[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ssmarty

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:14

Ik heb nu wel iets wat in de buurt komt.
Als je wilt kan ik wel een foto voor je maken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:53

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:32

Misschien eerst het artikel lezen, Yasmine :p er staat weldegelijk sombre, een vernieuwde versie van de ombre.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:28

Via Facebook had ik een Color ID behandeling gewonnen bij The Graduates! Hoe tof?!
The Graduates is nu na 1 bezoek bij uitstek mijn favoriete salon ooit. www.thegraduates.nl
Ik heb aangegeven wel blond te willen blijven maar dat ze me mocht verrassen met de tint. Twee en een half uur later verliet ik de salon met de mooiste haarkleur die ik ooit heb gezien of gehad! :D
Riep ik eerder nog dat ik geen idee had wat peach blonde inhield, heb ik het nu zelf <3
Ik kan helaas geen foto uploaden omdat mijn laptop nog steeds stuk is, maar dit is het idee
http://www.glamourmagazine.co.uk/news/b ... h-hair-hue
Bij mij is de basis kleur alleen wat meer asblond gemixt met een mooie overgang naar donkerder asblond en met perzik tinten er in. Ik vind het echt geweldig! Bij de kapsalon is een foto gemaakt die nog op de facebook geplaatst zal worden. Wanneer die er op staat zal ik hem hier ook even plaatsen. Ik ben echt verliefd op mijn eigen haar haha. :o

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 15:10

Dat klinkt super, ik ben heel benieuwd!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:51

Ssmarty schreef:
Ik heb nu wel iets wat in de buurt komt.
Als je wilt kan ik wel een foto voor je maken.

Graag!

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:52

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:05

Klinkt gaaf Frummels, ben benieuwd naar een foto! :D

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:07

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:13

Ik check elke dag de facebook pagina in de hoop dat de foto er op staat maar tot nu toe nog niet helaas :( zodra hij er opstaat plaats ik hem hier!

Dan zal ik meteen even mijn volgende issue in de groep gooien.
Ik heb heel dun, poreus en droog haar met een identiteitscrisis, de helft is namelijk stijl/lichte slag en het bovenste deel en bij de haargrens op mijn voorhoofd is ontzettend kroezig. Dit heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met het feit dat ik een kwart surinaams ben (mijn oma is helemaal surinaams, moeder half) vroeger had ik dan ook een bos met krullen. Door de jaren heen is mijn haar het een beetje kwijt geraakt want ik zit nu dus met een droge pluizenbos met wat gladde slagen tussendoor.
Dit resulteert er in dat ik elke ochtend mijn haar moet fohnen, stijlen, krullen. You name it. Nou is het zo dat mijn wekker om 5.45 gaat en ik was niet van plan om die nog wat vroeger te zetten om mijn haar te doen :o meestal draag ik het daarom vast, of half vast met een klemmetje.
ALS ik het al netjes verzorg en in model breng dan houdt dat vaak maar enkele minuten tot een uur, wat ik echt ontzettend jammer vind. :( Het ergste is nog dat het er na twee uur uitziet alsof ik net een wervelstorm heb overleefd.. Als het ook maar ietwat vochtig wordt dan pluist en kroest het alle kanten op.
Ik heb helaas geen foto van hoe het nu is omdat mijn laptop even uit elkaar ligt (moet gemaakt worden).
Mijn haar is nu tot ongeveer tussen mijn sleutelbeen en borst in kwa lengte. er zitten hele lange lagen in, maar die ben ik aan het laten bijgroeien omdat het hierdoor alleen maar dunner leek. Van voren had ik vorig voorjaar een pony maar die is nu uitgegroeid en kan achter mijn oren.
Heeft er iemand, na het lezen van dit verhaal, een idee wat ik met mijn haar zou kunnen doen, of een model wat ik erin zou kunnen laten knippen, waardoor mijn haar er wat verzorgder uitziet? De hair tutorials van youtube en weblogs lukken mij vaak niet omdat mijn haar of te dun is (voor vlecht en klemmetjes praktijken) of omdat de voorkant nog te kort is :(

Wie is mijn reddende engel?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:28

Heb deze foto nog even van mijnalbum getrokken.
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-FAMWO6MP.jpg
Afbeelding
Zo had ik het vorig jaar in het voorjaar, en zit toch weer ernstig te twijfelen om het zo te laten knippen :=
Maar mijn goede voornemen was om voor 1x mijn haar te laten groeien.. moeilijk :+

Edit: oh ik heb een foto gevonden van hoe lang het nu ongeveer is! Dit was in november toen ik het bruin had. Het is nu dus weer blond-ish en ietsjes gegroeid http://www.mijnalbum.nl/Foto550-H8OCNCSU.jpg

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:46

Jaaaa Frummels, doen! Ik weet nog toen je het net zo had laten knippen, vond ik echt heel erg mooi en classy :j

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:00

Ik wil t echt, maar ik wacht nog heel even want ik ben nogal een impulsieve beslisser.. Als ik iets wil dan moet het liever gisteren dan vandaag :')
En vriendlief moet nog overtuigd worden haha. Zelf vind ik het in ieder geval ook heel mooi staan, en het is lekker makkelijk te stylen :j

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:09

Frummels, even in je profiel gespiekt te hebben zie ik dat lang haar je ook enorm leuk staat. Ik zou dus even volhouden! Met lang haar kun je ook vaak meer doen met je haar :j
Qua droogheid, misschien iets minder blond erin doen? Hielp bij mij toen ik naar bruin was overgestapt enorm (mijn haar was enorm beschadigd). Ik gebruik sinds kort shampoo van de Tuinen en als conditioner gebruik ik Aussie 3 minute (tegen hitte bescherming ofzoiets?) en die zorgt er voor dat mijn punten niet meer pluizen en glanzen etc. Echt helpen qua gezondheid zal het niet helpen, want beschadigd is het toch al, maar het LIJKT er in ieder geval gezonder door hihi :Y)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:16

elkee: ik heb als voornemen om m'n haar helemaal niet meer te verven, daarom is het nu zo dicht mogelijk naar mn eigen kleur toe geverfd, zodat ik het kan laten uitgroeien :) Helaas heb ik ook voor ik begon met verven enorm droog haar gehad :(
Bedankt voor de tip over de shampoo en conditioner! Dat is misschien wel het proberen waard!
Haha nee precies, minder beschadigd zal het er niet door zijn, maar als het alleen maar zo lijkt vind ik het al prima :')

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:14

Deze conditioner bedoelde ik trouwens:
http://www.cosmopinie.nl/files/image/product/4404/thumbs/500x500/miracle.jpg
Kun je gewoon bij de kruidvat halen :j

En de shampoo's van de Tuinen zijn wat natuurlijker als die van de drogisterijen, omdat hier net wat minder zooi in zit. Deze reinigen het haar en de hoofdhuid dus stukken beter. Resultaat is dus met douche dat je haar stug aan voelt ipv zacht, omdat hier geen zacht-lijkende rotzooi in zit en dus ook geen laagje over je haar heen maken :j

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 17:43

Ohh, zonder siliconen en al die rommel :j super fijn! Ga het eens proberen. Bedankt voor het opzoeken :)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:29

Mag ik even een vraagje stellen.
Ik ga binnenkort naar de kapper en ik zou graag een totaal ander kapsel willen, nu draag ik het al 2 jaar natuurlijk en ik zou graag wat meer krul hebben. Nu vroeg ik me af wat het beste is voor groffe krullen te creëren (niet van die hele strakke kleintjes dus). Zouden jullie een stijltang adviseren of krulspelden.
Het zou dan gaan om de houdbaarheid van de krullen en de schadelijkheid aan je haar :)

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:42

Zelf gebruik ik een grove krultang voor de punten om een grove slag te maken.
En soms met de stijltang erom heen draaien zo heb je ook krullen.
Van te vore altijd een hittebescherming gebruiken en daarna een laagje hairspray.
Bij mij blijft het altijd heel de dag zitten, terwijl ik van mezelf super stijl haar heb.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:28

Frummels schreef:
Ik check elke dag de facebook pagina in de hoop dat de foto er op staat maar tot nu toe nog niet helaas :( zodra hij er opstaat plaats ik hem hier!

Dan zal ik meteen even mijn volgende issue in de groep gooien.
Ik heb heel dun, poreus en droog haar met een identiteitscrisis, de helft is namelijk stijl/lichte slag en het bovenste deel en bij de haargrens op mijn voorhoofd is ontzettend kroezig. Dit heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met het feit dat ik een kwart surinaams ben (mijn oma is helemaal surinaams, moeder half) vroeger had ik dan ook een bos met krullen. Door de jaren heen is mijn haar het een beetje kwijt geraakt want ik zit nu dus met een droge pluizenbos met wat gladde slagen tussendoor.
Dit resulteert er in dat ik elke ochtend mijn haar moet fohnen, stijlen, krullen. You name it. Nou is het zo dat mijn wekker om 5.45 gaat en ik was niet van plan om die nog wat vroeger te zetten om mijn haar te doen :o meestal draag ik het daarom vast, of half vast met een klemmetje.
ALS ik het al netjes verzorg en in model breng dan houdt dat vaak maar enkele minuten tot een uur, wat ik echt ontzettend jammer vind. :( Het ergste is nog dat het er na twee uur uitziet alsof ik net een wervelstorm heb overleefd.. Als het ook maar ietwat vochtig wordt dan pluist en kroest het alle kanten op.
Ik heb helaas geen foto van hoe het nu is omdat mijn laptop even uit elkaar ligt (moet gemaakt worden).
Mijn haar is nu tot ongeveer tussen mijn sleutelbeen en borst in kwa lengte. er zitten hele lange lagen in, maar die ben ik aan het laten bijgroeien omdat het hierdoor alleen maar dunner leek. Van voren had ik vorig voorjaar een pony maar die is nu uitgegroeid en kan achter mijn oren.
Heeft er iemand, na het lezen van dit verhaal, een idee wat ik met mijn haar zou kunnen doen, of een model wat ik erin zou kunnen laten knippen, waardoor mijn haar er wat verzorgder uitziet? De hair tutorials van youtube en weblogs lukken mij vaak niet omdat mijn haar of te dun is (voor vlecht en klemmetjes praktijken) of omdat de voorkant nog te kort is :(

Wie is mijn reddende engel?

Ik ben echt jaloers op jouw haar. Bij mij is het namelijk nog erger. Ik heb niet alleen dun haar,maar ook nog eens heel weinig haar ( altijd gehad).

Als ik een staart in heb heeft die ongeveer een dikte van 1.5 / 2 cm en is gigantisch stijl, geen slagje te bekennen.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:32

Morrow_Less schreef:
Ik ga binnenkort naar de kapper en ik zou graag een totaal ander kapsel willen, nu draag ik het al 2 jaar natuurlijk en ik zou graag wat meer krul hebben. Nu vroeg ik me af wat het beste is voor groffe krullen te creëren (niet van die hele strakke kleintjes dus). Zouden jullie een stijltang adviseren of krulspelden.
Het zou dan gaan om de houdbaarheid van de krullen en de schadelijkheid aan je haar :)

Google eens op curlformers :j ideaal ik heb ze zelf ook :j

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:37

_Daniella; zijn die curlformers makkelijk in gebruik of moet je er echt handigheid in krijgen? Afhankelijk van gebruiksgemak wil ik het ook eens gaan proberen! :)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:53

Dank jullie wel :)

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:16

Iemand ervaring met de shampoo van CHI die je kleur beschermt? zo'n blauw flesje is dat

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:48

Morrow_Less schreef:

een vriendin van mij gebruikt van die klittenband krullers van de primark. Je moet alleen niet te dik haar hebben want dan werkt het niet. Mijn haar is er echt te dik voor. maar mijn haar is ook 3 keer zo dik als dat van die vriendin. Ze krijgt er een hele mooie slag van.

Ik zelf gebruik voor mijn dikke haar een stijltang. Nadat ik de krul heb gedraaid rol ik het op en pin ik het vast. Ik krijg dan echt een marylin monroe kapsel van. Super veel volume en hele mooie krullen. Je kan dit ook zonder stijltang doen, dus dan doe je voor je gaat slapen je haar een beetje nat maken. Dan rol je het op en pin je het vast. En de volgende morgen als het droog is haal je het eruit. Dit heet 'pin curls' Ik ben er zelf helemaal fan van. het blijft goed zitten, alleen niet als je ermee fietst of als je er veel met je handen aanzit. Als je niet hoeft te fietsen is het een ideaal kapsel haha.

Dit is een vriendin van mij nadat ik haar haar had gedaan. Ik had het 's ochtends met mijn stijltang gekruld, opgerold en vastgespeld. En er 's avonds uitgehaald: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 5707_n.jpg

Maar er zijn een miljoen manieren om krullen te krijgen. Ik zelf ben fan van pin curls, Omdat het met mijn hele dikke haar kan. Ik ben er dan wel ongeveer 40 minuten bezig met inzetten. En dan nog een kwartier om alle speltjes eruit te halen en het in model te brengen haha. Je wordt er wel sneller in. Maar je moet toch elk plukje oprollen en het kost best veel tijd.