Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 09:32

MarlindeRooz schreef:
Ik wil dat ook gaan doen, maar durft niet zo goed. Misschien als ik meer conditie heb. En minder vet haha.

Zometeen eerst een sollicitatie, en dan vanmiddag sporten. Heb er zin in al! :D

Succes!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 09:55

MarlindeRooz schreef:
Ik wil dat ook gaan doen, maar durft niet zo goed. Misschien als ik meer conditie heb. En minder vet haha.

Zometeen eerst een sollicitatie, en dan vanmiddag sporten. Heb er zin in al! :D

Hier hoef je echt niet bang voor te zijn, althans bij ons. Het voordeel van boksen vind ik dat je het echt wel in je eigen tempo kan doen. We moeten vaak 45 tot 90 seconden slaan, maar hee stop je na 30 seconden omdat je conditie op is is dat echt geen probleem.
Succes met je sollicitatie!

Het is bij ons trouwens zaktraining, en vaak begin je in je tweetal met boksen en dan een oefening (push-ups, situps, squads). In de zomer werken we soms buiten met pads.

Sem_

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:25

Bij ons zitten er inderdaad ook mensen van alle leeftijden en niveaus! Wij doen ook veel bodyweight oefeningen tussendoor en pads rondes. :j

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:16

Vanmiddag weer heerlijk gesport. Gebruik gemaakt van een pre workout. Flink zweten maar kon net even langer door dan anders.

Hoe ging het bij jullie?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:17

Boxzak training hier ook verschillende nivos lukt het niet stop je of doe je rustig aan in het blok van 30 60 90 of 120 seconde

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:36

Het gaat dan meer om mijn eigen zelfvertrouwen, vind het niet fijn nog haha. En doordat ik onder mijn verbruik eet is zwaar sporten niet heel handig. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 00:20

Helemaal kapot :') Hele dag gewerkt en met tassen gezeuld (leuk zo'n weekend weg met kantoor, maar wat een gedoe man _O- ), paard gereden en net helemaal afgemat door m'n pt :D

Nu douchen en naar bed, morgen de hele nacht in de auto voor een paar dagen Ischgl als bedrijfsuitje :D Dus ook even geen sportschool, al gaan we wel flinke stukken lopen :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 00:27

Oh leuk. Geen sneeuwellende dan?

Trainen vandaag niet doorgegaan moest met spoed met witte herder naar de dierenarts, die kreeg opeens een megabult op zijn kaak. :(:) kies gebroken nu ab en pijnstilling maandag kies eruit als ontsteking iets minder is. Anders te grote kans op meer narigheid. Volgende week trainen zal dan ook niet gaan vrees ik. Geen idee hoeveel last hij krijgt. Spannend wel ivm zijn leeftijd.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 06:42

Jeetje dat is minder! Hoe krijgt ie dat voor elkaar?

Veel plezier Dreamer!

Hier nu vooral spierpijn. Nu een dag naar school en morgen weer naar de sportschool.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 08:48

Geen idee. Vorig jaar zat er alleen een klein barstje in het glazuur maar dat kon geen kwaad. Of hij recent met stok, touw of stuk kauwstaaf de boel definitief kapot heeft gekregen geen idee. Ik controleer zijn bek regelmatig maar de laatste keer niks geks gezien. Afgelopen weekend heeft ie wel keer jank gezegd. Hij ziet slecht en liep met zijn kop tegen een paaltje op. Mogelijk toen gebeurd.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 16:58

Ach Karuna wat sneu :(:) zeker als hij al zo oud is... Hopelijk gaat het allemaal goed!

Oké ik heb mijn nieuwe schema en ik denk komende dagen spierpijn :')
Ook voor het eerst echt met gewicht gesquad, stond nooit in mijn programma dus nooit hoeven doen haha. Dan merk ik wel dat ik stiekem nog wel een fitness newbie ben.

Veel plezier Dreamer! Dat zijn nog eens leuke uitjes met je werk :) !

Dan zou ik het inderdaad niet doen Marlinderooz, het moet vooral voor jezelf goed voelen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 17:07

Leuk is dat een nieuws schema. Ik krijg volgende week mijn eerste echte schema. Nu volg ik een standaard beginnersschema

Hoe ziet je schema er verder uit?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 17:15

Ik ben vergeten een foto ervan te maken maar uit mijn hoofd:
Roeien, dan een rondje met wallballs, push-ups, TRX (3x), squads, leg extension, walking lunges, leg curl denk ik, split squads, pull-ups, deadlift, dumbell row, seated row, shoulder press en face pull.

Vind het wel fijn een nieuw schema weer, was op mijn vorige wel uitgekeken maar ik vind het dan wel leuk om zelf een beetje te variëren. Dit is mijn derde schema :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 17:30

Leuk Suuszels, succes!

Veel plezier Dreamer!

Ik kan me niet aan m'n nieuwe schema houden omdat het zo weinig volume is vergeleken met wat ik gewend ben _O-Ben deze week ook nog niet echt begonnen omdat ik niet genoeg tijd had, maar heb wel een paar sessies min of meer gedaan om te wennen aan de rusttijden en tempos etc. Maar ja dan heb ik er toch weer dingen aan toegevoegd en dat mag vanaf volgende week niet meer :+

Vandaag had bijvoorbeeld moeten zijn:

Squats 4x6 @ 65%
RDLs 3x6
Bulgarian split squats 3x12
Back extension 3x12

En ik deed :')

Squats 4x6 @65%
RDLs 4x6
Superset leg press 4x12 / dumbbell goblet squat 4x12
Barbell reverse lunges 4x12
Kickbacks 4x15

Oeps :')

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 17:49

Wat zijn RDLs?

Maar je bent dan toch zo door dat schema heen := ?

Met mijne was ik nu iets van 70 minuten bezig, wel samen met de trainer dus iets lager tempo en wat uitleg van de oefeningen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:30

Ik vind dat schema juist vrij groot als ik hem met de mijne vergelijk :=

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:35

[quote="Suuszels"]Wat zijn RDLs?

RDL = Romanian Deadlift

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:37

RDLs zijn Romanian deadlifts :) Mwah, de rust tussen m'n sets squats is wel 3 minuten en tussen de RDLs 2 minuten dus het duurt op zich langer dan je denkt. Doel ervan is ook sterker worden (squats, deadlifts en bench althans) en langer trainen is niet per se beter. Dit is dan wel 5x per week (dit is maar 1 dag, ze zijn natuurlijk allemaal anders :D ) en momenteel train ik 4x per week.
Het is alleen zo anders dan ik gewend ben omdat ik de afgelopen 2 jaar bodybuilding heb gedaan en dat is veel meer volume :+

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:38

Eulogy en suuszels, leuk schema.

Ik heb verschillende schema's, maar ik weet het zo net niet met mijn nieuwste schema's. Ik blijf ook nog oefeningen van mijn oude schema's erbij doen. Soort van gewoonte en het zijn leuke oefeningen.

Maar vanaf morgen hou ik me aan mijn schema.

Heb nu al spierpijn van mijn lesje vanmorgen, ben benieuwd naar morgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 22:13

Ben bij de internist geweest, schildklier waardes zijn wel gestegen, maar nog niet genoeg om actie te ondernemen.. Hij erkende wel dat mijn klachten te maken kunnen hebben met trage schildklier, maar dus nog niet serieus genoeg.. Over 3 maanden weer heen en ondertussen maar goed op mijn eten letten :+

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 08:51

Oh balen Relaxed... Aan de ene kant fijn om het bevestigd te hebben maar aan de andere kant kom je er niet verder mee omdat je nu ook al een poos op je eten let

Wat voor schema's heb jij mama3?

Oei ik heb spierpijn, vannacht ook echt in mijn borst. Nu zijn billen en benen erbij gekomen. Dus ik denk dat ik nog wel even vooruit kan met dit schema :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:22

Ohh, mag ik hier ook meekletsen? Ik zei net tegen o.a. Eulogy dat ik mijn motivatie niet echt meer kan vinden :+ maar misschien helpt het als ik hier gezellig mee kan kletsen.

Ik sport normaal gesproken zo'n 6x per week (3x fitness en 3x crossfit) maar om meerdere redenen tijdelijk even geen crossfit en alleen 4 a 5x per week fitness. Ik wil crossfit denk ik wel weer gaan oppakken komende maand, want ik merk dat ik weinig uitdaging vind in fitness. Ik mis geloof ik het wedstrijdelement een beetje, wat ik in crossfit wel kan vinden. :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:23

Eulogy schreef:
Leuk Suuszels, succes!

Veel plezier Dreamer!

Ik kan me niet aan m'n nieuwe schema houden omdat het zo weinig volume is vergeleken met wat ik gewend ben _O-Ben deze week ook nog niet echt begonnen omdat ik niet genoeg tijd had, maar heb wel een paar sessies min of meer gedaan om te wennen aan de rusttijden en tempos etc. Maar ja dan heb ik er toch weer dingen aan toegevoegd en dat mag vanaf volgende week niet meer :+

Vandaag had bijvoorbeeld moeten zijn:

Squats 4x6 @ 65%
RDLs 3x6
Back extension 3x12

En ik deed :')

Squats 4x6 @65%
RDLs 4x6
Superset leg press 4x12 / dumbbell goblet squat 4x12
Barbell reverse lunges 4x12
Kickbacks 4x15

Oeps :')

Lol, zo herkenbaar dit. Ik heb er dan ook gewoon geen zin in, wat heel slecht is. :=

Edit: misschien wel leuk om mijn schema vandaag ook te delen. En misschien helpt het met mijn motivatieprobleem :))

Mijn herhalingen staan zo aangegeven omdat ik bv minimaal 8 moet halen, maar niet meer dan 12. Als ik er meer dan 12 kan, dan zou het te licht zijn, dus dan moet er gewicht aan. Ik probeer altijd te mikken op 9 a 10 hh.
Dit is overigens niet elke training zo. Ik heb ook trainingen met 5 sets van 5 herhalingen, of 10 singles etc.

4 sets 8-12 hh: rack pulls
4 sets 8-12 hh: bench press
4 sets 12-15 hh: per been: barbell split squats
4 sets 8-10 hh: machine seated pully row
3 sets 8-12 hh: bicep curl
3 sets 6 hh: power snatches
3 sets 6 hh: hang power cleans

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:30

Ik ben ook onderweg naar de sportschool!
Tentamen gehaald, dus nu even lekker stoom afblazen :) .

@Frummels, natuurlijk, gezellig :D

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:20

Frummels schreef:
4 sets 8-12 hh: rack pulls
4 sets 8-12 hh: bench press
4 sets 12-15 hh: per been: barbell split squats
4 sets 8-10 hh: machine seated pully row
3 sets 8-12 hh: bicep curl
3 sets 6 hh: power snatches
3 sets 6 hh: hang power cleans

Please explain, want dit soort trainingen lukt mij echt NOOIT binnen de 4 uur :Y). Hoe ga je hierbij in z'n werk? Want je hebt zowat alle spieren in je lichaam die je gebruikt, hoe warm jij op? En hoe bouw jij op naar je sets?

Mijn trainingen zijn eerder in de trend:

Opwarming:
5 minuutjes roeien, 5rondjes van 10 push ups - 10 ring rows - 10 dips - 30 seconden plank - 30 back extensions
Kracht:
4x10 bench - 4x10 bent over rows
Extra:
Superset van dumbell triceps extensions - dumbell lat pull over - bicep curl

En dan ben ik een uur goed bezig :'). Om op te bouwen naar mijn 4 sets in de bench (bv), ben ik al volgende setjes aan het doen:
- 15x20kg
- 12x25kg
- 10x30kg
- 10x35kg

Om dan de setjes te doen: 10x35 - 10x40 - 10x45 - 10x50

En op zich valt dat met het benchen best mee, omdat ik daar sterk in ben :'). Maar als ik bv ergens een set van 5x5 deadlifts of cleans insteek, dan ben ik toch best wel even bezig in de opbouw naar een 5x5 gewicht.... Als je dat met zowat elke spiergroep in je lijf moet doen, lijkt het mij dat je enorm lang bezig bent. Als het allemaal in dezelfde spiergroep zit, ander verhaal (bv hamstring curls, deadlifts, lunges, bulgarian split squats, back extensions), maar op deze manier zou het mij nooit lukken :+