Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 03:59

mriek1990 schreef:
Ballard fijn dat het zo opschiet, heerlijk lijkt me dat om het telkens weer meer af te zien.
Haha, ik zou ook geen pissebed eten. :D

Gnome, mwuah ik sla even een ronde over met die pissebed haha. Wat een lekker ontbijtje had je zeg!
Spannend dat het telkens zo aan het rommelen is. Hoop je dat het doorzet of nog even wachten liever? Logisch van de hormonen, lekker huilen als je dat nodig hebt hoor.
Lekker weer was het vandaag ja! Ik heb heerlijk buiten gezeten, wel onder het zonnescherm i.v.m. Hidde.

QueenE makkelijk geboorteplan heb je, kort maar krachtig. ;)

MisaAnnemijn ik zag alweer een mooi, vrolijk jurkje langs komen op je instagram.
Stom van de regen, wat kun je daar snel zat van zijn hé?

Celeste wat fijn van de suikertest! Heb je een tip voor een lekkere 0.0 wijn? Die heb ik nog niet gevonden haha. Staan leuke dingen voor je op de planning met de kleine.

Azmay fijn dat de communicatie wel goed was tijdens je bevalling. Hoe gaat het nu met je?

Wij zijn vandaag bij mijn ouders op bezoek geweest, voor het eerst op bezoek samen met Hidde. Ging hartstikke goed! De mannen hebben voetbal gekeken, ik zat heerlijk buiten met Hidde, mijn moeder en de buurvrouw. Ook avond gegeten daar, mams had lekker risotto gemaakt. <3
Morgen moeten we met Hidde weer naar de chiropractor. Ben benieuwd wat die weer bij hem gaat doen. :)

Stuurt m'n paps net deze foto over de app. Had niet eens door dat hij die gemaakt had. <3

[ [url=m/hdI6Vb.jpg]Afbeelding[/url] ]

(Sorry ik blijf ook maar foto's delen van Hidde := )

Prachtige foto weer!! Hier geen bezwaar tegen hoor. Voor dit soort plaatjes doen we het toch <3 hoorde ook al dat het kraambezoek dit soort foto's juist moet maken omdat de moeder daar nooit aan toe komt.

Hier alweer 2 uur wakker door de pijn in m'n lies/heup. Echt om waanzinnig van te worden. Kan wel gewoon lopen ermee maar liggen.. Gaat overal doorheen alsof er een spier of zenuw klem zit. Zit te twijfelen over een pijnstiller maarja dan ben ik weer bang dat ik eventuele lichte weeën niet opmerk.

Ik ben nu officieel 37 weken dus hij mag komen. Kijken er nu ook echt naar uit.

Sting

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 06:19

Mooie foto van jullie samen Mriek!

@gnome: kan een fysio nog wat doen tegen de pijn? Hier soms ook last, dus wil er wel een belletje aan wagen om te informeren of het los gemasseerd kan worden oid.

Nog 2 dagen en dan zit ik ook op 37 weken. Van mij mag ie nog nog wel even blijven zitten, sinds een paar dagen wat ruw van onderen en dan lijkt me bevallen niet echt ideale timing :=. Maar goed, voor de rest er wel klaar voor, tas staat inmiddels ingepakt, al is het plan om thuis te bevallen, dus hoop hem niet te gaan gebruiken.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 08:59

Hier gister avonddienst tot elf en vanmorgen vroeg gaan wandelen met de honden. Regende pijpenstelen.

Dachten mn vriend, zus en ik en nichtje lekker ontbijten hier bij ons en opeens doet alle elektriciteit in de keuken het niet meer. Ook de cv is uit. Stoppen al vervangen, geen resultaat. Pff.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 10:18

Sting schreef:
Nog 2 dagen en dan zit ik ook op 37 weken. Van mij mag ie nog nog wel even blijven zitten, sinds een paar dagen wat ruw van onderen en dan lijkt me bevallen niet echt ideale timing :=.
Nah heb je het juist mooi in één keer gehad van onderen :')

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 11:41

Dat is ook weer waar Kiwi _O-

@marlis: inmiddels weer stroom?

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 15:23

Sting, schiet ook al op! Volgens mij ben jij 1 van de weinige die thuis wilt bevallen volgens mij, of heb ik dit mis dames?

Marlis, wat een gedoe zeg.. hoop nu wel weer stroom.

Al 2 nachten zo’n 1,5/2 u achter elkaar een gekke buik. Harde buiken en weer niet wat kramperige. En dan weer helemaal klaar. Overdags nergens last van.
Verder net een schattig jasje/vestje via mp opgehaald.

Wordt kneiters gek van onze kat. Is nu voor de 3de x krols en elke x 2 weken ertussen… dat gejank verschrikkelijk. Maar 10 mei wordt ze gesteriliseerd. Heb al niet zo heel veel met der, dus dit werkt niet mee.

Gister was niet helemaal mn dag. Veel moeten huilen, maar weet niet precies.

Tas is ook zo goed als klaar. Alleen ff bevallings shirt/jurk even inkorten morgen. Is echt een giga jurk. Maar wilde wat met knoopjes en dit was t enige wat de zeeman had. Gelukkig kan ik tegenwoordig iets simpels met de naaimachine dus dit moet wel lukken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 16:10

@Marlis inmiddels de stroom weer aan de praat gekregen?

@freekie klinkt als het soepel maken van je baarmoedermond.. Erg herkenbaar. Fijn hé die hormonen.. Huilen zonder dat je weet waarom. Lekker laten gaan in ieder geval. Dat lucht het meeste op.

Hier gaat het weer iets beter. Vanmiddag 4 uurtjes kunnen slapen dus in ieder geval weer wat opgeladen. Met dit weer was er toch ook niks beters te doen. Pijn lijkt iets afgezakt. Vermoed door de autorit van gisteren en uren rechtop zitten dat er wat klem is komen te zitten.

Heb net ook nog wat stukjes gelezen uit het Oei ik groei boek. Erg leuk geschreven en sommige dingen rond de bevalling gaven ook wel rust :)

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 16:40

Hier beetje stress nu…
Ik zit nu bij Gelre in Zutphen. Kraamafdeling zou sluiten per 1 juli.
Alleen zojuist bericht dat ze per direct sluiten _-:(

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 16:43

Freekie, herkenbaar dat huilen.. ik ben normaal heel nuchter, maar nu stond ik al te janken als inde deur open deed voor de mensen die een pup kwamen ophalen. Ook met 24weken had mijn vriend als verassing een nieuwe lens gehaald voor mijn camera, ipv soort baargoud zegmaar. Toen ik de ingepakte doos zag staan begon ik ook al :')
Zutphen zou sluiten idd, kom je naar Apeldoorn? Ik woon 10 min lopen van dat ziekenhuis ;)

Gnome is dat boek een aanrader? Vriendin wilde die mij kade doen

Marlis, goed bezig wandelen in de regen! Ik neem onze honden met slecht weer vaak mee naar de paarden, kunnen ze daar even in de wei lopen als ik met de paarden bezig ben O:)

Corine/Sting, hai! Oude bekende :D

Mriek, mooie foto <3 blijf maar lekker spammen hoor!

Ik heb de hele dag gewerkt, ik werk in de thuiszorg, meestal zijn dat wat kortere routes.
Vanavond hebben we de eerste bijeenkomst van de cursus samen bevallen, dus pittig dagje zo

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 16:47

Ik zou nog optijd zijn bij hun. Dus hoefde geen zorgen te maken. Eind mei. Apeldoorn sturen ze mensen heen ja. Alleen is dat bijna een uur rijden. En weet niet of ik daar terecht kan ivm het bloedweigeren. Verschilt per ziekenhuis namelijk.

Maar oh echt die tranen soms pfff.

Druk dagje heb je !

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 17:00

Een uur rijden is wel lang ja, wel echt balen zeg!!
Ik zeg al steeds, ik kom wel lopen als het zover is, mijn partner werkt in het zh, die kan ik dan zo langshalen van zijn afdeling :P :P

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 17:07

Hoi Lisette! Inderdaad, oude bekende *D

@freekie: kan je voorstellen dat je je wat overvallen voelt dat ze nu de boel al dichtgooien, vooral als je speciale wensen hebt :(:). Hopelijk kan je in Apeldoorn terecht, maar een uur reizen is wel een eind: niks dichterbij?
Zou maar zo kunnen dat ik één van de weinige ben die thuis wil bevallen. Ziekenhuis is op een kwartier afstand, speelt misschien ook mee.

@gnome: fijn dat je even flink hebt kunnen slapen! Ik keek ook naar buiten en ben er na het ontbijt weer in gekropen _O-. Hopelijk is het morgen droger.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 17:26

Lisette1987 schreef:
Een uur rijden is wel lang ja, wel echt balen zeg!!
Ik zeg al steeds, ik kom wel lopen als het zover is, mijn partner werkt in het zh, die kan ik dan zo langshalen van zijn afdeling :P :P

Hahah dat is wel handig!

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 17:34

Wilde heel graag thuis bevallen, maar helaas mag dat niet meer.

Morgen groei echo hopelijk maakt de kleine meid het nog goed. Deze week gaat mijn verlof ook officieel in.

Ik ben 9 juni uitgerekend, moet rond 19 mei ingeleid worden, alleen mijn schoonzus is 23 mei jarig dus hoop dat de situatie zo is dat de inleiding erover heen getild kan worden.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 19:24

Freekieee schreef:
Hier beetje stress nu…
Ik zit nu bij Gelre in Zutphen. Kraamafdeling zou sluiten per 1 juli.
Alleen zojuist bericht dat ze per direct sluiten _-:(

Dat is balen!

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 20:29

Freekie mooi zuur zeg, hopelijk kan je elders qua wensen fijn terecht!

Lisewies, altijd spannend een echo. Waarom moet je eerder ingeleid worden?

Gnome fijn dat je vanmiddag even kon bijslapen. Ik denk dat je weeën nog steeds wel kan onderscheiden hoor met alleen paracetamol op.

Marlis hopelijk doet alles het weer, zal toch wel? :D

Sting hopelijk lukt het thuis! Hier naar ziekenhuis, sowieso heb ik een GBS infectie gehad dus dat maakt het medisch. Maar thuisbevallingen zijn hier ook minder voorkomend ookal kon het wel dacht ik.

Mriek mooie foto <3

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 20:48

MissAnnemijn schreef:
Freekie mooi zuur zeg, hopelijk kan je elders qua wensen fijn terecht!

Lisewies, altijd spannend een echo. Waarom moet je eerder ingeleid worden?

Gnome fijn dat je vanmiddag even kon bijslapen. Ik denk dat je weeën nog steeds wel kan onderscheiden hoor met alleen paracetamol op.

Marlis hopelijk doet alles het weer, zal toch wel? :D

Sting hopelijk lukt het thuis! Hier naar ziekenhuis, sowieso heb ik een GBS infectie gehad dus dat maakt het medisch. Maar thuisbevallingen zijn hier ook minder voorkomend ookal kon het wel dacht ik.

Mriek mooie foto <3

Ik heb zwangerschapscholestase, mijn leverpunctie is tijdelijk verminderd. Gelukkig is mijn waarde nog niet drastisch hoog, laatste x prikken 17 en vanaf 40 word het gevaarlijk voor de baby.

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 21:04

Lieve foto Mriek! Vooral blijven delen wat mij betreft!

Gnome, hopelijk gaat het gauw gebeuren! Ik denk trouwens dat je best wat pijnstilling kunt nemen als je dat nodig hebt, weeën voel je wel verwacht ik, haha! Anders kun je altijd met de vk overleggen. Pijn in je liezen/heupen is wel erg vervelend. Oei ik groei is inderdaad wel een aanrader. Mijn ervaring is dat het ook goed klopt met de sprongetjes, dat helpt soms relativeren.

Freekieee, balen zeg! Een uur naar het ziekenhuis rijden is wel lang inderdaad. Hopelijk kun je in Apeldoorn wel goed terecht.

Hier hoop ik ook nog heel erg op een thuisbevalling. Vorige bevalling was ook thuis, dat vond ik heel fijn. Bij ons is het nog wel even spannend of het gaat lukken i.v.m. kleine baby en GBS infectie bij mijn vorige zwangerschap. We moeten nu nog een aantal zaken laten onderzoeken, hopelijk weten we halverwege mei meer. En het kan ook zomaar zijn dat het t.z.t. 40 graden is in juli en ik alsnog naar het ziekenhuis wil, haha! Gelukkig hebben we 3 ziekenhuizen op een minuut of 20 rijden, dus daar zijn we hopelijk snel.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 21:15

Heb je daar last van Lisewiesje? Met mijn leverontsteking deed die echt behoorlijk zeer.
Hopelijk kan je lichaam het binnen de juiste waardes houden. Is het vanwege je leverwaardes dat je een paar weken eerder wordt ingeleid?

Ideaal Lisette dat je partner in het ziekenhuis werkt :D
En hij zou je bij wijze van met de rolstoel naar huis kunnen rijden :')

Herkenbaar dat huilen Freekie.
Wat ontzettend rot dat ze de kraamafdeling toch per direct sluiten. Daar zou ik ook echt niet blij mee zijn. Zijn ze zelf met alternatieven gekomen? Wel fijn dat je tas klaar staat!

Pijn is niet fijn Gnome maar het zou idd door de autorit kunnen komen. Ik knap daar ook niet van op tijdens mijn zwangerschap. Het gevoel dat er een zenuw klem zit is idd om gek van te worden.

Stroom eraf is niet fijn Marlis, wij hadden het gisteravond ook. Ik had net 1 minuut mijn telefoon aan de lader liggen en mijn laptop was ook leeg en poef geen elektra meer. Vond het eigenlijk niet zo slim van mezelf in mijn situatie/staat :')

Dat klinkt niet zo lekker Sting := Wel fijn dat de tas klaar staat voor het geval dat.

Lieve foto van jullie Mriek <3
Fijn dat het bezoek zo goed is verlopen.

Hier nog steeds onrustig (mentaal) door de afspraak in het ziekenhuis van vorige week (over de keizersnede). De afgelopen dagen wel af en toe lekker buiten bezig geweest op de kwekerij en een beetje in de tuin. Fysiek krijg ik bij 1x iets te zware belasting flink last van mijn buik, dus we hebben de shovel, heftruck en kraan gebruikt _O- Onze moestuin zit nu in grote kuipen die zo'n 70cm hoog zijn, ook een stuk minder intensief :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 21:40

Help wie heeft mij gekwalificeerd bevonden om voor een baby te zorgen? :x

Ik mag vandaag voor het eerst met Nimue op de kamer. Word een beetje aan mijn lot over gelaten voor mijn gevoel maar als ik echt hulp nodig heb is het er wel. Mijn vriend mag ook hier slapen dus die is er wel om te helpen. Zal wel een lange nacht worden _O-

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 22:29

Charlotte446 schreef:
Heb je daar last van Lisewiesje? Met mijn leverontsteking deed die echt behoorlijk zeer.
Hopelijk kan je lichaam het binnen de juiste waardes houden. Is het vanwege je leverwaardes dat je een paar weken eerder wordt ingeleid?

Ideaal Lisette dat je partner in het ziekenhuis werkt :D
En hij zou je bij wijze van met de rolstoel naar huis kunnen rijden :')

Herkenbaar dat huilen Freekie.
Wat ontzettend rot dat ze de kraamafdeling toch per direct sluiten. Daar zou ik ook echt niet blij mee zijn. Zijn ze zelf met alternatieven gekomen? Wel fijn dat je tas klaar staat!

Pijn is niet fijn Gnome maar het zou idd door de autorit kunnen komen. Ik knap daar ook niet van op tijdens mijn zwangerschap. Het gevoel dat er een zenuw klem zit is idd om gek van te worden.

Stroom eraf is niet fijn Marlis, wij hadden het gisteravond ook. Ik had net 1 minuut mijn telefoon aan de lader liggen en mijn laptop was ook leeg en poef geen elektra meer. Vond het eigenlijk niet zo slim van mezelf in mijn situatie/staat :')

Dat klinkt niet zo lekker Sting := Wel fijn dat de tas klaar staat voor het geval dat.

Lieve foto van jullie Mriek <3
Fijn dat het bezoek zo goed is verlopen.

Hier nog steeds onrustig (mentaal) door de afspraak in het ziekenhuis van vorige week (over de keizersnede). De afgelopen dagen wel af en toe lekker buiten bezig geweest op de kwekerij en een beetje in de tuin. Fysiek krijg ik bij 1x iets te zware belasting flink last van mijn buik, dus we hebben de shovel, heftruck en kraan gebruikt _O- Onze moestuin zit nu in grote kuipen die zo'n 70cm hoog zijn, ook een stuk minder intensief :D

Ja vanwege de galzuren zouten, althans daar prikken ze steeds op.

Ikzelf heb vooral jeuk, en soms wat stekende pijn. Gelukkig Is sinds de medicatie beide een stuk minder.

Medicatie is deels waarom ze inleiden en er is wat meer kans op complicaties, poepen in vruchtwater, vroegtijdige bevalling etc.

Hoe en wat weet ik eigenlijk nog niet precies. Bij mijn zoontje kreeg ik het met 38+1 week en met 38+4 is hij geboren. Hij meldde zichzelf toen, dat vind ik wel fijn als ze er zelf klaar voor zijn. Heb eigenlijk niks met inleiden.

Hoop dat als mijn waardes goed blijven en er verder geen gekke dingen zijn we het mogen aankijken tot ongeveer 39 weken of ze zichzelf meld. Mag zoiezo niet over de uitgerekende datum heen werd mij bij mijn zoontje verteld.

Morgen bij de groei echo maar even wat meer informatie en duidelijkheid vragen.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 22:56

Spannend morgen dus Lisewiesje
Azmay, succes vannacht, komt vast goed!
Charlotte, mooi dat de moestuin op orde is, ik doe dit jaar alleen wat in bloembakken, mooi makkelijk

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 08:49

Hoe is het gegaan Azmay? Vast allemaal wel goed gekomen, toch? Wel herkenbaar, zo'n eerste nacht zelf met de baby hoor. Het wordt allemaal makkelijker :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 09:36

Sorry ik heb even niet bijgelezen :o

Gister weer halve dag onderzoeken gehad in het ziekenhuis en ik heb polyhydramnion. Oftewel te veel vruchtwater. Verklaard gelijk mijn rugpijn, kortademigheid en extreem gezwollen enkels/benen. Opnieuw de glucosetest gedaan maar daar is niks uit gekomen. Nu doorverwezen naar het Radboud, daar gaan ze vrijdag de baby helemaal doorlichten. Zijn maag en blaas waren wel gevuld dus dat zijn gelukkig goede tekenen :)
Toch wel een beetje extra zorgen terwijl we ook nog maar 1,5 week hebben om het huis bewoonbaar te krijgen en te verhuizen :=

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 11:01

Hoe is het gegaan Azmay?

Ik ga voor je duimen dat je waardes goed blijven en dat je die weken er nog bij krijgt Lisewiesje :)

Ook lekker makkelijk Lisette, ik denk dat we ongeveer hetzelfde hebben :D In onze kas is altijd op doek gekweekt, dus wisten wij veel dat ze flink last hadden van heermoes, distels en ander onkruid toen wij in de volle grond gingen tuinieren :') De moestuin vorig jaar was echt niet leuk op die manier :=
Afbeelding

Dat klinkt niet prettig voor jou Linda :(:) Hopelijk komt er vrijdag goed nieuws uit het doorlichten.
Hebben jullie hulp bij het bewoonbaar maken en verhuizen?

Is het weer bij jullie ook zo wisselvallig? Ene moment is de lucht donkergrijs en een half uur later weer een blauwe lucht te zien. Ochtendje administratie gedaan en afhankelijk van het weer maar even kijken of we vandaag binnen of buiten gaan klussen.