3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 15:37

Pb ze wel even naar je :)
Ik doe krachttraining en cardio, vandaag alleen cardio gedaan, morgen weer beide :)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:16

Ik wandel trouwens altijd alleen Bhriseis! De hond is te oud en wil niet verder als het einde van de straat :') ik wandel wel een beetje met een doel, maar dat is meer een tijdsdoel. Bijv een half uur, of een uur, of ik wil een x aantal km lopen.

Net fijn kunnen rijden! Dus ben weer een stuk gemotiveerder :D dus ik ga gewoon zwemmen vanavond, want daar had ik net geen zin meer in haha

Wat fijn dat je al verschil ziet lieszje! Dat zijn altijd fijne momenten! Ik heb zo'n zelfde foto gemaakt laatst, zal het over een paar weken ook eens naast elkaar leggen

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:11

Wow wat gaan jullie altijd hard in het weekend :oo Ik heb eigenlijk alleen tijd (en zin) om te bokken als ik op werk even tijd heb, haha. :o

Goed dat je lekker gaat zwemmen Kelly!

Vanavond gaan we met een gratis dagpas weer eens sporten bij onze oude sportschool.
We hebben toch een beetje heimwee :')
En ik heb nieuwe sportkleding dus dan kan ik die meteen proberen, zo leuk! Ik zie ook eindelijk verschil in de spiegel en pas een M van mijn sportkleding, jeej.
Ik heb dit weekend niet zo goed/veel gegeten want ik was niet helemaal lekker, dus verder dan een soepje of noodles kwam ik helaas niet. Vandaag dus niet gewogen want dat is niet zo representatief denk ik. Voel me weer beter dus zo na werk even naar de pony en dan lekker trainen! <3

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:35

Dat is fijn Kelly!
En soms is het ook gewoon goed om toch iets te gaan doen waar je eigenlijk geen zin in hebt..
Vaak is het uiteindelijk dan toch nog leuk :D
Veel plezier vanavond in ieder geval!

@Frummels
Ik heb facebook ingeruild voor bokt :')
Sport je nu ergens anders? Of zit je niet meer bij een sportschool?
Fijn dat je, je weer beter voelt :)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 20:33

Haha klopt inderdaad! Vanmiddag gewandeld en ookal zat ik tijdens mijn wandeling van binnen af en toe te vloeken, daarna wel een goed gevoel :)
Heb spierpijn aan de binnenkant van m'n bovenbenen, van het paardrijden denk ik. En dat voelde ik heel erg met het rijden.
Net ook nog wat baantjes gezwommen, ben goed moe nu haha

Frummels wat goed dat je in een M past! :D extra leuk om dan te shoppen! Succes met sporten!

Mijn lijstje voor vandaag:
O: havermout pap met appel, kaneel, rozijnen
T: stukje droge worst (ging even de mist in)
L: tosti van 2 boterhammen met kaas/kipfilet/pesto, 1 boterham filet american. 2 vitalu crackers philadelphia en komkommer.
T: havermout reep
D: aardappels uit de oven, sperziebonen en een filet lapje, bakje kwark
T: yoghurt met een banaan, mandarijn en wat noten of een lepel cruesli

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 20:59

Even ego, sorry, al dagen slecht geslapen en op dit moment een beetje versleten.

O: havermout, appel, yoghurt
L: spaghetti, pesto Rosso, Philadelphia, paprika, courgette, tomaat, parmazaan, rucola
T: proteïne shake met banaan, manner schnitten
A: zalmbroodje met groentjes en een beetje mayonaise
T: kinder reep, omdat ik er zin in heb

B: 44min cardio. Lopen had ik opnieuw geen zin in door de regen en kou. Vooral gericht op benen, zodat ik morgen krachttraining kan doen.

Ik heb een ‘ik voel mij dik’ dag. Ik denk dat mijn hormonen mij aan het pesten zijn. Heb erg veel moeite gehad mij aan het sporten te zetten, maar ontzettend blij dat ik het toch gedaan heb.

Morgen hopelijk beter.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 22:16

Aria, super dat je toch gesport hebt! En zo een momentje is herkenbaar, probeer er niet naar te luisteren :(:)

Kelly: thanks. Wel alleen met sportkleding hoor haha _O- maar goed moet ergens beginnen.
Lekker bezig zeg jij!

Lieszje: we sporten nu ergens anders :j
Ik zit doordeweeks schandalig veel op bokt :o moet wel echt even minderen, haha.

Lijstje van vandaag. Mag best wat meer maar durfde niet zo goed na mn maagellende dit weekend. :=

O: kwark met musli en fruit
T: cappuccino
L: sla met tomaat komkommer ei koolsla en mozzarella
T: chinese tomatensoep
A: gegrilde groenten met vega balletjes
T: eiwitshake

B: 40 min fietsen retour werk, uur krachttraining en 20 min fietsen retour sportschool.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 00:04

krijgen jullie ook zo'n honger van cardio?! :+

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 09:28

Zo even een bijleespost maken!

Jans: fijn dat je, je wat beter voelt! Wat is een foodlog?

Riddershow: ach iedereen heeft weleens zijn of haar momenten! 2965 is echt best veel om te verbranden, goed bezig! Is het niet een idee om eiwitrepen of iets mee te nemen?

Nannoukie: niet te streng zijn hoor! Een minder dagje moet soms kunnen :) ik krijg altijd honger na het sporten, probeer daarin ook rekening te houden met mn lijstjes

Maanlicht: kalm aan en wees zuinig op jezelf :(:) ik zit in hetzelfde schuitje als jij, als je het erover wilt hebben, mag je me pb-en :j

Bhriseis: wat ben je goed bezig! Door de zoute soep kan je inderdaad wat vocht vasthouden, maar ach!

Liezsje: goed dat je foto’s maakt en ook al resultaat hebt, dat geeft echt een goed gevoel!

Kelly: ik heb me heel erg over de drempel heen moeten zetten om alleen te gaan wandelen, vind dat ongemakkelijk ofzo haha := knap dat jij dat gewoon doet! En mooi dat het rijden weer fijn ging :) en zwemmen vind ik altijd zo fijn! Durf alleen niet in bikini nu :n

Frummels: balen dat je, je niet goed voelde, maar wel goed dat je bent wezen sporten! Ook super fijn dat je verschil merkt in je kleding :D

Aria: wat vervelend zeg! Wel goed dat je bent wezen sporten, hopelijk voel je, je vandaag beter

Zo, ik ben weer bij!

Helaas sinds zondag niet zo heel fit, verkouden enzo dus sporten laat ik nog even, want dat doet pijn aan mn hoofd. Sinds ik met mn fitbit track (vrijdag) heb ik besloten om elke dag te gaan voor een minimale negatieve energiebalans van 500. Dat is alleen zondag niet gelukt, maar de rest compenseert dat makkelijk :) gisteren zou ik op -2000 moeten staan en ik sta op -2384 dus ik loop mooi voor op schema. Logischerwijs zou ik vrijdag een halve kilo afgevallen moeten zijn en eindelijk onder de 75 aantikken := ik hoop het! Ik merk dat ik door mn fitbit veel actiever wil worden om mn doel te halen, dat is echt fijn! Nu ik me zowel fysiek als mentaal beter voel, gaat alles veel makkelijker!

Lijstje:
O: cornflakes met melk
T: 2 bokkepootjes
L: 2 boterhammen met boterhamworst
T: granenbiscuits en worteltjes en komkommer met yoghurtdip
A: broccoli, bakaardappeltjes en een kabeljauwburger
T: nog even zien
B: rondje wandelen

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:01

nanoukkie schreef:
krijgen jullie ook zo'n honger van cardio?! :+

Helaas weet ik dat niet, ik cardio echt zeer zelden tot niet :+ Al zou het geen kwaad kunnen :=
Gisteren dus ingeschreven bij de nieuwe gym en dan wil ik wel echt ietsje meer cardio gaan doen..

Sharon: Ook al niet zo fit, balen zeg :(:) Kun je uitleggen hoe dat precies werkt, beginnen met een negatieve energiebalans? Of is dat zo simpel als het klinkt en beweeg je eerst voor je eet in de ochtend?
Fijn dat je je mentaal en fysiek beter voelt! Ik herken het dat alles dan makkelijker gaat :j

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:01

Sharon: dat had ik de eerste keer ook hoor, of dat ik eigenlijk alleen samen met een vriendin wilde gaan wandelen. Maar IK wil afvallen en ik doe het voor mezelf, dus wil ik niet afhankelijk zijn van een ander. Vind het ook eigenlijk best lekker in m'n eentje.
Hrt zwemmen zou ik in principe ook met een vriendin doen, dat vind ik best spannend alleen. Maar nu kan zij niet omdat ze een tatoeage heeft laten zetten, gisteren ben ik dus alleen gegaan. Best een beetje trots op mezelf :o ik schaam me ook in badkleding, maar wel iets minder in een badpak dan bikini. Dus doe ik die maar aan haha.

Vervelend dat je zo verkouden bent! Die negatieve energie balans, tel je dat zelf op of berekend de app dat ergens?

Mijn lijstje vandaag:
O: 2 geroosterde boterhammen met jam en een banaan
T: 2 vitalu crackers met kaas
L: 2 boterhammen met rookvlees en een gekookt ei, 2 crackers met filet american
T: 2 mandarijnen en een havermoutreep
D: curry madras met rijst. Bakje kwark

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:20

Frummels: ach het is niet anders, zal vast snel over zijn, maar sporten is echt even een no go :( ik heb het wat op gevoel gedaan en doe dat nog steeds, dus het blijft een beetje gokken. Ik plan voor mezelf gewoon 1700 kcal, wat inhoudt dat ik 2200 moet verbranden om een negatieve energiebalans te krijgen van 500. Ik probeer dus in de ochtend al zo veel mogelijk aan beweging te doen, zodat ik weet hoeveel speling ik de rest van de dag heb, maar even voor het idee; zondag heb ik alleen boodschappen gedaan en verder vrij weinig omdat ik dus niet fit was en toen heb ik 2040 kcal verbrand. Als ik gewoon naar school ga en een wandeling maak + een beetje huishouding is het al snel ruim 2600. Als ik ‘s avonds zie dat ik echt nog (te) laag zit, ga ik gewoon nog een keer wandelen. Snap je het een beetje? :+ ik ben altijd een beetje warrig haha

Kelly: goede mind set inderdaad! Ik ga er zo ook maar even op uit voor een stukje :) ik vind het echt heel knap van je, ook met het zwemmen! Je mag trots op jezelf zijn!
Mijn fitbit berekent wat ik verbrand en mfp wat ik eet en die heb ik aan elkaar gekoppeld :) ik moet alleen zelf even het verschil uitrekenen. Ik heb wel een plaatje:
Blauw is wanneer je calorieën over hebt en rood als je calorieën tekort hebt (in verbranding) het rode is in dit geval logisch, want ik heb alles al ingevoerd, maar de dag is pas net begonnen :j
Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:21

Sharon: ahh, haha ja ik snap! :j

Oja, lijstje vergeten:

O: Muscle protein bar (zo een mega grote van 330 kcal :+ )
T: Cappuccino + kiwi
L: poke bowl <3 Zalm, sojabonen, zeewiersalade, rijst, avocado, sojasaus en wasabi
T: fruitsalade met kwark
A: ovenschotel met pasta, room culinair, doperwten, vega hamreepjes, kaas en citroen
T: verse sinaasappelsap en een halve paprika

B: 40 minuten fietsen (retour werk), 30 min grondwerk met pony, 30 min krachttraining, 20-30 min cardio, 20 min fietsen (retour sportschool).

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:46

@Frummels: als je redelijk actief bent door de dag en kracht doet is het ook helemaal niet nodig.
Mijn lijstje van GISTEREN:
O: vetvrij yoghurtje met een halve banaan, blauwe bessen en honing
L: 2 vk broodjes. 1 met hummus en een met light boter en zwarte hagelslag. 1 omelet met tomaat & ui
T: zwarte chcolade met hazelnoten, appel
A: brocolli (met een beetje saus); cordon bleu en 2 aardappelen
T: 1 speltcracker met hummus

D: 1,5 liter water
Kracht: enkele oefeningen HITT
Cardio: 1 ruim uur op de loopband aan een redelijk tempo wandelen (500 kcal verbrand)

Ik heb morgen examen, wil nu alles hebben nagekeken alvorens ik ga fitnessen.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:57

Dankjewel Sharon :)
Ah oké! Ik zie dat niet in m'n fitbit app, maar kan het zelf wel makkelijk uitrekenen natuurlijk. Ik hou ook alles bij in mfp en trouw m'n fitbit om.

Ik ga mezelf verbieden te veel te wegen, sta er echt te vaak op. Mag nu vrijdag pas weer van mezelf haha

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:10

nanoukkie schreef:
@Frummels: als je redelijk actief bent door de dag en kracht doet is het ook helemaal niet nodig.
Mijn lijstje van GISTEREN:
O: vetvrij yoghurtje met een halve banaan, blauwe bessen en honing
L: 2 vk broodjes. 1 met hummus en een met light boter en zwarte hagelslag. 1 omelet met tomaat & ui
T: zwarte chcolade met hazelnoten, appel
A: brocolli (met een beetje saus); cordon bleu en 2 aardappelen
T: 1 speltcracker met hummus

D: 1,5 liter water
Kracht: enkele oefeningen HITT
Cardio: 1 ruim uur op de loopband aan een redelijk tempo wandelen (500 kcal verbrand)

Ik heb morgen examen, wil nu alles hebben nagekeken alvorens ik ga fitnessen.

Ik vind cardio op apparaten ook gewoon oprecht heel erg stom. Heb er echt een bloedhekel aan. Ik ga dan liever lekker wandelen of een stukje fietsen met de stadsfiets. :j Echt actief gedurende de dag ben ik niet helaas. Ik zit 40 uur per week op mn kont achter een bureau. -O-
Succes met je examen morgen!

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:21

@Frummels; Dankje! En ja met die Iphone's tegenwoordig gaat de tijd wel sneller om, haha. Ik ga ook liever buiten wandelen met de hond en een vriendin of mijn mama! Zwemmen vind ik ook leuk, heb ik alleen niet zoveel tijd voor.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:49

áls ik mezelf al op zo een apparaat krijg dan zet ik Netflix aan op mijn telefoon :+
Ik vind zwemmen ook leuk maar dat lukt me echt slecht met tijd helaas..

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:00

Frummels: gelukkig maar haha! Ik vind cardio ook niet heel leuk, maar om een beetje conditie te krijgen, vind ik de loopband nog wel okee, gewoon hard muziek op en gaan :)

Kelly: geen dank! Ook goed bezig! Haha ja dat ken ik, ik wil me het liefst elke dag wel wegen, maar mag van mezelf nu vrijdag pas weer, omdat ik dan ongeveer zou moeten weten wat eruit komt (in ieder geval beneden 75, anders eet ik mn schoen op :+ )

Ik probeer braaf verder te leren voor mn tentamens, helaas is mn focus echt even weg, stomme concentratie problemen :( vanochtend een klein uurtje gelopen en ongeveer 5,5 km, lekker zo vroeg op pad, dan heb ik nog veel aan mn dag!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:16

Shaon, ik weet wat je bedoelt, hier ook examens/eind periode. Sporten helpt echt wel!

Ik smijt dit hier even, vond het wel interessant, ook voor mensen die moeite hebben en zichzelf veel wegen (in de zin van: gewicht kan nogal fluctueren):
https://www.fitnessblender.com/articles ... er-dieting

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:30

Heel veel succes Aria! Ja, sporten is echt een uitkomst dan, nu wil dat alleen even niet, maar ik wil het wel asap oppakken en doorgaan! Ik heb geen concentratie om het artikel te lezen haha, maar dat doe ik later eventjes :)

Vandaag tot nu toe 1515 kcal verband, dus bijna op mn verbruik van vandaag. Heb de afgelopen uren ook niet heel veel gedaan, dus het is logisch dat het nog wat laag is haha, als het maar eindigt vandaag met 2200 :D dus desnoods nog even wat doen om er te komen :)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:25

Succes met de tentamens/examens Aria en Sharon!

Interessant artikel, had net een klein stukje gelezen, ga zo de rest lezen :)

Ik zou vanavond curry eten, maar toch maar gekozen voor een soepje met een broodje. Heb de hele dag al wat last van m'n buik, vaak naar de wc.
Vanmiddag wel lekker spontaan geluncht met een vriendin :D bijna voor een clubsandwich gegaan met patat, maar toch braafjes gekozen voor een broodje carpaccio, dus trots! *\o/*
De stad nog even in geweest, en geen chocola gekocht en ook niet dit:
Afbeelding

Stond er wel mee in m'n handen omdat ik zo nieuwsgierig ben hoe het smaakt haha

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:03

Dankjewel Kelly! Goede keuzes ook gemaakt! Haha dat ziet er wel goed uit, het voordeel is dat ie helemaal op moet, maar het nadeel is dat ie helemaal op moet :+

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:15

haha :')
goed dat je er geen mee hebt! Meestal begin ik aan zo een pot en merk dat ik maar 1 boterham daarvan eet en het snel beu ben. Dat probeer ik in gedachten te houden als ik zo iets lekkers zie staan :9
en sterk hoor, de gezonde keuze nemen, top! :D

Sharon, nog een wandeling oid gemaakt voor de calorieën?

mijn dag:
o: havermout, yoghurt, appel
L: proteïne shake met banaan, spaghetti, paprika, champignon, courgette, rucola, pesto rosso, parmezaan
T: proteïne bar
A: zonnebloembrood met kaas, komkommer, tomaat, rucola, hummus
T: waarschijnlijk nog een musli bar of een yoghurtje

B: 35min krachttraining (was wel erg zweten moet ik zeggen :o )
8000 stappen vandaag.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:18

Nee geen wandeling meer gemaakt, moest nog wat in het huishouden doen en dan zit je kennelijk ineens heel snel aan je calorieën verbranden haha! Heb het weer gered voor vandaag! :D Net lijstje heb je hoor!