In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:14

Thx Janneke

oh gatsie osmo dat zijn geen fijne dromen om bij wakker te worden.
Ik droom wel eens realistisch maar gelukkig niet zo eng, meestal meer ongemakkelijk

Hier wel beroerd wakker geworden, meteen overgeven. Toch meer spanning dan ik dacht :x
Of zou ik gewoon ziek zijn, blugh Ik kan het verschil niet meer voelen. Vertrouw mijn lichaam gewoon niet meer ;(

Janneke2

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:09

Hoi OsMo, naar hoor zo'n droom!
Als je het hebt over demonen die je op je zwakke plek willen pakken zou ik gokken 'schuldgevoel'. (Wat een rotgevoel is dat! !)
....en "peper" jezelf maar goed in: 'het was een noodsituatie, als het zou gaan over wat ik leuk vond, was Ossie nooit weggegaan!!'
En dat je een mens met een hart bent, anders zou je dit soort dromen niet hebben (....of wel hebben, wie zal het zeggen, maar er je schouders bij ophalen....) en dat zijn prachtige eigenschappen! !
O, zo!

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:14

Nou ik ben terug van de orthomoleculaire diëtiste, intake van 1,5 uur pfoei
Veel informatie gekregen en er zijn veel lampjes gaan branden.
Aan mijn vitaminewaardes te zien (die had ik gemaild) verwachtte ze een anorexia patiënt. :x

De informatie van de intake zal ze ook nog e-mailen gelukkig want ik weet het echt niet meer allemaal.

Iig gaat ze wel overleggen met een collega en de huisarts om de b12, b1 en d snel op peil te krijgen en verder gaat ze wat voeding opzoeken om het dieet aan te passen.
Ook had ze toevallig net een bijscholing gedaan over dopamine, serotonine etc. dus ik krijg daar ook nog een vragenlijst voor die ik mag invullen.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:22

Jeetje Duplo, moet je zien wat vitamines met je lijf doen! Pfoei
Fijn dat je een mail krijgt met daarin alle informatie. Kan me voorstellen dat je dat niet allemaal kunt onthouden.
Hopelijk gaat het wat voor je doen en knap je wat op.
Weet je ook op welke termijn ze een plan voor je heeft? En heb je nu al adviezen meegekregen?

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:28

Btw, hebben jullie dinsdag het programma 'geef mij nu je angst' gezien? Die man met paniekstoornis en agorafobie? Jeetje, dat heb ik ook, maar ben me echt kapot geschrokken van die man .. wat heeft hij een paniek zeg :oo Dan val ik nog maar mee hihi

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:37

Nog niet direct meegekregen, ze moest even een andere afslag nemen dan ze had verwacht zeg maar :P

Komende week zou ik als het goed is de start moeten krijgen en meteen ook hoe we de vitamine in eerste instantie gaan aanvullen

Moest stiekem wel lachen dat er naast de huisarts nog iemand verbaasd was, zou mooi zijn dat als dit aanslaat dat de huisarts in het vervolg wel nadenkt.

Geef mij nu je angst kijk ik niet, veel te bang dat ik dingen overneem :o

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:46

Osmo wat een nare droom! Ik heb zelf wekelijks nachtmerries en je kan er echt de hele dag van van slag zijn!

Duplo, wat fijn dat de intake achter de rug is.
En wat een hoop dingen allemaal, hopelijk is het snel te verbeteren.

Suusenmalvin, Ja heb het gekeken. Heftig he!

Morgen heb ik een intake in het ziekenhuis op de pop poli. Ben zo zenuwachtig!

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:24

Spannend riverrr
Heb je al een lijstje met dingen die je wil vragen/ bespreken?

Dat heeft mij wel geholpen vanmiddag en zelfs dan raakte ik draad soms nog kwijt %)

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:32

Nee heb ik niet gedaan, zou niet weten wat ik moet vragen ... :s

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:41

Ik had vooral opgeschreven waar ik last van had, echt vragen ook niet.
Waar loop je tegen aan, en voor jou misschien handig om te kijken of zij meer ervaring hebben met slaaphulp enzo? Ik gooi er maar wat in hoor :P

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:43

Ohja wat handig! zo had ik er nog niet aan gedacht :)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:53

Hallo :o
zou ik hier mogen vragen naar mensen met ervaring van mijn probleem? :o

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:54

Tuurlijk.. maar misschein is het dan handig als we weten wat je probleem is? ;) Je mag gerust een PB sturen hoor!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:59

Hihi, wilde eerst even vragen of het mocht :D

Ik heb nu al jaaaaren last van verkrampingen daar beneden :+
Ik dacht eerst dat het gewoon een domme kronkel in mn hoofd was, tot ik er nu toch maar eens op verder ben gaan zoeken, waarna ik op vaginisme uit kwam.
komt er op neer; ik kan geen echte seks hebben, want penetratie doet pijn. Zelfs een pink of de kleinste tampon komt er niet in, dan heb ik helse pijnen :n
Ik zag wel iets van behandelingen, maar vind het toch nog wat eng :o Nu vroeg ik mij af of er anderen waren met ervaring hiermee, of weten of therapie mij kan helpen :)

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:06

Jeetje joh, dat is echt een nare 'aandoening'. Ik snap dat de stap om hulp te zoeken heel groot is. Voor je grote teen naar de dokter gaan is een stuk gemakkelijker.
Ik heb hier geen ervaring mee, maar hoop voor je dat je hulp kunt vinden. Geen idee of er medicatie/behandeling voor is?
Sterkte hoor!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:55

Hoi Tigress,
Het is een nare, pesterige kwaal - en er zijn uitstekende therapieën tegen, maar er is ook veel rommel op 'de markt'. Een en ander hangt uiteraard ook van de diagnose af, dwz het verhaal met kop en staart over het hoe en waarom. (Ik stuur wel een pb met details.)

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 08:50

Heb er helaas ook ervaring mee en Jeetje wat heb ik me er mislukt en rot om gevoeld :( al met al ben ik nu toch zwanger en gaat het steeds beter. maar het is met ups en downs.

Ik heb een keer gelezen dat emdr het zou kunnen verlichten of verhelpen.
Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd want heb ook andere dingen aan mn hoofd om aan te werken helaas. Maar mocht dat stabiel zijn dan ga ik dat eens proberen met mijn vorige peut.

Je kan altijd een pb sturen!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 09:36

.....of emdr helpt, hangt er van af.
Als incestvrouw kreeg ik standaard de reactie van artsen 'dat ik maar naar een psycholoog moest', wat bij incest een prima advies is.
Maar wat ik ook zei, (ik heb nooit een link gezien) mijn vaginisme werd niet of nauwelijks onderzocht - het heeft me dus jaren gekost voor ik de diagnose had.
(Het woord vaginisme beschijft alleen maar wat je al weet. Waarom je lichaam dit reflex inzet, dat moet worden uitgezocht. De meeste vrouwen onder de 50 schijnen vvs te hebben: slijmvlies dat tijdelijk niet is opgewassen tegen de gewone gang van zaken. )

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 09:46

Klopt maar je kan dus schijnbaar emdr toepassen omdat je angst krijgt door de pijn. Ik heb het hier dus niet over het trauma daarvoor oplossen. :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 09:59

Riverrr schreef:
Klopt maar je kan dus schijnbaar emdr toepassen omdat je angst krijgt door de pijn. Ik heb het hier dus niet over het trauma daarvoor oplossen. :)

.....eh, ik heb wel het incest trauma opgelost met emdr.
Maar "angst voor pijn" oplossen is tricky.
Ten eerste: ik weet zeker dat ik dat niet wil - na veel zoeken is de pijn zelf weg, omdat de ontsteking nu weg is.
....en of je emdr kunt toepassen op zoiets als "ik ben allergisch voor verdoving, ik wil zonder angst die zenuwbehandeling bij de tandarts", dat weet ik zo net nog niet.
Wel kan je met emdr fantoompijn oplossen (pijn die "geen functie meer heeft") - maar de pijn bij het aanraken van ontstoken vagina/vulva weefsel is geen fantoompijn. (Die pijn heeft in principe een functie.)

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:33

Ja maar dat is als er nog daadwerkelijk iets fout is . Maar als het alleen psychisch is , wat in ieder geval bij mij zo is. Dan heeft t geen functie meer.
Dat is iets anders.

Ben net terug uit t ziekenhuis van de pop poli.
Hele aardige arts . Psychiaters, gynaecologen, artsen en psychologen werken allemaal goed samen. Idee is dus dat ik daar ook ga bevallen en dan kan je ivm medicatie daarna daar blijven met je kindje zodat ze je stemming in de gaten kunnen houden plus natuurlijk je kindje die ook medicatie heeft binnen gekregen.
Heb nu weer slaapmedicatie gekregen omdat ditecht niet goed is voor de ontwikkeling dat ik slecht slaap en continue gestresst ben.
Vind het moeilijk om te nemen, maar op goed vertrouwen van de arts dan maar...

Ik moet nu iedere 2 weken op controle komen, zowel voor het kind als voor mezelf.

De rest krijg ik nog te horen want er word nog overlegd over mij wat het beste is.

Ik heb er wel een fijn gevoel bij.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:38

Bedankt dames :*
Ik ben nu druk aan het uitzoeken van hoe en wat, en wil er nu toch eindelijk eens werk van aan het maken. Ik laat het me al beinvloeden sinds ik naar de middelbare ga (al met al toch alweer zo'n beetje 10 jaar ongeveer)...ik denk dat ik er nu wel aan toe ben om eens de verdere stappen te nemen ^_^

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 13:10

@ river wat fijn dat je zo goed bent opgevangen op de poli!
Neemt misschien wat zorgen weg dat ze je daar ook goed opvangen na de bevalling?
En goed dat je daar ook stabiel elke 2 weken heen kan. *\o/*

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:15

Ja neemt zeker wat zorgen weg en de zorgen die ik heb gaan ze aan werken. En mn beebje Word extra in de gaten gehouden omdat ik aan de medicatie ga.

Ik vind het heel eng om te nemen maar ik verheug me wel op wat slaap vannacht.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 18:08

Tigress, dapper van je hoor! Succes! Hou je ons een beetje op de hoogte?
Riverr, wat fijn dat ze zo goed samenwerken op de POP-polie! Begrijpelijk dat je dubbele gevoelens hebt bij de slaapmedicatie. Maar idd, stress voor je ongeboren kindje is niet goed. Hopelijk kun je nu wat rust pakken. Je lijf moet werken voor twee, vergeet dat niet! :(:) Ik denk dat het heel goed is dat je daar onder controle blijft en bevalt. Hormonen (ook na de bevalling) doen veel met je en als je dan onder begeleiding blijft, is dat echt goed. (sowieso vond ik in het ziekenhuis bevallen echt geen probleem toen).

Slaap lekker! +:)+