Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chubby schreef:mvdende schreef:Ik woon in Brabant, maar wel bijna letterlijk op de grens met Zeeland, hier nog maar één besmetting in Bergen op zoom.
Afgelopen weekend zijn mijn ouders geweest, allebei behoorlijk verkouden en ik ben ook niet vrij van een verstopte neus. Ouders komen ook uit een gebied waar nog maar 3 corona gevallen bekend zijn. Waarvan 2 in Den Haag en Den Haag is groot... kans dat hun corona hebben is dus ook héél klein
Maar ik ga nu niet binnen blijven.
Wel ga ik straks goed boodschappen doen, heb nu werkelijk niets meer in huis.
Denken in oplossingen blijft moeilijk he. Vooral als het niet voor jezelf isJe kunt ook gewoon je boodschappen online bestellen en laten bezorgen. Dan kun je in één keer grotere hoeveelheden laten komen
![]()
Bij ons op school halve klasjes. Het bestuur mailde dit weekend dat álle kinderen en leerkrachten die (licht) verkouden zijn, of erger, geacht worden thuis te blijven. Klassen worden opgedeeld of naar huis gestuurd als er geen leerkracht beschikbaar is.
Kelly_ann schreef:Travel_me schreef:Wat ik mij afvraag: Is er eigenlijk ook een lijstje met aantallen bekend van mensen die nu nog positief zijn? Want de mensen die weer beter zijn, zijn niet meer positief natuurlijk. (het aantal mensen die het nu hebben ligt dus lager dan het cijfer van rivm, niet geteste mensen niet meegerekend natuurlijk).
Niet dat het ergens voor nodig is, maar gewoon interesse.
https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6
Op deze kaart zie je hoeveel mensen er nog 'actief' ziek zijn. Of bedoel je dat niet?
mvdende schreef:Chubby schreef:Denken in oplossingen blijft moeilijk he. Vooral als het niet voor jezelf isJe kunt ook gewoon je boodschappen online bestellen en laten bezorgen. Dan kun je in één keer grotere hoeveelheden laten komen
![]()
Bij ons op school halve klasjes. Het bestuur mailde dit weekend dat álle kinderen en leerkrachten die (licht) verkouden zijn, of erger, geacht worden thuis te blijven. Klassen worden opgedeeld of naar huis gestuurd als er geen leerkracht beschikbaar is.
Ik heb er net serieus naar gekeken, maar bezorgen van Jumbo moet je een minimaal bedrag hebben van €50 en dan nog €6 bezorgkosten.
Zelfs al zou ik voor 3 weken eten voor de hond laten bezorgen, zit ik pas op €30 en met mijn eigen boodschappen erbij nog niet op €50. Daarnaast zijn de bezorgkosten echt mega met €6!
Albert Hein heeft ongeveer dezelfde regels en is dus ook out of option.
Ophalen bij een pick up point is ook absoluut niet gratis helaas, anders was dat nog een optie geweest.
En de kans dat ik corona heb, is zo verschrikkelijk klein, dat ik daar dus echt niet voor thuis ga blijven, sorry.
guppekop schreef:Ben al 20 pagina’s aan het meelezen en vind het zo interessant en bizar om de raarste complottheorieën te lezen over de overheid die er beter van wordt, op sociale media staat er regelmatig een denkwijze over de overheid die dit doet om de vergrijzing tegen te gaan. Wauw, en dat zijn wij nuchtere Nederlanders :’)
Het verbaast me wel echt hoeveel mensen gewoon nog het OV in gaan of naar openbare plaatsen gaan met symptomen van zowel influenza of corona. Ik snap niet dat je je eigen verantwoordelijkheid gewoon niet kan nemen. Ik zelf zit niet in een risicogroep, ben gezond, actief, 28 jaar en heb geen longproblemen, maar ik zit wel in het 3e trimester van mijn zwangerschap en ik weet dat ik wel moet proberen te voorkomen om bijvoorbeeld koorts te hebben. Zo iets simpels als een goede koorts is voor een ongeboren kind al heftig. En dan lees ik mensen die gewoon met symptomen gaan werken in horeca en waar dan ook. Dat kan ik gewoon niet bevatten.
Kana schreef:Wat gek dat Duitsland met zoveel besmettingen geen doden heeft.
Ik vraag me af hoe dodelijk het virus daadwerkelijk is. Door het niet snel testen lijkt mij dat het sterftepercentage niet helemaal klopt met de 'werkelijkheid'.
Tancreda4 schreef:@ karuna: je denkt dat je het hebt en gaat toch naar je pa? Dat zou ik niet hebben gedaan. Het virus blijft ook even actief op spullen.
Ik heb donderdag een symposium in Eindhoven met paar 100 man. Ik wacht mijn baas af wat die adviseert.
mvdende schreef:Ik heb er net serieus naar gekeken, maar bezorgen van Jumbo moet je een minimaal bedrag hebben van €50 en dan nog €6 bezorgkosten.
Zelfs al zou ik voor 3 weken eten voor de hond laten bezorgen, zit ik pas op €30 en met mijn eigen boodschappen erbij nog niet op €50. Daarnaast zijn de bezorgkosten echt mega met €6!
Albert Hein heeft ongeveer dezelfde regels en is dus ook out of option.
Ophalen bij een pick up point is ook absoluut niet gratis helaas, anders was dat nog een optie geweest.
En de kans dat ik corona heb, is zo verschrikkelijk klein, dat ik daar dus echt niet voor thuis ga blijven, sorry.
Kwanyin schreef:Ik vind die kaarten intussen niet meer met de werkelijkheid toetsen. Mijn collega heeft alle symptomen (40 graden koorts, verkoudheid, griepverschijnselen en moeilijke ademhaling), maar wordt niet getest want "niet in risico gebied geweest". Wel luchthavens, openbare evenementen...alsof je alleen besmet kan zijn wanneer je uit ene risicogebied komt. Zo zijn er nog veel met duidelijke klachten hier die niet getest worden. Dus die zogenaamde 200 in België zouden er evengoed 400 kunnen zijn, ze weten het gewoon niet. En dan nog te zwijgen van degenen die slechts milde klachten hebben en er niet mee associëren. Ik heb ook een beetje het idee dat ieder land een beetje voor zich beslist wanneer getest wordt, dat zal ook resultaten flink beïnvloeden. Test je iedereen met griepklachten, of test je enkel mensen die "uit risicogebied" komen.
Astorga schreef:Kana schreef:Wat gek dat Duitsland met zoveel besmettingen geen doden heeft.
Ik vraag me af hoe dodelijk het virus daadwerkelijk is. Door het niet snel testen lijkt mij dat het sterftepercentage niet helemaal klopt met de 'werkelijkheid'.
In Duitsland is gisteren een zestigjarige man aan het virus gestorven.
Pareltjes schreef:Ik denk dat je nu moet handelen alsof iedereen het heeft. Dan pas kun je jezelf en anderen in bescherming nemen. Iedereen is een potentiele infectiehaard. Dan houd je vanzelf de juiste afstand, ben je bewust van je handelen. Niet aan je neus, ogen, mond zitten. Neem je eigen tas mee in de supermarkt, laat de winkelwagentjes voor wat ze zijn. Betaal contactloos, of ontsmet je handen na gebruik pinautomaat etc.etc..
Karin_deB schreef:Voor de mensen die vinden dat iedereen met lichte klachen maar thuis moeten blijven.
Hoe zien jullie dat voor je? Ik bedoel dit niet verwijtend maar ben oprecht nieuwsgierig.
Even naar mijn eigen gezin kijkende. Man en ik werken beide in de zorg en we hebben 2 kinderen die naar het kinderdagverblijf gaan.
Het is hier meer regel dan uitzondering om verkouden te zijn.
En zo meerdere collega's met ons.
Als wij allemaal thuis moeten blijven wat dan?
De huisartsenpraktijk van mijn man dichtgooien?
Mijn oncologische patiënt moet maar voor zichzelf zorgen?
Het is echt niet zó simpel.
Overigens zijn wij allemaal op het moment níet verkouden (hallelujah) dus geen zorgen of verwijten nodig!
Giolli schreef:Ik vind het ook wel interessant om hier te lezen hoe verschillend mensen denken. De Chinezen zijn behoorlijk volgzaam als het op bevelen aankomt, hier in Nederland hoef je daar vrees ik niet mee aan te komen.
Mocht er echt een te kort komen aan voorraden, testen, ziekenhuis bedden, medicatie etc dan moeten mensen die meer kans hebben gewoon eerst. (Zie mijn eerder gedeelde afbeelding)
Groepsbelang gaat altijd voor persoonlijk belang, maar ik vrees dat dat voor Nederlanders/Europeanen niet zo makkelijk te behappen is.