Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NZ92

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:15

oh leuk Dbianca!
Jaa ik ben erg tevreden. Heb gehoord van de herstelhake ja maar nog niet genomen.
neem jij de shake met melk of ook met kwark?
Moet ik dan die melk en kwark ook nog bovenop de shake rekenen? Of is dat bij elkaar 220?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:30

Maar krijgen jullie niet last van al die zuivelproducten, ik krijg soms buikpijn van teveel melk/yoghurt. :)

Mijn eetlust is weer eens compleet gone, jippie. :+ Snap er echt niks van maar je valt er wel van af. Ben al bijna 2 weken heel misselijk met beperkte eetlust. En nee, ben niet zwanger. Maar het gaat al steeds beter dus ik blijf het gewoon doorzetten. :P En tegen mijn zin in (denken aan) eten resulteert in (bijna) overgeven. Vandaar gister alleen maar een mineola als lunch.

Gisteren:
O: 3/4 beschuit met nutella (waren restjes)
L: Mineola :+
T: Ontbijtkoek
A: Aardappelen met sperziebonen en Vales vleesvervanger met kaas

Vandaag:
O: Bruin broodje met pesto, rucola, mozzarella en tomaat van de AH
L: Appel + opgebakken aardappelen op bruin brood
A: Tagliatelle met onbekende saus.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:54

NZ92 ik zal je even pb'en weet niet of mensen hier op informatie over de F1 shakes zitten te wachten... hihi.. :)

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:24

Ik wil ook graag meepraten. Ik wil graag ongeveer 10 kilo afvallen maar ik stel voor mijzelf kleine doelen met een beloning (geen eten als beloning natuurlijk). Mijn eerste doel is afvallen tot onder de 75 kilo (nu nog 0,7 kilo) dan mag ik van mezelf een leesboek kopen dat ik erg graag wil hebben. Bij mij gaat het doordeweeks redelijk goed om gezond te eten maar vooral in het weekend vindt ik het erg lastig. Ook hebben wij dit weekend kermis dus dan zal het eten wel niet heel erg gezond zijn (ik ga mijn best doen om dit zoveel mogelijk te beperken) en zullen er heel wat alcoholische versnaperingen ingaan.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: bakje vanille vla met 2 eetlepels muesli
T: niets
L: 2 crackers met fillet american, een kop cup a soup en een glas halfvolle melk.
T: een appel en een beker coolbest light
A: Snijbonen met aardappels en vlees
D: ik drink de gehele dag door ongeveer 8 glazen water en 8 koppen thee.
B: vanavond heb ik een clinic dus rij ik 45 minuten intensief en ik ga op de fiets te werk (2x een half uur).

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:41

MarlindeRooz schreef:
Maar krijgen jullie niet last van al die zuivelproducten, ik krijg soms buikpijn van teveel melk/yoghurt. :)

Mijn eetlust is weer eens compleet gone, jippie. :+ Snap er echt niks van maar je valt er wel van af. Ben al bijna 2 weken heel misselijk met beperkte eetlust. En nee, ben niet zwanger. Maar het gaat al steeds beter dus ik blijf het gewoon doorzetten. :P En tegen mijn zin in (denken aan) eten resulteert in (bijna) overgeven. Vandaar gister alleen maar een mineola als lunch.

Gisteren:

Vandaag:

Ja, ik kan niet zo goed tegen koemelk ivm astma dus daarom maak ik het aan met amandelmelk! dat gaat beter.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:47

NZ92 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Gisteren:

Vandaag:

Ja, ik kan niet zo goed tegen koemelk ivm astma dus daarom maak ik het aan met amandelmelk! dat gaat beter.

Wacht even, die moet je even uitleggen.. Je kan niet tegen koemelk vanwege astma? Die snap ik even niet :P

Ik zag overigens ergens staan 'om je spijsvertering op gang te houden', verder weten jullie dat je spijsvertering altijd 'op gang' is en dat regelmatig eten (tussendoortjes bijv) gewoon helpt tegen de trek en je dus niet gaat overeten?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:58

Allright, voor vandaag:

O: 2 rijstwafels, 1 met brie en een met houmous
L: 2 bruine broodjes met rosbief (original) en mostermayo (zelf gemaakt met extra light mayo waar 1 lepel 10kcal bevat :) )
A: Ik twijfel nog of ik op werk eet maar denk dat ik zelf ga koken, word vegatarisch :)

Daarnaast vanochtend 1.5 uur krachttraining gedaan en afgesloten met wat cardio!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:08

Ik vind het best wel weinig als ik heel eerlijk ben, Thirs :o Zou er nog even een tussendoortje bijpakken.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:10

Emmaa_ schreef:
Ik vind het best wel weinig als ik heel eerlijk ben, Thirs :o Zou er nog even een tussendoortje bijpakken.

Ik denk dat het toch uitdraait op op werk eten, dan zit ik alweer redelijk hoog in m'n calorieeen helaas maar ik vergeet altijd de tussendoor dingen :') Ik heb nog wat appels en peren liggen, denk dat ik zo nog even een smoothie maak :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:13

Herkenbaar hoor, bij mij schiet het er ook vaak in. Maar 2 rijstwafels en 2 broodjes + avondeten is wel een beetje aan de weinige kant imo

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:15

En alsnog merk ik het niet buiten m'n eten om :+ Mijn bestelling van MyProtein is nu al 2x niet afgeleverd en word er een beetje moe van, wil gewoon m'n spullen hebben. Ik werk vaak met recepten van ChicksLoveFood, weet niet of jullie hier mee bekend zijn? Ze hebben best wel leuke (en snelle!) recepten die je kan aanpassen naar gezond, maar bijvoorbeeld wraps (volkoren) met runderreepjes, sperziebonen en magere kwark met bosuitjes als 'dressing' bijvoorbeeld. Erg lekker! :)

Een van mijn andere favo's is wraps met gegrilde kip, avocado (geprakt) en magere yoghurt met bieslook en/of bosuitjes :) Ook erg lekker!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:18

Mijn lijstje
O: muesli met yoghurt en honing
T: snack a jacks
L: zelfgemaakte eiersalade op melbatoast en aardbeien
T: doppinda's
A: broccoli, aardappels uit de oven en een kabeljauwburger

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-16 14:20

Course, is het denk ik alsnog wel laag, aangezien je ook nog 1.5 uur krachttraining en daarna nog cardio hebt gedaan.

Leuk trouwens dat hier weer fanatieker gepraat wordt!

Ik ga mijn lijstjes even anders doen, dag erna plaatsen, kan ik het gelijk naast mijn verbruik zetten.

Gisteren kwam ik dus op:
O: 250 gram Optimel kwark citroen, 20 gram cruesli chocolade, 8 gram whey isolaat crispy
T: 3 Sultana kaneel koekjes
L: 4 plakken donker volkoren brood, 50 gram komijnenkaas
T: Twix mini
A: 60 gram gehaktbal, 5 ml chilisaus, jus, 250 gram spitskoolsalade
T: punt appeltaart
T: 2 la chouffe
Totaal gegeten: 2050 kcal
Totaal verbrand: 1965 kcal
Saldo: 85 kcal

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 15:00

Wat gaan jullie snel haha!

Mijn lijstje voor vandaag is een beetje apart, net pas mijn eerste maaltijd gehad, moest vanmorgen vroeg naar de tandarts en doordat ik echt een rotnacht heb gehad weer naar bed gegaan daarna.
L: ciabattina met zelfgemaakte tonijnsalade
T: twee passievruchten, zoete puntpaprika, 3 snoepjes
A: Thaise kippensoep met sojaboon noodles (ben erg benieuwd haha!)
T: magnetron popcorn zout

Ik kom uit op 1530 kcal.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 15:32

Klopt, koemelk zorgt voor extra slijmaanmaak waardoor ik meer slijm krijg en dus benauwder wordt!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 15:42

Die wrap klinkt erg lekker, maar dan met tofu of quorn ipv vlees haha. Misschien een ideetje voor woensdag. :P

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 16:25

Ik zie echt heel veel creatieve lijstjes voorbij komen zeg! Ik heb toch altijd dan wat meer standaard eten vind ik. Mijn lijstje van vandaag:

O/L: 2 geroosterde boterhammen, een met huttenkase, een met kruidenkaas en jonge kaas (dubbelop en dus niet zo goed, I know maar zo vind ik het gewoon erg lekker) en een beker yoki drink
T: banaan en na het sporten appel, blikje monster (erggggg slecht ik weet het, maar kan het soms gewoon niet laten, ben er echt al in geminderd en kan het qua kcal hebben)
A: kippensoep (uit blik) met 2 witte bolletjes, weer met kruidenkaas en kaas
T: weet ik nog niet, misschien wel niks

Net een uur gesport in de sportschool. 20 min op de fiets en daarna wat krachttraining (benen en buik). Sport normaal meer maar ik had gister een heel zware dag (ben de hele dag wezen figureren) en mijn lijf is gewoon wat vervelend vandaag en heb niet echt energie. Dus vind het al knap dat ik gegaan ben haha.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 16:44

MarlindeRooz schreef:
Die wrap klinkt erg lekker, maar dan met tofu of quorn ipv vlees haha. Misschien een ideetje voor woensdag. :P

Je kan ze ook met kikkerertwen maken! :)

Een andere hele lekkere (en super vega): Ciabatta met pesto, tomaat en fallafel uit de oven. Eventuele salade on the side! :D Of wraps met vegatarische worstjes (Tivall - Albert Heijn) met ricotta en komkommer! :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 17:21

Leuk al die lijstjes weer!

Ik moet ook weer aan de bak, was wel weer zwaarder geworden. Beetje stress voor de laatste tentamenweken en teveel feestjes met lekker eten en drinken tussendoor.

O: 2 volkoren boterhammen met 30 g brie en een tomaat. Tosti van gebouwd
L: 200 g uzarensalade over van de BBQ, cracker met appelstroop en 48+ kaas
T: appel
A: aardappels met bloemkool jus en een stukje kip of worst.

Ik heb nog geen totale kcal. Misschien ga ik vanavond nog even een klein rondje hardlopen.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 17:30

Wat een leven in het topic :))

Bij mij lukt het deze dagen even niet, ik focus daarom even alleen op portiecontrole zodat ik iig niet aankom

O: halve spelt kaas twister van ah to go, iets met haast :P
T: rijstwafel, speculaasje
L: 2 bruine boterham met ham
A: frietjes, rauwkost en misschien een kaassoufle of kroket

B: 40 min fietsen, kwartier wandelen en half uur paardrijden. Extreem weinig voor mijn doen :=

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 17:47

Welkom nieuwe mensen!

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 250 Gr magere kwark met B&F muesli, rijstwafel met appelstroop
T: appel
L: 2 vk boterhammen met rookvlees, 1 Tomaat, 1 gekookt ei, 1 kommetje bouillon
T: wat mango en een paar van die kleine worteltjes
A: Visstoofpotje met zalm, kabeljauw, garnalen, wortels, prei en courgette, kookroom light + klein beetje pasta

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 17:49

Drukte zeg!

O: 2 boterhammen op elkaar met pindakaas
T: banaan
L: niks
T: 150 gram worteltjes en een mandarijn en een appel 4 dadels.
A: zelfgemaakte quiche van 4 eieren, bladerdeeg, 500 gram prei en 3 uien en spekjes. (2 personen)
Beweging: 20 km fietsen en denk dat ik straks nog even 15 krachtoefeningen ga doen en 15 minuten cardio app (swork it).

Lunch is er bij in geschoten vanwege werk, maar merk er niet heel veel van.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 17:53

haha zo leuk als ik even niet geweest ben hoeveel nieuwe berichten er al weer bij staan....
Omdat vriend lief niet thuis eet heb ik een uitgebreide salade voor mijzelf gemaakt.
Rucola met jonge eikebladsla, komkommer, tomaat, mozerella, en gerookte kip Yummie :D straks een uur paardrijles... vanmorgen 30 min hardgelopen en mijn 20 min thuis workout gedaan..., ik zeg productief dagje (misschien iets to mutch met een herstellend lijf :o

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 07:57

Hier inmiddels ook weer begonnen. De druppel was dat mijn vriend op zoek ging naar jurkjes voor 'grote maten'.. terwijl ik tussen maat 42 en 44 zit. Nu dus weer het gezonde eten aan het oppakken, 3 hoofdmaaltijden en 2/3 tussendoortjes. Ik heb zin om bezig te gaan, zeker omdat ik nu vakantie heb en voldoende tijd heb om te sporten en bezig te zijn met gezonde voeding.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 09:19

Eleadoras, ook welkom hier! Zin om bezig te gaan is altijd goed, maakt het allemaal makkelijker.
DBiancaL, die salade klinkt erg lekker en fris. En fanatiek bezig geweest gisteren!
Lovelys, die quiche klinkt lekker, zeker omdat niet zoveel ingrediënten zijn (geen room).
Laura1589, is die muesli van Body en Fit lekker?
Area51, mooie oplossing toch? Als afvallen dan niet lukt, ben je straks in elk geval ook niet aangekomen.
Kim, jouw ontbijt klinkt echt heerlijk.
Courses, ik eet niet vegetarisch, maar jouw recepten klinken erg lekker
Linn, standaard of heel creatief eten maakt niet uit. Ik eet ook redelijk standaard, neem de tijd er niet voor. Maar voor het afvallen zou dat niet heel veel mogen uitmaken.
Maanlicht, fijn dat je na de tandarts nog weer even naar bed kon.

Mijn lijstje van gisteren:
O: Body en Fit muffin appel kaneel
L: Broodje filet americain met ei en bosui bij de Shell
T: 250 gram spitskoolsalade
A: 150 ml Unox gevulde minestronesoep, halve salami pizza zonder korst
T: punt appelkruimelvlaai
T: Body en Fit smart wafer, zakje Snack a Jack cheese
Gegeten: 1899 kcal
Verbruikt: 2058 kcal
Totaal: -159 kcal

Mis wel echt mijn sporten. Morgen laatste toets en dan heb ik weer tijd om te fitnessen en met paarden bezig te gaan.
Ook stuk makkelijker met eten, mijn verbruik ligt nu echt lager dan anders. Waardoor ik ook weer minder kan eten. Met mijn vorige werk (continu staan en lopen) en dan sporten ernaast zat ik dagelijks op een verbruik van 2500-3000 kcal. Nu met alleen hele dag zitten op 1800-2000 kcal.