Ik heb even een vraagje voor een vriendin van mij.. google komen we niet echt uit, Ze heeft van het weekend gemeenschap gehad, (onveilig) Nu wilt ze een test doen, maar moet ze dan écht wachten tot de eerste dag van menstruatie? Dat is pas 8 februari... Dus jullie kunnen wel snappen dat dat zenuwslopende weken zijn.. Ze wou hem het liefst volgende week al uitvoeren, ( zaterdag is het een week geleden )
Je kan testen vanaf 2 weken na het onveilige moment, dan zou ze dus iets eerder kunnen testen. Eerder dan 2 weken is in de meeste gevallen zinloos omdat er dan nog niet genoeg hcg is aangemaakt voor een positieve test.
Heee, ik heb een vraagje. ik ben pas een paar maanden begonnen met de pil, maar ik heb even vooruit zitten rekenen en ik heb precies in de vakantie een stopweek. dit is echt niet fijn. nu weet ik dat je een pil gewoon kan doorslikken maar hoe zit dat dan. ik begin na een strip meteen met een volgende strip en na een week van de nieuwe strip doe ik stopweek en begin daarna aan een nieuwe strip? of ik sla de stopweek gewoon een hele maand over? sorry als het niet helemaal duidelijk is maar ik kan het een beetje moeilijk uitleggen....
Als je een 1fasepil heb kan je gewoon zonder stopweek aan een nieuwe strip beginnen. Bij de 3fasepil mag je zonder stopweek alleen de pillen van week 3 er achteraan blijven slikken.
Noetje14
Geplaatst: 21-01-14 18:40
Volgens mij heb ik gewoon 1 fase pil, maar als ik dan de stopweek oversla, maak ik de nieuwe strip dan gewoon helemaal af of na een week alsnog stopweek inlassen en de rest van die strip weggooien...
Yunomi
Geplaatst: 21-01-14 19:16
x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 18-02-22 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Noetje14
Geplaatst: 21-01-14 20:05
Oke dankje!
Lidewijke
Geplaatst: 22-01-14 12:31
Dat hoeft niet, je mag idd gewoon 1 of 2 weken verlengen en daarna je stopweek houden. Zolang je 'm langer dan 3 weken aan een stuk genomen hebt mag je op elk moment stoppen.
En die strip niet weggooien! Je kan hem houden als reserve voor als er eens een pil valt en je hem kwijt bent, of als je nog eens je stopweek een week wil uitstellen.
Vraag.... Ik slik voor het 1st de pil....Nu eerste strip bijna leeg nog 2 pillen vandaag en morgen. Daarna 1e stopweek.... Moet ik dan do of vrijdag volgende week weer beginnen? Nu ook begonnen op de vrijdag?
Ik wil hier eigenlijk geen eigen topic voor openen, maar zou toch graag wat antwoorden/adviezen willen hebben. Gister moest ik voor controle een uitrijkje bij de huisarts maken (Ivm pap 3 die ik in december 2012 had). Mijn huisarts vroeg me wanneer mijn laatste ongesteldheid was.. Ik heb in juni mijn laatste prikpil gehad en heb toen besloten om de prikpil daarna niet meer te halen. Ik ben nu meer als een half jaar verder en nog niet een keer ongesteld geworden. Verder vrijen mijn partner en ik onveilig en ben ik ook niet zwanger (vanmorgen nog een test gedaan).
Ik heb een super grote kinderwens, en maak me ergens ook wel heel erg veel zorgen over de toekomst. Ik en mijn partner hebben vaak gemeenschap en ik zou eigenlijk al zwanger moeten zijn of in ieder geval ongesteld moeten worden.
Ik moet vrijdag bellen voor de uitslag van mijn uitstrijkje, maar ik ben toch wel erg ongerust wat er aan de hand is.
Iemand met dezelfde ervaring of die me gerust kan stellen, is dit normaal?
Vooral na de prikpil kan het erg lang duren voor je weer normaal ongesteld wordt, maar ik zou gewoon even overleggen met de huisarts.
Papegara
Geplaatst: 22-01-14 13:15
En hoe zit het dan met zwanger worden? De een zegt dat je niet zwanger kan worden, de ander zegt dat je niet perse ongesteld hoeft te zijn om vruchtbaar te zijn..
A_nouk
Geplaatst: 22-01-14 13:15
Oeh Papegara, ik weet niet hoe het zit met de doorwerking van een Prikpil. Misschien eventjes je huisarts vragen hoelang de prikpil nog door kan werken en denk dat het zowiezo wel verstandig is je uitslag van je Pap af te wachten, kun je je huisarts zowiezo er even om vragen
Anders misschien even z'on clearblue test proberen om uit te zoeken wanneer je het beste zwanger kan worden misschien?
Ik heb het zetten van mijn Mirena overleefd afgelopen maandag. Had van de HA diclofenac meegekregen en zag de vogeltjes rondvliegen Heb maar heel eventjes pijn gehad deze keer gelukkig!
zonnebloem18
Geplaatst: 22-01-14 13:17
Technisch gezien zou je zwanger kunnen worden op het moment dat je wel je eerste eisprong hebt dan zou je je eerste periode dus niet eens meer hebben. Zo gebeurde dat bij bekenden ook die stopten met de pil, ze was gestopt met de pil en rond de datum dat ze haar eerste periode moest krijgen testte ze al positief.
Papegara
Geplaatst: 22-01-14 13:18
Dat van die clearblue heb ik nog niet over na gedacht, weet ook niet of ik moet geloven dat zo'n ding kan zien wanneer ik het meeste vruchtbaar ben. Maar misschien toch wel de moeite waard.
Ik wacht inderdaad vrijdag af, maar ik zit mezelf echt op te vreten. Ik hoopte stiekem toch wel zwanger te zijn, ook voor mijn eigen bevestiging dat het met mij wel goed zit daar beneden, was toch wel diep teleurgesteld toen ik maar een streepje kreeg.
Zo ik heb net gebeld naar de arts voor mijn uitstrijkje. Ik moet vanmiddag nog bij de huisarts komen. Wish me luck!
sandorra
Geplaatst: 27-01-14 12:38
Sinds deze maand aan de pil nu 1e stopweek do laatste pil gehad..... veel buikpijn.. vanaf do al wat bloedverlies (oud bruin). Niet veel maar heb behoorlijk last van buik normaal? wanneer stopt bloedverlies? A.s vrijdag wordt ik geopereerd.....Is het dan ook weg of duurt "ongestelheid" langer. Durfde de pil niet door te slikken omdat ik 17 feb voor de 2e maal geopereerd ga worden en anders net niet uitkwam.....
ik had herhaling van de pil nodig, ik ben nu bij mn vriend dus ik dacht ga ik hier mooi ff naar de apotheek.....is de zelfde pil de helft goedkoper bij zijn apotheek!!! heb meteen maar voor een jaar mee genomen
heee, another question... gewoon uit nieuwsgierigheid als je onveilige gemeenschap hebt gehad de laatste dag voor je stopweek, ben je dan wel goed beschermd? want de dagen erna neem je dan dus geen pil....