Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 19:35

Jeetje SV wat een blubber! Top gedaan!

Fijn dat je zo snel terecht kan Koekie!

Ik heb vanmiddag halve marathon gelopen in Linschoten. Weersomstandigheden niet zo fijn, flinke wind in de polder, en de hele tijd regen. Was helemaal doorweekt. Geprobeerd wat rustiger te lopen ivm mn blessure maar niet helemaal gelukt, dus flinke pijn nu. -O-
Gisteren massagegun gekocht dus die maar even op mn bilspier zetten.

Op zich wel lekker gelopen, vond m pittig met de wind en had al snel pijn, geen PR maar toch in 2:07 gelopen.

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-24 20:02

Knap gedaan zeg!

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 20:53

Fijn dat je snel terecht kan Koekie, ik hoop voor je dat het meevalt! :(:)

Pff afzien Samantha, het was echt wel bar weer zeg... Hele mooie tijd heb je desondanks neergezet! Massasegun heb je wel verdiend denk ik!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 21:15

Toch geen slechte tijd hoor.
Ik heb ook zo'n massagegun, en dat is soms even heerlijk. Ik gebruik dat ding niet vaak, hooguit eens per zoveel maanden, maar ben dan blij dat die er is.

Hier vanmorgen opgestaan met pijn onderin de rug. Geen idee waar het van komt, heb alleen een vermoeden dat het komt van een glijer die ik gisteren maakte, maar toen ben ik niet gevallen en voelde verder ook niets raars. Had ook niets met hardlopen te maken. Maar vandaag wel echt last van.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 21:22

hele toffe foto zo op het strand Lisitano! en echt leuk om dat met je hond te doen!

Hoe is het nu met je paardje Laura? Wel even schrikken zeg!

BusyMissy lastig is dat dan he want WAAR doe je goed aan... Beterschap iig!

Wauw SV. bij een mudmasters zie je minder modder. :+ :')
lijkt me wel echt heel pittig zo een zuigende ondergrond aan je voeten. Voelt 13km opeens als 26.
Morgen gingen jullie ook nog lopen toch? Ligt dat terrein wat beter?
Zou er de lol ook wel van inzien overigens.

FIjne vakantie Ninus!
Het wordt zeker allemaal niet goedkoper. En je moet er ook nog heen ed...

Spannend koekie en zeker wat je zegt als alleenstaande mama en 1 met autisme kan ik me voorstellen dat je je zorgen maakt. Wel fijnd at je dan zo snel kan. Hopelijk vind je dan antwoorden!

Knap gedaan Samantha! ALleen wel balen dat je veel last hebt van je blessure nu. Even rustig aan nu maar.

Mijn nieuwe speelgoed is gister binnen gekomen. Ik vind hem oprecht nog wel flink groot. Zeker in vergelijking met mijn vivo 4S. Vind het eigenlijk net niet mooi meer :+ maarja je wil wat he.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanmorgen na het geven van de training direct even de trainingsoptie uitgevoerd, ofja deels, hij zei 5.5km en 42 min. Die 5.5 km is gelukt alleen dat duurde maar 28 minuten :') . Ik moest ook terug naar huis dus het was goed zo. Helemaal blij blij **\O/** alleen dus jammer dat hij zo groot is.
NU wachten tot hij een HRV bedacht heeft. Zal wel even aanpassen zin sowieso omdat mijn rusthartslag nog steeds 10 tot 15 slagen hoger ligt dan gemiddeld om een of andere reden. (verkoudheid/last van mijn lijf/ kind dat slecht slaapt)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-24 21:31

Heel mooi leonie! Hoeveel mm is je nieuwe?

We lopen morgen weer ja, is deels dezelfde route, plus nog een stuk extra en ik verwacht net zo erge modder.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 21:39

Sommige mensen betalen voor een modderbad SV! Jij kreeg de modder gewoon cadeau bij je run :D
Nee zonder gekheid.. dit is wel veel modder!
Nog een paar verse schoenen paraat voor morgen??
Succes morgen!

Mooie tijd Samantha! :j

Dat is een behoorlijk verschil Leonie.. maar ik denk dat je er gewoon even aan moet wennen.. over een tijd weet je niet beter.
Ga je in ieder geval veel plezier van hebben. Leuk speelgoed!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 23:23

Supervixen schreef:
Heel mooi leonie! Hoeveel mm is je nieuwe?

We lopen morgen weer ja, is deels dezelfde route, plus nog een stuk extra en ik verwacht net zo erge modder.

De nieuwe is de S versie dus ook. 42mm is het allerkleinste dat er is. Ik heb gewoon hele dunne kleine polsjes.
Eenk ook dat het wel went Namiro maar wel even gek.

Succes morgen SV!

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 02:33

Sorry, ik lees voor nu alleen even mee. Al blijf ik mijn best doen af en toe even ergens op te reageren. Maar mijn eigen situatie is verslechterd, te veel OT voor hier denk ik maar inmiddels is mijn vermogen om te kunnen eten verdwenen (gevolg laat zich raden), en dan is al jullie enthousiaste verhalen lezen best confronterend. Want ik wil ook al die leuke dingen (gaan) doen maar het het naar de andere kant toe aan moeten passen. 30 December mag ik naar de MDL-arts, i.v.m. de diverse agenda’s dan pas en mijn vertrouwen in hem is groot dus zolang hij denkt dat ik het tot dan redt dan vertrouw ik daar op. En hij weet dat als het nog verder verslechtert ik me meldt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 08:40

Sterkte Lughnassadh. Hopelijk geen problemen tot de 30ste.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 08:41

Och wat vervelend, Lugh! :(:) Hopelijk kan de arts je helpen. Sterkte de komende dagen!

Ook sterkte voor Koekie. Da’s toch niet helemaal wat je verwacht als je naar zo’n sportarts gaan. Fijn dat je inmiddels een afspraak hebt staan.

Mooi horloge, Leonie! Ik had eerst ook de vívoactive 4s en daarna overgestapt op de Forerunner 955. Was ook een heel verschil maar went snel inderdaad. :j

Lekker drekstampen, SV. := Veel plezier vandaag met de tweede ronde.

Mooie tijd, Samantha! Hopelijk valt je pijn achteraf wat mee.

Fijne vakantie, Ninus!

Beterschap BusyMissy!

Hoe gaat het inmiddels met je paard, Laura? Wat een schrik zeg!

Fanatiek germie! Nog spierpijn gehad?

Gave foto Lisitano!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 11:00

Dat is zeker confronterend Lughnassadh, wanneer je zó graag iets wilt en je lijf dat nu niet toestaat. Hoop dat je samen met de arts een behandelplan kunt vinden wat jou helpt. 30 December klinkt dan nog best ver weg. Hoop dat het je lukt om deze tijd een beetje aanvaardbaar te overbruggen. Sterkte!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 12:31

Pff, vanochtend met z’n drieën op pad geweest. Wind, regen en hagel getrotseerd. Afgeklokt op 19 km.
Aan het begin van de middag heb ik grondwerkles met m’n jonkie en daarna nog een verjaardag. Denk dat ik vannacht wel lekker zal slapen. :P

Ik heb me gisteren voor m’n tweede marathon opgegeven. :):)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 12:46

Knap van die trailrun! Ik zou daar ook echt geen lol meer in hebben hoor zo :+

En Samantha, prima tijd hoor! Zeker gezien de omstandigheden!!

Ik heb een Santa Run gedaan gisteren. Ook volledig natgeregend :( . Mijn broer en man renden ook, mn moeder en tante wandelden met onze zoon in de buggy. Eigenlijk was de Bruggenloop mijn laatste, maar heb vorige week toch nog een Brewery run gedaan (0.0 voor mij) en deze leek me ook wel grappig. Was tenslotte ook maar 5km. Of ik die dan hier thuis in de polder ren of met dit evenement.... Was €7,50 en aan het einde kreeg je een oliebol, een warme choco en een medaille! Ohja en een flesje water en een banaan, dus niet verkeerd!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 13:44

Haha geniaal! :)) Leuke medaille ook!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 14:14

SV, jeetje, wat een modderboel! Dat is wel echt ploeteren zeg. := Hopelijk was je wel weer opgeknapt van je nachtje wc! Had je een tweede paar schoenen mee voor de volgende dag?

Leonie, nou ja, soms valt er dus wel iets weg in de week als het allemaal te veel is. :') Maar dan kijk ik vooral even waar de behoefte ligt, is het goede slaap, dan valt krav weg (door de adrenaline na een training slaap ik echt slechter) of als ik al vermoeid ben, kost zo'n training echt te veel energie. Soms valt een loopje weg als ik wel de bootcamp wil pakken, voor de krachttraining en daar zit ook cardio in. Als ik mijn weekvolume aan rennen hoog wil houden valt de bootcamp wel eens weg, maar probeer ik krachttraining elders te proppen als het lukt. Als studie en werk niet te veel eisen, lukt het wel eens om 6-7 x in de week te trainen, heerlijk vind ik dat! Maar ik heb nog geen kinderen, dat scheelt enorm, plus alleen een verzorgpaard waar ik geen verplichtingen meer naar heb (al vind ik dat zelf soms nog lastig, dan voel ik me toch verantwoordelijk), dus hoe jij dat allemaal doet vraag ik me ook af. _O-

Lisitano, zo leuk hoe jij met je honden op pad gaat, de vrolijkheid spat er van af! Ooit als ik een eigen hond heb, zou ik dat ook willen. Ik ren wel eens met de hond van mijn moeder samen, die loopt dan los mee, die vindt rennen fantastisch en blijft altijd goed in de buurt, ik weet niet of bij haar zo de werk/trekknop erop zit als bij Meeko. Geweldig filmpje ook, zo mooi hoe goed hij oplet! Ik heb je een volgverzoek gestuurd (zozowie). :D

Laura_, fijn, hopelijk gaan de zooltjes je helpen! Wat schrikken van je paard, is ze inmiddels al stabiel genoeg voor verder onderzoek? En niet te hard zijn voor jezelf, heel logisch dat het leven er af en toe tussendoor komt, ook normaal dat je dan een drempel voelt!

BusyMissy, wat vervelend dat je zo aan het kwakkelen bent! Ik ga altijd als een malle vit c, echinacea, l-lysine en dat soort supplementen slikken als ik grieperig word (naast goed eten natuurlijk), dat helpt voor mijn gevoel wel! Al een paar keer op het randje van ziek geworden gezet de afgelopen maanden, maar zet dan toch niet door.

Ninus, geniet van je vakantie! Ik hoop voor jou dat de nighttrail goed te doen zal zijn, modderboel en niet goed kunnen zien is helemaal next level.

Koekie, wat fijn dat de huisarts het dit keer goed heeft opgepakt! Nu nog even geduld, maar gelukkig is het zo het nieuwe jaar.

Samantha, oh bah, dat is wel echt bagger, ik vind het heel knap dat je alsnog zo snel gelopen hebt! Wel rot dat je zoveel last hebt van je bilspier, hopelijk brengt de massagegun verlichting.

Lugh, wat rot zeg, dikke knuffel :(:) Nergens sorry voor nodig in ieder geval. Hopelijk voor jou ook de juiste zorg om in 2025 weer mooie loopjes te ondernemen!

Puera, wat leuk, welke marathon ga je lopen? En lekker volle dag, hopelijk zit het weer vanmiddag wel mee!

iirrssjjee, hilarisch al die santa's {:) balen van het weer, maar de sfeer maakte het vast goed!

Waaah, ik had een financiële meevaller en ben overstag gegaan, heb een Garmin Fenix 7 Pro Sapphire Solar aangeschaft. *\o/*
Ik wilde eerst voor de S gaan, want hier ook hele dunne polsjes, maar dat geeft 7 dagen minder batterijduur (11 of 18 dagen) en 20 minder uur in gps/track functie (37 of 57 uur). Dat vond ik zo'n groot verschil dat ik toch maar voor de gewone versie heb gekozen. Het is zeker lomp voor het oog, maar daar raak ik wel aan gewend, het zit niet vervelend in ieder geval. Ik heb er ook gelijk een nylon horlogeband bij gehaald in een stoftextuur zonder gesp, die wilde ik al voor de instinct en zit heel prettig. Helemaal blij met mijn nieuwe gadget. :')
Straks mijn long run van de week doen, zo'n 13 kilometer. De eerste week van het schema is vrij rustig, wat ik ook wel fijn vind, als die 13 lekker voelt, ga ik me denk ik opgeven voor de 26 km veluwezoomtrail de 29ste.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Suliko op 22-12-24 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 14:38

O jeetje Lugh, dikke knuffel voor jou!

O wat een verschil Leonie, vast even wennen inderdaad!

Leuk Suliko, nieuw horloge ook!

Wat leuk Iris, leuke medaille ook en die pakken, geweldig!

Ik heb wel een beetje spierpijn ja, ga zo eerst m’n paard longeren en daarna herstel loopje doen toch maar.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 15:50

Ziet er ondanks dat jullie nat geworden zijn wel heel gezellig uit zo met al die kerstmannen iirrssjjee.

Heb gisteren voor het avondeten ook een rustig rondje gedaan en zeiknat geworden van de regen en de storm. Maar wel lekker gelopen. Heb het idee dat ik nu ineens naar de goede kant van mijn verkoudheid ga.

Ik slik nu ook van alles Suliko, misschien dat ik daarom niet écht ziek-ziek ben geworden. Vanaf nu hopelijk weer de stijgende lijn.
Wat is jullie voornaamste reden om naar zo'n Garmin Fenix over te gaan? Wat kan dit horloge wat andere niet kunnen? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Dat 19km rondje heb ik vanochtend te paard gedaan Puera, brrrr het was echt koud, storm, regen, hagel. Mijn paard is geschoren, die vond dit echt niet leuk.
Maar uiteindelijk voelt het dan toch lekker dat je bent geweest toch? Maar jij hebt wel een erg volle zondag vandaag.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-24 16:27

Suliko goede aankoop! Daar ga je veel plezier mee hebben.

Busy missy als je wat langere afstanden loopt op gpx is het heel fijn dat de batterij lang meegaat. Daarnaast zijn de kaarten ook superfijn en heeft hij gewoon heel veel handige functies die je inzicht geven in hoe je functioneert op hardloopgebied.

En leuk die santa run. Heb ik ook wel eens gedaan, bloedje heet in zo'n pak, maar wel gezellig.

Wij hebben de 27km ook volbracht. Gelukkig met slechts een paar buitjes, maar wel weer 27km modder en ruim 400 hoogtemeters. Wel een van de zwaardere trails die ik heb gedaan zeg. Vanaf km 5 met de schoenen vol modder gelopen.
Geluk gehad met het weer, slechts een paar kleine buitjes.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vp was dik in orde :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 20:03

Knuffel voor Lug.
Heel leuk die medaille irisje!
Mooi horloge Suliko, ben jaloers :D !
Wat een drek SV, knap gedaan!

Hier weer een rustig langer loopje gedaan. Wel 2 hagelbuitjes op mijn kop gehad. Maar het is een beetje als met paardrijden, klein buitje voel je niet zoveel van als je bezig bent.
    Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 22-12-24 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 20:11

Zo veel modder zou ik niet fijn vinden, dan zou ik gewoon stoppen. Dit gaat me even te ver (en ik weet ook niet of mijn dure inlegzolen dit aan kunnen).
    Dan is de 5km ronde me meer dan zat zeg maar. Maar knap dat je het gedaan hebt. Kon je ook douchen na die tijd?

Een santa run lijkt me wel leuk.

Hier net gelopen, man wat een rotweer zeg. Ik ben werkelijk geheel doorweekt. Begonnen over de dijk in de regen tegen de wind in. Maar 200m van m'n huis door een losse stoeptegel al een schoen doorweekt. En toen moest ik nog beginnen zeg maar. Omdat het maar 4 graden was een shirt met lange mouwen onder m'n jasje gedaan, telefoon in een plastic zakje, lampje mee, drinken mee, 2 gelletjes mee en dus toch maar op pad, wetende dat je met een training van 3 uur de halve tijd in het donker loopt. Ik was van plan een ronde te lopen, maar omdat het echt waaide besloot ik gewoon na 11.5km om te keren en dan op de terugweg wat eerder van de dijk te gaan om zo ook de wind weer volledig mee te hebben en dan op een 20-21km uit te komen. Het ging niet snel, ik zag weinig (bril beslagen, regen op de bril), was doorweekt, maar heb het gewoon gedaan. halve marathon in 3.07 uur. Dus niet snel, wel wat stijf in de liezen, maar de omstandigheden waren ook niet fijn.
    Helft van de training in zone 3, andere helft in zone 4.
    Nu ben ik wat aan het eten, ben gewoon aan het rillen nu. Zit op een verwarmd matje en zodra het eten op is ga ik eerst onder de HETE douche. Dat heb ik wel verdiend vind ik. :D

Suliko, heb je je horloge al getest?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 20:41

Heel antwoord zitten typen, en poef... Dus nog een keer, sorry als ik nu iemand vergeet hierdoor. :')

Wat onwijs heftig Lugh! Ik hoop dat de arts je kan helpen! 30 dec is ver weg als je helemaal niks eet. Het leek zo goed te gaan met dat je weer bent gaan koken en bakken :(

Heel tof Puera! waar en wanneer?! EN lekker gebikkelt in dit koude weer.

Ahhh die zijn altijd leuk iirrssjjee! En leuk prijsje ook :D

Haha Suliko, proppen :o Maar ook, discipline, soms heel laat of thuis trainen. Of echt even een klein gaatje vinden en dan een half uurtje als een dolle een rondje rennen :') . En ik heb geen eigen paard meer. Scheelt echt heel veel.
    OMG je hebt hem gewoon gekocht! Ik verwacht geen 37 uur te gaan lopen dus ik kom er wel mee uit de voeten denk ik :Y) . Hij lijkt op jou pols weer niet zoveel groter als de mijne eigenlijk. Ik wilde wel persee de beige/zilver (de rose goud is er niet meer zoals mijn vorige).

Samantha even rust kan denk ik ook geen kwaad hoor. Zeker als je last hebt van je blessure.

BusyMissy mijn redenen zijn:
    HRV (Heel veel andere opties)
    Handig navigeren (stuk minder opties)
    Multisport (vrijwel geen opties)
    Trainingsvoorstellen
    Goede batterij.
    ALs ik dat allemaal bij elkaar optel kwam er maar 1 optie uit eigenlijk.

Wauw sv 27km en HM met zoveel modder. Kan jij je voeten nog omhoog krijgen?
    het ziet er wel mooi uit, dat dan weer wel. En iets minder modderig (soms dan) dan gisteren.

Eef_Bam Idd. Als je bezig bent, vind ik het minder erg.

Hier heel de dag door de efteling gelopen met manlief en dochter dus nog niet echt kunnen testen. Ik moet even gaan uitzoeken hoe het navigeren werkt en hoe ik een route kan uploaden en dan morgen denk ik even op pad *\o/* . Ook ik heb vakantie!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-24 20:44

Germie: wij zitten in een huisje op 1.4km van de start, dus de hete douche was heel dichtbij. Morgen gaan we weer naar huis.
    Tja, echt fijn is het natuurlijk niet, maar dat is trailrunnen. Dat is niet altijd fijn, maar dat maakt je sterker en daar leer je van doorzetten. Je moet er maar gewoon om lachen en denken: met elke stap kom ik dichter bij de finish.

Leonie, mijn benen zijn wel wat moe ja. Ik zal morgen wel iets stijf zijn.
    De modder was eigenlijk net zo erg als gisteren, al lijkt het misschien iets minder op de foto's. Schijn bedriegt :+

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 21:03

Wauw knap SV! Weer mooie plaatjes!

Lekker naar de Efteling Leonie, leuk!

Jeetje Germie, wel knap met dat weer ja.
    Ik verlangde gisteren ook zo naar die warme douche, duurde alleen nog even maar stoelverwarming in de auto hielp ook wel.

Ik heb vanmiddag 5 km run/walk/run gedaan, 600 m lopen en 300 m wandelen.
    Ging best ok, nu geen spierpijn meer.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 21:08

Jullie zien er alsnog heel vrolijk uit SV. Had je niet zin om nog even naar de finish te sliden? Je was toch al vies :))

Germie, knappe afstand!

Puera, bikkel! Welke ga je lopen?

Lugh, jeetje wat een naar bericht :( Wat betekent het voor jou? Ik kan me voorstellen dat je nu heel futloos bent? Wat is dat nog lang wachten zeg, de 30e. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar ik wil je veel sterkte wensen. Ik snap heel goed dat het heel frustrerend moet zijn om wel te willen en niet te kunnen. :(:)

Suliko, hehe ik dacht al dat het niet lang zou duren <<) Wat een verschil qua batterij trouwens! Ik heb wel de S en dan niet de pro. Op de pro zie je ook de plattegrond met alle paden op je scherm dus kun je ook eventueel extra lusjes maken of zien hoe je om kunt lopen.
    Daar ga je ongetwijfeld heel veel plezier van hebben!

Irisje, nog steeds aan het lopen! Wat tof zo’n santa run! Hier is er eentje op tweede kerstdag, ik twijfel nog of ik die mee ga doen maar jouw verslag maakt me wel enthousiast. Die medaille <3

Eef, ook hagel gehad. Het is inderdaad vervelender als je in de hagel nog moet starten dan wanneer je toch al bezig bent. Ik had er echter eentje met wind tegen in het duin en daar werd ik toch wel chagrijnig van :))

Hier vandaag ruim 23 km gelopen door de duinen. Normaal rond ik af tot hele getallen maar ik had een streng loopmaatje die gewoon wilde kappen :') Zo gaaf dat ik nu gewoon makkelijk die afstand loop. Ik heb nu wel wat stijve knieën maar verder nergens last van. Ik had vannacht heel weinig geslapen dus ik maakte me wat zorgen of ik het wel uit kon lopen maar dat was dus geen enkel probleem. Zo mooi, die Amsterdamse Waterleidingduinen <3 Heel veel herten en mooie vogels gezien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding