Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 12:01

Mijn (aangepaste) lijstje
O: beschuitje met aardbeien
L: wrap met creme fraiche, kipfilet, sla, komkommer en kaas
T: banaan met pindakaas en perzikstukjes
A: geen idee
T: yoghurt met aardbeien

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:01

Ik heb je een PB gestuurd Nathalie.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:02

xNathaliee schreef:
Oke en dat inzicht heb ik dus niet dat 1 of 2 cheatmeals genoeg is om NIET af te kunnen vallen. Dat lijkt in mijn ogen onzin tegenover het feit dat ik in een week dan 15 maaltijden wél gezond eet. Maar als het zo is dan wil ik dat aannemen. Net zoals ik inderdaad al veel info heb aangenomen maar door de bomen het bos niet zie. Tuurlijk snap ik ook wel dat er andere dingen bestaan als kwark maar als ik wist wat die dingen waren had ik dat natuurlijk wel geprobeerd. Het is bij mij ook echt een stuk ontwetendheid vandaar dat ik in zoveel mogelijk topics reageer om zoveel mogelijk info te verzamelen alleen heb ik daar nu misschien al teveel van om voor mijzelf de info eruit te halen wat voor mij zou gelden.
Ik wil best voor mensen bij houden wat ik eet per dag alleen als ik dat hier plaats wordt het weer een lijstjestopic dus misschien zou ik dat dan per pb moeten versturen?

En wat zijn jou cheatmeals ? Wat versta jij daar onder, wat eet je dan zoal?

Stuur maar een pb hoor als je dat liever hebt :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:12

xNathaliee schreef:
Bestaat het leven van een 'gezond en mooi op gewicht' zijnde persoon alleen uit kwark dan :Y) ?

Zeker niet, er zijn dagelijks voldoende gezonde lijstjes in dit topic die je als voorbeeld kunt gebruiken.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:12

Cheatmeal bij mij is bijvoorbeeld uiteten of een verjaardag. Soms als ik trek heb in iets lekkers neem als ik cheat'meal' een caramel macchiato van de Starbucks oid :+
Dat kan je niet echt als cheaten noemen (vind ik) maar is voor mij een balans om toch iets lekker te nemen zonder dat het gelijk zo slecht is.
Mijn lijstje tot nu toe:
O: 2 sneetjes maisbrood met pindakaas en een kinderbanaan
T: eiwitreep
Nu klaar met werken en onderweg naar huis. Als ik thuis ben neem ik 2 volkoren crackers van Bolletje met gerookte zalm en een groot glas halfvolle melk.
Avondeten zal zijn gekookte aardappeltjes met bloemkool (en basilicumroomsaus) en een kipschnitzel. Qua drinken water en thee zonder suiker.
Vaak neem ik als ontbijt een smoothie van magere yoghurt (ja door een smoothie lust ik het wel :+ ) met een banaan en aardbeien. Daar kan ik wel 2 uurtjes op teren. Doe er op werk soms al een uur over om het uberhaupt op te drinken haha.
Laatst bijgewerkt door xNathaliee op 11-06-15 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 12:14

Maar mij ga je niet wijs maken dat als je lijstjes er zo uit zien, met af en toe een lekker tussendoortje, jij niet afvalt. Sorry

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:17

Wil niet zeggen dat ik dit altijd eet maar vaak is het wel iets in die trant (dagen dat ik een cheatmeal neem daargelaten maar dan schrap ik op de dag ook dingen zodat de schade beperkt blijft haha). Daarom heb ik uiteindelijk ook mijn bloed laten prikken omdat ik echt dacht dat er iets zou moeten zijn. Bleek dus niet zo te zijn, dus nu weer verder zoeken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:17

tjeetje jongens, ik vind de sfeer echt onvriendelijk worden zo -O-

Nathalie, sport je er ook nog naast?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 12:19

Ik citeer: "Ik denk dat Nathalie al enorm veel adviezen en informatie in haar schoot geworpen heeft gekregen. In ieder geval ook al in eerdere topics. Maar ik lijk alleen maar smoesjes tegen te komen en te weinig motivatie. Sushilunch is lekker bijvoorbeeld (en kom nu niet weer met 'dat gebeurt maar 1x in de 100 jaar, het is een voorbeeld!), maar als je wil afvallen: beter niet. En zo zie ik meer dingen in haar berichten waar ik het idee bij krijg dat ze niet graag genoeg wil."

Daarom.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:21

Ja, nu vanwege scriptie ongeveer 2x in de week maar ga dat na me scriptie wel oppakken. Doe dan zowel cardio als kracht als groepslessen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:24

Is dat een reden om onvriendelijk te moeten worden dan? Als je van mening bent dat je iemamd niet wil of kan helpen doe je dat toch niey?
volgens mij is dit topic niet voorbehouden aan succesverhalen...

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:25

xNathaliee schreef:
Cheatmeal bij mij is bijvoorbeeld uiteten of een verjaardag. Soms als ik trek heb in iets lekkers neem als ik cheat'meal' een caramel macchiato van de Starbucks oid :+
Dat kan je niet echt als cheaten noemen (vind ik) maar is voor mij een balans om toch iets lekker te nemen zonder dat het gelijk zo slecht is.
Mijn lijstje tot nu toe:
O: 2 sneetjes maisbrood met pindakaas en een kinderbanaan
T: eiwitreep
Nu klaar met werken en onderweg naar huis. Als ik thuis ben neem ik 2 volkoren crackers van Bolletje met gerookte zalm en een groot glas halfvolle melk.
Avondeten zal zijn gekookte aardappeltjes met bloemkool (en basilicumroomsaus) en een kipschnitzel. Qua drinken water en thee zonder suiker.
Vaak neem ik als ontbijt een smoothie van magere yoghurt (ja door een smoothie lust ik het wel :+ ) met een banaan en aardbeien. Daar kan ik wel 2 uurtjes op teren. Doe er op werk soms al een uur over om het uberhaupt op te drinken haha.

Huhm als je dit eens een week volhoud ? Dit lijstje gaat wel maar ik weet niet hoe jou week lijst er uit ziet?

Avond eten zou ik de saus weg laten :j
En wellicht wat minder koolhydraten vervang je aardappel door extra groente ofzo..

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:26

secricible schreef:
Is dat een reden om onvriendelijk te moeten worden dan? Als je van mening bent dat je iemamd niet wil of kan helpen doe je dat toch niey?
volgens mij is dit topic niet voorbehouden aan succesverhalen...

Hahaha, ik vind deze opmerking geniaal, sorry :o

Succesverhalen zat :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:28

Ik mis even wat er geniaal aan is, maar bedankt (denk ik? :') )

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:28

Oke ik merk dat door mijn posts de sfeer hier veranderd. Is niet mijn intentie, stel dan ook voor (wat ik in mijn eerste post ook al zei) om het per pb te bespreken met mensen die me willen en kunnen helpen. Alvast bedankt iedereen :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:29

secricible schreef:
Ik mis even wat er geniaal aan is, maar bedankt (denk ik? :') )

Haha ja in positieve zin :') *\o/* :))

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:07

Niet voor iedereen is afvallen iets makkelijks. Niet voor iedereen is gezond eten makkelijk, zeker als je het niet gewend bent en ja dit gaat met ups en downs. Om iemand daar op af te branden vind ik ook niet redelijk. Iemand kan voor zijn idee enorm zn best doen en gezond bezig zijn terwijl als een ander er naar kijkt er wel dingen anders kunnen. En ja , sommigen moeten het wel 1000x horen voor t doordringt.

En er zijn ook dingen die ik weiger te eten, ik ga geen dingen door mn strot heen duwen. Dan zijn er vast alternatieven.

Wil je haar niet helpen, dan negeer je haar berichten toch ?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:14

Uhm waar lees jij dat iemand afgebrand wordt?
Denk niet dat dit aan de orde is, hier wordt gewoon gezegd hoe of wat, en zoals je kunt lezen loopt ze al langer met dit soort "problemen".

Mijn mening is nog steeds als je er echt voor wilt gaan dan ga je er ook echt voor!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:15

gribaldi schreef:
Uhm waar lees jij dat iemand afgebrand wordt?
Denk niet dat dit aan de orde is, hier wordt gewoon gezegd hoe of wat, en zoals je kunt lezen loopt ze al langer met dit soort "problemen".

Mijn mening is nog steeds als je er echt voor wilt gaan dan ga je er ook echt voor!

Nou ja ze wordt behoorlijk aangevallen ...

"Ik citeer: "Ik denk dat Nathalie al enorm veel adviezen en informatie in haar schoot geworpen heeft gekregen. In ieder geval ook al in eerdere topics. Maar ik lijk alleen maar smoesjes tegen te komen en te weinig motivatie. Sushilunch is lekker bijvoorbeeld (en kom nu niet weer met 'dat gebeurt maar 1x in de 100 jaar, het is een voorbeeld!), "

Hoe kun je nu weten dat t smoesjes zijn en weinig motivatie... -O- Ze doet op haar manier hartstikke haar best en dan is dit niet erg leuk ...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:16

_sharonnn schreef:
Als je echt wil, moet je, je over dingen heen zetten, makkelijk zat!

Dit bijvoorbeeld... Zo makkelijk werkt t echt niet..

Jeetje , mijn 37 kilos gingen echt niet vlekkeloos maar ben toch blij dat mensen toen niet zulke dingen tegen mij geroepen hebben -O- Want ik wilde ECHT wel maar het was soms wel gewoon enorm moeilijk.

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:18

Laten we het gezellig houden! Nathalie hopelijk vind je iemand waar je mee kan pben! Mag je met mij altijd doen, maar ik heb niet enorm veel verstand van gezond eten.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: twee volkorencrackers met runderrookvlees en een beker halfvolle melk
L: twee volkorencrackers met philadelphia cucumber&feta Light en een gekookt ei
T: een nectarine of een stuk watermeloen
A: nasi en ei van de chinees van gister. :$
T: magere yoghurt met iets van cruesli er door.

D: water en thee zonder suiker
B: vandaag drie kwartier cardio gedaan en daarna krachtoefeningen voor benen armen en buik.

Nu drie dagen achter elkaar naar dr sportschool geweest, dus morgen een lekker rustdagje voor m'n spieren.

Ik moet savonds ook gewoon eten wat de pot schaft en dat is minimaal 1 x per week patat en misschien nog wel een x wat slechts. Heeft dat echt zo'n invloed op het afvallen twee van zulke maaltijden? Ik dacht ook altijd dat t wel kon :+

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 13:20

Maar zo werkt het wél!
Dat is nu eenmaal zo, een wandeling begint met 1 stap, maar je moet die stap wel maken en blijven doorgaan met stappen, anders kom je nergens.

Ik mag mijn mening verkondigen net als jij.

Ik vind dat Kayleigh gelijk heeft, als jij steeds smoesjes leest, neem je iemand niet serieus meer.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:21

Deel 1 : ze is in meerdere topics geweest en heeft om adviezen gevraagd, diegene die dit tegen haar zegt praat geen onzin. Soms moeten mensen gewoon even wakker gemaakt worden. Je kan ik elk topic reageren, vragen etc maar doe er dan ook wat mee.
Is geen aanval dat is het leven...

deel 2: ben ik gewoon eens met Sharon, als je wilt zet je je over dingen heen, dit is niet alleen voor afvallen zo maar voor alles! En natuurlijk gaat die niet vanzelf maar als je iets wil lukt dat! De weg er naar toe is misschien niet altijd even leuk maar ik heb liever dat iemand dit tegen mij zegt dan lief gaat zitten wezen, eerlijkheid duurt het langst! :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:22

Afvallen is een kwestie van minder eten dan je nodig hebt. Ter illustratie:
je 5 dagen in de week iedere dag 500kcal te weinig.
Op 2 dagen heb je een slechte avondmaaltijd en dan eet je 200kcal teveel.

Je bouwt dus in 5 dagen 2500kcal tekort op, en 2 dagen eet je 400kcal teveel.
dat betekend een negatieve energiebalans van 2100kcal per week en dus val je af.

Even heel zwart wit gezien. Dus ja, je kan ook afvallen als je 2 slechte maaltijden in de week hebt. Je kan ook afvallen als je iedere week een sushilunch eet. Zolang je de rest van de week maar voldoende negatieve balans opbouwt.

Sharon, niet iedereen weet hoe je moet lopen. Je moet eerst leren lopen voordat je iemand kan betichten van niet doorstappen. En hoewel lopen voor jou gemakkelijk is, kan dat voor een ander een uitdaging zijn. Steeds harder schreeuwen dat iemand moet lopen gaat iemand dan niet helpen. Iemand ondersteunen en laten leren wel.
Nogmaals: ik denk dat jullie onderschatten. Niet voor iedereen gaat lopen vanzelf. Maar nu ga ik mezelf herhalen dus ik ga er niet meer op in.
Ik heb Nathalie via PB aangeboden haar te ondersteunen en hoop dat dat haar helpt.
Laatst bijgewerkt door secricible op 11-06-15 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:23

Babsiej schreef:
_sharonnn schreef:
Als je echt wil, moet je, je over dingen heen zetten, makkelijk zat!

Dit bijvoorbeeld... Zo makkelijk werkt t echt niet..

Jeetje , mijn 37 kilos gingen echt niet vlekkeloos maar ben toch blij dat mensen toen niet zulke dingen tegen mij geroepen hebben -O- Want ik wilde ECHT wel maar het was soms wel gewoon enorm moeilijk.

Zo is het maar net. Mensen die boos worden zijn mensen die hun visie als DE waarheid zien of zelfs willen opdringen. Alles daarbuiten is dus FOUT..... er zijn meer wegen die naar rome leiden. Zo denk ik erover, begrip en advies is mensen helpen ipv zeggen: dan wil je niet echt...
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 11-06-15 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt