Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CalipsoLover schreef:Na een doorverwijzing in het algemeen corona-topic meld ik me hier ook even.
Ik ben sinds 2 weken geleden zondag in quarantaine gegaan nadat mijn vriend terug kwam van vakantie, ziek werd en positief getest was (volledig gevaccineerd). Ikzelf (half gevaccineerd) werd niet veel later ook ziek en postitief, alleen veel erger. Echt 3 dagen 40 graden koorts, droge hoest, moe, spierpijn, keelpijn en alle andere mogelijke symptomen. Op dag 3 kreeg ik plots last van mijn gehoor, doof gevoel langs links, een hele luide pieptoon zoals tinnitus en evenwichtsproblemen. Dacht dat het vanzelf ging weggaan maar mijn andere symptomen bleven dus verbeteren, buiten mijn gehoor. Dat bleef even slecht. Gisteren contact opgenomen met de huisarts die me meteen naar het ziekenhuis heeft doorverwezen omdat hij dus vreest dat corona mijn gehoorzenuw aangetast heeft. Vanavond heb ik een afspraak in het ziekenhuis in isolatie met een keel neus en oorrarts. Ik vroeg me af of mensen hier ervaring mee hebben? Ik heb hiervoor nooit last gehad van Tinnitus.
CalipsoLover schreef:Ben zojuist teruggekomen, het is dus inderdaad zenuw en gehoorschade, hoogstwaarschijnlijk te wijden aan corona. Moet nu een dikke week een cortisone behandeling krijgen en moet volgende week terug op controle in het ziekenhuis.
_MG schreef:Mag ik me hier melden?
Sinds donderdag avond wat klachten (hoest/keelpijn) had ik een negatieve sneltest, in de nacht flink beroerd en hoge koorts. Vrijdag PCR test gedaan en die was positief.
Eind april ben ik met janssen geprikt (via werkgever). Hoe wel ik me bewust was van de wat minder sterkte bescherming (i.v.m. Pfizer) verwachtte ik een milder ziekte verloop. Inmiddels ben ik tot de conclusie gekomen dat als dít het milde verloop is, ik oprecht in het ziekenhuis zou liggen bij een normaal verloop. Ik heb astma en regelmatig bronchitis en voel me hondsberoerd met hoge koorts, veel pijn, hoesten en benauwdheid.
Anderen met dezelfde ervaring?
CalipsoLover schreef:Na een doorverwijzing in het algemeen corona-topic meld ik me hier ook even.
Ik ben sinds 2 weken geleden zondag in quarantaine gegaan nadat mijn vriend terug kwam van vakantie, ziek werd en positief getest was (volledig gevaccineerd). Ikzelf (half gevaccineerd) werd niet veel later ook ziek en postitief, alleen veel erger. Echt 3 dagen 40 graden koorts, droge hoest, moe, spierpijn, keelpijn en alle andere mogelijke symptomen. Op dag 3 kreeg ik plots last van mijn gehoor, doof gevoel langs links, een hele luide pieptoon zoals tinnitus en evenwichtsproblemen. Dacht dat het vanzelf ging weggaan maar mijn andere symptomen bleven dus verbeteren, buiten mijn gehoor. Dat bleef even slecht. Gisteren contact opgenomen met de huisarts die me meteen naar het ziekenhuis heeft doorverwezen omdat hij dus vreest dat corona mijn gehoorzenuw aangetast heeft. Vanavond heb ik een afspraak in het ziekenhuis in isolatie met een keel neus en oorrarts. Ik vroeg me af of mensen hier ervaring mee hebben? Ik heb hiervoor nooit last gehad van Tinnitus.
LauraEden schreef:CalipsoLover schreef:Na een doorverwijzing in het algemeen corona-topic meld ik me hier ook even.
Wat vervelend om te horen! Ik heb in maart 2020 Corona gehad en herken jouw klachten. Ik was daarbij ook extreem duizelig. Ik ben helaas blijvend doof geworden aan mijn linkeroor door (waarschijnlijk) Corona. Er wordt nu steeds meer over bekend en het is helaas een bijwerking die vaker voorkomt. Hopelijk kunnen ze bij jou wat doen; ik heb een hoge dosis prednison en zuurstof gekregen destijds, maar was er al te laat bij (3 weken na gehoorverlies). Ik heb inmiddels tig artsen gezien hierover. Als je vragen hebt, stuur dan gerust een berichtje! Veel beterschap gewenst allemaal.