Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:42

Ik voelde me fijner bij de pil dan nu met spiraal, meer regelmaat, maar ik mag geen pil meer ^)

Achterom

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:46

Ik voelde me niet fijn met de pil en spiraal plaatsen en verwijderen was een drama. Gelukkig nu geen anticonceptie meer nodig (elk nadeel heeft een voordeel :D).
Met de pil idd stemmingswisselingen, aankomen, zat gewoon niet lekker in mijn vel :n

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:50

Misschien een beetje off-topic, maar hoelang duurde het bij jullie voordat je verschil merkte in: zo ben ik met de pil en zo ben ik zonder de pil ?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:52

Na een maand ongeveer bij mij, vette huid kwam al wat eerder.... maar als ik mijn HA mag geloven stabiliseert dat ook weer na een maand of 6.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:59

Ik merk geen verschil tussen met pil en zonder pil! gewoon 0 verandering. Ook best fijn :p

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:00

Ik vond het ongelooflijk irritant om steeds een pil te moeten slikken. Merkte er weinig van maat ik heb sowieso geen last van mijn menstruatie. Dus op een gegeven moment ook maat mee gestopt. Tis een rubbertje eromheen, en anders maar niet :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:01

Ik word heel neerslachtig van hormonen. Hier ook gewoon condooms.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:34

Ik ben anderhalf jaar gestopt geweest en idd na een half jaar was alles stabiel en kon ik echt merken wat het verschil was. Ik voelde me veel beter maar alleen condooms durf ik niet dus ik ben nu jammer genoeg weer aan de pil.

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:52

Ben bezig met een nieuwe baan, waar ook woonruimte bij zit.
Belde voor wat meer informatie en afspraak om te komen kijken.
Maar geloof dat er al voor mij besloten is dat het niks is, de woonruimte is te klein voor als er kinderen komen.
Meteen duidelijk gemaakt 'prima, want die kinderen komen er toch niet' althans, dat dacht ik, datmaar dat duidelijk was :\
Later in het gesprek moest er nog twee keer aangehaald worden dat het toch geschikter was voor iemand alleen, want gezinsuitbreiding nee daar is het te klein voor. |o

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:08

PrizTwir schreef:
Dus ik had de verwachting dat het gezeur en het onderwerp nu weg zouden zijn...
Maar nee, het is x10 -O- :')

Ik zeg dan altijd "als je zo graag een baby wil, dan heb ik nog wel het telefoonnummer van een Italiaanse dokter voor je - die maakt je zo zwanger als je wil hoor". Op de tip "het voegt zoveel toe aan je leven" raad ik steevast mensen aan om een paard te kopen. Dat voegt ook heel veel toe aan je leven :j

Ik heb zeker geen hekel aan alle kinderen en sommige kindjes zijn zelf best wel heel leuk, maar ik wil ze gewoon niet zelf hebben. De mensen die me goed (genoeg) kennen weten dat inmiddels. Dat scheelt echt heel veel.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:37

c_alsemgeest schreef:
mag ik even klagen...

schoonmoeder wilde altijd graag oma worden, prima zal je er een moeten adopteren :+
Buiten verwachting heeft mijn schoonzus nu een kindje gekregen. Super leuk voor hun en schoonmoeders en ein-de-lijk oma. *\o/*
Dus ik had de verwachting dat het gezeur en het onderwerp nu weg zouden zijn...
Maar nee, het is x10 -O- :')
Want "Chantal als je dit zo ziet, dan willen jullie toch ook wel zelf een kindje, dat is toch leuk?"
"uh nee, als ik dat geval zo zie is mijn bevestiging alleen maar veel groter dat ik zelf géén kinderen wil" :Y) :D

Oh super fijn is dat...
Mijn ervaring is dat dat ongeveer 10 jaar duurt -O-

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:47

Hypericum , naast het feit dat niet iedereen kinderen wil en er dus qua wonen echt niet altijd rekening gehouden hoeft te worden met, is de stelling "beter iemand alleen want niet geschikt voor"
Ook wel een beetje fout
Want Sja... iemand alleen blijft natuurlijk een leven lang alleen :?

Enige wat je kunt doen is heel heel duidelijk zijn (als in ; minder tactvol etc)
Wat ergens van de zotte is natuurlijk , laat mensen gewoon zelf beslissen of een woonruimte geschikt is ipv lekker in te gaan zitten vullen
En kijk gewoon naar baangeschiktheid

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 13:09

Van de pil word ik een libidoloze/emotionele huilebalk dus geen hormonen meer voor mij, dan neem ik die paar pukkeltjes en dat beetje pijn wel voor lief (lang leve Aleve Feminax)

Mijn ouders zou het niks uitmaken dat ze vanaf mijn kant geen opa en oma zouden worden. Daar heb ik het al met ze over gehad. Mijn moeder moest er alleen maar om lachen toen ik zei dat ik liever een veulen of kitten heb dan een baby. Die weten dat ik niet veel met kinderen heb. Daarnaast ik ben de oudste van vier, dus nog drie mogelijkheden :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 14:26

Mijn halfzusje haalt de schade ruimschoots in met inmiddels 3 kinderen, zou me iig weinig verbazen als er binnen 2 jaar weer een kind bij komt.
En dan heb ik nog 2 stiefbroertjes die ook nog voor nageslacht kunnen zorgen.
Ik ben degene die ze kleinkatten geeft. :))

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 14:33

ja precies same here... en nog hele mooie kale ook :')

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 15:10

De 'gewone' pil heb ik zelf totaal geen problemen mee, geen extreme stemmingswisselingen (dat wil zeggen, buiten de stemmingswisselingen die ik van mezelf al heb :Y) )
Nauwelijks last van het maandelijkse bloedbad (ik redt het met vier of vijf maandverbandjes) en geen rare lichamelijke bullshit.
De prikpil daarentegen kan mijn lichaam niet handelen.
Mijn toenmalige vriend vertrouwde mij niet met de pil (in 15 jaar tijd 2 of 3 keer vergeten) en elke maand dwong hij me een zwangerschaps test aan te schaffen, ook als ik gewoon ongesteld was >;) de prikpil vertrouwde hij wel, dus om maar van het gezeur af te zijn daar mee begonnen. Toen ik begon kreeg ik opeens een tweede pubertijd, puistjes, vies vet haar, verschrikkelijk buikpijnen, depressie, flink aankomen.... En het ergste, niet ongesteld worden en dus elke maand helemaal in de stress, want ik zou toch niet zwanger zijn? (ik vind het altijd een ontzettende geruststelling als ik ongesteld word, dan weet ik iig zeker dat er geen kind in mn buik zit!) Ik vertrouwde het gewoon voor geen meter. Nu weer jaren aan de gewone pil en ik ben weer helemaal gelukkig :)

Wat die ex vriend betreft, die heeft inmiddels 'per ongeluk' een kind _O-

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 15:12

Dat heet karma :))

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 15:31

Heerlijk 5 pagina's bijgelezen. En genoten :')

Over dat dagverblijf waar maar 4 boterhammen werden gegeven.. Ik heb gewerkt op een
dagverblijf waar dit het geval was.. Ook met fruit echt super skraal, had je 16 kids dan 8 stuks fruit,
10 kids: 5 stuks. Ik vond dat belachelijk en gaf altijd veel meer.

Hier gisteren een logeetje van 1,5 gehad. Super lief kind maar wel weer even met de neus op de feiten gedrukt.. Als er al een eierstok in beweging kwam staat die nu weer in de ijskast :D

Ik slik trouwens ook geen pil. Ik kan niet tegen hormonen en het koperspiraal was 1 doffe ellende dus die is eruit gehaald na ruim een jaar creperen.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 15:34

https://www.opzij.nl/2017/09/07/pro-lif ... nederland/
Ik kom zojuist dit stukje tegen, wat vinden jullie hier van?

Aan de ene kant vind ik het goed dat de optie er zou zijn, want zoals beschreven worden sommige meisjes gedwongen door hun famillie om abortus te plegen, een vriendin van me heeft het meegemaakt. (achteraf tevreden met de abortus, maar iemand daar toe dwingen vind ik hoe dan ook een no-go!)
Aan de andere kant denk ik dat het de keuze misschien wel nóg moeilijker maakt voor sommigen. Als je een abortuspil hebt ingenomen ga ik er van uit dat je dat met je volle verstand doet en er goed over nagedacht hebt, maar niet iedereen zal het voor de volle 100% zeker weten. Als er dan nog een snelle "uitvlucht" is kan dat zorgen voor een heleboel tóch ongewenste kindjes, omdat mama heen en weer geslingerd werd tussen twee vrij "makkelijke" uitvluchten...
En dan inderdaad het punt dat we hier in nederland het baas in eigen buik concept hebben, maar famillies die bepaalde ideeën hebben zich daar niet altijd aan houden en hun famillie lid dwingen of onderdukken iets te doen wat ze eigenlijk niet willen, of het nou abortus is of het kind houden.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 15:36

Oh en met de hond ben ik hier super streng voor de kinderen (ben oppas). Ze mogen de hond aaien als de hond naar hun toekomt. Anders niet. Ze mogen niet aan zijn speelgoed komen, ze mogen hem niet straffen/aanspreken/roepen.

1 kind is heel gek op hem, die mag wel eens met hem op de bank of hem eten geven maar dan sta ik er altijd bij (sowieso eigenlijk).

1 kleintje is heel stout tegen de hond.. Die hoeft maar naar mijn hond te kijken en stuur hem al weg (het kind, niet de hond), die weet dondersgoed dat ik dat niet wil.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 15:41

Lieshorses schreef:
Misschien een beetje off-topic, maar hoelang duurde het bij jullie voordat je verschil merkte in: zo ben ik met de pil en zo ben ik zonder de pil ?

Ik ben een jaar niet ongesteld geweest.. Een jaar ! :oo
Mijn lichaam was echt van slag, de dokter begon zich al zorgen te maken over mijn
Vruchtbaarheid (ik niet :D ) Ik stopte door mijn migraine aanvallen en pijn op de borst en had daar al na 3 maanden totaal geen last meer van.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 15:43

IMO kunnen ze beter zorgen dat alvorens een abortus plaats vindt, de vrouw alleen moet praten met een psycholoog die er achter kan komen of ze het effectief wil of denkt dat ze geen andere keuze heeft.
Uit een verhaal dat ik las ergens in de voormiddag maak ik nl. op dat dat blijkbaar nog niet gebeurt.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 15:49

Ayasha schreef:
IMO kunnen ze beter zorgen dat alvorens een abortus plaats vindt, de vrouw alleen moet praten met een psycholoog die er achter kan komen of ze het effectief wil of denkt dat ze geen andere keuze heeft.
Uit een verhaal dat ik las ergens in de voormiddag maak ik nl. op dat dat blijkbaar nog niet gebeurt.

Volgens mij zijn dit soort gesprekken nu idd nog beperkt tot de verloskundige praktijk waar je komt, die kunnen over het algemeen ondeliggende redenen of gedachten niet zo goed naar boven halen waar een psycholoog dat wel kan.
Zou een goede zaak zijn wanneer er standaard een gesprek met een psycholoog zou plaatsvinden bij intakes bij verloskundigepraktijken en/of abortusklinieken. misschien ook om te zien of de desbetreffende zwangere überhaupt in staat is om een kind op te voeden...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 16:08

Ik vind het allemaal een beetje doorslaan.
Ik ben groot voorstander van baas in eigen buik. Ik vind het ook heel pijnlijk dat in sommige culturen/families/relaties de vrouw gedwongen word een abortus te plegen, óf, en dat kan ook, een voor háár ongewenst kind te houden!

Maar zo'n stoppil is daar toch de oplossing niet voor? Dan blijft de vrouw tóch zwanger terwijl haar leefomgeving dat afkeurt. Zou dat goed gaan?

Is het niet belangrijker om ervoor te zorgen dat zo'n vrouw een 1 - 1 gesprek heeft en haar wensen worden gehoord? En uitgevoerd. En dat zo'n vrouw dan eventueel direct naar een veilige plek word gebracht als haar idee niet strookt met dat van haar omgeving?

Dát lijkt mij zinvoller dan -gedwongen abortus - stoppil - terug naar huis - alle gevolgen van dien.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 16:35

Eens met palmera :j Klinkt mij ook echt behoorlijk omslachtig en inderdaad alsof de vrouw zelf niet die keuze kan maken...

Betere toegang tot vertrouwenspersonen bij zowel de keuze voor abortus als leven (dus via een kliniek en/of verloskundigenpraktijk) zou een hoop helpen denk ik. Dat een vrouw op elk moment kan kiezen voor een 1 op 1 gesprek waarin ze haar wensen duidelijk kan maken en waarbij er gedegen stappen genomen kunnen worden.