Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
xNathaliee schreef:Hallo allemaal.
Ik volg hier op bokt al een aantal topics die betrekking hebben op het afvallen. Ik ben op dit moment al een aantal jaar bezig om gewicht te verliezen maar het lukt telkens niet. Misschien dat er mensen zijn die dit ook ervaren of weten wat er aan de hand zou kunnen zijn. Ik ben 1.70m en weeg iets boven de 80 kilo. Sinds 2 maanden loop ik bij een dietist maar daar gaat het ook niet zo denderend. Ik begon op 82 kilo en woog de laatste keer 81,2 kilo. Ik ga om de 3 weken en volg een caloriebeperkt dieet. Niet strikt omdat dit dieet is gebasseerd op geen inspanning en ik sport ongeveer 2 à 3 keer per week en hoop dit wat meer te kunnen doen als ik klaar ben met mijn scriptie. Het enige wat er gebeurd is dat ik aankom of op hetzelfde gewicht blijf. Nu met de diëtist (die een nauwkeurige weegschaal heeft) zie ik een dalende lijn, in ongeveer een maand tijd ben ik 800 gram afgevallen. Bloed heb ik een aantal maanden geleden laten prikken maar daar kwam niks uit. Verder sport ik, eet ik gezond (sla hier niet op door, blijf voldoende eten en soms ook gewoon wat lekkers). Nu zag ik in het koolhydratenarmtopic dat er iets bestaat als insulineresistent waardoor afvallen moeilijker gaat. Ik heb me er verder niet in verdiept maar zou dit bijvoorbeeld ook gezien moeten worden bij bloedonderzoek?
Voor de mensen die mij op een bepaalde manier kunnen helpen wil ik vragen mij een pb te sturen zodat dit topic niet vol gaat raken hiermee.
xNathaliee schreef:Ja iemand raadde mij van de Jumbo Senoble kwark aan, dat is een milde maar zelfs die lustte ik niet
Van dat opschrijven kun je nog wel gelijk hebben, ik heb bij de diëtist ook een week lang bijgehouden wat ik at. Misschien als ik dit over een langere periode doe ik zelf misschien zie waar het fout gaat. Kan me alleen niet voorstellen dat ik van de 2 dagen waar ik bijvoorbeeld niet/minder let op me eten ik zoveel aankom. Althans, vorige week woog ik mezelf thuis en afgelopen maandag heb ik sushi geluncht (in de avond niks gegeten alleen na het sporten een eiwitreep) en het verschil tussen nu en vorige week op de weegschaal thuis is 1,5-2 kilo. En dit zijn dingen die heel vaak voorkomen bij mij. Overigens weet ik niet of het nog uit maakt dat ik de pil doorslik (dit doe ik vanwege medische klachten).
xNathaliee schreef:Bestaat het leven van een 'gezond en mooi op gewicht' zijnde persoon alleen uit kwark dan?