Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lauraennala

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 16:28

Gaaf dat de profs langs komen!

Gisteren was het plan om te gaan trainen, ware het niet dat het 's morgens maar bleef regenen. En toen ik eenmaal gedoucht was en naar mn ouders wilde gaan, ging de zon schijnen :') Toen toch nog maar even op de fiets gestapt samen met een vriendin. 35 km gefietst en geoefend met kop over kop fietsen, was heel leuk! We zagen er daarna wel echt uit als 2 monsters, zo vies :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:31

Lauraennala schreef:
Gaaf dat de profs langs komen!

Sagan was aan het trainen gister op de klim naar Frigiliana.

Citaat:
Gisteren was het plan om te gaan trainen, ware het niet dat het 's morgens maar bleef regenen. En toen ik eenmaal gedoucht was en naar mn ouders wilde gaan, ging de zon schijnen :') Toen toch nog maar even op de fiets gestapt samen met een vriendin. 35 km gefietst en geoefend met kop over kop fietsen, was heel leuk! We zagen er daarna wel echt uit als 2 monsters, zo vies :+

Stoer hoor!!

Ik vandaag met zoon als voorrijder met gps het grootste deel van de marathon route gereden. Bij hem ging het kaarsje uit op 10 km. van huis. Ik door geraced en hem met de auto opgepikt.
Hij is niet uit het veld gelagen: Ergens een middag deze week wil hij het laatste stuk afmaken en volgend weekeinde de route met go-pro op het stuur doen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:37

poeh..
Rondje van vijfeneenhalf uur gemaakt. Zonder stoppen.
Was niet de bedoeling maar verkeerd weggetje gekozen.
Beetje moe maar voldaan.
Gedouched, kleren uitgespoeld en opgehangen.
Nu éven batterijtje wat opladen en de dieren verzorgen.
Daarná wat lichts eten. Zo val je wel af :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 19:44

Phew, was zwaar na gisteren.
Heb die route 12 jaar geleden gedaan en herinner me het een stuk makkelijker terwijl ik nu een veel betere fiets heb. De bergen zullen in die tijd wel stevig gegroeid zijn :P

Afbeelding

Afbeelding

Op de terugweg de pijp helemaal leeg gereden; 28 km/u gemiddeld. Meer dan een beetje moe en meer dan een beetje voldaan :j

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 20:17

Heb je Froome daar op de foto? <<)

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 20:41

Schitterend landschap! En gaaf als je op deze manier de profs kunt zien :D

Goed dat je nog bent geweest zaterdag Lauraennale! Wij hebben een uurtje in de sportschool met de virtual trainer gefietst. De bodem van het bos was hier nog hard en ik was niet topfit.

Hopelijk zaterdag weer een stuk mountainbiken. Het lijkt redelijk lekker weer te worden en eindelijk weer eens geen wind *\o/*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:00

Hier wel.

Afbeelding

Trieste situatie met Froome.
Als de geconstateerde waarde hard is en blijft, dan is een veroordeling een logisch en terecht gevolg.
Omdat Sky een nul-tolerantie beleid in GROOOTE blokletters in hun marketing heeft staan, is ontslag eveneens een logisch gevolg.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:33

Ook goed bezig geweest Tayge! Hopelijk verandert het weer niet en blijven de vooruitzichten goed :D Ik heb echt het gevoel nog hard aan de bak te moeten voor de Amstel Gold Race :+

Cool HC! Wat Froome, hij testte positief op salbutamol. Niet heel spannend en hij gebruikte het sowieso al als therapie. Die waarde die bij hem in het bloed is aangetroffen gaat hem ook echt geen voordeel opleveren. Misschien ben ik te naïef hoor.. Maar Froome leidde het klassement al, wist dat er na elke etappe een dopingcontrole zou zijn.. zou wel heel dom zijn om dan bewust te veel te gebruiken van de medicatie.

Edit: Neemt niet weg dat als die waarde echt zo is, een straf terecht is. Regels zijn regels. Maar ontslaan bij de ploeg vind ik te ver gaan (gebaseerd op de informatie die ik heb).

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:54

Lauraennala schreef:
Neemt niet weg dat als die waarde echt zo is, een straf terecht is. Regels zijn regels. Maar ontslaan bij de ploeg vind ik te ver gaan (gebaseerd op de informatie die ik heb).

Er is een grenswaarde.
Daar is hij vet overheen.
De rest is irrelevant.

De crux is of het bewijs hard is.
Zo ja, dan is de rest een logisch traject.
Voor anderen zijn voor hetzelfde met lagere waardes ook straffen uitgedeeld en die zijn een harde richtlijn.
Zou hóógst fout zijn als Froome dan niet gediskwalificeerd en 9 maanden dus effectief voor 2018 geschorst zou worden.

Sky heeft het bovenaan in de vlag staan. Ze toeteren het transparante nulbeleid hoog van de toren. Ze kunnen het niet ontslaan hooguit soort van verkopen door zelf de verantwoordelijkheid te accepteren doch dan is de ploég de fouterik in de ogen van het brede publiek en dat is de doelgroep van Sky.

JUÍST voor zowel Froome als voor Sky is dit een groot probleem omdat ze transparante voorbeeldfunctie pretenderen.
Als zodanig behoren ze helaas ook beoordeeld/veroordeeld te worden indien de waarde bewezen blijft.

Dat het nog in de lucht hangt maakt de aanwezigheid van Sky en Froome in deze Ronde van Andalucia heel moeilijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:20

Froome heeft gisteren aan de pers verklaard dat hij ´justice´ wil en net zo behandeld wil worden als iedereen.
Nu weet ik niet hoe hij dat bedoeld heeft meer grote verontwaardiging alom uiteraard: indien hij als anderen behandeld zou zijn, was hij al voor een kaar of zo geschorst. Het is alleen het leger advocaten van Sky wat hem in het zadel houdt.
Ook heeft hij gezegd dat salbutamol niet op de lijst van verboden middelen staat. Nee, maar er is wel een grenswaarde en zíjn waarde is zó hoog dat het alleen via injectie bereikt kan worden.

Ik ben door zijn verklaringen van het hek af.
Ik hád geen mening en wilde hem het voordeel van de twijfel geven maar ben nu toch echt anti Sky en - Froome.
Zum :r vind ik het.
Nota bene hét topteam met de grootste mond over tansparante nultolerantie.
Dit kan de wielersport missen als kiespijn.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:39

Ik wil mij even hier melden. Laat ik voorop stellen dat ik geen mountainbiker/fietser ben maar ik jullie topic kom invallen wegens een andere reden.

De beklimming op de Mont Ventoux komt er weer aan vanuit GrootVerzetTegenKanker en wij zien op zoek naar fietsers/lopers die voor ons als goed doel willen gaan. Mocht je meer informatie willen, PB me dan even :)!

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 15:21

Huertecilla schreef:
Froome heeft gisteren aan de pers verklaard dat hij ´justice´ wil en net zo behandeld wil worden als iedereen.
Nu weet ik niet hoe hij dat bedoeld heeft meer grote verontwaardiging alom uiteraard: indien hij als anderen behandeld zou zijn, was hij al voor een kaar of zo geschorst. Het is alleen het leger advocaten van Sky wat hem in het zadel houdt.
Ook heeft hij gezegd dat salbutamol niet op de lijst van verboden middelen staat. Nee, maar er is wel een grenswaarde en zíjn waarde is zó hoog dat het alleen via injectie bereikt kan worden.

Ik ben door zijn verklaringen van het hek af.
Ik hád geen mening en wilde hem het voordeel van de twijfel geven maar ben nu toch echt anti Sky en - Froome.
Zum :r vind ik het.
Nota bene hét topteam met de grootste mond over tansparante nultolerantie.
Dit kan de wielersport missen als kiespijn.

Heb je een bron waarin staat dat het per injectie geweest moet zijn? Puur uit interesse hoor.

Voor zover ik begreep worden dit soort zaken normaal altijd achter de schermen uitgezocht. Dat snap ik wel..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 15:34

Lauraennala schreef:
Heb je een bron waarin staat dat het per injectie geweest moet zijn? Puur uit interesse hoor.

Niet paraat. Moet ik ook zoeken en dat kan je dan ook zelf.
Wat ik gelezen heb is de grenswaarde het maximum wat met een inhaler bereikt kan worden. Dat het dáárom díe waarde is.
Even een correctie van mezelf; kan ook oraal zijn ingenomen. De crux is dat de grenswaarde bij de inhaler ligt.

Citaat:
Voor zover ik begreep worden dit soort zaken normaal altijd achter de schermen uitgezocht. Dat snap ik wel..

Klopt en dat hoort ook zo.
Lekken zijn echter ook de orde van de dag bij ándere renners.

Duurt erg lang dit keer omdat Sky het beste team advocaten heeft. Een lek is dan exponentieel waarschijnlijker en ja hoor.
Laten we wel zijn het is nu allemaal alleen juridisch steekspel en daar zijn heel veel betrokkenen niet blij mee dus... info lek.

Het gevolg is dat de Vuelta a Andalucia een farce is.
Als Froome een etappe of het GK wint en dan vervolgens gediskwalificeerd is het een beroving van nummer twee.
Als Froome zich inhoudt, níet voor de overwinning gaat en het als training doet om bovenstaande te voorkomen is het een beroving van de fans.

Het is gewoon een heel foute zaak. Van alle kanten. In alle aspecten. Zijn laatste uitspraken doen het allemaal geen goed.
Één Brit in de Vuelta en :r
Laat ie maar Brexit gaan -:(-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 17:46

Wout Poels!!
Vandaag Wout Poels gewonnen.
Het laatste stuk was een stevige klim. Exáct weg en moeilijkheid zoals ik hier in de directe omgeving heb en rij met de racefiets.
De Vuelta a Andalucia gaat over de wegen welke ik ook rij. Echt top om te zien hoe die profs dat doen en afzien.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 17:49

Wat tof voor Wout zeg, super knap +:)+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 18:41

Lauraennala schreef:
Wat tof voor Wout zeg, super knap +:)+

Landa ging er echt voor, maar kon de laatste versnelling van Poels gewoon niet bijhouden.
Haal morgen mijn zoon de laatste twee uur van school en we gaaan weer kijken. Nu met de auto omdat er anders geen tijd is voor hem.

Morgenochtend ga ik met de racefiets kaarten voor een concert halen. De weg naar verkoopadres is wederom typisch de route van deze vuelta deze dagen; óf omhoog, óf omlaag. Jammer dat het mbt tijd niet uitkomt want ik ben dan echt zowat óp de route.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 19:03

Mijn zoon twee uur eerder van school gehaald en bij Lucena gaan kijken.
Mijn hemel wat vlogen ze hárd voorbij. De laatste 50 of zo kilometers reden ze met een gemíddelde!! van 48 km/uur :wow:
Heb filmpje op de mobiel maar geen idéé hoe dat hier te krijgen.

De handvatten op mijn mtb vond ik wat aan de dikke kant. Aangezien ik motorfiets enduro gereden hebt, kan ik van de trillingen in het fietsstuur niet van streek raken ;)
Er dunnere lizardskins opgezet. Houdt inderdaad lekkerder, steviger vast. Scheelt zowaar ook 35 gram. Bepaald geen zwaarwegende zaak _O- maarrrrr tóch weer lichter *D
Nu ik nog :D
Nee serieus, ik werk er echt goed aan doch met veel trainen moét je ook goed eten. Meer kracht = meer spiermassa en spermassa is zwaarder dan vet. Als ik net zoveel vet afval als spieren aanmaak wordt ik zwaarder |(
Vanavond naar de disco. Úrenlang dansen en ik rij, dus geen alcohol, alleen water. Hoop doet leven ;)

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 19:22

Over het algemeen kweek je niet net zoveel spieren als dat je vet afvalt, tenzij je een bodybuilder beeld in je hoofd had :D

Vandaag echt heerlijk getraind in het zonnetje! Vooral heel veel techniek gedaan met allerlei oefeningen: slalom, sprinten, remmen etc. Daarna nog een tijdritje gereden van 7km, wat we over 3 maanden weer gaan doen om te kijken wat de progressie is.

Nog een leuke foto tijdens een van de oefeningen:
Afbeelding

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 19:56

Leuke foto Laura! Fijn dat je lekker getraind hebt.
Heb jij nou getraind op de racefiets? Of heb jij een tussenfiets oid?

Ik ben richting de Postbank gegaan. Ben wel over de fietspaden gegaan. Bodem is hier hard en er lag nog veel sneeuw/ijs op de paden. De fietspaden waren redelijk op een klein stukje na, maar ik was wel blij dat ik niet mijn racefietsbandjes had :P

Edit: Ik zie al dat je aangesloten bent bij een wielervereniging en op de racefiets rijdt. Nu snap ik ook dat je 80 km traint :Y)
Laatst bijgewerkt door Tayga op 17-02-18 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 20:00

Lauraennala schreef:
Over het algemeen kweek je niet net zoveel spieren als dat je vet afvalt, tenzij je een bodybuilder beeld in je hoofd had :D

Geen beeld, alleen een doel van meer kacht versus gewicht.
Concreet:
- nog 5 kilo minder de berg op trappen
- én meer kracht.

Punt is dat én afvallen én kracht opvoeren niet gaat. Lichaam kan niet tegelijk in die twee functies werken.

Vandaag niet gefietst. Zoon had werk en ik ben met de club op pad geweest om de route uit te helpen zetten. Mijn hand opgestoken voor het zwaarste stuk.
Zelfs te voet twee keer behoorlijk getuimeld maar erg veel van de route geleerd.
Voor morgen regen verwacht en daar laat ik het van afhangen of ik wel/niet ga. Zoon werkt weer nl.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 20:12

Gaaf Laura. Dat zou ik ook wel tof vinden, zulke trainingen! :) mooie foto ook!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 20:29

Leuke foto Laura ! Vol geconcentreerd .
Wat was de oefening ? Slalom om bidon(nen) ?

En vandaag knopen door gehakt .
Een nieuwe fiets besteld :$ *\o/*

Afbeelding

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 21:14

Tayga, had ik maar een extra fiets,want ik poets me suf om hem iedere keer schoon te krijgen :') Maar dus inderdaad op de race!
Kan mij trouwens voorstellen dat je in die omstandigheden liever geen racefietsbandjes hebt :Y)

Dankjewel Musli!

Eindelijk je Liv Time2Tri! Super gaaf ding!! Veel plezier er van en we zien de actie foto wel verschijnen *D
De bedoeling van de oefening van de foto was om gecontroleerd te leren uitwijken. Er was een smal pad gemaakt van 2 rijen bidonnen en in het midden een enkele bidon. Je moest op tempo aan komen rijden op die enkele bidon af en dan riep de trainer op het laatste moment of je hem links of rechts moest passeren. Je moest dan dus uitwijken, maar je moest wel binnen de 2 rijen blijven. Slalom met bidonnen hebben we ook gedaan, en ook al fietsend bidonnen oprapen. Puur voor de behendigheid.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 21:21

Thanks Laura ...
3-3 ga ik hem ophalen :D
Dan plaats ik wel een foto bom :=

Leuke oefening hoor !!
En het weer speelde ook mee .
Het was hier heerlijk in het zonnetje vanmiddag .

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 16:52

Móóíe fiets T2t!

Vandaag de laatste etappe van de Ronde van Andalucia. Eeen tijdrit, voor het grootdtse deel over.... camino!! ´Zand´weg :wow: Zó typisch andalu´ _/-\o_

De strijd in Andalucia ging tussen een Belg en een Nederlander.
Wellens heeft met 8 secondes gewonnen van Poels.

Froome was in de tijdrit verbazend genoeg slechts 11e.
Nog onverwachter is dat jongen Spaanse belofte Marc Soler zóveel sneller was dan zijn tean leider Mikel Landa dat hij henm ik het GK een handvol plaatsen voorbij geschoven is.

Maar goed, érg bijzonder en mooi om de profs of hun tijdrit specials over de zandwegen hier te zien racen.

Een algemene observering is dat de wedstrijden hier in het zuiden, van Ronde van Almeria tot Ronde van Andalucia héél veel rijders uit het Noorden trekken maar dat je in de klassiekers in het noorden vrijwel geen spanjaard ziet.
Het is duidelijk dat de rondes hier als training gereden worden door de jongens die de rest van het jaar de harde kern zijn, dat de spaanse rijders afzien in regen en kou niet als hun training noch werk zien ;)