[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:00

Safiera ben ook wel benieuwd wat je hebt. Ziekenhuis eten is ook niet te pruimen...
R.X.: Ik drink alleen magere melk.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:03

Mag ik mij ook melden? :) Ik ben Marjolein en ik ben sinds vorig jaar januari aan het afvallen.
Omdat ik niet een bepaalde streefdatum had (Dat werkt niet voor mij :') ) ben ik 10 kg afgevallen met behulp van een koolhydraatbeperkt dieët. Toen ging het in oktober 2012 weer even de verkeerde kant uit en kwam ik binnen no-time weer aan (gelukkig geen 10 kg!). Nu zit ik sinds december aan de shakes (medieet) en onder begeleiding van een dietiste probeer ik nog 3-4 kg af te vallen voordat ik op mijn 'gewone' gewicht zit (streefgewicht). Ik ben 1.75 m lang en week momenteel 68.7 kg. Mijn streefgewicht is 65 kg. Ik ga niet alleen naar de dietiste om de laatste kg af te vallen, maar ook op dat gewicht te blijven (de zogeheten; stok achter de deur. :D ).
Ik rij 3x in de week paard, doe 2 a 3 keer per week hardlopen (10 km) en 1x in de week zwemmen (1.5 uur).
Laatst bijgewerkt door Mayflower_ op 27-01-13 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:09

R.X. schreef:
Als jullie op de lijn letten drinken jullie dan wel gewoon ook melk of niet?

Ik vind melk drinken niet echt gewoon, ben niet weg van zuivel :')

Nee ik drink alleen water en (groene) thee.
Soms suikervrije limonadesiroop en in het weekend weleens een glas droge witte wijn. Verder niet!
Maar dat doe ik eigenlijk al jaren zo.

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:11

Ik drink ook alleen water en thee. En een paar keer in de week verse sinaasappelsap. (eet wel yoghurt; mager, halfvol, bio, roeryoghurt wissel ik af)
Laatst bijgewerkt door Liin op 27-01-13 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:16

R.X. schreef:

Ik drink optimel of eet optimel yoghurt. Je hebt sowieso calcium nodig en vit B. :)

Madeira_

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:17

Safiera, hopelijk is het niet te ernstig? Heel veel beterschap! :(:) Mag ik misschien ook weten wat je hebt?

R.X., welkom! Ik ga mee in het advies van Lous :) alle kleine beetjes helpen :D Wat mij is vertelt: wit brood is niet perse ‘slecht’ maar van volkorenbrood zit je langer vol omdat daar meer vezels in zitten :) ik zelf hou niet zo van melk, maar eet wel is havermout/brinta/yoghurt als ontbijt en tussendoor neem ik ook wel is magere yoghurt/kwark :)

Winner, lekker zeg boven de sportschool wonen :D

Welkom Mayflower!

Vandaag wezen lunchen met vriendin, heb een tosti genomen (kon ook weer kroketten ofzo op brood bestellen of patat, dit leek mij het beste). En een lekkere kop thee erbij :D.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:29

Wat voor mij ook altijd een raadsel gebleven is waarom gesmolten kaas slechter is dan niet gesmolten kaas.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:32

Melk drink ik nooit eigenlijk, gebruik wel soya- of havermelk voor in pannenkoeken, en ooit koop ik wel eens een pak soyamelk met een smaakje, dan eet ik een boterham minder en dan wel een glas soyadrink.

R.X.: is voor mij ook een raadsel, ben er nog niet achter en eet daarom gewoon lekker een tosti ;).

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:38

Bron: http://dieet.blog.nl/algemeen/2008/06/2 ... olten-kaas
Regelmatig krijg ik de vraag of je nou dik wordt van gesmolten kaas of van een tosti.

Het maakt niet uit of je koude of gesmolten kaas eet of een boterham met kaas of een tosti kaas. De hoeveelheid calorieen verandert niet doordat het verwarmd wordt.

Kennelijk beseft men pas hoe vet kaas is als het gesmolten is; dan zie je namelijk het vet wat anders verborgen zit.

:D

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:39

R.X. schreef:

Ik drink één glas halfvolle melk of optimel per dag. Ook drink ik vaak één glas roosvice ferro limonade,
veel suikers dat weet ik, maar dit is speciaal voor mensen die weinig ijzer binnen krijgen een aangezien
ik vegetarisch ben moet ik daar dus een beetje op letten. Verder drink ik enkel thee (zonder suiker uiteraard)
en water. Oja en 's avonds mag ik graag een kop koffie drinken met scheutje halfvolle koffiemelk.

Haha nee logisch het tostiijzer gooit er echt niet extra vet bij :P Ik mag ook graag tosti eten. Maar eet eigenlijk
alleen 30+ kaas, soms zelfs 20+ kaas.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:40

Winner91 schreef:
Hahaha heerlijk Nynke! ~~}>
Wel mooie mannen of niet?

Ik zit hier braaf aan een salade :o

Mwoah, wel een leuke Brazilliaan gescoort maar ja, daar heb je ook niks aan op de lange termijn :').
Morgen ook maar weer braaf aan de sla :D.

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:07

Van die kaas vroeg ik me al heel lang af, bedankt!
Maar in geroosterd brood, dus tosti, zitten toch wel veel minder kcal dan koud brood? alleen is ongezonder?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:21

Nee, er zitten evenveel kcal in. Er verdampt namelijk alleen water uit. En van water wordt je niet dik. Dus het gewicht is minder maar de hoeveelheid kcal blijft gelijk.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:22

Ik denk niet dat er in geroosterd brood minder kcal zitten, kan ik me niet voorstellen...

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:33

Nee, enkel wat minder water

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:40

Na een aantal flink ongezonde weken ben ik hier weer terug om mezelf weer op het rechte pad te krijgen :D
De laaste weken helemaal niet meer met lijnen bezig geweest en ik was weer terug bij af met +/- 6 blikjes energy drank per dag alles eten wat ik wilde en wanneer ik wilde. En nu ben ik het weer zat! Ik merk meteen dat ik minder lekker in mijn vel zit, sneller moe ben etc. etc.
Er staat dus nu weer heel braaf een fles water naast me dat is iniedergeval weer een begin.
Vanochtend even gewogen en het viel me nog aardig mee 68,0. Dit betekend dat ik gewoon weer vrolijk vanaf hier ga beginnen om uiteindelijk mijn streefgewicht van 55 kilo te bereiken! :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:41

Simonesimone: jammer dat het vorige keer wat is gaan versloffen, maar nu weer met goede moed er tegenaan!!

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:53

i <3 tosties hihi... ik eet er meestal op zaterdag tussen de middag eentje. door de weeks eet ik geen brood ik raak daar niet vol van. Gek he van crackers wel. ik ben nu 3 weken bezig en ik het het idee dat mijn maag ook kleiner wordt, ik zit veeel sneller vol. Hebben jullie dat ook? blij toe want ik kon makkelijk 4 worstenbroodjes eten en dat nog honger hebben!!!! gelukkig is die tijd voorbij en blijft voorbij haha...

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:54

Ja, ik had toevallig gisteren en vandaag dat ik echt vol zat, terwijl ik dat echt haast nooit heb...

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:16

Vandaag had ik een boktmeeting. Lekker een warme chocomel met slagroom en een punt chocoladetaart gegeten! Op zijn tijd moet dat kunnen hoor :j In totaal ook 6km gelopen, dus het zal wel geen wereldramp zijn :D

RX, hier eet ik gewoon wit brood en drink op zijn tijd ook een glas melk :) Het is misschien beter om bruin brood te eten, maar als je het niet lust dan moet je wat hè ;) Hypermobiel is niet fijn, zeker als je geen sterke spieren hebt die het kunnen compenseren.
Laatst bijgewerkt door Dais_ op 27-01-13 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:17

Marizkaa, dat merk ik ook inderdaad!
Over gesmolten kaas had ik altijd hele discussies met mn ex. Hij dacht van wel en ik zei van niet. :D

Even offtopic. Zit een beetje in dubio.^
Ik heb samen met mn beste vriendin een paardje gekocht voor de handel. Om te beleren en te verkopen.
We hebben Baileys nu een maand en het gaat echt super. Vandaag voor de 2e keer erop en hij is echt zo verschrikkelijk braaf.
Ik ben gewoon helemaal gek op hem geworden en heb echt een klik.

Nu ben ik sinds een maand uit elkaar met mn ex en ook op zoek naar een nieuw huisje.
Ik zou als ik een huur heb rond de 600 euro Baileys opich wel kunnen betalen maar moet ik andere dingen laten.
Zoals iedere week wat leuks doen met mn vriendinnen, shoppen etc. Gewoon goed opletten.

Zouden jullie hem houden of gewoon verstandig verkopen?

Dit was vandaag voor de 2e keer erop. Gewoon uitstappen op het terrein zonder iemand erbij. _/-\o_

http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/64959_475158169210491_997046733_n.jpg¨

http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/196288_475158209210487_1151820037_n.jpg

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:22

Wit brood/bruin brood vind ik persoonlijk is iets van leren eten. Net als supermarktbrood/duits brood. Grote verschillen. Voor mij zoiets als suiker en melk in de koffie of zwart.

Brood kan voor mij niet stevig genoeg zijn, moet zéker volkoren zijn (en dat is nog anders dan bruin) en met lekker veel pitjes :D En koffie, voor als je het je afvroeg: Ik ging van koffiemelk met talloze zoetjes naar zwart. Gewoon, wennen en wil nu niet anders meer.

Ik heb een vraag: Kan het kwaad dat ik nu al voor de 2e dag rond de 750 kcal zit? Het lukt niet zo goed om te eten hier.

Winner: Wat een supergaaf beestje <3 Ik zou zeggen houden, als jij bereid bent om je dingen voor hem te ontzeggen.

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:45

ik zeg verkopen. je was het toch al van plan om hem te verkopen. Je wit jezelf toch niet in een soicaal isoloment werken door 9 van de 10 keer nee te moeten verkopen... vriendinnnen zijn zo belangrijk!
eerst alles zelf op een rijtje dan paard... dan kun je hem ook geven wat hij nodig heeft zonder eerst alles te hoeven uitrekenen.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:45

'K zou hem ook verkopen Winner.

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:49

Ik zit echt in dubio. Het is echt een gaaf beest alleen wel lastig nu ik op zoek ben naar een huisje.