Het corona vaccin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

secricible

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:35

Oh echt? Wat goed!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:36

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:55

elnienjo schreef:
secricible schreef:
Wij hadden een leuk mini-onderzoekje wat wel hoopvol is voor de vaccins.
1 dame op afdeling was niet gevaccineerd en nu positief getest.
Voor de zekerheid hele afdeling laten testen (allemaal gevaccineerd met pfizer) en geen positieve testen.

Dan sta je er wel slecht op als anti-vaxxer. Schaamt ze zich niet de ogen uit d'r kop dat ze zich niet heeft laten vaccineren?

Waarom? Omdat ze besmet raakt met een rondwaaiend virus? Dan mogen al die andere miljoenen besmette mensen zich ook wel diep schamen, zeg!
Wat een redenering zeg!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 10:17

Palmera schreef:
Waarom? Omdat ze besmet raakt met een rondwaaiend virus? Dan mogen al die andere miljoenen besmette mensen zich ook wel diep schamen, zeg!
Wat een redenering zeg!

Omdat ze in de zorg werkt en er een vaccin aangeboden is aan haar en haar collega's.
Maar goed, misschien mankeert ze iets waardoor ze geen vaccins mag, maar dan lijkt me de zorg niet de juiste plek om te gaan werken.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 10:24

Weer zo’n lekker over een kam scherende opmerking, het is ook lastig voor je hè elnienjo. Je zou je zelf moeten schamen.

Wat dacht je van zwanger zijn?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 10:40

elnienjo schreef:
Palmera schreef:
Wat een redenering zeg!

Omdat ze in de zorg werkt en er een vaccin aangeboden is aan haar en haar collega's.
Maar goed, misschien mankeert ze iets waardoor ze geen vaccins mag, maar dan lijkt me de zorg niet de juiste plek om te gaan werken.

Je loopt gruwelijk aannames te doen. Maar ik zal je helpen: het ging over bewoners, niet over collega's }:0

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 10:49

Elnienjo: Gelukkig leven we hier in een land waar een vaccin niet verplicht is.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:00

elnienjo schreef:
Palmera schreef:
Wat een redenering zeg!

Aangeboden en niet verplicht of opgedrongen ... dus zoals het hoort. Die collega hoeft zich nergens voor te schamen en zal haar eigen redenen hebben om zich niet te laten vaccineren.

Ik ben wel gevaccineerd en heb hierin wel mee laten wegen dat ik bij cliënten kom. Maar dit was zeker niet de beslissende factor. Ik stond er zelf achter en wilde zelf de vaccinatie. Anders had ik de vaccinatie ook niet genomen. Mocht hij wel verplicht worden voor zorgpersoneel dan moet je een afweging maken. Maar dit is nu niet het geval en dan is de keuze gelukkig vrijwillig. Als zij zichzelf netjes aan de voorschriften houdt (PBM) dan is het gewoon prima.

EDIT: ik lees dat het over een bewoner ging. Maar stel dat het een collega was geweest, dan nog vind ik dat die persoon zich niet hoeft te schamen tenzij je je bewust onbeschermd in nauw contact laat komen met corona besmette mensen of wilde feestjes geeft of andere excessen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:29

De Orde der Artsen opent de jacht op antivax-huisartsen }>

Ik vraag mij dan altijd af in hoeverre zulke artsen dan eigenlijk hun job kennen. Het covidvaccin zal vast niet het enige zijn waarover ze een bijzondere mening hebben.

Nu heb ik ook maar weinig vertrouwen in die Orde trouwens, maar dat terzijde :+

Citaat:
De Orde der Artsen heeft haar pijlen gericht op dokters die onzin verkopen over de coronavaccins en zo vaccintwijfel in de hand werken. “Een paar artsen hebben al een sanctie gekregen, die tot maandenlange schorsing kan oplopen”, zegt Michel Deneyer van de Orde. “Er zijn er die de grootste pseudowetenschappelijke zever verkopen. Die beunhazerij moet eruit.”

Vandaag begint Europa het onderzoek naar het Spoetnik-vaccin ook las ik. Ben wel heel benieuwd of de russen een aanvraag zullen mogen indienen voor goedkeuring :P

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:41

elnienjo schreef:
Palmera schreef:
Wat een redenering zeg!

Gelukkig bepaal jij dat niet

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 18:30

Voor het eerst is de uitvoer van een vracht coronavaccins van AstraZeneca uit de EU tegengehouden. Een partij van 250.000 vaccins mag van Italië en de Europese Commissie niet naar Australië worden geëxporteerd, bevestigen Brusselse bronnen na berichtgeving door de Financial Times.

AstraZeneca levert al geruime tijd minder aan de Europese Unie dan is afgesproken. Ook de leveringen komend voorjaar dreigen tegen te vallen. Als een vaccinfabrikant niet aan zijn verplichtingen voldoet, kunnen EU-landen en de Europese Commissie de export blokkeren

Ad.nl liveblog

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 18:39

sureido schreef:
Voor het eerst is de uitvoer van een vracht coronavaccins van AstraZeneca uit de EU tegengehouden. Een partij van 250.000 vaccins mag van Italië en de Europese Commissie niet naar Australië worden geëxporteerd, bevestigen Brusselse bronnen na berichtgeving door de Financial Times.

AstraZeneca levert al geruime tijd minder aan de Europese Unie dan is afgesproken. Ook de leveringen komend voorjaar dreigen tegen te vallen. Als een vaccinfabrikant niet aan zijn verplichtingen voldoet, kunnen EU-landen en de Europese Commissie de export blokkeren

Ad.nl liveblog

Oh wow. Dit wordt toch wel serieus. Ik zal zo blij zijn als volgende week het Janssen vaccin goedgekeurd wordt. Wat een soap is dat rond AstraZenica.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 19:46

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 09:26

sureido schreef:

Ad.nl liveblog

Ja ik vraag me echt af hoe dit gaat aflopen. En waarom Australië nou wordt tegen gehouden.
Je zou zeggen dar als je leveringsproblemen hebt je die naar rato opvangt, maar blijkbaar heeft de EU toch een ander gevoel.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:10

Jaloezie op Australië dat het daar wel redelijk goed aangepakt kan worden en in de EU niet? 8-)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:19

Bij mijn werk is het trouwens echt heel erg rustig, veel rustiger dan normaal in de winter. Ik zie nu ook op AD dat minder mensen gestorven zijn dan normaal.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:57

secricible schreef:
Ja ik vraag me echt af hoe dit gaat aflopen. En waarom Australië nou wordt tegen gehouden.
Je zou zeggen dar als je leveringsproblemen hebt je die naar rato opvangt, maar blijkbaar heeft de EU toch een ander gevoel.

Ik zou juist dat Covax tegenhouden tot we hier rond zijn. Nu lees je regelmatig dat er veel vaccins naar Afrikaanse landen gaan waar nauwelijks doden zijn gevallen. Die landen zijn afhankelijk van westerse giften, dus moet het westen eerst zorgen haar economie weer vlot te trekken, anders drogen de giften naar derdewereldlanden uiteindelijk ook op. Beetje zoals in het vliegtuig: als volwassene dien je eerst je eigen zuurstofmasker op te zetten voordat je een kwetsbare helpt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:59

Na oversterfte komt altijd ondersterfte, ook zonder corona.
Ik ben nu inderdaad wel benieuwd hoe dat gaat zijn met de vacinaties.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:27

elnienjo schreef:
secricible schreef:

Ik zou juist dat Covax tegenhouden tot we hier rond zijn. Nu lees je regelmatig dat er veel vaccins naar Afrikaanse landen gaan waar nauwelijks doden zijn gevallen. Die landen zijn afhankelijk van westerse giften, dus moet het westen eerst zorgen haar economie weer vlot te trekken, anders drogen de giften naar derdewereldlanden uiteindelijk ook op. Beetje zoals in het vliegtuig: als volwassene dien je eerst je eigen zuurstofmasker op te zetten voordat je een kwetsbare helpt.
Snap jij wel waar het om gaat? Straks is Corona in het rijke westen onder controle en gaan de mensen, ook jij, weer vrolijk de wereld over. Juist naar die armere landen, zo heerlijk goedkoop. Dit moet om meerdere reden wereldwijd onder controle komen al was het alleen maar dat in de arme landen ook andere vaccinaties voor mazelen, polio enz onder druk staan en dan zijn de rapen helemaal gaar.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:31

Nee dat snapt elnienjo niet. Dat is al heel lang bekend toch? Zolang het hier maar voorbij is.

Het feit dat we er als westen beter van worden als ook daar zsm geënt wordt gezien het risico op mutatie gaat er gewoon niet in.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:55

Zonder andere meningen geen interessante discussie :)
En haar opmerkingen zorgen voor een goede onderbouwing vanuit jullie kant.
Dus indirect levert zij een positieve bijdrage aan dit topic. :j

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:12

Always look on the bright side of life.. :)ddd

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:30

Shaggy09 schreef:
Always look on the bright side of life.. :)ddd

Haha dat is echt niet persé mijn karakter. Maar ik vraag me wel af of ik zoveel informatie/uitleg zou kunnen lezen als niemand tegensputtert. Ik ben er dus soms wel mee geholpen denk ik. ;)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:31

elnienjo schreef:
secricible schreef:

Nee, westen dumpt daar met subsidie de (landbouw)overschotten ten koste van de eigen markt. Daarom ook geen banen en dan komen er dus mensen naar Europa om werk te zoeken ipv eigen economie op te bouwen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:34

En dan wordt er uitgebreid gemopperd over "economische vluchtelingen" die hier toch echt niet welkom zijn. Alsof het een soort gold diggers zijn :=