Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dancer_

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 20:55

Je hebt niks nodig.. Ik iig niet toen ik me inschreef :)

Watermelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:04

Ik had ook niets nodig. :)

Gisteren ben ik toch braaf mijn rondje gaan rennen..ruim 7 km in 56 minuten..
Niet echt geweldig maar ik heb in ieder geval weer beweging gehad.
Ik kreeg steeds steken in mijn zij en had me te warm aangekleed..Volgende keer gaat het misschien beter. :)

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 13:10

Voor de mensen die nog wat nodig hebben qua kleding; de Lidl heeft vanaf donderdag weer een aanbieding!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:32

Pff.. Ik heb een hardloop dip..
Ben ook niet helemaal fit, veel moe laatste tijd.

5 km gaat met moeite.. Laatst wel 8,5 gelopen maar dat was even een uitschietertje..
Komt niet handig, met een wedstrijd van 15 km een maand weg.. :n

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 15:13

MarJon schreef:
Voor de mensen die nog wat nodig hebben qua kleding; de Lidl heeft vanaf donderdag weer een aanbieding!

Bedankt voor de tip!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 15:57

Ik heb de laatste tijd les 4 van evy gelopen, als ik terug kom van vakantie, kan ik dan het beste nog 1x les 4 doen of les 5?
Heb 2 weken niet hardgelopen, wel dagelijks gezwommen.

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:46

Ik ga dit topic ook even volgen :-)
Ben sinds twee weken begonnen met hardlopen via het schema van de hardstichting en begin as woensdag aan week 3.
Ik heb goede schoenen en een goede loopbroek, maar ben nog op zoek naar een goed shirt, wat voor een shirt raden jullie aan?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:53

Succes met hardlopen :)
Ik irriteer me er gewoon aan dat ik niet verder kom. Train al 3 maanden serieus voor de 3,5 km. En daarvoor liep ik af en toe een rondje, maar mijn conditie wordt geen ene klap beter.. Ook ga ik naar de sportschool, fiets ik elke dag wel en met ponylief loop ik ook aardig wat kilometers!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:04

dancer_ hoe zie je trainingsschema eruit dan? en wat lukt er niet?

Ik heb vandaag na een zwaar weekend (lowlands!) toch maar gewoon gerend. Het ging niet makkelijk en mijn benen voelde als lood, maar toch netjes 9.8 km per uur gerend. Ik heb ongeveer 8-8-7 minuten gerend en tussendoor ander halve minuut gelopen. In totaal 4.4 km gerend. Ik denk dat die 5.5 km toch moeten gaan lukken, ik heb nog even om te trainen voor 22 september natuurlijk!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:06

Ik loop om de dag. Ik loop veel verschillende rondjes (variërend van 2,5 km tot 5) maar ik kan gewoon niet lang genoeg achter elkaar lopen, en daarna moet ik gelijk een hele lange tijd bijkomen, en in zoon hoog tempo loop ik nou ook weer niet.

Zo das inderdaad een netjes tempo hoor!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:35

Hier twijfel om mee te doen aan singgelloop nog even nadenken hoeveel km.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:43

Heb je een schema als bijv start to run gebruikt Dancer?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:49

KarinvdM schreef:
Heb je een schema als bijv start to run gebruikt Dancer?

Heb ik geprobeerd, maar ik liep daar ook al zo erg achter, dat ik sommige lessen wel 3 keer deed. Daarom ben ik daarmee gestopt.

Het staat me nu dus een beetje tegen om te gaan lopen, omdat ik geen vooruitgang zie..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:51

Je bent wel helemaal gezond?
Het opbouwen met Evy gaat mooi geleidelijk en dat kan bijna iedereen volhouden.
Je moet soms natuurlijk ook wel even doorbijten en doorzetten, grenzen verleggen gaat niet altijd vanzelf! :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:54

Ja volgens mij wel. Ik loop echt zo ver door totdat ik echt gewoon niet meer kan, dan ben ik helemaal buiten adem.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:05

En wat als je jezelf dwingt om toch door te lopen tot Evy zegt dat je even mag wandelen? Als je Denktckt je niet meer kan, dan kan je echt nog wel even hoor. :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:35

Ga dat maar even proberen, bedankt :)
Heb net ook even thuis overlegd, mijn vader heeft een gaatje in zijn hart (wat erfelijk is) dus volgens hun moet ik naar de dokter om dat uit te laten sluiten..

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 06:13

Ik heb gisteravond weer voor het eerst hard gelopen na 1x was ik gestopt omdat niemand meer mee wilde.
Gisteravond is mijn vriend toch maar mee gegaan.
Ik ga savonds gewoon niet graag alleen en het is nu ook nog best snel donker al!
Fijn gelopen.
Gewoon weer opnieuw begonnen met het schema.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 06:39

dancer_ schreef:
Ik loop om de dag. Ik loop veel verschillende rondjes (variërend van 2,5 km tot 5) maar ik kan gewoon niet lang genoeg achter elkaar lopen, en daarna moet ik gelijk een hele lange tijd bijkomen, en in zoon hoog tempo loop ik nou ook weer niet.

Haal je tempo nog eens een stuk naar beneden.

Ik herken het helemaal hoor. Heb ooit ook op zo'n punt gezeten (drietal jaar geleden), waar ik om de dag ging hardlopen, daartussen nog ging fitnessen, zwemmen,... Maar oh god, dat opbouwen naar vijf kilometer was een ramp. En zelfs toen eindelijk (!) die vijf km kon, blijf die verschrikkelijk. Het werd gewoon niet makkelijker.
Begin van dit jaar ben ik weer beginnen hardlopen, maar gewoon voor mezelf, zonder dat doel van 5km. En in mijn übertraag slakkentempo, kon ik opeens (na maanden qua sport enkel salsa gedanst te hebben) 25min in één keer lopen :j. Ik liep écht heel traag (haalde volgens mij zelfs geen 7km/u), en naar de buitenwereld toe is dat behoorlijk gênant :+, maar who cares. Ik ben dan van daaruit beginnen verder bouwen en heb mijn rondje telkens wat groter gemaakt. Ben beland op 12/13 km die ik kon uitlopen. Weliswaar op 1,5u, maar snelheid komt gewoon later wel. Toen wel beginnen sukkelen met een blessure, maar nu loop ik nog steeds makkelijk 5km, zonder dat ik ervoor train.

Loop je trouwens wel met een hartslagmeter? En wat zegt die? Als je die niet hebt, heb je misschien de mogelijkheid om er eens eentje een week te lenen van iemand?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 07:46

Bedankt voor de uitleg, kan dat ook eens gaan proberen! Ik heb geen hartslag meter, maar ik weet dat ik bij de sportschool op 165 zit en dan ben ik nog niet helemaal buiten adem

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 08:32

dancer_ schreef:

Zo das inderdaad een netjes tempo hoor!
Juist dat lange bijkomen tussendoor zorgt ervoor dat je niets opbouwt. Het schijnt zo te zijn dat je maximaal 2 minuten moet recupereren tussen je renstukken door en dat je dus nét niet helemaal hersteld moet zijn en je hartslag nog niet helemaal op normaal tempo. Laat je jezelf helemaal herstellen, dan ren je echt elke keer een klein stukje opnieuw en bouw je weinig nieuwe conditie op. Je zou dus moeten proberen om je stukjes wandelen kleiner te maken en toch weer te gaan rennen ook al ben je kapot. Misschien kan ook je tempo nog omlaag om te zorgen dat je het langer volhoudt?

Als je zegt dat je echt buiten adem raakt is het misschien ook slim om wat beter op je ademhaling te letten. Als je bijna buiten adem raakt een keer diep (heeel diep) inademen en met druk uitblazen, wil ook wel eens helpen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:25

Mijn oplossing; gaan hardlopen in het buitengebied en zorgen dat je ongegeneerd mee kan zingen met je lievelingsmuziek :D Als dat niet meer lukt, weet je dat je ademhaling niet goed zit haha :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:40

Ik ga morgen weer een rondje lopen denk ik, even een stapje terug en dan weer opbouwen. Heb 2 weken niet gelopen omdat ik op vakantie was.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:08

Super bedankt voor de tips allemaal, hier ga ik zeker wat mee doen! Mijn gemiddelde tempo ligt op 7 (maar dat is het gemiddelde van de training incl. lopen) dus misschien kan ik dan beginnen met het tempo nog iets lager te leggen en langer doorrennen

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:16

hoi.
Mag ik me hier ook melden? Ben ook sinds kort een hardloper... ik loop nu ongeveer 5 km, in een half uurtje ongeveer.
Maar ik heb een vraagje, ik loop met hartslagmeter, maar ik vind dat mijn hartslag zo hoog ligt! In rust al rond de 100, en als ik loop tussen de 160-170..
Heb als test ook de hartslagmeter aangedaan bij het paardrijden, gewoon al lichtrijden en mijn hartslag gaat naar 150 en meer??
Is dit normaal?