopen... Maar misschien is dat ook wel erg confronterend.

Even ander vraagje, de gedroogde dadels die je altijd kunt kopen zijn bijna altijd gesuikerd, kun je die ook zonder suiker kopen denk je?

irritante dingen zijn het, weegschalen.
Uiteindelijk vind ik mijn figuur ook belangrijker, maar voor nu in het begin geven de kgs mij houvast :j Ik denk als ik zo rond de 75 zit dat het me ook meer om mijn figuur gaat, dan om dat cijfer op de weegschaal. Maar eerst moest er echt even wat af voordat ik daar op kan concentreren. :)

Ik vind die dingen met vetmeting altijd erg naar omdat ze vaak helemaal niet kloppen. Ik raak daar zelf dan heel gefrustreerd van.. Ik laat het liever meten bij een gezondheids/fitnesswinkel, de huisarts of als ik toevallig in het ziekenhuis moet zijn ofzo.

Gedroogde dadels zonder suiker weet ik eigenlijk niet.. Nog niet tegen gekomen!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:53

Frummels schreef:
Riddershow schreef:

irritante dingen zijn het, weegschalen.
Uiteindelijk vind ik mijn figuur ook belangrijker, maar voor nu in het begin geven de kgs mij houvast :j Ik denk als ik zo rond de 75 zit dat het me ook meer om mijn figuur gaat, dan om dat cijfer op de weegschaal. Maar eerst moest er echt even wat af voordat ik daar op kan concentreren. :)

Ik vind die dingen met vetmeting altijd erg naar omdat ze vaak helemaal niet kloppen. Ik raak daar zelf dan heel gefrustreerd van.. Ik laat het liever meten bij een gezondheids/fitnesswinkel, de huisarts of als ik toevallig in het ziekenhuis moet zijn ofzo.

Maar daar kom ik nooit :n

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:58

StillAngel: geeft niet hoor :)

Riddershow: vervelend zeg, ik heb (of nouja als ie weer terecht is >;) ) zo’n ding die vetpercentage enzo weegt, ik kijk er eigenlijk niet echt naar..

Frummels: haha nee dat lijkt niet helemaal te kloppen nee _O-

Still no sign.. ik weeg morgen wel, kan mn vriend niet bereiken, maar wil nu graag ontbijten haha

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:14

Eet ze Sharon! Het is leuk om te lezen hoe gemotiveerd je bent en hoe positief je er in staat!

Haha Frummels :D 's Avonds wegen is echt voor geen meter representatief... Ik voelde me opgeblazen en ging er voor het slapen op gaan, meer dan twee kilo meer dan vanochtend :oo

Aria, ik kan ook echt zo genieten van gezonde voeding met veel bereide groentjes etc <3 Heerlijk! Hier in de buurt zit een bio veggie take out waar je makkelijk tien verschillende groenten op je bord hebt, en altijd heel lekker bereid, mmm!

Riddershow, weegschalen met vetmeting werken echt niet. Ik geloof dat er recensies van de consumentenbond daarover zijn?

Hier een drukke dag, ik moet en zal een paper afkrijgen en aan mijn promotor doorsturen! Daarna boodschappen doen, bijles geven aan broertje en zusje en balletles. Ik dans nu meer (en daardoor intensiever, omdat je hoger kan tillen etc als je vaak gaat) en loop echt krom van de spierpijn van de les van maandag := Dat heb ik normaal echt niet meer! Mijn gewicht blijft ook een paar dagen staan, maar ik geloof dat dat wel zal zakken als de spierpijn weer weg is.

Gisteren voelde ik me echt zooo stijf en moe dat ik niet met gewichten aan de slag wou. Heb dan maar een half uur buikspieroefeningen gedaan. Ik was mega chagrijnig terwijl ('ik wil die stomme rotoefeningen niet doen! Laat me met rust!') maar ben nu wel blij dat ik het gedaan heb 8-)

Nu even aan de koffie en aan snel tempo de paper beter maken B-)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:23

Bhriseis wat lief van je zeg! Vind ik heel leuk om te horen :D succes met je drukke dag! Haha en oh spierpijn is soms zo lekker, maar soms ook zo vervelend, sterkte :) succes met je papier!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:03

Bhriseis: succes met je paper! :)
Ik loop ook krom van de spierpijn van maandag en moet morgen naar balletles. Hopelijk is het dan wat minder want op dit moment kan ik niet eens normaal op het toilet gaan zitten :=

Lijstje van vandaag:

O: havermout met melk en kaneel
T: 2 cappuccino (moest even wakker worden :+ )
L: ciabatta met kaas, pesto en rucola. kop soep
T: 2 crackers met kaas en pesto + een kiwi
A: uit eten met mams, ik denk een pasta.
T: zoute popcorn bij de film

B: 40 min fietsen retour werk. 20 min fietsen retour centrum

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:12

Dank je dames *\o/*

Haha oeps Frummels! Na een paar pliés is het vaak wel beter, maar nadien... oei oei oei := Succes!!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:37

Nou, zo val je snel af frummels :+
Wegen deed ik vroeger ook idd in de ochtend na douchen voor ontbijt, 2x per week, ging best. Ik weet nog dat ik toen voor de 64kg ging maar het er gewoon bleef afgaan, door de grote switch in leef stijl en eten. Voelt best goed voor een verlegen 16jarige wanneer plots iedereen opmerkt hoe veel er af gaat en hoeveel gezondere je er uit ziet.

Vetpercentages zijn ook wat moeilijk, want die ‘stroom’ gaat door armen en benen, niet zo door je buik. Je moet het dus wel met een korreltje zout nemen. Maar het is natuurlijk een indicatie. Maar wat zijn die dingen duur :=

Riddershow, over dadels weet ik niets, lust ze niet, sorry /3

Bhriseis, ja heerlijk is dat he :):) dat leer je echt wel waarderen wanneer je voor gezonder gaat. veel succes nog! Sterk dat je dan tochtig een work out gedaan hebt! Laat je spieren maar even rusten hoor, die mogen best even bekomen :D

Wat is iedereen lekker bezig en gemotiveerd vandaag!

Ik heb mijn typische woensdag, vroege les waardoor ik de rest van de dag moe ben. Zometeen weer papierwerk doen en heen en weer lopen voor de burocratie hier. Is goed voor het aantal stapjes! Vriendin vroeg om mee te gaan naar body styling les, maar ik denk dat ik het bij zwemmen hou en daarna nog wat voor school werk, meestal heb ik veel meer motivatie na een stevige zwem :) en ze samen met anderen sporten vind ik toch maar eng O:)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 16:15

Mijn dag:
O: havermout, appel, yoghurt
T: müsli reep, cappuccino
L: volkoren pasta, broccoli, champignon, tomaat, courgette, pesto rosso
T: proteïne shake met banaan
A: zonnebloempitbrood, kaas, komkommer, boter, rucola
T: misschien nog wat yoghurt

B: lekker gaan zwemmen, hopelijk haal ik mijn stapjes ook vandaag!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 16:29

Jullie gaan hard :+ Beetje druk geweest de afgelopen dagen, maar nu zit ik lekker even in het bos op een krukje te wachten tot een hond me komt vinden :Y)

Alleen even een lijstje van vandaag;

O; yoghurt met Cruesli Volvezel, noten en een lepel zwarte bessenjam
L; kaasbroodje
A; chili con carne :9

Ik maakte eerder bijna elke week wel chili, dat is echt super caloriearm te maken, maar op de een of andere manier ben ik het vergeten en heb ik het al maanden niet gehad }:0

Vanavond naar het theater, misschien daar ook nog wat lekkers.