Ik ben altijd een enorme liefhebber van snoep/koek/chips en cola geweest. Bij mijn ouders thuis zat hier een limiet aan, maar toen ik op mijzelf ging wonen, was het hek van de dam. Na het werk een paar koekjes naar binnen en 's avonds voor de TV een hele zak chips. Cola werd de hele dag door gedronken.
Dat ik toch gewoon slank bleef, is achteraf best wel een wonder.

Nadat mijn zoontje er was, ging het mis. Mijn ongezonde eetgewoontes bleven hetzelfde, maar mijn lichaam kon het opeens niet meer hebben en ik kwam behoorlijk aan.
Inmiddels ben ik op het punt dat ik écht wil dat er weer wat af gaat. Zeker een kilo of 15, dus dat wordt een hele klus.

Ik volg geen speciaal dieet, probeer gewoon wat meer op te letten en wat vaker te fietsen naar mijn werk (+/- 30 minuten fietsen, heb geen elektrische fiets). Ik gebruik de app Lifesum om alles bij te houden, maar ben soms wat inspiratieloos qua eten etc dus zou graag hier aansluiten voor ideetjes en tips.

Mijn planning voor vandaag:
O: Griekse yoghurt 10% vet + appel + kaneel + handje schuddenbuikjes

T: x
L: 2x kaiserbroodje met op beide 2 plakjes salami + blikje cola zero
T: Bounty
A: Bbq bij mijn ouders
Drinken: Thee en water
B: Fietsen naar het werk 30 minuten, terugweg neem ik een e-bike mee.

Ik werk om het weekend, in mijn werkweekenden mag ik lekkere broodjes halen van mezelf. En mag ook nog gewoon iets van chocolade oid, want als ik meteen 100% op de gezonde toer ga, houd ik het absoluut niet vol. Stapje bij beetje wat eetgewoontes veranderen.