Gastric bypass

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alvaron

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:11

Wat vervelend dat je geen steun ervaart. Heb je wel contact met andere mensen uit jouw groep? Wij hebben met onze groep een groepschat. Gewoon om te sparren en ervaringen te delen.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:13

Nee, ook niet en ik ben ook weken later aan de beurt dan de rest van mijn groep.
Iedereen zou van tevoren nog gebeld worden over het dieet, om de regels nog een keer door te spreken en kijken of je nog aanpassingen moest doen.
Ik belde vandaag dus zelf maar even, op dag 1, en nu zijn ze op vakantie tot 12 januari...

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:16

Vervelend! Kan me voorstellen dat je twijfelt aan de nazorg.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:21

Ja, nouja, ik ga gewoon dit dieet volgen en dan kan ik altijd nog beslissen wat ik doe. :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:42

Hier was er ook geen begeleiding. Maar opzich als je een duidelijk schema krijgt wat je wel en niet mag eten na je operatie en hoe is het echt goed te doen. Ik heb ook veel gehaald uit facebookgroepen van gastric bypass.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:58

Ik haal ook veel informatie van internet inderdaad.
Geen schema ontvangen, niet voor voor de operatie en ook niet voor na.
Alleen wat merken van maaltijdvervangers die je kunt gebruiken en dat je tussen de 800 en 1100 calorieën binnen mag krijgen vooraf.
Dan na de operatie eerst 1 week vloeibaar, dan 1 week zacht en dan mag je dus zelf opbouwen.

Ik wist niet eens dat ik groen licht had. :o Dat zou allemaal nog in een team van chirurgen besproken worden.
Wachten en wachten en uiteindelijk maar eens gebeld en toen kreeg ik te horen dat ze op mij aan het wachten waren tot ik een datum door zou geven waarop ik kon?
En toen wilden ze me een datum begin januari geven, maar dan had ik nooit mijn 6 weken dieet kunnen doen...
Het is echt heel erg raar geregeld.
En ik woon in de winter 4 uur van dit ziekenhuis af, dus als het voor de operatie al zo gaat, hoe gaat het dan na de operatie als er complicaties optreden. :o

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 19:26

Vervelend Saga! Via welke instelling ben je onder behandeling?

Ik moet toegeven dat ik ook geen hoge pet op heb van de NOK.
Ik ben laatst ziek geweest en flauw gevallen. Ik heb de NOK toen gebeld omdat ik mijzelf wat aan de weinige kant vond wegen en dat ik ziek was.

Vervolgens werd ik door de arts gebeld en die klonk nogal zakelijk. Hij zei niet dat hij het rot vond dat ik ziek was, nog niet eens. Het was meer een vraaggesprek over hoevaak ik at en of ik alles kon verdragen.

Ik mocht als ik behoefte had contact opnemen met de diëtist en als ik onder de 53 ging wegen moest ik weer aan de bel trekken.

Ik had meer menselijkheid verwacht.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 20:30

Ooh, dat is ook erg vervelend.
Flauwvallen is niet normaal en dan heb je toch het liefst voor de zekerheid een afspraak.
Misschien kun je vragen om je bloedwaarden te laten controleren?

Ik woon in Zweden, alles gaat hier via ziekenhuizen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 21:37

Saga schreef:
Ooh, dat is ook erg vervelend.
Flauwvallen is niet normaal en dan heb je toch het liefst voor de zekerheid een afspraak.
Misschien kun je vragen om je bloedwaarden te laten controleren?

Ik woon in Zweden, alles gaat hier via ziekenhuizen.

Volgens mijn huisarts komt het dus vaker voor bij mensen met een maagverkleining.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 21:38

Ja, dat kan ik me ook wel voorstellen.
Dat je bloeddruk ook lager wordt bijvoorbeeld.