paardrijden en overgewicht.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:33

fargo schreef:
Ik zie dat veel mensen echt elke dag wegen? Het is toch echt niet zo dat je van een afwijkende rijkere maaltijd meteen aankomt? En ik probeer niet elke dag te wegen, gewoon wekelijks.. Anders Wordt het echt obsessie.
Vandaag wel gewogen omdat ik zo benieuwd was en ik zit onder de 100, ben 99,7 echt super blij mee.

*\o/* onder de 100 was voor mij een enorme mijlpaal. Dus gefeliciteerd!!

fargo

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 17:47

Dankjewel ben ook erreg blij ermee en met hoe goed het gaat.

Ik hoop dat ik niet elke dag ga wegen haha. En ik denk zelf niet dat het iets meer eten op een dag zo rechtstreeks is terug te voeren naar direct wat onsjes meer. Dan zou het anders om ook zo werken en dat is ook nog zo. Maar ik kan me er wel wat bij voorstellen hoor daar niet van :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 20:21

Ik weeg op dit moment elke dag. en soms ook nog savonds. gewoon om te kijken hoe het nou gaat. Maar een touw er aan vast knopen kan ik nog niet. Vandaag mijn boerderijdag. echt ontzettend veel gegeten tussen de middag (wat ook moet, omdat je behalve evt. een koekje niks meer krijgt tot 20.00.) 9367 stappen gelopen, niet gek veel zware dingen gedaan. vanavond ook goed gegeten, 3 kwartier later op de weegschaal gaan staan en toch een halve kilo afgevallen in vergelijking met vanmorgen :') Schiet mij maar lek, ik snap dr niks van. Geeft wel een goed gevoel hoor! daar niet van..

Maar ik doe wel maar 1x per week het invullen op MFP. Woensdagmorgen is mijn echte weegmoment. De andere keren zijn gewoon voor de 'grap' zegmaar.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 20:23

Lees weer heel veel kilo's die eraf zijn gegaan. Super gedaan allemaal :D

Ik ga proberen om 1x in de week te wegen. Mijn weegschaal is binnengekomen dus morgenochtend wegen en dan hou ik de vrijdag er voor aan.
Maar moet opletten want weet dat het een obsessie bij me kan worden en dan sta ik er 2x per dag op.

De weegschaal op het werk was lief voor me. Sinds vorige week maandag 1,5 kg eraf :)

Vandaag begonnen met calorieën tellen man wat is dat weer wennen.
En dan zie je pas hoeveel je stiekem zomaar weg eet als je nergens naar kijkt.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 10:37

Ja daar gaan we allemaal mee de fout in he?

Hier dus -100 gram. 89.9

Ben daar heel blij mee. Ik wil graag weer naar beneden in gewicht.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:29

Ik was aangekomen -O-
Maar.... alleen in spierpercentage. Omvang buik was minder, vetpercentage gezakt. Dus ergens was het toch wel goed. Stofwisseling is duidelijk veranderd. Nu weer terug van vakantie, dus er vol tegenaan :D
En 3x per week naar de sportschool. Eens zien hoe snel het dan gaat 8-) :')

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 14:48

Amanda schreef:
Ik was aangekomen -O-
Maar.... alleen in spierpercentage. Omvang buik was minder, vetpercentage gezakt. Dus ergens was het toch wel goed. Stofwisseling is duidelijk veranderd. Nu weer terug van vakantie, dus er vol tegenaan :D
En 3x per week naar de sportschool. Eens zien hoe snel het dan gaat 8-) :')

Dit is niet ergens toch wel goed! Dit is precies wat je wil :D Hoe meer spiermassa, hoe meer je verbrand in complete rust. Zolang je vet percentage zakt maakt het niet uit dat je gelijk blijft of zwaarder wordt, aangezien je in de spiegel wel zal zien dat je strakker bent ipv zwaarder. *\o/*

Vet percentage zegt zoveel meer dan de cijfertjes op je weegschaal, daar niet te veel aan vast houden.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:28

Ik heb het opgegeven tot en met woensdag. Om maagzuur te remmen en dragelijk moet ik de hele dag blijven eten en melk drinken. Mn mfp staat nu al op 1300 oid. En ik moet nog avondeten. Heel vervelend, maar het is niet anders

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 16:15

Krijg je van melk niet juist meer last van maagzuur?

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:56

Ladybird schreef:
Ik heb het opgegeven tot en met woensdag. Om maagzuur te remmen en dragelijk moet ik de hele dag blijven eten en melk drinken. Mn mfp staat nu al op 1300 oid. En ik moet nog avondeten. Heel vervelend, maar het is niet anders

Halfvolle melk??

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 19:02

Wipher, de Poli stelde zelf ook melkvoor, en ik merk inderdaad wel dat het ietsje beter gaat daarna

Bontejames, ja klopt

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 19:17

LB maagzuur is zo vervelend, daar voel je je echt ziek van.
Zolang je gezonde dingen en magere melk blijft nemen en niet boven de 2000 kc uitkomt zal je niet meteen kilo's aankomen.

Ik ben vanmorgen wakkergeschrokken voor mannen die de dakgoot kwamen schoonmaken. Snel en de kleren en vergeten te wegen, morgen ochtend dan maar.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 08:13

*\o/* Vanmorgen gewogen kilo eraf in 8 dagen. -7,5 nu *\o/*

Wat scheelt het in de boodschappen: geen snoep, koek, chips en frisdrank. Ik kom nu gemakkelijk uit met mijn budget.
Gisteren een tas vol groente, fruit en andere gezonde zaken voor €30, bijna genoeg voor 3 personen de hele week.

Het gras is eruit, maar voorlopig nog genoeg werk in de tuin dus beweging voldoende.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 08:25

Wat zijn jullie allemaal goed bezig!
Purny niet bij de pakken neer gaan zitten! Hoe moeilijk het ook is, geloof me we weten het allemaal helaas.
Je kunt het! De aanhouder wint.

Wat goed dat er een mensen terug in de dubbele cijfers zijn +:)+

Ladybird wat een lastig probleem zeg, ik heb zelf eigenlijk zelden last van maagzuur dus weet ook niet goed wat men daarmee bedoeld :o

Knap Tiwi! Volhouden zo! En fijn dat het in de knip scheelt :D
Ik eet de laatste tijd eigenlijk nog nauwelijks vlees, dat scheelt hier ook in portemonnee en in de kcal :D

Mag ik me voor de zoveelste keer komen melden :o
Lees al die tijd wel nog met jullie mee, maar te zwak geweest om te posten.

Inmiddels weer goed onderweg *\o/* ik ben er natuurlijk nog lang niet maar het begin is terug gemaakt.
Vorig jaar ben ik ruim 25 kg afgevallen waarvan ik er weer 13 aangekomen was |o
Waarom? Vraag ik me dan af, geen flauw idee... het lukte niet meer..

Nu weer in de goede flow, heb heel kinderachtig voor mezelf een overzicht gemaakt wat ik als een soort advent kalender iedere dag af mag strepen :')
Aan het einde van mijn 100 dagen challenge, mag ik van mijzelf nieuwe hardloopschoenen aan gaan laten meten. Dat wil ik al heel lang, maar en door de blessure en doordat ze kneiter duur zijn komt het er maar niet van. Dus goede motivatie :j

Afbeelding
Erg he :o maar het helpt me wel..

Overigens over het wegen.. ik ben een obsessief persoon, ik ben iemand die dagelijks, en soms ook nog wel 2x per dag op de weegschaal ging staan :=
In mijn challenge heb ik met mezelf afgesproken dat we dit niet gaan doen. 7 juli heb ik gewogen, en nu mag ik pas 14 augustus weer op de sportschool, daarna 14 september want dan wil ik weten of ik een mooi cadeautje heb voor mijn verjaardag :))

7 juli zat ik 0,5kg onder het max gewicht van mijn merrie, dat is dus goed. Maar minder is altijd beter.
Nog 4,5 kg te gaan tot het max gewicht van mijn ruin.
Echter is dat nu helaas minder belangrijk omdat hij met pensioen is ivm ziekte. Al mag ik wel hele rustige korte ritjes proberen. Maar niet voordat ik onder dat gewicht zit :)

Kom op meiden, jullie zijn toppers!

Een kleine edit nog:
Wat ben ik jaloers op jullie BMR's ;(
Mijn BMR zit op 1250, dus veel kcal kan ik niet nemen op een dag. Zou willen dat ik er standaard 1700-2000 kon eten, maar helaas dat is te veel -O-

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 08:53

Allemaal goed bezig!

Hier ook eindelijk weer in een goede flow. Ik weet iedere ochtend. Niet dat ik gelijk in paniek raak als ik wat zwaarder ben... maar een stok achter se deur.

Van de week een therapeut gehad bij mn paard, als ze weer terugkomt over een week of 9 wil ik dat ze verschil gaat zien en ik ook al heb kunnen rijden met mijn paard

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 09:10

Maagzuur ken ik niet. Lijkt me wel heel vervelend.

Goed bezig verder allemaal :D

Tyrcanol helemaal niet kinderachtig. Vind het juist slim bedacht.
En als het helpt :)
Jeetje dat zijn inderdaad weinig calorieën die je mag. Ik vind het bij de mijne al puzzelen.

Bij mij scheelt het denk ik ook dat ik best zwaar werk doe. Hele dag staan en lopen.
Vanmorgen was ik 0,4 kg kwijt sinds gisteren.
Morgen gaan we uit eten voor mijn verjaardag nog. Hopelijk kan ik me inhouden met schransen :o

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 09:19

1 ons kwijt sinds gisteren... sta nu op.-1,5 in totaal.... schiet lekker op :+

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 11:25

Een nieuwe motivatie erbij.
Vorig jaar heb ik de kampioenschappen van stal gewonnen en is deze foto gemaakt.
Afbeelding

13 augustus mag ik mijn titel verdedigen en hoop ik op een slankere foto.

Nu verschuil ik mij graag achter het front van mijn paard.

Afbeelding

Dan lijkt het net of het wel meevalt... kop in het zand.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 12:25

Leuk tinker sally gefeliciteerd nog!
En gewoon genieten he!

Emptywords ik ken je gevoel heel goed! Maar er af is beter dan er aan.
Keep up the good work (autocorrect maakte er food work van :') )

Mooie motivatie tiwi en wat goed van je winst!!

Wij gaan morgen ook uit eten. Maar brasserie t zusje. Help :+
Kent iemand dat? Vrees dat na een avondje niet eens bizar gek eten je makkelijk aan de 2000-2500 kcal zit :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 13:27

Ik kan met uit eten binnen de toegestane kcal blijven. Maar ik mag 1962 kcal op 1 dag dat is heel goed te doen. Met 1200 lijkt dat me heel lastig.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 13:28

In een normaal restaurant lukt me dat wel hoor, overigens zit ik tussen de 1250-1400kcal op een dag.
Maar t Zusje is onbeperkt en verrukkelijke tapas, dus nee dat gaat niet lukken haha.
Maargoed een dagje zondigen is niet erg toch.. zolang ik daarna maar terug in het gareel ga. Al is dat vaak het moeilijkste :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 13:50

Oeh 't Zusje :9
Welkom Tyrcanol!

Goed bezig dames! Goede resultaten komen er voorbij +:)+

Ik had gister een goed gesprek met de fysio over eten. En dan met name terug naar de basis. Idee van Paleo, maar dan niet blindelings volgen, maar kijken wat er mogelijk is binnen de huidige maatschappij. Ik vond het enorm interessant, dus daar ga ik eens meer over lezen. Vooral mbt combinaties en nog wat creatiever worden met eten.

Monster_tos: je hebt gelijk hoor. Maar als je voor de vakantie weer onder de 90 was beland en er na de vakantie weer boven zit, dan is dat toch jammer.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 20:37

Dat heb ik bij lacubanita.

Vandaag muesli met yoghurt, 2 boterhammen met filet american . Vanavond wortels, gebakkenaardappels en een klein speklapje gehad.
Als tussendoor hadden we stokbroodje met tapenade en een softijsje. Dus ik vermoed dat er morgen weer wat bij is.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 20:51

Waarom laat je de gebakken aardappels dan niet staan en neem je dubbele portie wortels? Zo doe ik het nl wel vaak..scheelt een hoop.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 20:57

Sorry TT la cubanita kan niet tegen t zusje op }>

Toch klinkt je lijstje niet extreem ?

Amanda denk dat gedeeltelijk paleo heel interessant is :j

Wij aten vanavond bij de schoonfamilie. Krijgen we shoarma -O-
Ondanks dat toch redelijk goed op mn kcal gebleven. Niet gek veel vlees gehad. (Was voor het eerst in 2 weken dat ik weer echt vlees at) kreeg het ook niet goed weg. Dus klein handje ovenfrietjes er bij gehad. En daarna een activa toetje.