Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:56

Heb me ingeschreven! :D *\o/*

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:38

Goed zo!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 09:00

Gefeliciteerd Noeps met je podium plaats.

Ik viel dit weekend op de 80,5km trail net naast het podium met een vierde plek. Maar op mijn leeftijd wordt het zonder leeftijd categoriën ook wel erg moeilijk. Was sowieso al blij de finish te halen binnen het limiet en dat was ruim gelukt want ik had nog ruim een uur over. (en achteraf hebben ze het limiet ook nog eens verlengt dus had ik nog meer over). Het was wel pittig hoor behalve de uitdaging van afstand, zwaar parcours ook nog eens keiharde wind, fikse regen en fikse hagelbuien. En die laatste maakte het parcours er ook niet beter beloopbaar op.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 09:18

Greetje63 schreef:
Gefeliciteerd Noeps met je podium plaats.

Ik viel dit weekend op de 80,5km trail net naast het podium met een vierde plek. Maar op mijn leeftijd wordt het zonder leeftijd categoriën ook wel erg moeilijk. Was sowieso al blij de finish te halen binnen het limiet en dat was ruim gelukt want ik had nog ruim een uur over. (en achteraf hebben ze het limiet ook nog eens verlengt dus had ik nog meer over). Het was wel pittig hoor behalve de uitdaging van afstand, zwaar parcours ook nog eens keiharde wind, fikse regen en fikse hagelbuien. En die laatste maakte het parcours er ook niet beter beloopbaar op.

Jeetje, ik kan echt niks anders zeggen dan respect. Echt super knap!

Ik wil ook graag jullie advies vragen om iets.
Ik heb namelijk een soort van gek tikje voor een wedstrijd.
Ik heb nu twee wedstrijden gelopen en iedere keer ben ik enorm zenuwachtig, onrustig en vol met adrenaline. Dit houdt in dat ik mijzelf gewoon kapot loop na 5 km.
Nu heb ik een sporthorloge dus ga ik die mijn tempo laten monitoren zodat die hetzelfde is als thuis.
Maar nu leek het mij misschien verstandig om te 'oefenen' met die spanning.

Op 13 april heb ik die 15 km staan. Nu zag ik 2 weken eerder, op 30 maart dus ook een run staan voor 10 km. Het is vlakbij mijn huis (halfuurtje rijden) maar ik weet niet of zo'n korte tussentijd goed is.
Ik loop thuis doordeweeks altijd 7 km, 9 km en een keer een lange afstand (10-16 km).

Help :Y)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 09:39

Ik was in het begin ook zenuwachtig, wordt vanzelf wel minder.
Die 10km zou ik gewoon meepakken, alleen maar goed. Dan jezelf bijvoorbeeld als doel stellen dat je niet over een bepaald tempo mag de eerste vijf kilometer?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:12

Wauw Greetje wat knap weer. Hoe lang heb je erop gelopen?

Liespower: vervelend dat je zo nerveus bent. Ik weet niet of je al dingetjes geprobeerd hebt om dit aan te pakken zoals ademhalingsoefeningen of zoiets?

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:17

Leuk dat je ook meedoet aan de steam trail SV, wellicht komen we elkaar dan tegen :)

Welkom nozidia! Goed dat je bent gestopt met roken *\o/*
Als je prima 16km kan lopen, dan moet een keertje 21km ook niet al te moeilijk zijn. Gewoon doen dus! :D

Poes wat fijn dat je een goede loopweek had en dat je gaat dansen, hoe was je proefles? Waar haal jij je broeken? Ik heb ook lengtemaat 36 namelijk.....

hwn wat heftig zulke allergische reacties, en al helemaal lastig als je dan niet weet waar het vandaan komt....

Ik ben echt klaar met dit weer, tijdens het lopen is het al vervelend maar met de afstanden die ik normaal fiets is deze wind écht niet leuk -O- Merk ook dat ik me echt heel moe voel de laatste dagen en denk dat het vnl door het weer komt. Natregenen en tegen de wind in fietsen zijn niet bevorderlijk voor de energielevels.

Greetje wat ongelooflijk knap! Ik vind het echt rotweer en om dan zo'n enorm stuk te lopen _/-\o_

Liespower ik zou in jou geval ook zeker die 10km meepakken! En dan niet lopen op zo'n manier dat je een PR gaat lopen, maar juist om te 'leren' tijdens zo'n evenement je rust te pakken.

Afgelopen zondag met mijn pony een stukje gelopen. Wil met hem opbouwen naar wat langere stukken hardlopen maar op dit moment is mijn conditie een stuk beter dan die van hem *D (hij wordt van de zomer 3 en ben nu veel aan het wandelen met hem maar wil mijn kortere loopjes met hem rennen en later ook langere). Zondag met hem in totaal 6 km gedaan in 45 minuten, afwisselend wandelen en lopen dus.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:53

Lange hardloopbenen hier, ik heb maar korte pootjes, meestal lengtemaat 30. Misschien kan ik daarom niet zo snel lopen :P

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 23:08

Lange ledematen zijn geen voordeel hoor. Ken je van die lange slungelpaarden? Ik snap die beesten :j

Waar haal ik mijn broeken:

Voornamelijk jurkjes
Net: Caroline biss!
Gewoon: kiomi tall skinnys zijn net lang genoeg, heb ook h&m high waist 36 skinny die kan
Bootleg: ltb

Dat zijn de laatste aanwinsten. Ik heb broeken die ik 15 jaar heb. Ben erg zuinig op mijn jeans.

En verder gewoon echt veel jurkjes.

Om te sporten heb ik leggings van Adidas en decathlon.

Ik surf ook veel mee op de trend van blote enkels eens het beter weer is.

Ik zoek nog een lange hikebroek in lichte stof.

Dansles was heerlijk! Wel pittig hoor maar ga het zeker blijven doen.

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 09:50

Wat leuk met je pony hardlopen s1993! :D En ik ben ook behoorlijk klaar met dit r*t weer, ben zelf ook afhankelijk van mijn fiets en daar wordt je inderdaad niet bepaald vrolijk van. -O-

En ik lees iets over lange benen, zelf geen last van en gewoon een gemiddelde lengtemaat van 32. :))

En wat een afstand Greetje!! _/-\o_ _/-\o_

Ik ga zo lekker een kort maar wat sneller rondje doen. (5/6 km.)

Maandag een loopje gedaan samen met een vriendin. (11km)
En van het weekend wil ik samen met mijn vriend lopen en dan ook rond de 12 km.
Maar als ik met hem loop dan loop ik altijd wel ietsje boven mijn eigen loop tempo, dus zie het altijd wel als een goede training. :)) :))

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:02

Bedankt voor jullie advies!

En poes, heel herkenbaar, ik voel me soms zo’n kluns me die lange benen. Op de weg gaat wel maar onverhard ben ik inderdaad net zo onhandig als een jong paard met van die lange stelten :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:47

Hallo!
Ik kom hier even binnenvallen met een vraagje, misschien heeft iemand er ervaring mee.

Een paar jaar geleden(5 geloof ik inmiddels) ben ik van het paard gevallen en heb daarbij o.a. mijn stuitje gekneusd.

Nu ben ik sinds een paar weken begonnen met hardlopen(vorig jaar ook een paar keer gedaan maar te weinig motivatie om door te zetten). Nu met goede motivatie weer begonnen, rustig opbouwen met een rondje van 3km met veel wandelen nog tussendoor.

Helaas heb ik een zittend beroep en merk ik wanneer ik opsta pijn heb aan mijn stuitje, het voelt als een soort spierpijn :+ Tijdens het hardlopen geen last er van gelukkig en het begint alleen na een tijdje te hebben gezeten, tijdens het zitten voel ik het nauwelijks tot niet.

Is dit herkenbaar voor iemand? Denken jullie dat ik hiervoor moet oppassen of is het gewoon een soort beginnersspierpijn?

Alvast bedankt!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:25

Nog nooit last van mijn stuitje gehad, komt denk ik toch door je val.

Ik heb er net een duurloop van 17km op zitten. Ondanks het weer ging het heel lekker. Ook bijna geen last van mijn kuit vandaag. Ik ben zo goed als klaar voor de halve marathon van Enschede :)

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:57

Ik zou die 10km loop ook gewoon lekker meepakken als ik jou was liespower94! :j

Zo mijn loopje was erg onstuimig :)) woon aan de kust en had op sommige stukken behoorlijk tegenwind, ook stukken gehad met meewind en toen kon ik wel lekker snelheid pakken. :)) Maar wat een wind joh pfft! Toch nog wel een fijn loopje gehad (6km.)

Geen ervaring met pijnlijke stuitjes maar denk inderdaad dat het ook te maken heeft met je val.
Fijn dat je er met hardlopen geen last van ondervind.

Lekker 17km Supervixen. :D Wanneer loop je die halve?

Ik heb nog wel een vraagje aan mensen die vaker halve marathons lopen, nemen jullie dan gels in? (Zoja wanneer en hoevaak?)
Want ben daar nog zelf onervaren mee en vroeg me af of ik dat misschien ook moet gaan gebruiken... :=

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:20

Air: het enige wat ik voor mezelf nu helder heb is dat als iets twee weken zeurt, ik er vanaf nu gelijk mee naar de huisarts en kinesist stap. Zij zijn het beginpunt om te kijken van waar de pijn komt en kunnen je denk ik het beste adviseren.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:54

Nozidia: de halve loop ik op 14 april in Enschede en twee weken erna loop ik de halve marathon in Hamburg. Plan is om die in Enschede als training te gebruiken.

Ik heb vanmorgen bij mijn 17km op 6km een fruit jellie bar genomen, van aptonia (decathlon). Of ik het echt nodig heb durf ik niet te zeggen, maar ik voel me er wel prettig bij.
Vorig jaar toen ik de halve van Enschede liep heb ik alleen wat stukjes banaan genomen bij de verzorgingsposten en dat ging ook prima.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:05

Ik heb zonet echt super gelopen. Zonder verwachtingen vertrokken maar eerste interval ging ik als een speer. Heel constant in tempo en ritme. Tweede interval voelde ik dat het beste eraf was maar dat bleek achteraf alsnog mijn normale snelheid. Het eerste interval liep ik op 10,7 km/u, en dat is voor mij echt een record. Ik moest duidelijk nog iets uit mijn systeem hebben haha.

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:07

Goed bezig!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:10

Dank je! Miljaar dat voelde echt goed haha. En gisteren zo blij met het dansen al ging het voor geen meter :') morgen even kijken hoe alles aanvoelt. Wou normaal weer dansen maar als ik stijf ben ga ik het zo laten.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:17

Ik hoop dat ik eind volgende week weer kan en mag hardlopen. Op 20 maart ZH - controle, dus daar wil ik liefst toch even op wachten. Moeilijk, want ik heb het er af en toe behoorlijk mee te kwaad.
Vandaag wel flink gewandeld met de hond (40 minuten vanmorgen en ruim 1,5 uur rond lunchtijd over de dijk met vriendin en onze beide honden) om toch alvast maar wat spieren wakker te schudden en mijn kop een beetje door te laten waaien. Ging goed, geen nalast en hondje daarna vanmiddag lekker voor pampus in de mand :o .

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:35

Ik duim voor een goede controle voor je gem. Heel frustrerend die onzekerheid en niet mogen sporten. Je hebt wel flink gewandeld!

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:56

Poes, wat voor snelheidsmeter/activitie tracker gebruik jij? Ziet er heel handig uit!

Voelt heel lekker een fijn rondje rennen, heb ik ook wel eens, dat ik geniet van alles. Zweten, slecht weer, warm weer en alsnog heerlijk door kan rennen. :))

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 07:36

Runkeeper :j je kunt op voorhand je training invullen en dan zegt hij wanneer je wat moet doen en zie je dus ook je tijden per interval.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 10:57

Is dat dan de betaalde versie?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 12:33

Nee hoor. Ik heb er ernstig over nagedacht maar lees nergens positieve reviews. Bovendien kun je al heel veel met de onbetaalde. Split charts qua snelheid/spm/ elevation. Snelheid per interval ( als je die op voorhand in een training had gezet anders weet hij niet waar de intervallen zijn), status updates tijdens het lopen etc.