Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:27

colinneke schreef:
Welkom Desiree, hopelijk vanmiddag een goede echo.

Hier vanmorgen getest en een vette negatief. Dus op naar de volgende ronde

Aaah balen! heel veel succes voor de volgende ronde <3

_Desiree

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:28

Mijn echo was goed, ik ben begonnen met spuiten van gonal-F.
Erg benieuwd hoe deze ronde gaat lopen, ik ga dit topic even terug lezen om te volgen wat er allemaal is gezegd.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:36

Heel veel succes Desiree!

Colinneke :( Dikke knuffel

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:46

Sterkte allemaal. Mijn mantra was: 'ooit heb ik een positieve test vast'. Daar heb altijd veel aan gehad.. jullie kunnen het sterke meiden!

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:33

Balen collineke :( hopelijk volgende ronde raak!

Succes desiree! Rot hoor die endometriose..

Ja daar probeer ik mij ook aan vast te houden wiebke!

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:55

Balen Colinneke! We gaan duimen voor de volgende ronde!

Welkom en succes Desiree!

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:40

Dag dames, mag ik me ook bij jullie aansluiten?

Inmiddels ben ik twee jaar gestopt met de pil en ondanks een regelmatige cyclus gebeurde er bij ons verder niets. Vorige maand zijn we in het ziekhuis gestart met onderzoeken, bij het eerste gesprek en onderzoeken is er bij mij endometriose vastgesteld. Dit verbaasde me niet zo zeer aangezien ik ook al lange tijd klachten heb. Vervolgens kwam er uit het semen onderzoek dat de kwaliteit bij mijn vriend heel slecht was (arts had het over een waarde van 0.006 waar ze normaal van 3 uitgaan?). Dit viel ons wel heel rauw op het dak, hadden dit beide niet verwacht. We zijn meteen op de wachtlijst voor IVF gezet. Gister hebben we bericht gekregen dat het hormoononderzoek van mijn vriend ook niet goed was. Zijn FSH is te hoog, de kans op kindje wordt voor ons erg klein als er nog een kans bestaat. Tweede semen onderzoek konden ze ons geen uitslag van geven omdat dit meteen ingevroren was zonder te onderzoeken (lekker dan).
Begin me inmiddels toch wel verslagen te voelen. Merk dat in mijn omgeving mensen het goedbedoeld toch niet begrijpen.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:11

Welkom ramiro, wat een rot situatie! Endometriose is al niet niks, en dan ook nog de slechte uitslag van je vriend. Moeilijk!

Ik voelde toen ook dat mensen om mij heen me niet begrepen en dan ook nog die 'goedbedoelde adviezen'.. vreselijk. Ik moest maar gewoon op vakantie gaan, er niet aan denken, afvallen, dit en dat eten, mijn man ananassap laten drinken, en de mooiste: 'dan neem je toch een hond? Die is ook altijd blij als je thuiskomt!' En diezelfde persoon zei in datzelfde gesprek: ' een kind? Maar jouw man is al zo oud! Dat doe je een kind toch niet aan?!'
Of al die verhalen van pietje en marietje die ook geen kinderen konden krijgen maar nu 7 koters hebben {:)-:(

Uiteindelijk heb ik de mensen gewoon afgekapt als ze begonnen met een vriendelijk "Ik snap dat je wil helpen alleen helpt het niet, het doet pijn. Dus hoe gaat het met jou?"

Wat ons heeft geholpen is communiceren met elkaar. Vertel wat je voelt en denkt, ook al is dat moeilijk. Verberg je tranen niet, brul schreeuw en jank als dat moet. Ik heb eens onze boomstronk met een bijl te grazen genomen en in de kelder een grote doos met mega zwembad in elkaar getrapt. De feustratie moest er gewoon uit.
Ook hield ik mezelf voor dat hoe rot ik nu ook voel, ik ooit een positieve test in handen zou hebben.

Hou vol lieverd!

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:50

Dat is even niet nix Ramiro... Heel veel succes de komende tijd!

Die reacties zijn echt vreselijk! Ik denk dat open en eerijk zijn; en dus zeggen dat je niet op zulke reacties zit te wachten het beste is.

Het viel mij op hoe gevoelloos onze arts (geneticus) in het begin was. Die zei tegen ons; als je nog een kindje wilt, neem je toch gewoon een zaaddonor _-:( pardon? Zoiets doe je niet gewoon vinden wij.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 12:02

Nou ja merel, wat is dat voor uitspraak? Van een arts nog wel! Vréselijk

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 12:24

Zo, lang geleden dat ik hier iets heb geplaatst. Heb in de tussentijd wel altijd meegelezen om op de hoogte te blijven!

@Merel, geweldig nieuws voor jullie! Gefeliciteerd! *\o/*

@Caroline, jeetje wat een tegenslag weer .. Weten jullie al wat de volgende stap gaat worden of ben je daar nu nog even niet mee bezig? Lijkt me ook begrijpelijk .. Heel veel sterkte.

@Desiree, welkom! Spannend allemaal, ben benieuwd hoe dit allemaal gaat zijn voor jullie. Houd ons op de hoogte.

@Ramiro, ook welkom! Dat van die reacties herken ik wel. Ik heb vaak van die dooddoeners gehad als: ‘ach het komt allemaal wel goed, zo erg zal het toch niet zijn?’. Echt, hoe goedbedoeld mensen het ook bedoelen op dat soort reacties zit je echt niet te wachten. :( Ik hoop dat er voor jullie straks toch een goede uitkomst zal zijn!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 12:53

Ramiro waarom willen ze niet gelijk door met icsi?
Heel veel sterkte :(

Merel inderdaad dat doe je niet zomaar.
Wij zijn gezegend met een dochter via eiceldonatie maar er komt heel wat bij kijken.
Ook voor later als de kleine ouder is.

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:56

Bedankt dames, erg fijn om het erover te hebben met mensen die het wel snappen.

@Linnie: ik heb begrepen dat ze in ons ziekenhuis op het moment zelf kijken naar de kwaliteit van het zaad en dan besluiten of het IVF of ICSI wordt. Bij mijn vriend vrezen ze dat er tegen tijd dat wij aan de beurt zijn geen levensvatbare cellen meer zullen zijn. Dus het wordt nu ingevroren. Ik ga er vanuit dat het inderdaad icsi zal worden.

@Merel wat een opmerking van een arts zeg, mag toch hopen dat die een cursusje in tact krijgen. Mijn moeder maakte hier precies dezelfde opmerking, 'dat weet het kind toch niet'. Schrok er wel van hoe makkelijk ze daarover deed. Was blij dat mijn vriend er niet bij was.

@Wiebke, jeetje bij jou ook al zo'n onbeschofte opmerking. Ik snap echt niet dat mensen menen dat ze zulke dingen hardop kunnen zeggen. Communicatie met elkaar is inderdaad een goede, meteen ook lastig. Mijn vriend is een schat maar niet bepaald een prater. Heb alvast aangekondigd dat we er binnenkort wel over moeten praten, dan kan hij alvast eens nadenken over wat hij wil.
Wat een mooi mantra, en dan ook nog op spontane manier werkelijkheid geworden. Geeft toch weer wat hoop.

Misschien moet ik maar eens een bokslesje overwegen, merk dat ik erg gefrustreerd ben omdat ik het niet kwijt kom. Moeilijk om me op mijn werk te concentreren, denk alleen maar heb geen zin in dat geneuzel, heb al genoeg aan mijn hoofd.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:56

Ramiro schreef:

Inmiddels ben ik twee jaar gestopt met de pil en ondanks een regelmatige cyclus gebeurde er bij ons verder niets. Vorige maand zijn we in het ziekhuis gestart met onderzoeken, bij het eerste gesprek en onderzoeken is er bij mij endometriose vastgesteld. Dit verbaasde me niet zo zeer aangezien ik ook al lange tijd klachten heb. Vervolgens kwam er uit het semen onderzoek dat de kwaliteit bij mijn vriend heel slecht was (arts had het over een waarde van 0.006 waar ze normaal van 3 uitgaan?). Dit viel ons wel heel rauw op het dak, hadden dit beide niet verwacht. We zijn meteen op de wachtlijst voor IVF gezet. Gister hebben we bericht gekregen dat het hormoononderzoek van mijn vriend ook niet goed was. Zijn FSH is te hoog, de kans op kindje wordt voor ons erg klein als er nog een kans bestaat. Tweede semen onderzoek konden ze ons geen uitslag van geven omdat dit meteen ingevroren was zonder te onderzoeken (lekker dan).
Begin me inmiddels toch wel verslagen te voelen. Merk dat in mijn omgeving mensen het goedbedoeld toch niet begrijpen.

Ai dat klinkt redelijk als ons verhaal. Hier jaren geprobeerd en toen toch alles laten doorlichten dmv een kijkoperatie. Daarbij ook endometriose gevonden en verwijderd, maar vooral bij mijn man was de uitslag drama. Gelukkig zijn ze hier in Oostenrijk wel erg doortastend vooral als je 39 bent en we gingen dus meteen voor ICSI met IMSI. 2 rondes gedaan in 3 maanden tijd, waarbij zoals verwacht door de zaadkwaliteit (en leeftijd) veel embryos afvielen. Beide keren op de 5e dag 2 embryos over. En toch wonder boven wonder ronde 2 raak. 3 maanden voor mijn 41e verjaardag mocht ik toch nog moeder worden.
Geef de hoop niet op en probeer ook verschillende klinieken als je met de eerste niet verder komt.

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:37

Welkom Ramiro

Moet zeggen dat ik misschien het geluk heb dat 2 collega's precies weten wat wij nu doormaken.
1 collega is de mallemolen door geweest en volledig onvruchtbaar verklaard.
Andere is dmv ivf 2x moeder mogen worden.
Dus op slechte dagen heb ik op het werk een schouder om op uit te huilen.
Andere collega's zijn ook heel meelevend dus tot nu toe geen stomme opmerkingen gehad.

War is icsi met imsi crazycat?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 17:18

colinneke schreef:
War is icsi met imsi crazycat?

De tekst even van internet geplukt.

Citaat:
Vanaf het begin van de jaren negentig wordt de techniek van ICSI met goede resultaten toegepast. Met de toevoeging van IMSI (intracytoplasmatisch morphologisch geselecteerd sperma) kunnen we de zaadcellen waarmee we eicellen micro-injecteren nog beter selecteren. We kunnen de zaadcellen vergroten tot 10.000x zoom in plaats van de 400x zoom in de conventionele ICSI.

Met deze microscoop worden zaadcellen niet alleen geselecteerd op externe morfologische parameters, zoals tot dusver met de ICSI -techniek werd gedaan, maar worden ook de intracellulaire organellen zichtbaar, zoals vacuolen, die de chromatinen negatief beïnvloeden, wat tot instabiliteit leidt.

Het gebruik van IMSI heeft de slagingskansen van embryotransfer aanzienlijk vergroot. De techniek wordt toegepast in de volgende gevallen:

als het sperma van de man van een zeer lage morfologische kwaliteit is;
als het sperma van de man verkregen is van zaadbalweefsel;
als het sperma van de man zaadcellen bevat die pathologische afwijkingen vertonen, zoals DNA-fragmentatie en abnormale FISH;
als eerdere ICSI behandelingen herhaaldelijk resulteerden in mislukte embryotransfers.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:44

Ramiro schreef:

Als ik jou was zou ik direct naar Düsseldorf, of eventueel Gent gaan.

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 19:22

Welkom Ramiro! Heftig zeg...

Desiree, een spannende tijd voor jullie

Hier is het ook even stil geweest.
Wij zijn vorige week naar de kliniek geweest voor een eerste gesprek. De arts had 2 opties voor ons. IUI of direct IVF (ivm mijn leeftijd, ik ben nu 38). Wanneer ze vanuit de kliniek een advies geven dan zouden ze IVF aanraden maar ze zei er direct bij dat het aan ons is.
Ik heb ook een echo gehad tijdens deze afspraak. Alles zag er tot nu toe goed uit. Er vormden zich ook al weer eiblaasjes. Nu moet ik eerst bellen wanneer mijn eerste dag van de menstruatie is voor een uitgangsecho van mijn normale cyclus.
Wanneer ik genoeg eiblaasjes aanmaak dan willen we toch eerst IUI proberen.
Mijn man heeft ook weer semen analyse gehad. Dit was verder ook allemaal goed.
We hebben nu op 19 december een evaluatiegesprek. Dan moeten we definitief beslissen welk traject we in gaan.

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 20:57

@Skvetta, wat spannend allemaal zeg. Fijn dat de echo er goed uit zag en er uit het onderzoek van je man niks geks kwam. Hebben jullie zelf al een voorkeur voor een traject?

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:10

veerledec schreef:
Als ik jou was zou ik direct naar Düsseldorf, of eventueel Gent gaan.

Daar had ik eigenlijk nog helemaal niet bij stil gestaan. Ik lees inderdaad dat ze hier veel verder zijn qua technieken. Ik moet me nog maar eens goed gaan inlezen.

@Skvetta: fijn dat jullie zelf de keuze mogen maken, kan me voorstellen dat jullie eerst IUI willen proberen.

@Crazycat: bedankt voor het delen van jouw verhaal, IMSI klinkt erg interessant zeker in ons geval.

@Colinekke: dat lijkt me wel prettig, die collega's snappen het dan wel. Ik heb geen persoonlijke band met mijn collega's, werk er ook nog niet zo lang. Heb nog geen idee hoe dat straks kan gaan. Lijkt me wel erg prettig om iemand in je omgeving te hebben die het proces ook heeft meegemaakt.

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 22:33

Als ik genoeg eiblaasjes aan maak dan willen we voor IUI gaan. Mijn man wilde in eerste instantie meteen voor IVF gaan. Maar ik vind het jammer op de IUI pogingen niet te gaan proberen om zo meer kansen te creëren. Uiteindelijk is mijn man het hier ook mee eens, en ook met het feit dat IVF een pijnlijke behandeling is.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:37

Ramiro, jeetje wat een tegenvallers zeg. Hoop is dan soms ver te zoeken.
Heel veel sterkte gewenst!

Skvetta, ik zou denk ik hetzelfde als jij gedacht hebben en ook eerst de iui pogingen doen.

Nou hier helemaal poedersuiker, net te horen gekregen dat de andere 2 cryos het ontdooien niet goed hebben doorstaan dus dit was t weer. Nu naar poging 2. Ik hoop dat ik dan wel een verse terugplaatsing kan krijgen anders is mijn hoop een beetje weg. De cryos doen t duidelijk niet zo best.. ;(

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:00

Ah Saar dat is echt vervelend .. ik weet hoe je je voelt. Heb onze eerste poging hetzelfde gehad. Verse terugplaatsing eindigde in een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en de twee cryo's die we nog hadden hebben 't toen ook niet overleefd .. Maar echt, houd moed! Bij ons is het de tweede poging gelukt.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:08

Skvetta, de iui is denk ik een goede optie! Ik hoop dat het lukt.

Saar, wat een moeilijke situatie. Dat is echt even zuur zeg, houdt vol hoor lieverd.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:00

Thnx voor jullie lieve reacties!
We hebben donderdag een gesprek met de arts, ook voor eventuele vragen. Ik kan alleen geen vraag verzinnen op dit moment..
Moet wel nog 10 dagen doorgaan met de medicatie dat vind ik ergens best naar :\ maar goed, nu even goed poedersuiker voelen en dan gaan we weer positief naar een volgende poging