paardrijden en overgewicht.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:01

Mag ik me hier ook aanmelden? In het voorjaar dit jaar stond ik op de weegschaal en ik schrok me een hoedje 110 kilo!! Echt véél te zwaar. Ben toen bewust weer op mijn lunches gaan letten, weer knackebrod met kaas en niet de hele tijd een pistoletje halen bij de slager in de buurt e.a. En overdag meer water gaan drinken, nog niet heel bewust maar wel duidelijk meer.

En ongeveer een maand of anderhalf geleden besloten na het zien van een documentaire over (vruchten)suikers (that sugar film op 1 juni) e.d. dat ik 'savonds na het rijden van de paarden niet automatisch 2 of meer glazen sinaasappelsap zou nemen, maar eerst een glas water en dan een glas sinaasappelsap - of niet als ik geen trek meer zou hebben.
Verbazingwekkend genoeg merkte ik deze afgelopen maand dat mijn broekriem duidelijk 2 gaatjes verder dicht kon dan de laatste tijd mogelijk was. Dus de maatregel van het glas water ipv jus gaf echt duidelijke resultaten.

Onlangs jarig (3 weken) geweest en besloten weer eens op de weegschaal te gaan staan, ik twijfelde of het nu eerder 110 kilo was geweest of 105 toen ik er op stand want het leek nu op ongeveer 104 kilo uit te komen. Dit was met kleding aan (korte broek) op dezelfde hele oude weegschaal.

Vond gisteren het briefje terug en daar stond toch echt 110 kg op en taille van 106, die is nu variërend tussen 98 en 100 cm, dus die broekriem heeft niet gelogen.
Maar de doorslag was mijn smid op 5 juli jl, die kwam en was 15 kg afgevallen sinds maart met Sonja Bakker achtige methodes. Ik heb nog een boek liggen dat ik ooit cadeau heb gekregen en ben begonnen op maandag 10 juli.
Nieuwe weegschaal gekocht op zaterdag was ik 101,7 kg met kleren aan en maandag 101,1 kg zonder kleren aan (inclusief een weekend met verjaardagsfeestje van mezelf!)
Ik ben zo blij al, het voordeel van sonja is dat je de hele dag door moet eten zodat je geen dip in je bloedsuiker krijgt en bij elke maaltijd een glas water zo ongeveer. Ik ben iemand die heel slecht kan lijnen, kan ook niets met die shakemethodes e.d. Dit lijkt nu voor mij te werken en ik hoop er nog een tijd mee door te kunnen gaan zodat ik in ieder geval onder de 100 kg kom, maar eigenlijk liever nog 15 kg lager oid.
Sorry voor het ellenlange verhaal. Ik ben erg blij dat dit lijkt te werken en hoop heel erg dit ook vol te houden. Goed dat dit topic er is om elkaar te ondersteunen!!

En jullie hebben het over jullie BMR? Wat is dat precies?

Sandyislief

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:04

Welkom en succes! Je bent al goed bezig!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:29

Rena100 schreef:
Ik heb een interessante documentaire gezien laatst op NPO1. (is ook te zien via uitzending gemist). Gaat over suiker en wat dat doet met je lichaam, een man uit Australië doet in deze documentaire een test, hij at nooit geraffineerde en toegevoegde suikers en ging dat als test wel doen voor 2 maanden. Hij at eigenlijk hetzelfde aantal calorieën echter nu niet uit gezonde voeding zoals noten en avocado's maar calorieën uit suikers. Hij is in twee maanden tijd 8,5 kilo aangekomen, zijn lever was na een maand al helemaal vervet en hij had geen energie meer.

Vond het wel interessant om te zien dat niet alle calorieën dezelfde zijn en hetzelfde werken op je lichaam. Dus calorieën tellen is leuk maar het is wel belangrijk te weten welke je binnen krijgt.

Deze docu heb ik ook gezien en dat was in ieder geval aanleiding voor mij om mijn dagelijkse glazen jus dorange eens even heel goed te gaan bekijken en makkelijker om te gaan met nootjes en avocado etc. Soorten calorieën zijn echt wel belangrijk bleek. Elke dag eerst een glas water en dan kijken of ik nog trek had, 5 a 6 cm van mijn taille af in een dikke 1,5 maand ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:31

Zoek even tussen mijn posts Fargo, ik heb hier hele essays geschreven over BMR en het belang ervan :))

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:32

Na 2 paginas doorgelezen te hebben,ik ben dr weer.

Maandag uit eten geweest vanwege sm dr 60e verjaardag. Kg erbij. Waarvan nu weer al 700 gram er af is.
Gister alleen een plakje worst genomen tussendoor. En ik hoop dat ik t vandaag red om niks te nemen. Vanavond kip tandoori. Heb hem 2x ingevoerd in mfp. Zodat ik al over mn inname zit. Dat motiveert ook om niets extra te nemen. En ik kan wel een lekkere ruime portie eten vanavond. Zolang ik maar niet snoep. De teugels weer strak. Ik wil graag voor dat we op vakantie gaan onder de 90 zitten. Dat moet wel weer lukken. 90.3 nu.

Maar elk weekend vreet ik t er weer aan. En vorige week heb ik elke dag gesnoept. En dat is gewoon dom.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:57

Emmaa_ schreef:
Zoek even tussen mijn posts Fargo, ik heb hier hele essays geschreven over BMR en het belang ervan :))

Dankjewel, gevonden, maar waar vind ik een goede berekening?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:06

fargo schreef:
Emmaa_ schreef:

Dankjewel, gevonden, maar waar vind ik een goede berekening?

Deze is betrouwbaar! https://fitnessjunk.nl/droogtrainen-cut ... -behoefte/

Zie het dus echt als het absolute minimum. Niet bewust onder gaan zitten. Dan komt alles goed :)

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:07

ItsMe2 schreef:
Wat fijn om te lezen dat iedereen weer goede motivatie heeft (of daarvoor hier komt :) )

BonteJames: het is mij even ontschoten waarom paardlief op rust moet, mijn excuus! Maar is wandelen ook geen optie? :o

In de vakantie houd ik mij ook gewoon aan mijn schema :j. Maar uiteraard wel met af en toe een cheatmomentje tussendoor. Maar dat doe ik ook als ik geen vakantie heb, dus eigenlijk volg ik gewoon mijn plan :j.

Ik heb 2 weken terug mijn vetpercentage laten meten, en 2 weken later is die al ruim 2% gezakt. Dat werkt wel motiverend zo :)

Bontje heeft zijn hoefkraakbeenverbening (hele mond vol) gebroken en dat moet helen. Boxrust is geen optie omdat hij alles afbreekt vandaar weiderust. Maar nu na 10 weken rust wel veel verbetering maar nog niet voldoende. Vandaar nog 8 weken extra.

En nu weer zoiets raars. Ben zojuist benaderd door een modellenbureau die mij als plus size model wouden.. weet niet goed wat ik hier mee moet.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:18

Ik heb besloten om er in de 3 weken vakantie wel op te letten, maar ik best uit eten mag, ik moet gewoon niet beginnen aan prik en chips.

maar ik heb dus nog een volgend probleem. Ik heb al sinds februari maag/darm problemen. daar slikte ik omeprazol voor omdat gigantisch maagzuur heb. Nu heb ik volgende week een gastroscopie dus ik moet stoppen met de omeprazol. Maar ik heb al maanden geleden ontdekt dat maagzuur=eten. alleen vaak het gezonde eten als fruit of groente maakt het alleen maar erger. Ik moet dus echt wel eten af en toe als het niet te doen is. ook melk bijvoorbeeld is een goede, maar ik heb weken gehad dat ik 4 of 5 pakken melk in de week dronk. Hier moet ik deze week dus echt wel een weg in gaan zoeken. maar ik weet niet zo goed hoe

Dit is overigens ook de reden dat ik echt ben begonnen met afvallen ook. Voor een deel kan dit gewoon komen door mijn overgewicht. ook omdat maagzuur = eten of melk/cola weken ben ik 7 kilo minstens aangekomen.

Nu een weekje buffelen en schipperen. volgende week gastroscopie en daarna mag ik weer omeprazol en die weken erop is het vakantie

BonteJames, op zich een mooi compliment, maar ja ook weer niet echt wat je wilt.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:41

Ik kan ook nog niet zonder omeprazol. Als melk voor jou helpt dan is misschien magere melk wel een idee om te proberen.
Mag je ook geen Rennies of Gaviscon?

Zou voor mij echt drama zijn als ik geen omeprazol mag, kan me dan ziekmelden. Ik hoop dan ook echt dat ik als ik weer op een normaal gewicht ben zonder kan en het maagzuurprobleem is opgelost.

Wat betreft eten tijdens mijn vakantie, ik probeer zoveel mogelijk mijn nieuwe vaste patroon vol te houden. Heeft ook met mijn portemonnee te maken. Ik moet dunner, mijn portemonnee mag wel weer wat dikker worden. Merk wel dat niet snoepen heel veel scheelt in de boodschappen, ongemerkt ging daar heel veel geld aan op.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:42

@BonteJames: Wat een leuk aanbod, toch een mooi compliment.

Enne, je bent ook nog plus-size met maatje 38 in Nederland

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 06:55

Phoe lastig met zoveel maagzuur. Heeft de dokter daar geen tips voor?

Hoet vandaag weer 90.0. Heb gister tandoori gegeten en de dag ervoor kipsalon met knoflooksaus. Maar overdag alleen 2x yoghurt met muesli. Nu zat ik op 90.0 vanavond shoarma.
Heb hem weer ruim ingevuld dat ik 3 pitas zou kunnen eten. En dan wederom 2x muesli ( kan niet anders vandaag) morgen iets van broccoli en dan brood ipv yoghurt. Hopelijk hou ik het weer een poosje vol.

Enne. Iedereen. Komop!we komen slanker de zomer uit dan dat we rr in gingen!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 06:58

TurboTinker, naja ik slik vanaf maart ofzo omeprazol, maar vanwege die gastroscopie van woensdag mag dat dus niet voor een week.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 07:52

Geen ervaring met maagzuur gelukkig. Is er geen oma weet raad tip die hierbij zou kunnen helpen? Geen idee of hier iets tussen staat: https://omaweetraad.nl/gezondheid/brandend-maagzuur maar een hapje havermout is vrij onschuldig dus het proberen waard.

TT ik zou dat zonde vinden, in het weekend weer aankomen. Heb je dan meer moeite om je aan je plan te houden?

Ik ben gisteravond uit eten geweest. Maakte me weer duidelijk dat je ook dan gezonde (en hele lekkere!) keuzes kan maken. Ik heb zalmfilet op, met groenten en aardappels uit de oven. Heerlijk! Daarna nog een ijsje toe. Als bonus vanmorgen 6 ons er af. Zit nu een ruime kilo onder mijn plateau van eerder. En nog iets meer dan 2 kilo verwijderd van mijn streefgewicht :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 08:17

Het gebeurt gewoon. Komt door dat we dan eens een x ongezond eten, of ontbijten met afbakbroodjes. En dat gaat het al hard. En er mag best eens per week een keer een cheatmeal zijn.

En sinds begin mei hebben we bijna elk weekend wel wat. Weekend weg. Verjaardag. Uit eten 3x tot nu toe. Verjaardag baby ( patat gegeten) en zondag ook patat na een hele middag zwemmen. Dan val ik zeker niet af en hou ik veel vocht vast. Want na 2 dagen is dat er dan ook weer af.

Alleen dat tussentijdse snickeren is iets wat ik nu weer afgeschaft heb. En meteen ga ik weer naar beneden.
Dus als ik vandaag aan de 1400 blijf,dan zit ik morgen weer in de 89.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 08:48

Ladybird schreef:
Balen BonteJames :( Heel veel sterkte!
Fijn dat de jouwe opknapt Susan!

Wat doen jullie met de vakantie? gaan jullie dan vol door met afvallen. of geven jullie jezelf ruimte door te zeggen: oke, ik wil iig op gewicht van wat ik nu ben blijven.

Ik zei heel stoer dat ik me er strikt aan zou houden. Maar praktijk was anders. Wel op gelet, maar het eten hier was niet altijd mogelijk om er in te passen. Ik heb 2x een toetje op deze week :9
Dat was echt een traktatie voor mezelf. En er verder wel op gelet, maar niet heel strikt + heel veel water gedronken. Ik vlieg vanavond terug en heb morgen weer een weegmoment. Ik ben benieuwd. Zal wel tegenvallen :o
En dan vanaf morgen weer op dieet + sporten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:32

Idd je mag best af en toe iets nemen dat je heel lekker vindt :j doe ik ook. Geniet daar dan extra van.Vandaag moet ik alleen eten. Dat is helemaal lekker makkelijk, gok dat ik voor een maaltijdsalade van AH ga. Weet ik gelijk wat ik de rest van de dag nog kan eten. Dat wordt een lekker vers broodje bij de lunch :9

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 12:20

Lekkers moet zeker kunnen maar met mate. Hier 1x pw

Inmiddels is de eerste 2 kilo er al weer af :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 12:40

Hier normaal ook 1x per week. Maar ben een weekje met vakantie in Griekenland. :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 13:30

Ik zie dat veel mensen echt elke dag wegen? Het is toch echt niet zo dat je van een afwijkende rijkere maaltijd meteen aankomt? En ik probeer niet elke dag te wegen, gewoon wekelijks.. Anders Wordt het echt obsessie.
Vandaag wel gewogen omdat ik zo benieuwd was en ik zit onder de 100, ben 99,7 echt super blij mee.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 13:38

Ik weeg wekelijks :j
Nu is het 2 weken geleden ivm vakantie. En ik weeg niet thuis, maar op de sportschool. Daar wordt ook van alles anders meegenomen. En centimeters :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:17

Bij mij wisselt het. Laatste tijd wat vaker gewogen, om de dag zo ongeveer. Maar normaal 2 keer per week gemiddeld. Was eerst 1 keer maar ben nieuwsgierig nu ik mijn doel nader.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:28

Ik probeer alleen op vrijdag te wegen, dan zie je beter je progressie dan iedere dag.
Met dit warme weer is vocht wel een punt vooral aan het einde van de dag.

Ik heb trouwen zo'n ouderwetse artsen-weegschaal met een wijzer. Wijzer op een streepje is hele kg en ertussen een halve. Raak je ook niet gefrustreerd van een onsje meer of minder.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:38

Ik weeg elke dag en ja ik geef toe dat ik soms iets geobsedeerd hiervan wordt.

Ga nu op vakantie dus ben benieuwd wat de schade aan het einde is

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:33

Ik weeg sws elke ochtend. Zodat ik weet en op de feiten gedrukt word van en door mn eet gedrag.
Soms weeg ik savonds. Maar tis meer nieuwsgierigheid.