Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

justkid

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:51

Leuk welkom turtielito :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:52

Welkom- live vanaf Foxy! :))

Je hebt gelijk hoor; luisteren naar je lijf is heel belangrijk. Het mijne lijkt aan te geven dat ik even net wat meer kcal nodig heb. Het sporten gaat overigens wel goed, dus vasthouden daaraan. :j

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 12:02

Goed bezig Roosch :D ik ben aan het duimen dat het rond 18.00 droog is, kan ik dan even hardlopen.

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 12:27

Welkom turtlelito! Snap wel dat sommigen zich misschien minder snel durven te melden in een topic voor veel moeten afvallen als ze wat minder kwijt willen of hoeven. Denk inderdaad qua sfeer dat het voor heel veel mensen een heel fijn topic is.
Roos goed bezig! Maar hoe kan jij nog berichten typen op dat ding joh, ik ga daarvoor te erg kapot hoor. :))
Pallatin wat een verhaal, kwam hij per ongeluk mee/achter jullie aan of is hij echt door/over draad of omheining gegaan? Wat eng.
Ine dus eigen PT. Ik denk best wel dat ik op een punt kom dat ik genoeg kennis heb opgedaan om wat workouts zelf te doen maar dat lijkt me zo 'saai'. :o
Imre wat een leukerd, op naar meer knuffels met poes dus? :D

Esther met weegschaalstruggles. Hier staat het stil, denk sinds afgelopen vrijdag. Maar dat lijkt bij mij sowieso een beetje het patroon. Dagenlang zie ik geen verschil of zelfs een hele kleine + hier en daar (max 0.1 - 0.3) en dan zonder dat ik het verwacht of kan verklaren lijkt er dan opeens weer een keer -0.5 tot -0.8 af te vliegen.

Om 13:00 weer PT op de planning. :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 12:29

Oh na bijna een jaar een relatie te hebben met Fox kan ik heel goed multitasken. :+:

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 12:50

Veel plezier met je PT Mariëlle! Het is zeker erg leuk om het met een PT te doen, ik heb alleen het geld en de tijd momenteel niet om het consequent te doen (mijn weken zijn ook heel wisselend dus vaste afspraken zijn sowieso lastig). Dus dan is een half uur thuis tussendoor heel erg fijn :j . Ik heb op voorhand een idee van oefeningen in mijn hoofd of haal ergens van internet een lijstje met oefeningen vandaan en dan kijk ik ondertussen Netflix (half, want vaak is het alleen luisteren omdat ik te druk bezig ben :+ )

Welkom turtlelito!

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 13:06

Hoi turtelito. Welkom. Leuk jou hier ook tegen te komen.

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 13:08

Ja dat is waar, ik heb momenteel sowieso wel geluk dat ik de studie qua tijd 9 vd 10 keer kan plannen en verdelen zoals ik het wil en dat het allemaal thuis is. Dat zal ook niet altijd zo blijven. :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 13:11

Welkom *\o/* !

Lekker bezig Roosch!

Succes en veel plezier met je PT Mariëlle :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 13:32

Voordeel van workout thuis en hardlopen vind ik inderdaad ook de flexibiliteit. Met dit weer mis ik wel de loopband van de sportschool of iets van een Foxy ;) heb wel ff een korte wandeling in de regen gedaan en maar geprobeerd een feestje van mijn lunch te maken.

Afbeelding

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:04

Ziet er goed uit gaucho!

Ik heb ook alweer voorbereid, 4 porties wok gemaakt waarvan 1 lunch voor vandaag was en de rest voor de komende dagen. 1kg roerbakgroenten, pakje pittige tofu, currypasta, beetje kokosmelk en 3 nestjes bruine rijst noedels. Weer goed vullend en voedzaam. Op het werk bewegen we veel en ik heb alleen de mogelijkheid om op de middag te eten, dus dan eet ik altijd iets waarmee ik het wel volhoud tot ‘s avonds. Ik ben over het algemeen echt een snacker, dus werk voorkomt het gelukkig. Vandaag is m’n vrije dat aka studie/scriptiedag en dan ben ik veel sneller geneigd tussendoor iets te pakken. Ik probeer er wel op te letten; maar ik heb altijd zoveel zelfmedelijden tijdens het schoolwerk dat ik vaak wel toegeef aan m’n cravings :')

Het weer helpt niet echt mee nee... Ik ga maar eens kijken hoe ver mijn lieve Julia (hond) wilt lopen, die haat regen :+

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:06

Lekker Gaucho! :D en lekker bezig Roosch...

Hier vanochtend druk druk druk qua werk. Dus nog weinig gegeten vandaag.
Zodirect maar eens een goede lunch maken. Net eventjes naar Praxis gelopen om mijn bestelling te halen.
Dat was wel even fijn, even er tussenuit en wat frisse lucht. Was denk ik een half uurtje ofzo.

Gisteren weer los gegaan op de bokszak in de garage. Vandaag is mijn rustdag.
Morgen gaan we weer los :D Verder hier geen bijzonderheden. Leven is een beetje een sleur in deze tijd :Y)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:10

Welkom turtelito!!

Ik heb net geprobeerd een vat van 190kg te verplaatsen.... missie mislukt :+
Ik heb maar 1 van de mannen gevraagd :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:15

Ine23 schreef:
Ziet er goed uit gaucho!

Ik heb ook alweer voorbereid, 4 porties wok gemaakt waarvan 1 lunch voor vandaag was en de rest voor de komende dagen. 1kg roerbakgroenten, pakje pittige tofu, currypasta, beetje kokosmelk en 3 nestjes bruine rijst noedels. Weer goed vullend en voedzaam. Op het werk bewegen we veel en ik heb alleen de mogelijkheid om op de middag te eten, dus dan eet ik altijd iets waarmee ik het wel volhoud tot ‘s avonds. Ik ben over het algemeen echt een snacker, dus werk voorkomt het gelukkig. Vandaag is m’n vrije dat aka studie/scriptiedag en dan ben ik veel sneller geneigd tussendoor iets te pakken. Ik probeer er wel op te letten; maar ik heb altijd zoveel zelfmedelijden tijdens het schoolwerk dat ik vaak wel toegeef aan m’n cravings :')

Het weer helpt niet echt mee nee... Ik ga maar eens kijken hoe ver mijn lieve Julia (hond) wilt lopen, die haat regen :+

Slim om een grote portie te maken en dan meerdere dagen van te (kunnen) eten.
Hier helaas een man die een soort van vuilnisbak is. Restjes hebben wij echt nooit :')
Als ik meer maak, gaat er gewoon meer op. Haha.

Welkom turtelito :)

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:18

MuSLi schreef:
Ine23 schreef:
Ziet er goed uit gaucho!

Slim om een grote portie te maken en dan meerdere dagen van te (kunnen) eten.
Hier helaas een man die een soort van vuilnisbak is. Restjes hebben wij echt nooit :')
Als ik meer maak, gaat er gewoon meer op. Haha.

Welkom turtelito :)

Haha maar hier zijn regels voor in ons huishouden: wat in glazen bakjes in de koelkast staat, is mijn lunch en dus verboden terrein. De rest verdwijnt inderdaad in mijn vriend. Ik denk héél regelmatig dat ik van het avondeten nog lunch over heb, maar dat is bijna altijd een illusie _O-

Bokszak klinkt echt heel fijn als workout! Is zowel mentaal als fysiek goed voor je denk ik :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:26

Ine23 schreef:
Bokszak klinkt echt heel fijn als workout! Is zowel mentaal als fysiek goed voor je denk ik :D

Haha, zeker weten. Verstand op 0 en even alles eruit knallen.
Je gaat wel echt kapot, maar dat vind ik wel heel fijn.
Maar het kost wel een hoop ruimte, dus die garage is wel heel fijn :P

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 16:00

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 16:34

Ben nu al benieuwd naar je foodfoto's Gaucho...
Jij kookt/bakt altijd zulke lekkere maaltijden!

Hier echt een huis/tuin/keuken chef. Het is dat we moeten eten, anders zou ik niet koken :')
Ik zeg altijd: ik kan niet koken, ik kan eten klaar maken. Koken vind ik echt met een recept enzo.
Ik maak eten klaar, aardappelen/vlees/groenten, pastagerecht of rijstgerecht met een pakje/zakje.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 17:10

gaucho schreef:
Ziet er uit dat ik straks toch in de miezer ga hardlopen :')

Kan trouwens echt niet wachten tot ik mijn nieuwe keuken heb, ik heb een nieuw kookboek met heel veel inspiratie :D https://lauriekoek.nl/boekrecensie-de-groene-bakplaat/ ik wil echt alles hieruit maken :o

Ziet er echt een super tof boek uit! Het is dat ik eigenlijk geen nieuwe boeken meer mag van mezelf omdat ik er al 30+ heb -O- :') Maar vega(n) boeken zijn wel de enige die ik koop, dus deze is heel verleidelijk haha.

Koken en bakken is bij mij echt 1 van mijn favoriete dingen om te doen, maar eten dus ook _O-

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 17:20

Ha ha, hier ook. Deze zit in mijn kobo-plus ereader book, maar overweeg zelfs om 'n fysieke versie aan te schaffen. Ik eet trouwens niet volledig vegan / vegetarisch, maar ben afgelopen jaar wel steeds meer op basis van groente gaan eten. En dan is er in vegan / vegetarisch wel veel meer inspiratie / gebalanceerde gerechten te vinden. En wat minder vlees eten bevalt me eigenlijk wel erg goed.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 19:37

Dank jullie wel allemaal voor het welkom!

Otti, wat leuk om je hier te zien, weer eens wat anders dan tijdens de vierdaagse :D .

Voor mijn gevoel goed bezig vandaag: nette lunch (dus aanbod van man om eitjes/spekkies/pistoletje voor me te maken afgeslagen |( ) en vanavond hebben we HelloFresh. Niet heel calorie-arm, maar bij mijn man gaan in het avondeten normaal ook allerlei heerlijke (maar vette) dingen, dus hij wordt nu een beetje geremd. (En ja, ik weet het: ben verwend met iemand die al het koken op zich neemt, alleen moet ik dus nog sterker in mijn schoenen staan om al dat heerlijks af te slaan :j ).

Ik ben ook weer braaf MyFitnessPal gaan invullen. Een chocolaatje eten terwijl je weet dat je het daarna in moet voeren is toch minder leuk.

Oh Gaucho, je lunch zag er weer uit om van te watertanden :9

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 19:40

Oh dat ken ik, turtelito. Superlief als er gekookt wordt maar als ik dan een broodje hamburger neem dan hoef ik daar niet 3 kg saus, een enorme lading aan vettigheid bovenop. Dat trekt mijn metabolisme in combinatie met gebrek aan lengte niet. :')

Ook ik zit aan de HelloFresh, dat bevalt me wel goed. Ik lust niet alles maar gooi er gewoon in wat ik wel lust. Daarnaast heb ik de vriezer vol met allemaal vlees van de online slager dus ik moet wel even vooruit kunnen, in ieder geval qua basis. :')

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:58

Welkom turtelito!

@ Mariëlle: paard brak echt door de omheining heen om achter mijn paard aan te gaan, hoorde net dat ie dat wel vaker schijnt te doen...maar gelukkig lijkt de mijne er goed vanaf te zijn gekomen. Hij liep gister goed aan de longe en z’n deken lijkt wat klappen verzacht te hebben...er is wel een stuk uit z’n staart, en ik weet t dat is natuurlijk maar een kleine schade als je bedenkt wat er verder had kunnen gebeuren, maar baal er toch een beetje van. :o
Verder stond ik vandaag op met een knallende koppijn en was ik de hele dag misselijk....ik heb dus iig keurig netjes gegeten... :D qua beweging was het dus echt flut, ik heb zelfs nog een uur op de bank gelegen voor ik naar stal ging. Rijbroek maar thuis gelaten, maar voelde me daar toch opknappen, had eigenlijk best even willen rijden.

Hoe schiet de keuken op Gaucho? Die overgerechten zien er zeker lekker uit, ik eet regelmatig vegetarisch maar heb een verstokte vleesliefhebber als vriend...dus zelfs als ik minder met vlees in een gerecht (had laatst pittige pompoenquiche gemaakt met een beetje spek ipv veel of zonder vlees) dan is het commentaar: best lekker maar waar is het vlees... :x

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:07

Ik heb hier vaak vlees apart er extra bij, dat neem ik dan zelf niet. Of bijvoorbeeld 2 bakjes lasagna, 1 met eb zonder vlees.

Morgen komt de stukadoor *\o/* schiet al best op, over 2 weken klaar hoop ik.

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:40

Pallatin al met al een bizarre gebeurtenis dan, en dan ook nog horen dat hij vaker zo is.. -O- Het had inderdaad veel erger gekund maar kan me er, nu dat niet zo is, wel wat bij voorstellen dat je van iets als een staart wel baalt. Een staart is wel een dingetje :D
Ine goed bezig met maaltijden voorbereiden.
En een hoop over boeken en koken en HelloFresh. Maar hier ook bepaald geen keukenprinses en ook geen ambities :D

PT was weer leuk en goed, fijn getraind! Morgen volgens mij best een mooie droge dag dus wil wel even voor een wandeling gaan en dan vrijdag nog weer even PT.