GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 17:57

Zonnetje81 schreef:
Suzanne F. schreef:
Maar ik ‘pak’ geen rol. Ik duw gewoon de naald erin.

Ben je niet bang in je spieren te “rammen”? Ik heb het idee als ik strak een rol vast heb het niet zeer doet en anders wel.

:')
Nee, want ik ram niet en de naald is maar heel kort. Ik mocht willen dat ik daar zo’n strak blokje had dat ik de kans had om in een spier te steken. Nee dat gebeurt niet. Gewoon in het zachte deel naast de navel, meestal een beetje schuin onder de navel links of rechts.
Maar ik pak dus geen vel beet ofzo.

Zonnetje81

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 18:01

:+

Ik zag ergens een filmpje op Instagram en doe persoon had een veeeeel kortere naald dan wat ik heb. Ik dacht huh.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 18:03

Zonnetje81 schreef:

Ik zag ergens een filmpje op Instagram en doe persoon had een veeeeel kortere naald dan wat ik heb. Ik dacht huh.

Ik heb de plusfine 32/4. Dus 4 mm. Daarmee ram je niet in een blokje hoor. :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 18:08

Suzanne F. schreef:
Zonnetje81 schreef:

Ik heb de plusfine 32/4. Dus 4 mm. Daarmee ram je niet in een blokje hoor. :')

Ik heb 6 mm. Is toch iets meer dan een halve cm. Voelt bij mij wel en zeker als ik nog dunner word dat het in een buikspier kan gaan. :+

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 18:09

Waarom heb je 6mm naaldjes?

Eerste keer spuiten had ik een blauwe plek, toen 2x niet, en nu weer wel. Ik pak ook geen rol vast.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 18:12

Voor injecties in spieren gebruik je 25 mm of zelfs 40 mm naalden, dus je hebt nog ruimte genoeg. Je spieren zitten echt niet zo dicht onder je huid zonnetje. Dan ben je zo droog getraind als een bodybuilder zowat, dan heb je ook geen glp nodig :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 18:18

Rambogirl schreef:

Eerste keer spuiten had ik een blauwe plek, toen 2x niet, en nu weer wel. Ik pak ook geen rol vast.

Die heeft de apotheek mij gegeven. Ik pak gewoon veilig een rol. Dat is ook de uitleg die ik gehad heb. Ik krijg de kriebels van gewoon zo op je buik zetten :+ maar zeker nu ik dunner aan het worden ben en mijn buik is mijn (eerste) slankste lichaamsdeel.

@Jester:
Niet iedereen heeft dezelfde bouw of fysieke mankementen dus dat is denk ik te makkelijk oordelen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 18:31

Door een huidplooi te pakken en (stevig) er in te knijpen minimaliseer je ook evt pijn.
Voor zover ik weet wordt bij alle subcutane medicatie dit als spuitinstructie meegegeven.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 19:17

Ik krijg juist blauwe plekken als ik een vetrol pak en erin prik. Ik prik gewoon onder links in m'n buik en pak niks beet. Gaat prima zo

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 21:15

Ik heb van deze naaldjes nog nooit blauwe plekken of een pijnlijke/gevoelige plek overgehouden.

Wel van de erenumab prikken (prikpen, behandeling tegen migraine) maar die 'ram' je ook meer in je huid. Net als van de Sumatriptan injectiepennen. Ik ga eens opzoeken hoe lang die naaldjes zijn.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 23:56

Zonnetje81 schreef:
Rambogirl schreef:

Die heeft de apotheek mij gegeven. Ik pak gewoon veilig een rol. Dat is ook de uitleg die ik gehad heb. Ik krijg de kriebels van gewoon zo op je buik zetten :+ maar zeker nu ik dunner aan het worden ben en mijn buik is mijn (eerste) slankste lichaamsdeel.

@Jester:
Niet iedereen heeft dezelfde bouw of fysieke mankementen dus dat is denk ik te makkelijk oordelen.

Klopt maar als verpleegkundige heb ik genoeg ervaring in spuiten en naalden haha. En zelfs de meest magere terminale mensen hebben nog plek om gewoon subcutaan te prikken in de buik, dan zit je echt nog niet in een spier.

Een blauwe plek is soms ook gewoon pech hebben. Je hebt dan ws net een klein haarvaatje geraakt, dan word het gewoon blauw. Soms is het gevoelig maar soms ook niet.

Voor de meeste subcutane injecties pak je ook geen stuk vel. Je hebt meerdere technieken, maar bij de meeste zet je het gewoon op de huid en spuit je, maar ieder heeft zijn eigen technieken en dingen en dat is ook prima

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 09:33

Dat zal best kloppen, maar dan kan ik dat gevoel nog wel hebben :D :+

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 18:51

Ik ben vandaag naar 1,2 gegaan van de saxenda. Eerste dagen merkte ik bij 0,6 wel dat is sneller vol zat. Maar dat was echt compleet weer verdwenen.
Dus vanmorgen verhoogd naar 1,2.. maar merk er nog niks van?
Hebben jullie dat ook wel eens gehad, dat je eerst wel wat merkt van een dosering en na een paar dagen niet meer?
Wel ook veel stress momenteel, mijn man is afgelopen donderdag met de ambulance naar t ziekenhuis gebracht, gister spoed ok en ligt nog minimaal 1 week in t ziekenhuis en er komt nog minimaal 1 operatie aan.
En hond die ziek is.. en dan 2 jonge kids, dus vind t pittig om alles draaiende te houden :x
Maar hoop dat ik snel wel iets merk, anders ben ik blij als t weer volgende week is en ik dan weer kan verhogen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 18:56

Bij mijn start en eerste 8 weken merkte ik het meteen. Nu met ophogen lijkt het een paar dagen te duren. Dus kan tussendoor ook veranderen.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 19:08

Zaterdag avond eerste prik Ozempic gezet, van bijwerkingen merk ik tot nu toe nog echt helemaal niks hoor :D! Ik merk dat ik aanzienlijk minder honger heb, de trek in eten is er wel nog, kan nog wel veel en lekker eten maar het is ook nog maar 0,25mg. Hadden jullie dit ook zo ervaren? Want als die lekkere trek blijft gaat het mij niet helpen haha.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 19:13

Aanzienlijk minder honger is toch iets? Je moet er zelf ook iets voor doen :+ ik kan nu ook gewoon dooreten zonder honger maar dat is een keuze dat je dat niet doet.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 20:31

Je hoort mij ook niet klagen hoor, ben gewoon benieuwd wat ik kan verwachten allemaal.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 20:32

Doef schreef:
Je hoort mij ook niet klagen hoor, ben gewoon benieuwd wat ik kan verwachten allemaal.

Ik vind het verbluffend hoe geweldig het helpt.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 20:54

Ik heb vandaag echt gruwelijk gezondigd.. Mijn man is op vakantie naar zijn vader (Spanje) en ik moet ongesteld worden en voelde me erg alleen..

Ik heb een grote bak ben & Jerry's weggewerkt en ik heb nu flink buikpijn en spijt... :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 21:15

nine1987 schreef:
Ik heb vandaag echt gruwelijk gezondigd.. Mijn man is op vakantie naar zijn vader (Spanje) en ik moet ongesteld worden en voelde me erg alleen..

Ik heb een grote bak ben & Jerry's weggewerkt en ik heb nu flink buikpijn en spijt... :')

Oehh ik ben nu 3x ziek geweest van “uitspattingen” hopelijk jij niet!

Misselijk? :+

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 21:24

Ja ontzettend.. :')
Maar so far, so good..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 21:44

Hopelijk morgen na een nachtje slapen weer oké !

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 22:06

Ik vandaag ook. Zoon was van het weekend jarig, maar toen kon ik de taart en hapjes laten staan. Vandaag was ik alleen thuis, geen zin om te koken, dus mijn avondeten was een flinke punt appeltaart. Nu maagzuur… Word gelijk gestraft :')

Denk dat mijn menstruatie ook om de hoek komt kijken. Met de overgang behoorlijk onregelmatig, maar merk het dus wel aan dit gedrag dat het eraan zit te komen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 23:25

Ik heb/had keratosis pilaris op mijn armen en benen maar het lijkt wel sinds ik mounjaro gebruik ik daar geen last meer van heb. M'n huid is veel rustiger en gladder.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 04:57

Doef schreef:
Zaterdag avond eerste prik Ozempic gezet, van bijwerkingen merk ik tot nu toe nog echt helemaal niks hoor :D! Ik merk dat ik aanzienlijk minder honger heb, de trek in eten is er wel nog, kan nog wel veel en lekker eten maar het is ook nog maar 0,25mg. Hadden jullie dit ook zo ervaren? Want als die lekkere trek blijft gaat het mij niet helpen haha.

Joh je begint net, en je moet er nog wel wat voor doen ;-) .

Zo hou ik mijn calorieën dagelijks bij. Ik neem 500 calorieën minder dan mijn onderhouds aantal. Reken dat eens uit voor jezelf en hou het bij,misschien dat het jouw ook helpt