Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 14:26

Na een doorverwijzing in het algemeen corona-topic meld ik me hier ook even.

Ik ben sinds 2 weken geleden zondag in quarantaine gegaan nadat mijn vriend terug kwam van vakantie, ziek werd en positief getest was (volledig gevaccineerd). Ikzelf (half gevaccineerd) werd niet veel later ook ziek en postitief, alleen veel erger. Echt 3 dagen 40 graden koorts, droge hoest, moe, spierpijn, keelpijn en alle andere mogelijke symptomen. Op dag 3 kreeg ik plots last van mijn gehoor, doof gevoel langs links, een hele luide pieptoon zoals tinnitus en evenwichtsproblemen. Dacht dat het vanzelf ging weggaan maar mijn andere symptomen bleven dus verbeteren, buiten mijn gehoor. Dat bleef even slecht. Gisteren contact opgenomen met de huisarts die me meteen naar het ziekenhuis heeft doorverwezen omdat hij dus vreest dat corona mijn gehoorzenuw aangetast heeft. Vanavond heb ik een afspraak in het ziekenhuis in isolatie met een keel neus en oorrarts. Ik vroeg me af of mensen hier ervaring mee hebben? Ik heb hiervoor nooit last gehad van Tinnitus.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 14:32

Ik herken het (gelukkig) niet. Heftig. Beterschap.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 15:27

Ik heb in het begin wel wat last gehad van de een dicht oor en nu nog af en toe suizen.
Op Facebook in de groep voor langdurige klachten zie ik dit wel regelmatig voorbij komen. Volgens mij geen beschadiging maar wel langdurige klachten.

Beterschap

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 16:17

CalipsoLover schreef:

Ik ben sinds 2 weken geleden zondag in quarantaine gegaan nadat mijn vriend terug kwam van vakantie, ziek werd en positief getest was (volledig gevaccineerd). Ikzelf (half gevaccineerd) werd niet veel later ook ziek en postitief, alleen veel erger. Echt 3 dagen 40 graden koorts, droge hoest, moe, spierpijn, keelpijn en alle andere mogelijke symptomen. Op dag 3 kreeg ik plots last van mijn gehoor, doof gevoel langs links, een hele luide pieptoon zoals tinnitus en evenwichtsproblemen. Dacht dat het vanzelf ging weggaan maar mijn andere symptomen bleven dus verbeteren, buiten mijn gehoor. Dat bleef even slecht. Gisteren contact opgenomen met de huisarts die me meteen naar het ziekenhuis heeft doorverwezen omdat hij dus vreest dat corona mijn gehoorzenuw aangetast heeft. Vanavond heb ik een afspraak in het ziekenhuis in isolatie met een keel neus en oorrarts. Ik vroeg me af of mensen hier ervaring mee hebben? Ik heb hiervoor nooit last gehad van Tinnitus.

Ik ben zelf (tijdelijk) eenzijdig verlamd geraakt door een auto immuunziekte.
Mijn rechter gehoor is blijvend uitgevallen, naar verloop van tijd kon ik wel weer lopen.
Ik kreeg toen hele hoge dosering prednison en in iets later stadium Imuran (afweeronderdrukker) toegediend.
Ik denk achteraf zelf als ik meteen hoge dosering prednison had gekregen en mijn overdreven afweerreactie was onderdrukt, ik waarschijnlijk niet eenzijdig doof gebleven zou zijn.
Ik heb geen suizen/tinnitus in mijn oren.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 21:04

Ben zojuist teruggekomen, het is dus inderdaad zenuw en gehoorschade, hoogstwaarschijnlijk te wijden aan corona. Moet nu een dikke week een cortisone behandeling krijgen en moet volgende week terug op controle in het ziekenhuis.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 00:12

Destijds was bij mij hoge dosering 60 mg maanden lang. Afbouwen vanaf maand of twee. In totaal 10 maanden pred geslikt. Afbouwen ging gelukkig goed.
Imuran jaar lang geslikt, dat is ook voorzichtig afgebouwd.

Ik hoop dat de schade bij jou kortdurend en beperkt is. Beterschap.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 20:30

CalipsoLover schreef:
Ben zojuist teruggekomen, het is dus inderdaad zenuw en gehoorschade, hoogstwaarschijnlijk te wijden aan corona. Moet nu een dikke week een cortisone behandeling krijgen en moet volgende week terug op controle in het ziekenhuis.

Jeetje wat een heftige bijwerking. Heel veel sterkte en hopelijk slaat het aan..

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 08:43

Mag ik me hier melden?

Sinds donderdag avond wat klachten (hoest/keelpijn) had ik een negatieve sneltest, in de nacht flink beroerd en hoge koorts. Vrijdag PCR test gedaan en die was positief.

Eind april ben ik met janssen geprikt (via werkgever). Hoe wel ik me bewust was van de wat minder sterkte bescherming (i.v.m. Pfizer) verwachtte ik een milder ziekte verloop. Inmiddels ben ik tot de conclusie gekomen dat als dít het milde verloop is, ik oprecht in het ziekenhuis zou liggen bij een normaal verloop. Ik heb astma en regelmatig bronchitis en voel me hondsberoerd met hoge koorts, veel pijn, hoesten en benauwdheid.

Anderen met dezelfde ervaring?

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 15:35

_MG schreef:
Mag ik me hier melden?

Sinds donderdag avond wat klachten (hoest/keelpijn) had ik een negatieve sneltest, in de nacht flink beroerd en hoge koorts. Vrijdag PCR test gedaan en die was positief.

Eind april ben ik met janssen geprikt (via werkgever). Hoe wel ik me bewust was van de wat minder sterkte bescherming (i.v.m. Pfizer) verwachtte ik een milder ziekte verloop. Inmiddels ben ik tot de conclusie gekomen dat als dít het milde verloop is, ik oprecht in het ziekenhuis zou liggen bij een normaal verloop. Ik heb astma en regelmatig bronchitis en voel me hondsberoerd met hoge koorts, veel pijn, hoesten en benauwdheid.

Anderen met dezelfde ervaring?

Klinkt niet mild
Sterkte

LauraEden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 15:58

CalipsoLover schreef:

Wat vervelend om te horen! Ik heb in maart 2020 Corona gehad en herken jouw klachten. Ik was daarbij ook extreem duizelig. Ik ben helaas blijvend doof geworden aan mijn linkeroor door (waarschijnlijk) Corona. Er wordt nu steeds meer over bekend en het is helaas een bijwerking die vaker voorkomt. Hopelijk kunnen ze bij jou wat doen; ik heb een hoge dosis prednison en zuurstof gekregen destijds, maar was er al te laat bij (3 weken na gehoorverlies). Ik heb inmiddels tig artsen gezien hierover. Als je vragen hebt, stuur dan gerust een berichtje! Veel beterschap gewenst allemaal.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 13:44

Tokedri, dankje!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 16:56

Hoe is het met de mensen die langdurig last hebben gehad van corona?

Ik ben 4 december positief getest, na 5 maanden (mei) was ik weer op de rit en kon ik weer volledig werken.
Inmiddels zijn 8 maanden verder. Ik ben fysiek eigenlijk fitter dan voor corona ( :+ ); kan weer uren wandelen, flink skaten, fietsen en ben gestart met hardlopen. Klinkt top dus, maar ik blijf last houden van mijn longen. Mijn ademhaling zit hoog en ik ben/ blijf kortademig. Ook voelt het soms wat pijnlijk als ik inspanning heb geleverd. Knettervervelend omdat het verder dus zo goed gaat.
Iemand die dit ook herkent?
Laatst bijgewerkt door Goof op 19-08-21 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 17:00

Januari positief getest. Vanaf mei volledig gewerkt. Vorige week in mijn vakantie weer ingestort,

Conditie nog steeds beroerd, slaap slecht, continue spierpijn, sinds deze week ook weer kort ademig:

Ook snel aangebrand

Fijn dat het bij jou beter gaat

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 17:07

Eind november positief getest, opbouw ging redelijk. In juni een paar terugvallen. Spierkracht en conditie daardoor weer een stuk minder. Dus nu weer langzaam bezig met opbouwen, vooral mijn beenspieren zijn pudding.
Soms dagen spierpijn, pijnlijke gewrichten. Na 20 uur moet ik echt stoppen met tv, internet etc, anders slechte nachten en snel overprikkeld. Maar ja, de verleiding is soms zo groot…
Ik werkte eerst 5 uur op een dag, nu nog maar 3 uur, maar ik merk dat dit beter is voor mijn herstel. Binnenkort vakantie, ben benieuwd hoe dat uitpakt.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 17:53

Eind november positief, opbouw ging enorm langzaam. Studie opgezegd voor de rest van het jaar.
Nu nog steeds niet op mijn oude niveau, na 6 uur ‘s avonds ben ik op en kan ik alleen nog maar op de bank liggen en met geluk een beetje tv kijken. Nog steeds periodes met koorts, pijnlijke gewrichten, last van de ribben, erg hoge hartslag en kortademigheid. Ik kan nog steeds niet paardrijden.
Ook cognitief nog veel problemen, vergeet snel dingen die me verteld worden, soms hele gaten in mijn geheugen en op hele slechte dagen kan ik niet eens wijs worden van mijn eigen gedachtes.
Over 2 weken begint mijn studie weer, ik ga maar 1 module doen (zo’n 2x pw voor een paar uur naar school). Ik ben benieuwd, maar ook bang dat ik het nog niet aan kan.

Maar ik ben wel echt een heel erg stuk verbeterd sinds het begin! Maar helaas dus nog echt niet de oude. Op het cognitieve gedeelte na ben ik fysiek op zo’n 70% van mijn oude kunnen op een goede dag. Als ik kijk naar de verdeling heb ik gemiddeld in de week 1-2 slechte dagen, 1 goede dag en 4-5 “normale” dagen.

De vaccinatie heeft me trouwens een flinke schop terug gegeven, daar ben ik 5 weken echt last van gehad en voelde ik me weer zoals net na de corona. Dus dat stuk moet ik nu ook weer opbouwen.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 18:26

Mag ik vragen hoe ‘ernstig’ jullie klachten waren?

Ik heb deze week halve dagen gewerkt en ik ben oprecht gesloopt _-:( het lijkt ook alsof ik weer wat klachten terug komen (niezen, keelpijn, wat verhoging). Volgens de huisarts was het onwaarschijnlijk dat ik een terugval in klachten zou krijgen omdat ik na 12 dagen goed leek te herstellen.

Ik moet morgen contact opnemen met mijn manager om te bespreken hoe verder qua werk. Ik ben psycholoog voor een digitale poli (werk dus volledig vanuit thuis, kan tussendoor rusten etc). We hebben te maken met onderbezetting vanwege een zieke collega en vakantieperiode.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 23:08

Begin december positief, in mei weer volledig aan het werk. Ging eigenlijk heel goed. Nu 2 weken terug een terugval gehad qua vermoeidheid, conditie ineens een stuk minder en de verhoging en pijn tussen mijn schouderbladen was weer terug. En merk nu dat ik langzaam weer de goede kant op ga. Volgende week vakantie dus weer een weekje bijtanken.
Overige klachten zijn eigenlijk helemaal over. Op de vermoeidheid, spierpijn en af en toe verhoging na.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 00:50

Waren jullie allemaal flink ziek of een lichte besmetting ?

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 07:28

Ik was niet zwaar ziek, misschien 1 dag boven de 38,5 graden gezeten en 2 dagen verkouden. Wel erg benauwd geweest, pijn tussen de schouderbladen, gewrichtspijn, duizeligheid, hoofdpijn en verlies reuk/smaak.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 07:59

LauraEden schreef:
CalipsoLover schreef:

Wat vervelend om te horen! Ik heb in maart 2020 Corona gehad en herken jouw klachten. Ik was daarbij ook extreem duizelig. Ik ben helaas blijvend doof geworden aan mijn linkeroor door (waarschijnlijk) Corona. Er wordt nu steeds meer over bekend en het is helaas een bijwerking die vaker voorkomt. Hopelijk kunnen ze bij jou wat doen; ik heb een hoge dosis prednison en zuurstof gekregen destijds, maar was er al te laat bij (3 weken na gehoorverlies). Ik heb inmiddels tig artsen gezien hierover. Als je vragen hebt, stuur dan gerust een berichtje! Veel beterschap gewenst allemaal.

Ik ben heel erg verkouden geweest in januari..
Werd neg getest maar helaas ook tinnitus aan overgehouden. Het went maar gelukkig niet doof, ik heb wel het idee slechter te horen.. leuk is anders.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 08:38

bigone schreef:

Ik ben ruim 3 weken ziek geweest, waarbij 2 weken een ab kuur voor een longontsteking, wil zelf niet zeggen dat ik dood ziek ben geweest. Maar had het wel flink te pakken

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 08:58

bigone schreef:

Ik ben 2 weken goed ziek geweest, maar het ging pas echt mis in de nasleep.

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 20:21

Sinds gisteren hier weer helemaal fout. Ontzettend veel hoofdpijn. Wat gedurende de dag ook blijft.

Ik vermoed dat het met werk te maken heeft want vakantie is weer voorbij.

Ben niet vooruit te branden. Reageer ontzettend heftig overal op.

Ik ben echt wel ziek geweest. Twee weken alleen maar in het donker op bed gelegen. Bijna niet gegeten. Drinken omdat het moest. Na twee weken kreeg ik pufjes en toen ging het beter. Na 12 weken weer begonnen met opbouwen van het werk

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 21:42

bigone schreef:

Ik ben niet heel erg ziek geweest. Na 2 weken wel weer fit. Daarna flinke terugval met koorts en vanaf toen bezig met opbouwen/herstellen

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 17:27

Ik ben half november positief getest en 3 weken ziek geweest, ik had geen koorts, wel behoorlijke onder temperatuur, wat schijnbaar gevaarlijker kan zijn dan koorts, maar ben er al met al redelijk door gekomen. Veel last van de longen gehad, kreeg er nog een longontsteking overheen na 10 dagen ziek zijn.

Ik was ook al mijn geur en smaak kwijt, half januari begon het terug te komen, beetje bij beetje, maar nooit helemaal. Helaas sloeg het half februari om in parosmie. Parosmie is dat geuren vervormd waar worden genomen. Helaas heb ik daar nog steeds last van en dat is erger dan al de andere rest klachten die ik nog heb, ik zou zo graag weer normaal willen ruiken en proeven en anders nog liever helemaal niets willen kunnen ruiken en proeven dan dit wat ik nu heb.