Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik ben Marjolein en ik ben sinds vorig jaar januari aan het afvallen.
) ben ik 10 kg afgevallen met behulp van een koolhydraatbeperkt dieët. Toen ging het in oktober 2012 weer even de verkeerde kant uit en kwam ik binnen no-time weer aan (gelukkig geen 10 kg!). Nu zit ik sinds december aan de shakes (medieet) en onder begeleiding van een dietiste probeer ik nog 3-4 kg af te vallen voordat ik op mijn 'gewone' gewicht zit (streefgewicht). Ik ben 1.75 m lang en week momenteel 68.7 kg. Mijn streefgewicht is 65 kg. Ik ga niet alleen naar de dietiste om de laatste kg af te vallen, maar ook op dat gewicht te blijven (de zogeheten; stok achter de deur.
).R.X. schreef:Als jullie op de lijn letten drinken jullie dan wel gewoon ook melk of niet?
Mag ik misschien ook weten wat je hebt?
alle kleine beetjes helpen
Wat mij is vertelt: wit brood is niet perse ‘slecht’ maar van volkorenbrood zit je langer vol omdat daar meer vezels in zitten
ik zelf hou niet zo van melk, maar eet wel is havermout/brinta/yoghurt als ontbijt en tussendoor neem ik ook wel is magere yoghurt/kwark 
.
.
R.X. schreef:Als jullie op de lijn letten drinken jullie dan wel gewoon ook melk of niet?
Ik mag ook graag tosti eten. Maar eet eigenlijk
tosties hihi... ik eet er meestal op zaterdag tussen de middag eentje. door de weeks eet ik geen brood ik raak daar niet vol van. Gek he van crackers wel. ik ben nu 3 weken bezig en ik het het idee dat mijn maag ook kleiner wordt, ik zit veeel sneller vol. Hebben jullie dat ook? blij toe want ik kon makkelijk 4 worstenbroodjes eten en dat nog honger hebben!!!! gelukkig is die tijd voorbij en blijft voorbij haha...
In totaal ook 6km gelopen, dus het zal wel geen wereldramp zijn 
Het is misschien beter om bruin brood te eten, maar als je het niet lust dan moet je wat hè
Hypermobiel is niet fijn, zeker als je geen sterke spieren hebt die het kunnen compenseren.
En koffie, voor als je het je afvroeg: Ik ging van koffiemelk met talloze zoetjes naar zwart. Gewoon, wennen en wil nu niet anders meer.
Ik zou zeggen houden, als jij bereid bent om je dingen voor hem te ontzeggen.