Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rena100 schreef:Ik heb een interessante documentaire gezien laatst op NPO1. (is ook te zien via uitzending gemist). Gaat over suiker en wat dat doet met je lichaam, een man uit Australië doet in deze documentaire een test, hij at nooit geraffineerde en toegevoegde suikers en ging dat als test wel doen voor 2 maanden. Hij at eigenlijk hetzelfde aantal calorieën echter nu niet uit gezonde voeding zoals noten en avocado's maar calorieën uit suikers. Hij is in twee maanden tijd 8,5 kilo aangekomen, zijn lever was na een maand al helemaal vervet en hij had geen energie meer.
Vond het wel interessant om te zien dat niet alle calorieën dezelfde zijn en hetzelfde werken op je lichaam. Dus calorieën tellen is leuk maar het is wel belangrijk te weten welke je binnen krijgt.
fargo schreef:Emmaa_ schreef:Zoek even tussen mijn posts Fargo, ik heb hier hele essays geschreven over BMR en het belang ervan
Dankjewel, gevonden, maar waar vind ik een goede berekening?
ItsMe2 schreef:Wat fijn om te lezen dat iedereen weer goede motivatie heeft (of daarvoor hier komt)
BonteJames: het is mij even ontschoten waarom paardlief op rust moet, mijn excuus! Maar is wandelen ook geen optie?
In de vakantie houd ik mij ook gewoon aan mijn schema. Maar uiteraard wel met af en toe een cheatmomentje tussendoor. Maar dat doe ik ook als ik geen vakantie heb, dus eigenlijk volg ik gewoon mijn plan
.
Ik heb 2 weken terug mijn vetpercentage laten meten, en 2 weken later is die al ruim 2% gezakt. Dat werkt wel motiverend zo
Ladybird schreef:Balen BonteJamesHeel veel sterkte!
Fijn dat de jouwe opknapt Susan!
Wat doen jullie met de vakantie? gaan jullie dan vol door met afvallen. of geven jullie jezelf ruimte door te zeggen: oke, ik wil iig op gewicht van wat ik nu ben blijven.

doe ik ook. Geniet daar dan extra van.Vandaag moet ik alleen eten. Dat is helemaal lekker makkelijk, gok dat ik voor een maaltijdsalade van AH ga. Weet ik gelijk wat ik de rest van de dag nog kan eten. Dat wordt een lekker vers broodje bij de lunch