Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 11:07

Gnome schreef:
Hier nog weer even een vergelijksfoto gemaakt. De laatste was met 34 weken. Nu inmiddels (maandag) 37 weken. De tijd vliegt echt. Hoop dat de volgende met baby is. Volgens mij is de ergste groei er nu wel uit gelukkig haha.

[ [url=m/kFKv9A.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vbj9IV.png]Afbeelding[/url] ]

Ja op naar babyfoto's! *\o/*

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 11:08

Melanie_D schreef:
Wat gaat het hier alweer hard!

Gnome, hopelijk zet het binnenkort wel door. Herkenbaar hoor, dat je er op een gegeven moment klaar voor bent en de baby dan wel mag komen. Ook zo'n gek idee dat het nu kan zijn, maar ook nog een week of 5 kan duren. Het is echt wachten!

Lieve foto's Kiwi en Azmay!

Ballard, lekker nog een laatste ritje!

Linda, fijn om te lezen dat de echo goed was. Wel balen van het vruchtwater en wéér een suikertest... Snap dat je nergens aan toe komt zo langzamerhand. Nog 6 weken is inderdaad aftellen! Hier ook hoor, ik moet er nog 7,5. Met nog een paar korte weken er tussen, schiet dat al lekker op. Wat mij betreft begint mijn verlof morgen al, haha!

Hier een heerlijke week op Texel achter de rug. Lichamelijk toch wel intensief met wat wandelingen hier en daar, in combinatie met geen top-bed. Dus wel wat last van mijn bekken aan over gehouden. Maar komende dagen nog even rustig aan en dan kan ik er denk ik wel weer tegen! Merk dat het wel steeds minder wordt qua belastbaarheid, ook erger dan bij de eerste. Zwemmen is wel heel lekker, dus dat probeer ik ook maar een beetje te blijven doen.

Is altijd genieten op de eilanden! Eigen bed is toch het fijnste he :P

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 11:09

Ballard_L schreef:
Wat balen Linda! Waarom is het slecht dat er meer vruchtwater dan normaal is? Ik snap dat met al die afspraken erbij het wel veel is allemaal.
Ik kijk ook uit naar mijn verlof! Nog 4 weken hier, het gaat onvoorstelbaar snel. Ik ga met 34 weken, dus wij zitten ongeveer rond dezelfde uitgerekende datum.

Grappig Gnome, je ziet echt dat je buik wat lager is gaan liggen nu :)

Goed naar je lichaam luisteren inderdaad Melanie. Zwemmen vind ik ook heerlijk en is volgens mij ook het minst belastend. Hopelijk heb je met voldoende rust niet te veel last van je bekken.

Hier ook nog even naar de kapper geweest, ik denk de laatste keer voordat baby er is.
[ [url=m/IBSih8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooie krullen heb je <3

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 11:10

mriek1990 schreef:
Kiwi ik moest even zoeken wat een Tens was. Maar wat fijn dat je dankzij dat apparaat zonder pijnstilling de bevalling hebt kunnen doen. Haha heerlijk die "pijngrens" van de mannen.
Pff antibiotica op de lege maag en dat 4x op een dag. Intens.

Gnome fijn de wenkbrauwen weer netjes! Laat maar komen de kleine. :D
Wat een mooie vergelijkindsfoto's! Tof dat je dat doet. Heb er stiekem een beetje spijt van dat ik dat niet veel heb gedaan bij Hidde. :)

Linda wat fijn dat alles met de kleine goed was. Te veel vruchtwater joh? Wat bijzonder dat je te veel vruchtwater kan hebben. Wel rot zeg dat je nu weer die suikertest moet doen.
Nog 6 weken werken, eind komt ook in zicht bij jou. :D

Melanie lekker op Texel gehad dus. :) Ook goed weer gehad? Pijn van je bekken zal wel ja. De bedden in een hotel of appartement zijn lang niet zo lekker als je eigen bedje.

Vandaag is Hidde alweer 4 weken. Dus weer een foto van Hidde op z'n kleed. <3
[ [url=m/J0achJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nog een van ons samen. ♡
[ [url=m/H6u5xY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Knapperdjes <3

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 11:10

Kiwipitje schreef:
Wat een lieve foto’s van jullie steeds <3

Ik heb vandaag twee keer zelf aan kunnen leggen (zonder hulp van man bij baby judo) en pijnloos kunnen voeden. Zo dankbaar voor. :)

*\o/* *\o/*

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 11:12

Marlis schreef:
Cabelona: je zult de paardjes wel missen idd. Spannend dinsdag de dag.
Queene: geen straf zadels vullen op Texel.
Mriek1990: Hidde alweer vier weken, gaat snel. Knap ventje. En fijn dat je ratje weer een maatje heeft.
Charlotte: vervelend die paniek aanvallen. Gelukkig met de baby alles oke.
Kiwipitje: fijn dat je door mag met voeden met de antibiotica, vervelend dat je ze continu nuchter moet innemen. Hele lieve foto van jullie. En super van het aanleggen vandaag.
Freekie: vervelend zeg dat die misselijkheid op en aan blijft. Mooie nagels.
Annemijn: leuk ook nog kleine maatjes erbij maken. Ben benieuwd als het op je Insta staat.
Gnome: vervelend dat het zo rommelt. Mooi die fotos zo en idd stuk lager je buik.
Ballard: fijn dat het huis opschiet en je laatste ritje ziet er heerlijk uit. Voor je het weet zit je er weer op. Mooie bos haar.
Linda: fijn dat alles goed was. Wel rot van extra controles ivm teveel vruchtwater. Hier juist te weinig vruchtwater volgens de metingen op de echo, maar op het oog nog voldoende. En nu alweer suikertest, Jeetje.
Melanie: genieten even er tussenuit. Jammer dat de belastbaarheid minder wordt.

Zo even gereageerd op alles wat ik nog niet gehad had.

Hier wordt ik echt gek van het feit dat ik amper rechtop kan zitten en zelfs met liggen nu regelmatig last. Ze zit echt met der hoofd onder mn borst bij mn ribben en dan continu rechts.

Een x per week vind ik al veel controle maar dat is nog te overzien maar twee x per week echt niet... En 9 vd 10 x veel tijd kwijt ivm lange uitloop. Vd week ook 45 minuten te laat geroepen voor afspraak. En uiteindelijk na de flinke woorden met verloskundige aan telefoon en gyneacoloog in het ziekenhuis wel een minuut met echo erover, geen ctg of iets. En zelfs mijn bloeddruk niet gemeten terwijl zwangerschapsvergiftiging bekend is in de familie en ik de mogelijkheid kreeg ascal ervoor te gebruiken wat ik ivm bloedingen niet gedaan heb. Dus heb zoiets zo zorgen maken jullie je niet en ga eerst maar normaal communiceren en juist handelen.

Ben 33+2 en nog geen geboorteplan niks kunnen bespreken ook. En volgende week wederom weer een andere gynaecoloog om het makkelijk te houden.

Hier is het aftellen begonnen qua werk. Nog kleine drie weken ivm weekenden werken ooj. 9 mei laatste dienst en totaal nu nog 11 diensten.

Wat een gedoe dat ziekenhuis.. niks aan zo

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 11:13

Gnome schreef:
Laatste loodjes komen ook voor jou in beeld Marlis! Ik heb ook geen geboorteplan. Nooit naar gevraagd ook maar heb er ook geen behoefte aan. Ga er open en ontspannen in. In het ziekenhuis verwacht ik ook niet een hoop getuttefrut of ruimte als er iets niet goed lijkt te gaan.

Hier wel besproken maar mijn plan is heel kort, het moet er gewoon uit :P dat konden ze wel waarderen, gaat toch bijna nooit volgens plan

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 11:16

Lisette1987 schreef:
Hoi meiden, ik wil graag bij jullie aansluiten en meekletsen :)
Ik ben vandaag precies 27 weken zwanger, ik lees al een poosje mee maar wij hadden een nestje pups waar ik druk mee was. Nu nog maar 1 pup in huis omdat die naar het buitenland gaat, dus tijd om ons echt voor te bereiden op onze eigen kleine man die komen gaat! :D

Dinsdag hebben we de kinderwagen opgehaald, onze buurvrouw heeft een muurschildering gemaakt op de babykamer vandeweek en vandaag beginnen we met meubeltjes in elkaar zetten *D

Ik zie al foto’s voorbij komen van mooie kindjes die geboren zijn, gefeliciteerd allemaal!

Welkom!!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 11:17

Lisette1987 schreef:
Ja het word een jongetje! Mijn schildklier werkt te traag doordat ik veel anti stoffen aanmaak, maar ondertussen sta ik goed ingesteld op de thyrax
Verder heb ik een laag gewicht van mezelf en daarom extra groeicontroles, maar dat lijkt allemaal goed te gaan!
Nu beetje last van de buik die hard groeit en onderrug, maar dinsdag moeten we weer naar de verloskundige en dan wil ik een verwijzing naar de fysio daarvoor..

[ [url=m/ahoQXK.jpg]Afbeelding[/url] ]
De muurschildering van ons kamertje <3

Wat schattig

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 11:17

Gnome schreef:
Super schattig!! Hebben jullie dat zelf gedaan?

Hier eindelijk een dag met zon en weinig wind. Ben niet de enige die ervan geniet haha. [ [url=m/ObisR8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh heerlijk <3

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 11:18

Freekieee schreef:
Linda, fijn dat echt goed was’ wel echt balen dat je weer voor een Suikertest moet terwijl het niet eens zo lang geleden is geweest…

Kiwipitje, handig zo’n apparaat! En fijn dat je aan kon leggen zonder hulp nu!

Gnome, je ziet indd verschil op de foto! Nog even eventjes hoop ik voor jou!

Melanie, lekker week Texel gehad dus!

Ballard, jou haar zit ook erg mooi! Mooi je krullen zeg!

Mriek, wat een leuke lieve foto van jullie samen!

Marlis, voor jou hoop ik dat de baby in stuit blijft liggen! Maar jij bent nu bijna 34 toch? Kleine kans dat ie nog kan draaien….

Hier gister de bruiloft gehad. Was een mooie gezellige dag. Was wel helemaal kapot. Tussendoor ff ergens rustig gezeten. Beetje gedanst maar dat red ik eigenlijk echt niet meer. Al kreeg ik van vele complimenten hoe ik er de hele dag nog zo bij liep met 34 weken :D een tijdje ook nog op hakken kunnen lopen *\o/*

Lag pas 1:30 in bed. Vanmorgen maakte mn man mij wakker om 9:00 maar ik ben verder gaan slapen tot 10:30.

Vanmiddag high tea gehad, daarna meteen ff langs de zeeman gelopen om laatste spullen te halen voor tas naar t ziekenhuis. En nu uitgevloerd op de bank.

Leuk!! Heb laatst met die fotoshoot 1 uurtje op hakken gelopen, niet te doen joh :')

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 11:19

Freekieee schreef:
Gnome schreef:
Wat leuk Freekieee! Heb je nog een jurk naar je zin kunnen vinden?

Jaa gelukkig wel!

[ [url=m/KUQHiR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel leuk!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 11:20

Azmay schreef:
Even een update tussendoor. Hier ging het even erg goed gisteren en vandaag heb ik weer een piek in mijn bloeddruk. Normaal zou ik morgen naar huis hebben gemoeten maar omdat ik zelf nog klungel met mijn gezondheid mag ik hier blijven.

Nimue doet het geweldig, ze is vanmorgen uit de couveuse gegaan naar haar eigen bedje. Ze ligt nog wel op de couveuse afdeling, daar zorgen ze goed voor haar en houden ze haar scherp in de gate hoewel ze geen gekke dingen doet gelukkig.

Hopelijk ga je zelf ook snel beter!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 11:21

Lisette1987 schreef:
Mriek, wij hebben Drentsche Patrijshonden, 2,5 jaar geleden ons eerste nestje om te proberen, en dat was zo leuk dat we nu officieel fokker zijn. Nu was ons 2e nestje. Uit het eerste nestje hebben we een teefje aangehouden, daar hebben we alles voor klaar om straks mee verder te gaan.
[ [url=m/Kax1M1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Dn462s.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UhYrx0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PrnmMy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DcjyF3.jpg]Afbeelding[/url] ]
<3 Paar plaatjes van dit nestje

Wat leuk het eerste lachje!! Dat er maar veel mogen volgen :D

Azmay jammer dat je moet blijven maar op zich wel goed dat ze je in de gaten houden, en uit de couveuse, stap in de goede richting!!

Ballard, ik was heel moe, maar nu niet meer gelukkig, ik voel me verder goed..
Fijn dat de mannen zo zijn opgeschoten met klussen

Zo leuk puppies <3 <3

Freekieee

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 16:48

Gnome, hoe is het verder met jou gegaan vandaag? Rustig of toch rommelig ?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-23 17:26

Freekieee schreef:

Beetje rommelig maar lijkt nog niet door te zetten. Vanmiddag gewoon op verjaardag geweest. Zal wel weer niks zijn :+

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 18:13

Gek idee eigenlijk hè, als het elk moment kan beginnen, dat je weet dat het zomaar kan zijn dat je straks over een paar uurtjes een baby erbij hebt in je gezinnetje

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-23 18:14

Ja is ook zo. Merk dat ik ook echt heel hoog in m'n hormonen zit. Zo snel emotioneel om echt helemaal niets. We zijn er klaar mee en voor haha maargoed die gup moet er ook klaar voor zijn.

Heb een lekkere rode toet van de zon. Jullie nog genoten vandaag?

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 18:22

Gnome schreef:
Freekieee schreef:

Beetje rommelig maar lijkt nog niet door te zetten. Vanmiddag gewoon op verjaardag geweest. Zal wel weer niks zijn :+

Voor weeën haha. Nog even volhouden.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 20:20

Gnome blijft lekker rommelen, ben benieuwd wanneer het doorzet!

Mijn bevalplan komt er vooral op neer dat ik alles overlegd wil hebben wat er gaat gebeuren. Ik denk dat teveel vast houden aan een plan inderdaad ook voor veel teleurstelling kan zorgen als het anders gaat dan gehoopt.

Ballard lekker aan het klussen nog, schiet op!

Welkom Lisette! Wij hadden vroeger een Stabij, ook zo leuk. Mijn ouders twijfelden toen nog over een Drent maar uiteindelijk een Stabij geworden. Superleuk die puppies! Ik mag hopelijk volgend jaar weer als alles gaat volgens planning <3

Freekie, mooie jurk en fijn dat het zo'n leuke avond was! Druk weekend gehad alles bij elkaar.

Mriek zo leuk dat eerste lachje <3

Azmay ergens fijn dat je mag blijven, lekker dichtbij. Maar liever niet om deze reden. Fijn dat Nimue zo goed gaat!

Hier wel een fijn weekend gehad, gister lekker uitgeslapen, lekker geknipt voor nieuwe projectjes. Verder even naar de winkels geweest, vluchttas zo goed als ingepakt, alle nieuw gemaakte dingen gewassen en alles is op de foto geweest. Ik heb weer genoeg klaarliggen om me komende week bezig te houden <3 <3

Het was hier trouwens de hele week prachtig zonning, vandaag stopte het pas eind van de middag met regenen -O- Echt warm is het nog niet maar dat duurt wat langer hier :Y)

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 21:08

Stabijtjes zijn ook leuk! <3

Celestexxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 21:17

Wat ontzettend spannend Gnome! Ik ben ook heel benieuwd wanneer het door zet.

Ik had vrijdag de suikertest en ben niet meer gebeld vrijdag, dus ik denk dat alles goed is :D
Ik heb er een 0.0 wijntje door open getrokken en een dansje van blijdschap gedaan. **\O/**

Woensdag controle en de meetecho. En zaterdag hebben we de 3D/4D echo. *-:)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-23 21:22

Fijn celest!! Mooie vooruitzichten.

Hier is het weer rustig.. Wel wat steken maar dat zijn m'n darmen. Zolang m'n rug niet meedoet, verwacht ik er niks van.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 21:57

Mijn bevalplan was vrij losjes, wilde alleen niet ingeleid worden en de weeen opvangen op een bal of met lopen oid. En het gouden uur vond ik echt enorm belangrijk.

Nouja ik ben met alle macht ingeleid, mocht mijn bed de hele bevalling niet uit omdat ik magnesium infuus had en heb mijn dochter toen ze er uit was 15 seconden in milde paniek op mijn borst gehad, en erna nog een minuut of zo voor een paar fotos..

De communicatie was wel goed over wat ze gingen doen, ook rustig uitgelegd dat ze een verdoving gingen zetten voor als een knip nodig was en toen ze een knip wilde gaan zetten me nog 1 poging zonder gegeven.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 22:15

Ballard fijn dat het zo opschiet, heerlijk lijkt me dat om het telkens weer meer af te zien.
Haha, ik zou ook geen pissebed eten. :D

Gnome, mwuah ik sla even een ronde over met die pissebed haha. Wat een lekker ontbijtje had je zeg!
Spannend dat het telkens zo aan het rommelen is. Hoop je dat het doorzet of nog even wachten liever? Logisch van de hormonen, lekker huilen als je dat nodig hebt hoor.
Lekker weer was het vandaag ja! Ik heb heerlijk buiten gezeten, wel onder het zonnescherm i.v.m. Hidde.

QueenE makkelijk geboorteplan heb je, kort maar krachtig. ;)

MisaAnnemijn ik zag alweer een mooi, vrolijk jurkje langs komen op je instagram.
Stom van de regen, wat kun je daar snel zat van zijn hé?

Celeste wat fijn van de suikertest! Heb je een tip voor een lekkere 0.0 wijn? Die heb ik nog niet gevonden haha. Staan leuke dingen voor je op de planning met de kleine.

Azmay fijn dat de communicatie wel goed was tijdens je bevalling. Hoe gaat het nu met je?

Wij zijn vandaag bij mijn ouders op bezoek geweest, voor het eerst op bezoek samen met Hidde. Ging hartstikke goed! De mannen hebben voetbal gekeken, ik zat heerlijk buiten met Hidde, mijn moeder en de buurvrouw. Ook avond gegeten daar, mams had lekker risotto gemaakt. <3
Morgen moeten we met Hidde weer naar de chiropractor. Ben benieuwd wat die weer bij hem gaat doen. :)

Stuurt m'n paps net deze foto over de app. Had niet eens door dat hij die gemaakt had. <3

Afbeelding

(Sorry ik blijf ook maar foto's delen van Hidde := )