colinneke schreef:Welkom Desiree, hopelijk vanmiddag een goede echo.
Hier vanmorgen getest en een vette negatief. Dus op naar de volgende ronde
Aaah balen! heel veel succes voor de volgende ronde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ramiro schreef:Dag dames, mag ik me ook bij jullie aansluiten?
Inmiddels ben ik twee jaar gestopt met de pil en ondanks een regelmatige cyclus gebeurde er bij ons verder niets. Vorige maand zijn we in het ziekhuis gestart met onderzoeken, bij het eerste gesprek en onderzoeken is er bij mij endometriose vastgesteld. Dit verbaasde me niet zo zeer aangezien ik ook al lange tijd klachten heb. Vervolgens kwam er uit het semen onderzoek dat de kwaliteit bij mijn vriend heel slecht was (arts had het over een waarde van 0.006 waar ze normaal van 3 uitgaan?). Dit viel ons wel heel rauw op het dak, hadden dit beide niet verwacht. We zijn meteen op de wachtlijst voor IVF gezet. Gister hebben we bericht gekregen dat het hormoononderzoek van mijn vriend ook niet goed was. Zijn FSH is te hoog, de kans op kindje wordt voor ons erg klein als er nog een kans bestaat. Tweede semen onderzoek konden ze ons geen uitslag van geven omdat dit meteen ingevroren was zonder te onderzoeken (lekker dan).
Begin me inmiddels toch wel verslagen te voelen. Merk dat in mijn omgeving mensen het goedbedoeld toch niet begrijpen.
colinneke schreef:War is icsi met imsi crazycat?
Citaat:Vanaf het begin van de jaren negentig wordt de techniek van ICSI met goede resultaten toegepast. Met de toevoeging van IMSI (intracytoplasmatisch morphologisch geselecteerd sperma) kunnen we de zaadcellen waarmee we eicellen micro-injecteren nog beter selecteren. We kunnen de zaadcellen vergroten tot 10.000x zoom in plaats van de 400x zoom in de conventionele ICSI.
Met deze microscoop worden zaadcellen niet alleen geselecteerd op externe morfologische parameters, zoals tot dusver met de ICSI -techniek werd gedaan, maar worden ook de intracellulaire organellen zichtbaar, zoals vacuolen, die de chromatinen negatief beïnvloeden, wat tot instabiliteit leidt.
Het gebruik van IMSI heeft de slagingskansen van embryotransfer aanzienlijk vergroot. De techniek wordt toegepast in de volgende gevallen:
als het sperma van de man van een zeer lage morfologische kwaliteit is;
als het sperma van de man verkregen is van zaadbalweefsel;
als het sperma van de man zaadcellen bevat die pathologische afwijkingen vertonen, zoals DNA-fragmentatie en abnormale FISH;
als eerdere ICSI behandelingen herhaaldelijk resulteerden in mislukte embryotransfers.
Ramiro schreef:Dag dames, mag ik me ook bij jullie aansluiten?
Inmiddels ben ik twee jaar gestopt met de pil en ondanks een regelmatige cyclus gebeurde er bij ons verder niets. Vorige maand zijn we in het ziekhuis gestart met onderzoeken, bij het eerste gesprek en onderzoeken is er bij mij endometriose vastgesteld. Dit verbaasde me niet zo zeer aangezien ik ook al lange tijd klachten heb. Vervolgens kwam er uit het semen onderzoek dat de kwaliteit bij mijn vriend heel slecht was (arts had het over een waarde van 0.006 waar ze normaal van 3 uitgaan?). Dit viel ons wel heel rauw op het dak, hadden dit beide niet verwacht. We zijn meteen op de wachtlijst voor IVF gezet. Gister hebben we bericht gekregen dat het hormoononderzoek van mijn vriend ook niet goed was. Zijn FSH is te hoog, de kans op kindje wordt voor ons erg klein als er nog een kans bestaat. Tweede semen onderzoek konden ze ons geen uitslag van geven omdat dit meteen ingevroren was zonder te onderzoeken (lekker dan).
Begin me inmiddels toch wel verslagen te voelen. Merk dat in mijn omgeving mensen het goedbedoeld toch niet begrijpen.
veerledec schreef:Als ik jou was zou ik direct naar Düsseldorf, of eventueel Gent gaan.