Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
elnienjo schreef:secricible schreef:Wij hadden een leuk mini-onderzoekje wat wel hoopvol is voor de vaccins.
1 dame op afdeling was niet gevaccineerd en nu positief getest.
Voor de zekerheid hele afdeling laten testen (allemaal gevaccineerd met pfizer) en geen positieve testen.
Dan sta je er wel slecht op als anti-vaxxer. Schaamt ze zich niet de ogen uit d'r kop dat ze zich niet heeft laten vaccineren?
Palmera schreef:Waarom? Omdat ze besmet raakt met een rondwaaiend virus? Dan mogen al die andere miljoenen besmette mensen zich ook wel diep schamen, zeg!
Wat een redenering zeg!
elnienjo schreef:Palmera schreef:Waarom? Omdat ze besmet raakt met een rondwaaiend virus? Dan mogen al die andere miljoenen besmette mensen zich ook wel diep schamen, zeg!
Wat een redenering zeg!
Omdat ze in de zorg werkt en er een vaccin aangeboden is aan haar en haar collega's.
Maar goed, misschien mankeert ze iets waardoor ze geen vaccins mag, maar dan lijkt me de zorg niet de juiste plek om te gaan werken.
elnienjo schreef:Palmera schreef:Waarom? Omdat ze besmet raakt met een rondwaaiend virus? Dan mogen al die andere miljoenen besmette mensen zich ook wel diep schamen, zeg!
Wat een redenering zeg!
Omdat ze in de zorg werkt en er een vaccin aangeboden is aan haar en haar collega's.
Maar goed, misschien mankeert ze iets waardoor ze geen vaccins mag, maar dan lijkt me de zorg niet de juiste plek om te gaan werken.
Citaat:De Orde der Artsen heeft haar pijlen gericht op dokters die onzin verkopen over de coronavaccins en zo vaccintwijfel in de hand werken. “Een paar artsen hebben al een sanctie gekregen, die tot maandenlange schorsing kan oplopen”, zegt Michel Deneyer van de Orde. “Er zijn er die de grootste pseudowetenschappelijke zever verkopen. Die beunhazerij moet eruit.”
Wat een redenering zeg!
sureido schreef:Voor het eerst is de uitvoer van een vracht coronavaccins van AstraZeneca uit de EU tegengehouden. Een partij van 250.000 vaccins mag van Italië en de Europese Commissie niet naar Australië worden geëxporteerd, bevestigen Brusselse bronnen na berichtgeving door de Financial Times.
AstraZeneca levert al geruime tijd minder aan de Europese Unie dan is afgesproken. Ook de leveringen komend voorjaar dreigen tegen te vallen. Als een vaccinfabrikant niet aan zijn verplichtingen voldoet, kunnen EU-landen en de Europese Commissie de export blokkeren
Ad.nl liveblog
sureido schreef:Voor het eerst is de uitvoer van een vracht coronavaccins van AstraZeneca uit de EU tegengehouden. Een partij van 250.000 vaccins mag van Italië en de Europese Commissie niet naar Australië worden geëxporteerd, bevestigen Brusselse bronnen na berichtgeving door de Financial Times.
AstraZeneca levert al geruime tijd minder aan de Europese Unie dan is afgesproken. Ook de leveringen komend voorjaar dreigen tegen te vallen. Als een vaccinfabrikant niet aan zijn verplichtingen voldoet, kunnen EU-landen en de Europese Commissie de export blokkeren
Ad.nl liveblog
secricible schreef:Ja ik vraag me echt af hoe dit gaat aflopen. En waarom Australië nou wordt tegen gehouden.
Je zou zeggen dar als je leveringsproblemen hebt je die naar rato opvangt, maar blijkbaar heeft de EU toch een ander gevoel.
elnienjo schreef:Snap jij wel waar het om gaat? Straks is Corona in het rijke westen onder controle en gaan de mensen, ook jij, weer vrolijk de wereld over. Juist naar die armere landen, zo heerlijk goedkoop. Dit moet om meerdere reden wereldwijd onder controle komen al was het alleen maar dat in de arme landen ook andere vaccinaties voor mazelen, polio enz onder druk staan en dan zijn de rapen helemaal gaar.secricible schreef:Ja ik vraag me echt af hoe dit gaat aflopen. En waarom Australië nou wordt tegen gehouden.
Je zou zeggen dar als je leveringsproblemen hebt je die naar rato opvangt, maar blijkbaar heeft de EU toch een ander gevoel.
Ik zou juist dat Covax tegenhouden tot we hier rond zijn. Nu lees je regelmatig dat er veel vaccins naar Afrikaanse landen gaan waar nauwelijks doden zijn gevallen. Die landen zijn afhankelijk van westerse giften, dus moet het westen eerst zorgen haar economie weer vlot te trekken, anders drogen de giften naar derdewereldlanden uiteindelijk ook op. Beetje zoals in het vliegtuig: als volwassene dien je eerst je eigen zuurstofmasker op te zetten voordat je een kwetsbare helpt.
elnienjo schreef:secricible schreef:Ja ik vraag me echt af hoe dit gaat aflopen. En waarom Australië nou wordt tegen gehouden.
Ik zou juist dat Covax tegenhouden tot we hier rond zijn. Nu lees je regelmatig dat er veel vaccins naar Afrikaanse landen gaan waar nauwelijks doden zijn gevallen. Die landen zijn afhankelijk van westerse giften, dus moet het westen eerst zorgen haar economie weer vlot te trekken, anders drogen de giften naar derdewereldlanden uiteindelijk ook op. Beetje zoals in het vliegtuig: als volwassene dien je eerst je eigen zuurstofmasker op te zetten voordat je een kwetsbare helpt.