Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 14:28

De dag erna zou je in principe toch wel wat stijf moeten zijn.
Je maakt namelijk kleine scheurtjes, deze herstellen zich door eiwitten en vet te gebruiken. Door dit herstelproces verbanden je spieren vet en groeien ze ook natuurlijk.
Sommige spiergroepen zijn minder makkelijk 'stijf' te krijgen dan anderen. Maar meestal is het een teken dat je je schema eens moet herbekijken.
Er zijn zovéél oefeningen voor de verschillende spieren, de ene werkt beter dan de andere, dat is verschillend per persoon.

Verhogen in gewicht is een optie, maar in aantal of het rondje een 2e keer doen vind ik een minder goede optie. Zou eerder echt de oefeningen bekijken.

Ik fitness al jaren, steeds met tussenpauzes. Vroeger ook met trainer en daarna had ik een vriend die er veel kennis van had. Heb dan ook heel wat schema's verzameld doorheen de jaren. Ik ben nu terug gestart met 1 waarvan ik heel zeker ben van de oefeningen en dus weinig kan verkeerd doen.

Ik wil je schema altijd eens bekijken. Wie weet kan ik wat nuttige tips geven.

Ik ga 4x week KT en dan nog een 5e keer cardio en eventueel nog wat extra core oefeningen.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 14:32

Ik ga over 2 weken ook weer beginnen, naast het hardlopen wat ik al doe. Ik heb beperkte keus aan fitness, maar gelukkig zit hier wel een prima sportschooltje vlak bij met ook leuke groepslessen. Ik kan een jaarabonnement nemen voor 225, maar ik fitness niet het hele jaar door dus ga dit keer voor een kwartaal voor 75 denk ik. Van juni t/m oktober heb ik vrijwel geen tijd om ook nog te fitnessen en sport ik sowieso liever buiten. Ik krijg hier ook een schema. Wordt wel wennen voor me denk ik, ging eerder altijd met mijn ex-vriend die zeer fanatiek is en me altijd heel fijn heeft kunnen helpen, nu ben ik mijn maatje dus kwijt en wordt bijvoorbeeld bankdrukken en squatten toch wel iets anders zonder extra steuntje in de rug.

Ik ga trouwens puur voor kt, cardio krijg ik wel voldoende met hardlopen.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:03

Zal is mijn trainings schema posten misschien dat dat lleuk is om te zien

Chest press 3x15 12 kilo
Pectoral fly 3x15 21,5 kilo
Abdominal 3x15 25 kilo
Rotation 3x10 per kant 3,75
Lat pull down 3x15 21,5
Seated row 3x15 21,5
Leg extentio. 3x15 26 kilo
Leg curl 3x15 26 kilo
Squat 3x12 zonder gewicht

En dan als warming up de loopband 10 min en als einde de fiets 7 tot 8 min

Vraag me niet wat al die apparaten zijn haha ze hebben bij ons op iedere apparaat een nummer staan

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:48

Dany94 schreef:
Ja motiveert zeker !! Helaas vandaag niet gegaan... baal.. zou samen met mn vriend gaan maar die heeft er soms nog moeite mee haha. Nee we hadden onverwacht andere zaken te doen mbt tot werk. Ga ik morgen ochtend lekker weer! Kijk ernaar uit.

Hoe is de bodypump gegaan elmira? Moet je daar heel fit voor zijn? Ik wil denk ik ook 1x in de week groepsles gaan volgen..

Fijn maatje dat het zo goed voelt en klikt, gaat helemaal goedkomen !!

Jammer maar volgende keer beter.

Bodypump ging goed..:-)
Ze zeggen dat iedereen ongeacht niveau/fitheid mee kan doen. Voor je zelf is het prettiger denk ik als je een beetje basisconditie hebt, maar het hoeft dus niet. De gewichten kan je zelf zo hoog of laag maken als je wilt en sowieso zou ik niet te hoog beginnen. Door de squats/lunges en de vele herhalingen krijg je sowieso spierpijn. :')

Ik vind het erg leuk om te doen.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:58

_Juudith schreef:
Oh wow wat betalen jullie allemaal weinig zeg! bij ons is het wel iets duurder (zonder PT al, laat staan met)
Ik betaal 30,- per maand, onbeperkt. Je mag dan ook meedoen aan de groepslessen en spinning.Dit is wel een spaar systeem, elk jaar krijg ik 5% minder te betalen, tot 15% van het originele bedrag. PT word bij ons volgens mij op maat gemaakt, en daar word de prijs op aangepast als ik het goed zeg

Hoe vaak gaan jullie gemiddeld in de week heen?

Valt ook nog mee. Ik betaal 50 Euro voor onbeperkt. Zit te denken om naar een andere over te stappen maar ik voel me hier best op mijn gemakt en dat is toch wel altijd een ding bij sommige sportscholen ( macho, opgepomte types enz.)

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 23:51

Elmira30 schreef:
_Juudith schreef:
Oh wow wat betalen jullie allemaal weinig zeg! bij ons is het wel iets duurder (zonder PT al, laat staan met)
Ik betaal 30,- per maand, onbeperkt. Je mag dan ook meedoen aan de groepslessen en spinning.Dit is wel een spaar systeem, elk jaar krijg ik 5% minder te betalen, tot 15% van het originele bedrag. PT word bij ons volgens mij op maat gemaakt, en daar word de prijs op aangepast als ik het goed zeg

Hoe vaak gaan jullie gemiddeld in de week heen?

Valt ook nog mee. Ik betaal 50 Euro voor onbeperkt. Zit te denken om naar een andere over te stappen maar ik voel me hier best op mijn gemakt en dat is toch wel altijd een ding bij sommige sportscholen ( macho, opgepomte types enz.)

Dat was ook de reden dat ik amper naar de sportschool ging. Voelde me heel ongemakkelijk. Helaas zijn de goeie sportscholen te duur (ben 17)

Sinds 1 week doe ik been/bil oefeningen.
De eerste paar keer ontzettend veel spierpijn. Nu bijna geen spierpijn meer. (Heb enkel gewichten toegevoegd van 1,15kilo)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 08:32

Stil hier..
Ik heb vrijdag en zaterdag al lekker getraind, inclusief cardio.
Vandaag benen en biceps, dus zal wat steviger opwarmen zijn, maar lopen achteraf zal er niet meer inzitten denk ik. :+

Ben ook super verkouden :+ :(.

Fijne zondag gewenst!

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 09:06

Ik ga morgen misschien weer moet even afwachten hoelaat ik bij de huisarts terrecht kan

Maar ik ben wel mooi twee kilo afgevallen in twee weken ik let namelijk al ruim twee weken ook al op wqt ik eet en dan plus dat sporten ben helemaal blij :D

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:45

Goed bezig hoor! Daar doe je het voor toch?:-)
Het weekend lekker wezen paardrijden en tennissen. Voel me lekker fit. Ik ontwijk al een tijdje de weegschaal...vind het altijd weer een ding om er op te staan (confronterend)

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:53

Jaa ben er heel blij mee :D

Gewoon doen ik zie er ook altijd tegen op vanwege heelzwaar overgewicht en heb wel geleerd dat het soms stil kan staan of zelfs kan aankomen in spieren enz dus komt vast goed

Ik mag vandaag helaas niet sporten van de huisarts ik heb twee weken geleden een plekje laten weghalen bij mijn rechter grote teen en dat ging super goed tor ik zaterdag ineens merkte dat ie weer heel erg pijn ging doen dus vandaag terug moest trouwens sws terug om het verband te laten verschonen maar mag dus mooi weer aan de antibiotica en vandaag absoluut niet sporten mag kijken of het morgen weer gaat maar zo niet dan niet

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:56

Wat balen, maar even goed rustig aan doen !

Ik heb dit weekend veel feestjes gehad, housewarming en tante jarig. Dus veel gezondigd haha.

Ga nu naar de sportschool, snel weer een gezonde week tegemoet.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:56

Ik kijk liever naar progressie in spiegel en op foto's dan de weegschaal. Maar het getal zien dalen is natuurlijk ook wel een motivatie.

Ik zou ook graag een dagje in de week gaan tennissen. Maar dat blijkt niet even simpel. Alleen maar lessen in pakket, alle banen gereserveerd etc.

Vandaag een dagje rust.

Maatje, hopelijk is het morgen beter, want niet fijn om je ritme te moeten onderbreken.

Dany, veel plezier en succes!

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:57

Maatje987 wat lekker dat je aan het afvallen bent!
Balen dat je nu ff niet kan sporten! Is het gewoon ff aankijken hoelang je niet moet sporten of een bepaalde tijd?

ik heb de laatste weken echt ruk weken qua sporten gehad. Doel was 2 keer in de week (1 keer met paps en een keer met vriendlief) Helaas elke keer maar tot 1 keer gekomen. Inmiddels wel een paar extra hardloopschoenen gescoord, dus nu dat er wel naast gaan oppakken, op de mooie dagen

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:58

Schoenen is bij mij ook nog zo'n ding. Had er besteld, leken goed. Maar nu beginnen ze toch pijn te doen.. dus weer op zoek naar andere..

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:19

rot is het dat met die schoenen he!

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:12

Vandaag voed rust houden en de antibiotica nemen en morgen kijken of het gaat het is inderdaad vreselijk irritant om een ritme te onderbreken als ik morgen kan ga ik donderdag ook en miss zaterdag omdat ik de dag na het sporten de rust wil nemen voor mijn spieren

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:43

Ik duim voor je maatje!

Heb nog eens 3 paar schoenen besteld. En dan ineens ook nog wat broeken en sportbh's. :+

Weet alleen niet goed wat ik met ondergoed moet. Je ziet de randjes steeds door men tights. Iemand daar een oplossing voor?

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 14:05

Ik draag voor het sport meestal ( even makkelijk gezegd ) vn die mega grote ouwe weife onderbroeken die echt helemaal over je kont geen gan dan valt het randje meestal net onder de rand van je broek :D

Ik mag van mezelf voorlopig niks kopen kan ook niet maar wil in mei even flink shoppen dan ben ik hopelijk al wat af gevallen anders vind ik het zondr om nu al wat te halen als het dalijk toch weer te groot word

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 15:05

Ik heb altijd van die naadloze boxers van de terstal aan.. je ziet wel wat maar stuk minder als bij ander ondergoed

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 18:16

Naadloze onderbroeken inderdaad.Ik heb ze vd hema.
haha herkenbaar dat shoppen voor 1ding. Ik zocht een goede broek en kwam thuis met een tennisbroek en 2 shirts :D

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 18:31

Naadloos ondergoed werk bij mij idd ook het best! Voordeel ik sport in een los broekje in de sportschool dus hoef ik er niet zo op te letten!

Haha idd herkenbaar dat shoppen voor 1 bepaald ding en met andere dingen thuis komen Haha!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:57

Bedankt voor de tips, ga daar eens naar kijken.
Shoppen voor 1 ding lukt mij nooit.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:37

Vandaag weer geweest ging onwijs lekker maar mannnn wqt is het koud buiten brrr

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:38

Voel me nog altijd redelijk rot, zowel mentaal als fysiek. Maar uiteindelijk toch maar gaan sporten vanmiddag en voel me nu al een stuk beter.
Vanavond lekker in de zetel en op tijd slapen.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:40

Heerlijk isdat he ook al voel je je rot toch even sporten das altijd zo fijn daarna