Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 01:04

Slechts één van de Lidl broeken, een korte met bretels voor zoon had een inzet van bruikbare stevigheid. De rest gaat morgen terug.

De shirts, jacks, handschoenen, sokken echter zijn prima en voor de prijs verbazend.
Het tech shirt bv zit heerlijk en kost geen tientje!!
De dame des huizes komt morgen langs een andere Lidl vestiging en als er nog een tech shirt voor me is, ruilt ze.

Heb ook een softshell en een thermo ´jack´ voor peanuts.

Voor dergelijke prijzen kan je er nog eens mee door een struik rossen of over de keien rollen :D

De broeken echter... NoNo.
Maar goed, de familie zit eigenlijk prima in de broeken en ik ´zoek´ een Freestyle baggy pants. Rij voorlopig wel met mijn overmaat Moto-X broek en onder de knie afgeknipte dockers 8-)

Vanmiddag toch tijd gemaakt voor een rit en... ketting gebroken. Sprong weer van het voorblad, sloeg over zichzelf, van de crank en brak GELUKKIG!! Phew.
Heb er een sluitschakel tussen gezet en het werkt weer maar was toch al niet blij met deze ketting dus een originele SRAM XX1 is al onderweg. Heb nog getwijfeld over een lichtere KMC ketting maar functie weegt toch zwaarder ;)
Ook gelijk nieuwe banden in dezelfde bestelling gezet.

Het is dat ik een minimalist ben en dus geen ´frutsels´ op mijn fiets wil want anders

Afbeelding

zó cool hier in andalucia :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:41

POEP!!!

Vanmorgen kort rondje gedaan; naar het dorp, beetje de benen opwarmen en hoppa tegen de noordhelling van de cordillera aan, naar het cortigo Borriguero. Dat is nét wat minder, niet veel, heftig dan naar cortijo Perez.
Door langs Ballesteros, stukje van de camping afdaling en langs de grens van de pinos richting Cien Caños maar net daarvoor de ´racebaan´af.
Echt de pijp leeg gereden. Heerlijk. Tenminste tot in de laatste bocht aan het einde van de racebaan met 39,6 km/h over de hobbels de ketting eraf hopte en ik daardoor bijna ditto de beek in...
Maar goed bijna is helemaal niet, dus niets aan de hand. Ketting er weer op en gaan. Was alleen een domper op geweldig bevredigend hard sturen.

Het tech shirt onder het soft shell jack was helemaal top. Alles was dríjfnat maar mijn huid niet. Verbaas me niet, maar geniet ervan ;)
Helaas waren er geen tech shirts meer vanmorgen |( maar één is meer dan ik zondag had *\o/*

Voor morgenmiddag regen in de verwachting dus vroeger op en eerder op het zadel dan maar. Wil langs de fietswinkel in Archidona want de eigenaar, Carlos, rijdt wedstrijden en heeft ervaringskennis van hoe strak de SRAM XX1 derailleur kan/mag/moet. Ik heb nu drie keer een bíjna gehad door die ketting en dat blijft niet aanhouden; dat gaat een keer wel fout.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:39

Ach fok; de ketting hopt eraf DÚS ik heb er een schakel tussenuit gehaald.
Was even pielen want er zat geen meesterschakel in, dus moest ik de geklonken sluitschakel vinden en bij deze was de pin maar een píezel anders.
Verder een fluitje van een cent.
Morgen weer proberen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:37

Vraagje dames.
Wat is dit?

Afbeelding

Duplo

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:59

Een flatpedal aan de noppen te zien }:0

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:22

Een zij-aanzicht van een pedaal inderdaad?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:44

*\o/* *\o/* *\o/*

Inderdaad _/-\o_

Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:06

Voor de weight watchers onder u.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 21:23

Vandaag de 2016 route van de Marathon gedaan. Was goed te doen.

Laat in de middag het eerste stuk van de klim gelijk van de start naar Cortijo Perez een stuk verkend.
Tja, het is en blijft een uitdaging :oo
De start is op ongeveer 700 meter hoogte. Het Cortijo is 1 van de twee letterlijk hoogtepunten, de camping is met 1160 meter nét wat hoger, Perez is 1100eneenbeetje.
De klim is dus 400 meter hoogteverschil :wow: in één keer omhoog.

Die klim volgt een ´sanja´, een stroomgeul. Begint als een niet al te erg uitgespoeld pad en wordt steeds slechter. Ongeveer de eerste helft aan de linkerzijde en dan de rest aan de andere.
Ben gestopt bij de oversteek naar de rechterkant.

De eerste foto is van dat punt naar het dorp. Je kan het ´pad´ beneden goed zien.
De tweede foto is van de oversteek. Direct naast de oversteek is de geul 3 meter diep. Beter geen voetje aan de verkeerde kant neer willen zetten...
Vanaf dat punt is het nog eens zo ver omhoog, alleen wat steiler en puur rotsig. Zelfs lopen is al een opgave, met een fiets nóg lastiger en fietsend alleen voor halfgoden weggelegd.

Afbeelding

Afbeelding

Ik wil de klim tot daar een paar keer oefenen en zo fitter op dat punt aankomen, want bijna aan het einde van je latijn aan het zwaartse stuk beginnen is geen goed idee.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 10:20

Owwwjeee.
Vannacht gesneeuwd en de Gibalto, de grote berg in ons uitzicht is wit tot op de voet!
De vooruitzichten voor komende week zijn dat de sneeuwgrens tot 400 meter zakt. Oeff, dat is 450 meter lager dan wij wonen = vet wit voorbij de wijde omtrek.

Plan dus omgegooid.
Ga zo gelijk met de racefiets het asfalt op voor een láánge, niet te energieke rit, 20-25 km/h, direct vet verbranden. Weinig eten = afvallen.
Na het weekeinde hopelijk nog/weer droog asfalt en hetzelfde tot de sneeuw valt; dán mtb-beulfeest *\%/* en wel goed eten = spiermassa bouwen.
Meer dan zeg 250-300 gram kan ik niet van de fiets schaven, van mezelf nog wel een kilo of 5 kilo máx. Dat scheelt toch wel zóveel op de oh zo steile, oh zo lange beklimmingen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:45

Zó mooi hier vandaag.

Afbeelding

Kkkoud ook. Ideaal fietsweer.
1794 KCal verstookt volgens de app en dat telt de energie om me warm te houden niet mee.
Héérlijk gereden. Netjes de 20 km/u aangehouden. Alleen de laatste 6 kilometer alles leeggereden.

Lunch sla/appel salade met stukje gegrilde kippenborst.
Straks kefir yogurt zonder wat als avondmaal.

Klimmen draait nu eenmaal om de ratio kracht : gewicht en ik woon met echte bergen rondom. Dus lichter is _/-\o_ en helaas; wie lichter wil zijn moet pijn lijden ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 01:26

Terug van en weekeinde heerlijk onbezorgd weg en... oh jee.
Zoon, net 16 heeft dit weekeinde in zijn eentje voor de boerderij gezorgd. Sneeuw et al is alles helemaal goed gegaan.
Hij voelt zich nu almachtig:
1. de wedstrijd moet kunnen en daar hebben we in zijn idee zo goed als voor ingeschreven
2. morgenochtend gaan we met de fiets naar school
-O-

Het heeft flink gesneeuwd én alles wat nat was, is stijf opgevroren.
Over de weg is dus écht gevaarlijk.
Geen nood, gaan we door de campo.
Dat is écht offroad, ook geen camino. Geen probleem want opgevroren zegt hij.
Ja, met 10 kilo schooltas op zijn rug zeker.

Nu ja, morgenochtend zien we wel, want volgens mij is het dan nog dónker!
Zal ook wel geen probleem zijn door de campo want geen verkeer 8)7

Zijn moeder is nu in alle staten naar míj want hij heeft haar gevraagd waar zij gaat staan met pompoms om ons aan te moedigen tijdens ´De Wedstrijd´ :roll:
Mijn hemel; ik wás er geeneens >;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 10:13

Om 06.30 liep zijn wekker al af.

Ik; het pad is helemaal besneeuwd!
Hij; wat mooi!
Ik; het is bewolkt en daardoor nog donker.
Hij; door de sneeuw is alles wit en is het lichter.
Ik; de gemeente heeft een rode waarschuwingsdriehoek op de website vanwege opgevroren wegdek.
Hij; die overdrijven ook altijd zo.

Wij dus in het halfdonker bij 0 graden dus hier nat en daar bevroren door een wit besneeuwd landschap de berg afgegelibberd naar school.
´Dag pa!!!´
Ja, en dan moet ik nog terug omhóóg :x

Duimen dat het vanmiddag te doen is, want ik moet hem ook weer ophalen...
Het houd je fit zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:57

Pubers... :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:33

culaccino schreef:
Pubers... :D

Ach ja en dan valt die van mij nóg mee +:)+

Hagelbui trouwens vanmiddag. Zowel heen als terug.

De pompbediende stond wild te zwaaien, vast een pakje voor me, maar ´straks´ gebaarde ik.
Moest toch gasflessen wisselen.
De nieuwe pedalen.
Had er El Cheapo nylon pedalen opgezet om te proberen of ik wellicht toch sps zou monteren. Die nylon dingen zijn wel lekker licht doch de lagers kraakten al fors dus de ´definitieve´ platte pedalen aangeschaft. In magnesium; zijn nog lichter ook *\%/*

Het is niet dat ik onderdelen vervang omdat ze lichter zijn, maar áls ik een onderdeel moet vervangen, ga ik voor de functioneel gelijke meest lichte.
En nee, die 60 gram op pedalen merk je niet. Alu pedalen echter wegen fluks het dubbele of meer; Shimano GR500 Flat MTB bijvoorbeeld zijn 535 gram en dát merk je echt wel.

Afbeelding

Afbeelding

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 19:39

:wave: Wel telkens bijgelezen op mijn mobiel, maar de computer weinig aangehad de laatste weken.

Mooie foto's HC. Ik vind die afdaling er vrij pittig uitzien := Wel fanatiek getraind in ieder geval de afgelopen weken!

Ik koop mijn fietskleding vaak via Venthe-exclusief of via bakkerracing. Dan kun je wel fijne merken leuk op de kop tikken.

Musli heeft het eerste rondje op de racefiets al gehad :D

Trainen jullie altijd rond de 80 km met de club Laura?

Zaterdag hebben we een nieuwe route gereden. Was super! In het bos was het stukken wel heel erg nat. Ben gelukkig blijven zitten en geen natte pootjes gehaald :Y) Goed voor de stuurkunsten zullen we maar zeggen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:37

Tayga schreef:
Mooie foto's HC. Ik vind die afdaling er vrij pittig uitzien := Wel fanatiek getraind in ieder geval de afgelopen weken!

Dat is de klím van boven naar beneden bezien ;)

De afdaling is een paar factoren listiger en :oo :oo
De wedstrijd heeft daardoor de graad ´extreem´ en staat ook niet voor alle klassen open.
Ik wil morgen mijn fiets weer eens uitlaten en dan de klim naar de Camping doen om te kijken hoe ´de´ afdaling er nu bij ligt.
Heb al een nieuwe voorband in geval ik tóch inschrijf. ´Ik´ want mijn zoon mag niet; minimum leeftijd 18.
Die voorband is trouwens 100 gram lichter dan die welke ik er nu onder heb. Het wat sneller rollend type achterband zou nóg lichter kunnen, maar daar wil ik wel graag in een ´protection´ versie tegen lekrijden.
Is bepaald de moeite waard om dat goed te bekijken; gewoon schrikken als je de gewichtsverschillen ziet; tot meer dan 500 gram!! Let wel dezelfde maat >;)

Citaat:
Zaterdag hebben we een nieuwe route gereden. Was super! In het bos was het stukken wel heel erg nat. Ben gelukkig blijven zitten en geen natte pootjes gehaald :Y) Goed voor de stuurkunsten zullen we maar zeggen.

+:)+

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:51

Wil je stiekem toch meedoen aan de wedstrijd?

Je spullen heb je zo langzamerhand in ieder geval wel voor elkaar!

Ik heb me net opgegeven voor de beginnerscursus mountainbiken bij de vereniging hier in de buurt. Eens kijken of ze me in 6 weken wat kunnen (af)leren :D Als het bevalt, wil ik misschien wel lid worden. Maarja wil zo veel. Tijd dat de dagen 48 uur duren ;)

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:52

Jouw zoon durft ook wel zeg HC :=

Tayga, dat je zaterdag bent gaan fietsen :wow: +:)+ Het was hier in de regio echt heeeeel erg slecht weer. Ik moest de training van die zaterdag al afzeggen om een andere reden, maar achteraf blij dat ik er niet was, want de helft van de groep was onderkoeld, zijn eerder gestopt en naar huis gebracht... Het regende, hagelde, waaide hard en was erg koud.

Wij trainen inderdaad zo rond de 80 km op zaterdag. Nu is dat wel de basis groep, de hogere niveaus rijden langere afstanden (gevorderden doen meestal 100+). Ik mag doorstromen naar de basis+, maar voel me daarvoor nog niet behendig genoeg op de fiets, dus ik denk dat ik nog even bij basis blijf hangen. Vanaf april starten ook de woensdagavond trainingen weer, geen idee hoever/hoelang ze dan fietsen.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:53

Tayga schreef:
Wil je stiekem toch meedoen aan de wedstrijd?

Je spullen heb je zo langzamerhand in ieder geval wel voor elkaar!

Ik heb me net opgegeven voor de beginnerscursus mountainbiken bij de vereniging hier in de buurt. Eens kijken of ze me in 6 weken wat kunnen (af)leren :D Als het bevalt, wil ik misschien wel lid worden. Maarja wil zo veel. Tijd dat de dagen 48 uur duren ;)

Oh ik kan een verenging echt helemaal aanraden!! Zo leuk om wat meer begeleiding te krijgen :):)

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:59

Wij hebben bijna 3 uur gefietst (en had daarvoor 2 paarden gereden :P). Het was behoorlijk koud, maar wel droog. Ik had een thermoshirt en een warme soft shell jack aan en het niet koud gehad. Denk dat wij toch beter weer hebben gehad dan jullie :)

Ik ben erg benieuwd! Vind 80km nog best ver, althans qua tijd.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:10

Nejes hoor!

We trainen meestal 3-3,5 uur, maar daar zit ook een stukje techniek training in (doen we meestal op een parkeerplaats, bij de roeibaan etc.). Je bent wel echt een groot deel van je zaterdag kwijt, maargoed, die tijd heb ik de komende maanden gelukkig.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:27

Ja, wíl wel, maar het heet niet voor niets ´Desafio´. Geef mezelf tot vólgend weekeinde om te proberen of ik de twee hangijzers een béétje vlot en veilig kan doen. Zo ja, schrijf ik in.

Ja zoon is een bikkel.
Is instructeur bij klimmen en heeft speciale ontheffing als co-piloot bij rally-raid.

Ben lid van de club hier geworden.
Niets instructies/les |( ; samen busje huren en de Veleta (3.398 meter hoog) af }>
Ja en zoon gaat mee :D

Je wil niet weten met welke fiets hij de meest harige klims en -afdalingen mee doet :x
Een goedkope stadshybride uit 2014:

Afbeelding

Als hij zijn rapportcijfers niet totaal afgeschoten zou hebben dit trimester had ik een nieuwe voor hem gekocht maar helaas -:(-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 12:19

Even relativeren:

Afbeelding

Afbeelding

en dan rijdt mijn zoon me voorbij op een fiks gebruikte stadsfiets van 250 Euro _O-

Het andere perspectief is dat hij met fiets 15 kilo lichter is dan ik met fiets. Met dezelfde inspanning kan hij een 15% hoger verzet trappen. Geef mij 5% voor een fiets met hoger rendement, maar dan nog heeft hij 10% en ja, dat hou je nóóít bij.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 14:21

Volgende week komt de Ronde van Andalucia hier vlakbij: http://www.vueltaandalucia.es/

Het eerste treffen van Landa en Froome als rivalen en wel gelijk op terrein van Landa!

Ik ga proberen woensdag naar de Boquete de Zafaraya te fietsen. Is wel een pókkeneind en zwaar, maar érrug mooi zowel om te kijken als om heen en weer te fietsen.
Wel even goed rekenen want te laat komen is onleuk maar stijf worden van in de kkkkkou wachten ook niet.

Maar goed, eerst morgen met de mtb op pad. Zoon heeft gps bestand om de telefoon staan dus we willen het grootste deel van de Desafio Marathon doen.