Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:30

Welkom Linn!

lovelys schreef:
O: 2 eitjes gekookt en ene rijstwafel met salami
L: krentenbol en mandarijn
T: appel en banaan
T: broodje met salami
D: salade van btoersla, komkommer, paprika en kipfilet.
Sport: 20 km fietsen en workout app (+/- 10 min)

Lust je ook iets anders op brood? Salami is aardig vet, misschien vind je runderrookvlees of kipfilet ook lekker? Scheelt je al snel heel wat calorieën :)

NZ92 schreef:
leuk die nieuwe aanmeldingen!!
Mijn motivatie is ook gezonder leven en wat afslanken.

Mijn planning voor vandaag ( al reeds volbracht)
O: Herballife shake met 125 ml amandelmelk en 125 kwark
T: Banaan
L Herballife shake met 124 ml amandelmelk en 125 kwark
T: 2 rijstwafels
D: Salade van sla, komkommer, tomaat, paprika met kipfilet en klein beetje pasta
T: handje nootjes of rijstwafels
S: Uurtje bootcamp

Wat vinden jullier hiervan?

Ziet er lekker uit! Hoeveel calorieën zitten er in de shakes? Vind het zo lastig te beoordelen. :)

Ik moet ook echt weer lijstjes bij gaan houden en plaatsen, vind het altijd een fijne stok achter de deur en zie hier veel lekkere recepten voorbij komen :9

linoleum

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 18:52

Laat ik dan ook eens gek doen en een lijstje plaatsen. Doordeweeks zijn mijn lijstjes niet heel boeiend, veel van het zelfde. Probeer fruit mee te nemen naar mijn werk, maar vergeet nogal eens boodschappen te doen :+

O: 250 gr Optimel kwark citroen, 20 gr Quaker cruesli chocolade, 8 gram Whey isolaat crispy
T: pakje Sultana kaneel
L: 4 plakken donker volkoren brood, 50 gram komijnenkaas
T: mini Twix
A: 60 gram gehaktbal in jus, 250 gram spitskoolsalade (spitskool, grana padano, rozijnen, appel, pijnboompitjes, citroensap)
T: punt rabarbertaart

In totaal 1550 kcal gegeten. Verbranding zal rond de 1700 kcal eindigen vandaag, hele dag gezeten op werk en voor leren.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:54

xTjitske Aangezien ik al kip had in mijn salade en de salami op moet heb ik hiervoor gekozen.

Ook heb ik nog wat dadels gegeten (4).
In mijn salade heb ik ook nog geitenkaas gestopt.

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:34

Ik ben na afgelopen weekend een kilo zwaarder :o waren een weekendje weg met de camper dus iets minder opgelet en zondag nog een bbq gehad.. nouja heb me vermaakt en we gaan gewoon weer lekker verder met waar we gebleven waren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:43

lovelys schreef:
xTjitske Aangezien ik al kip had in mijn salade en de salami op moet heb ik hiervoor gekozen.

Ook heb ik nog wat dadels gegeten (4).
In mijn salade heb ik ook nog geitenkaas gestopt.

Ja ik snap het helemaal, anders is het ook zo eentonig qua eten.

Ik hoor net dat ik morgen ga high tea'en, dat wordt dus maar geen lijstje :') :')

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 22:07

hahaha of juist wel, Geniet met mate :P

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 22:41

Hier ook nog iemand die terug wat meer gaat meepraten
Ik Let al maaaanden op mijn voeding, maar vermageren..? Soms eens 1 of 2 kilo die er de week erna weer bij is dan de week erna weer af. Ik probeer rond de 1500 te eten, gebruik MFP, ga sporten, ..

Gisteren :
O: / (probeer nu aan intermittent fasting te doen)
L: groentencurry met vegetarische wokreepjes en rijst
T: 2 volkoren crackers
A: stuk Turks brood met sla en veggie hamburger
T: vitalinea yoghurt
B: 10 km gelopen

Vandaag :
O/L: 150 gr skyr met granenkoek
L: restjes Turks brood met snee kaas en veggie martino, feta spread en rauwe wortel
A: 1/2 pizza
B: 2 uur gewandeld met hond

Ok de pizza was niet zo flink :+ maar ik zit netjes binnen al mijn doelen op MFP

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 23:09

bono_ schreef:
Ik ben na afgelopen weekend een kilo zwaarder :o waren een weekendje weg met de camper dus iets minder opgelet en zondag nog een bbq gehad.. nouja heb me vermaakt en we gaan gewoon weer lekker verder met waar we gebleven waren :)

Zal voor een groot deel vocht zijn, no worries.
Ik heb ook een aardig weekend achter de rug :+ 2 dagen bbq en vooral zaterdag echt volledig los gegaan. Suikerspin machines, snoeptaarten, veel teveel vlees. Maar wel ontzettend genoten. Vandaag balansdagje gehad en morgen weer gewone ritme. Weer ff normaal doen :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 23:55

linoleum schreef:
O: 250 gr Optimel kwark citroen, 20 gr Quaker cruesli chocolade, 8 gram Whey isolaat crispy
T: pakje Sultana kaneel
L: 4 plakken donker volkoren brood, 50 gram komijnenkaas
T: mini Twix
A: 60 gram gehaktbal in jus, 250 gram spitskoolsalade (spitskool, grana padano, rozijnen, appel, pijnboompitjes, citroensap)
T: punt rabarbertaart

T: 2 La Chouffe

Ben normaal totaal geen alcohol drinker doordeweeks. Maar voor het eerst in paar maand waren we weer eens met mijn ouders en mijn zusje met ons vieren. Dus op maandagavond hebben we nog met vertraging mijn vaders en zusjes verjaardag gevierd.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 00:07

Moet kunnen Lien! Lekker :9

Mijn gekke werk lijstje:
O: 1 boterham met speculoospasta, plak ontbijtkoek
L: tosti van dik maïsbrood met ham en kaas
A: twee opscheplepels rijst, wat curry met groenten en kip
T: 6 kleine koekjes, 2 glazen ice tea green, 1 glas Sauvignon blanc

B: van 12 tot net werken in de horeca, staan en heel erg veel gelopen. 40 min gefietst en half uur intensief gereden. Volgens mij wel aardig wat verbrand vandaag :P

Morgen weer wat netter

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 07:15

mijn lijstje van gister ben ik al weer helemaal vergeten ben echt onwijs vergeetachtig maar mijn lijstje voor vandaag voor zo ver ik hem kan invullen

o: 250 kwark van optimel aardbei met een banaan erdoor
t: moet ik even kijken want ik moet naar de da met mijn kitten
l: twee broodjes met wat voor beleg weet ik nog niet
t : zit ik op school voor de certificaten uitreiking en daarna moet ik de stad nog in dus moet ik ook ff kijken
a: lasagne

beetje rommelig lijstje vind ik maar met zo veel dingen tussendoor te doen
kwa beweging fiets ik de hele dag heen en weer denk dat ik vandaag ruim twee uur op de fiets door breng :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 07:51

Ik geniet nog even een paar dagen van onze vakantie, en daarna weer goed aan de bak! Iets (veel :') ) meer losgegaan deze weken dan de bedoeling was, ben benieuwd naar de schade. Nou ja, wel volop genoten :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-16 08:52

Laura82, daar is vakantie voor! Mijn ervaring is dat het er zo weer af is, zolang je erna het weer oppakt.

Maatje987, wel lekker al dat fietsen, elke beweging is mooi meegenomen!

Area51, ik mis mijn beweging door het werk echt. Zit nu 8 uur per dag op een stoel. Eerder liep ik 8 uur per dag rond. Dan kan dat snoepen ook een stuk minder kwaad ;)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 09:58

Ik wil me hier voorzichtig ook melden, heb al een paar pagina's meegelezen en denk nog een hoop van jullie te kunnen leren!
Wil graag een kilo of 10 afvallen en gewoon weer wat strakker in m'n vel zitten. Met name een beetje buikvet kwijtraken zou leuk zijn, maar helaas heb je dat natuurlijk niet voor t kiezen. Gister MFP gedownload en food van fatsecret, vind de 2e tot nu toe net wat makkelijker werken omdat je de barcode scanner kunt gebruiken. Alleen mag ik volgens food maar 1200! Cal terwijl MFP 1800 ook wel oké vindt. Zit nu gemiddeld rond de 1500, fiets 4 dagen in de week ongeveer 20 min naar m'n werk (en weer terug) en verder wil ik t hardlopen weer wat gaan oppakken. Ben ook op t werk de hele tijd in beweging.

Lijstje van vandaag:
O: 100 gr volle yoghurt met 75 gr muesli chocolade
L: tosti kaas
A: magnetronmaaltijd saté met bami ivm werk
Totaal ongeveer 1500 kcal zonder tussendoortjes dus nog.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-16 10:06

WillemYntJee, MFP heeft ook barcode scanner. Maar gebruik vooral welke jij het makkelijkste vind! En voor de kcal zou ik zeggen lees de OP even door. Staat een link in waarmee je kan berekenen hoeveel kcal je dagelijks ongeveer verbruikt. En aan de hand daarvan bekijken hoeveel je kunt eten om af te vallen. 1200 kcal lijkt me namelijk veel te laag.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:15

Ah dan ga ik die nog even opzoeken! 1200 leek mij ook al ongezond weinig. Bij de berekening uit de OP kom ik tussen de 1800-1900 uit, dat lijkt me wel redelijk te doen. Het echt afwegen van je porties is wel echt een goede, heb toch een slechter inschattingsvermogen dan ik dacht.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:20

Wimmelyntje: ik zou juist je ontbijt minderen door bv magere kwark te nemen met muesli ipv muesli met chocolade erg veel suikers!
Daarbij kun je dus wel weer regelmatig een tussendoortje nemen zodat je verbranding goed op gang blijft!

Over de vraag hoeveel kcal de shakes zijn, die zijn 220 maar ik maak ze aan met wat kwark dus ik zit op zo'n 280 kcal.

Gister een uur bootcamp training gedaan oeff viel behoorlijk zwaar en nu spierpijn haha

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:22

Ik heb mijn verbruik laten meten door mijn herballife coach. En ik ben 1.79 lang en mag in rust 1600 kcal hebben. Ga ik bewegen dan mag ik al meer hebben. Maar om af te vallen wil ik e natuurlijk onder blijven.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:24

1200 is inderdaad wel weinig.
Verder weet ik niet of je feedback op je maaltijden wil hebben, zo nee moet je mijn post maar negeren ;)

Ik zou proberen om wat meer groente en fruit te integreren in je maaltijden, ik zie nu veel bewerkt eten, verkeerd vet en suiker. Sowieso is een magnetronmaaltijd niet handig, maar zie dat het is vanwege je werk. Als dat regelmatig is zou ik eens kijken of je niet voor je eigen maaltijd kan zorgen? Kleine stapjes, dus niet meteen alles drastisch omgooien. Ik denk dat je door meer vulling (laag calorische voeding zoals groente en fruit) ook meer verzadigd raakt en het afvallen makkelijker zal zijn.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:32

Ik heb 27 jaar lang geleefd op brood met hagelslag 's ochtends dus ik dacht oh dan neem ik muesli met chocolade, maar ook qua smaak viel dat flink tegen. Daar komt zodra de verpakking op is dus zeker wat anders voor!
Ik eet normaal 1 x in de week op m'n werk maar deze week helaas 3 x. In een normale week neem ik inderdaad eten van thuis mee (meestal pasta met zelfgemaakte saus). De magnettonmaaltijd is dus gelukkig niet standaard.
Met name fruit is nogal een puntje inderdaad, ik eet gewoon nooit fruit. Wel een tijd een soort van shakes gemaakt met fruit uit de vriezer, een banaan en wat yoghurt ofzo. Dat beviel best goed, telt dat ook? Wat ik ook heel lastig vind, is om die tussendoortjes ook echt te nemen. Heb nogal druk werk dus neem er gewoon de tijd niet voor.

Juist fijn jullie commentaar hoor secricible! Kan ik alleen maar van leren

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:39

dan is dit iig al een verbetering ;) Je zou kunnen kijken om te ontbijten met kwark of yoghurt met fruit en de simpelste (En goedkoopste) muesli die je kan vinden. Dan zelf daar aan toevoegen wat je lekker vindt, bijvoorbeeld noten.
Bij je lunch kun je denken aan salades, rauwkost meenemen. Probeer te bedenken hoe je iedere maaltijd wat groente of fruit kunt toevoegen zodat je die 200gram (liever nog flink wat meer) makkelijk binnen krijgt. Dat hoeft niet allemaal bij de warme maaltijd natuurlijk.
Pasta is vaak ook geen maaltijd die uitblinkt van de groente, maar als dat 1x per week is, is dat prima. Neem je fruit gesneden mee, dan kun je het echt heel makkelijk gewoon weg eten, zonder dat je er nog werk van hoeft te maken.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:40

WillemYntJee schreef:
Ik wil me hier voorzichtig ook melden, heb al een paar pagina's meegelezen en denk nog een hoop van jullie te kunnen leren!
Wil graag een kilo of 10 afvallen en gewoon weer wat strakker in m'n vel zitten. Met name een beetje buikvet kwijtraken zou leuk zijn, maar helaas heb je dat natuurlijk niet voor t kiezen. Gister MFP gedownload en food van fatsecret, vind de 2e tot nu toe net wat makkelijker werken omdat je de barcode scanner kunt gebruiken. Alleen mag ik volgens food maar 1200! Cal terwijl MFP 1800 ook wel oké vindt. Zit nu gemiddeld rond de 1500, fiets 4 dagen in de week ongeveer 20 min naar m'n werk (en weer terug) en verder wil ik t hardlopen weer wat gaan oppakken. Ben ook op t werk de hele tijd in beweging.

Lijstje van vandaag:
O: 100 gr volle yoghurt met 75 gr muesli chocolade
L: tosti kaas
A: magnetronmaaltijd saté met bami ivm werk
Totaal ongeveer 1500 kcal zonder tussendoortjes dus nog.

Ook al is het qua kcal misschien goed, ik zou hier wel wat meer balans in gaan aanbrengen. Magnetronmaaltijd? Maak een lekkere salade of rijst met groenten oid met mager vlees wat je kan meenemen of een lekkere (en super makkelijke) pasta salade. Volle yoghurt > magere yoghurt en kijk naar muesli op noten basis bijvoorbeeld. Gezien er ook veel suikers en andere meuk in bijvoorbeeld magnetron maaltijd zit ga je ook al snel weer over de schreef helaas.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:41

ahh ja herkenbaar! Zelf ook heel lang brood met hagelslag gegeten. Die omslag naar Yoghurt of kwark is even moeilijk maar ik doe het nu 2 maanden en hoef echt geen hagelslag meer..
En zeker telt fruit uit de vriezer ook! Goed idee om door de youghurt te doen, dat maakt het ook wat zoeter.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:42

Ik zou niet zo snel kiezen voor de magere yoghurt, waarom zou ej dat doen? Vetten uit volle zuivel zijn gezonde vetten en als je de kcal daaraan kan missen zou ik dat alleen maar toejuichen :)

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:10

NZ92 wat leuk dat je Herbalife doet.
Zelf doe ik dat ook en wordt ik gecoacht (ben zelf ook coach)
In een herbalife shake zit 220 kcal de shake is een volledige maaltijd (herbalife is de enige die dit over zijn shake kan/mag zeggen).

NZ92 je gaat sowieso afvallen van je reeks maaltijden die je nu hebt staan maar mocht a daarbij gaan bootcampen een uur (of uberhaupt intensief sporten) zou ik meer Kcal innemen.
Heb je via je coach niet te horen gekregen om na het sporten een herstelshake te nemen, doordat je na het sporten veel eiwitten inneemt gaan je spieren minder verzuren waardoor je minder spierpijn zal hebben (bij mij werkt het :))
Ik sla soms mijn ochtend shake over als ik weet dat ik ga sporten.
Of ik neem een halve shack 110Kcal sochtends en na het sporten een volledige.

ik PB je even ben benieuwd naar je ervaringen en hoe lang je bezig bent :)

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Shake met amandelmelk en halfvolle melk en bosvruchten (omdat ik herstellende ben van een heftig virus ook nog met extra vit. c)
t: appel
M: herstel shake en een speltwafel met humus
t: banaan
A: Pittige penne & gerookte forel (recept uit MKB dieet) (520kcal 31,7 g vet, 30,9g eiwit)
t: stukje pure chocolade

wat de kcal betreft tel ik die nog steeds niet.. ik ben nog steeds positief aan het veranderen :)