Het corona vaccin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Morrie

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 17:34

wandelen kan ik niet, heb ik gen longcapaciteit voor en ik heb een versleten knie, fietsen probeer ik wel regelmatig, maar als het te druk is, (vooral wandelaars op de fietspaden) dan flip ik en ga ik terug naar huis. Ik vermijd de medemens als de pest. Met een FFP2 masker op fietsen lukt me niet, dan heb ik heel veel lucht tekort.
Tot oktober werkte ik nog thuis, toen zag ik online nog eens een bekende (als ik collega) maar nu ik met pensioen ben, zie ik niemand meer natuurlijk. Mijn oud collega's stikken in het werk en uit het oog is uit het hart, ook na 40 jaar.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:19

Je hoeft geen mondmasker op in de buitenlucht op de fiets.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:36

elnienjo schreef:

Dst is mij hekend, maar de fietspaden zijn smal en soms fietsen ze rakelings langs me heen. Ik ben echt heel erg bang geworden voor mijn medemens. Nu duik ik dan nog tot m’n ogen in een dikke sjaal, maar als het straks warmer wordt, kan dat niet meer.
En ik moet echt over die fietspaden waar ook nog eens mensen op wandelen omdat de stoep te hobbelig is, naar het bos of de hei.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:41

Echwel schreef:
Ik pech, word in april 60 en risicogroep achteraan :D :D :D
Maar als mijn man maar geënt is ben ik al blij....

Volgens de Jonge zou het overgrote deel in juni al zijn eerste vaccin hebben gehad. Laat ze dan eerst eens de chronisch zieken prikken....

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:43

Wij hadden een leuk mini-onderzoekje wat wel hoopvol is voor de vaccins.
1 dame op afdeling was niet gevaccineerd en nu positief getest.
Voor de zekerheid hele afdeling laten testen (allemaal gevaccineerd met pfizer) en geen positieve testen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:44

Niet leuk voor die dame natuurlijk, maar wel mooi mini onderzoek :j

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:49

secricible schreef:
Voor de zekerheid hele afdeling laten testen (allemaal gevaccineerd met pfizer) en geen positieve testen.

Dan sta je er wel slecht op als anti-vaxxer. Schaamt ze zich niet de ogen uit d'r kop dat ze zich niet heeft laten vaccineren?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:49

Morrie schreef:
elnienjo schreef:

Dst is mij hekend, maar de fietspaden zijn smal en soms fietsen ze rakelings langs me heen. Ik ben echt heel erg bang geworden voor mijn medemens. Nu duik ik dan nog tot m’n ogen in een dikke sjaal, maar als het straks warmer wordt, kan dat niet meer.
En ik moet echt over die fietspaden waar ook nog eens mensen op wandelen omdat de stoep te hobbelig is, naar het bos of de hei.

Contact moment is daar veelte kort voor geloof mij. Anders had ik ook echt al wel een keer ziek moeten worden in het natuur gebied waar mijn paard staat en hoeveel mensen ik een gesprekje mee heb. En buiten is echt een stuk veiliger vanwege ventilatie.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:52

Het heeft natuurlijk niet zoveel te maken met hoe lang je bij iemand bent.. wel of iemand flink hoest terwijl hij of zij langs je fietst.. hoewel die kans natuurlijk veel kleiner is dan binnen..

Vervelend dat je zo angstig bent morrie!

Secricible.. mooi onderzoekje!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:54

Ik snap Morrie wel, ze wil ten allen tijde voorkomen dat ze corona krijgt. En ja fietsen maar stel dat iemand net richting je gezicht niest terwijl jij net passeert, zit je niet op te wachten om weer een week in spanning te zitten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:59

elnienjo schreef:
secricible schreef:

Dan sta je er wel slecht op als anti-vaxxer. Schaamt ze zich niet de ogen uit d'r kop dat ze zich niet heeft laten vaccineren?

Misschien moet je jezelf eens aanleren om wat minder snel conclusies te trekken :)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 19:03

Ik bedoelde het niet raar trouwens tegen Morrie. Ik ben zelf ook heel panisch om ziektes en dit jaar was absoluut geen feestje. Ik zat elke keer weer van heb oké nu kan ik ziek worden. Heel frustrerend en vermoeiend. Nu ik gevaccineerd ben zijn de klachten wat ik had totaal verdwenen en de angst is ook veel minder geworden.

Ik mocht van mijzelf niet teveel vermijden anders ga ik weer zwaar achteruit

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 19:09

die angst voor andere mensen is heel vervelend, een vriendin van me had het ook enigszins en zij is nu volledig gevaccineerd en ze is er nu vanaf, dus er is nog hoop.

Van de week hoorde ik (via de app) van een buurvrouw iets wat me wel erg verontrust: er komen hier wel 4 appartementen te koop waarvan de bewoners in korte tijd zo zwaar zijn gaan dementeren dat ze opgenomen worden in een tehuis. Daar is nu plaats genoeg, ze kunnen zelfs kiezen in welk tehuis ze willen.
Deze mensen waren voor corona nog erg actief, ze gingen nog met caravans de hort op en werkten nog in de tuin rondom de appartementen. Zou dit ook een gevolg kunnen zijn van de maandenlange opsluiting?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 19:18

Dat lijkt me sterk Morrie... dementie is gewoon een hele nare grillige ziekte.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 19:26

secricible schreef:

Ik weet het, opa’s, oma’s, ooms, tantes en vader aan verloren. Maar het valt gewoon op dat mensen die een jaar geleden nog gewoon actief functioneerden nu ineens worden opgenomen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 19:27

Dementie gaat wel sneller als je weinig tot een prikkels krijgt n daardoor weinig stimulatie...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 19:32

Oscar schreef:
Conclusie: we zijn gewoon met teveel mensen op deze aardbol?

De natuur herstelt in principe altijd zelf het evenwicht. Dus ja, daar zit wel wat in...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 19:41

Nikass schreef:
Oscar schreef:
Conclusie: we zijn gewoon met teveel mensen op deze aardbol?

De natuur herstelt in principe altijd zelf het evenwicht. Dus ja, daar zit wel wat in...

Ja zeker en ergens moet dat ook natuurlijk! Alleen wil je nooit zelf degene zijn (nou ik niet tenminste) die het schip ruimt.. of je geliefden..

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 19:45

Nee uiteraard niet ;)

Morrie ik begrijp je volkomen, ik reageer ook zo op mensen. Ik hou ook in de buitenlucht ruim afstand (meer dan anderhalve meter als het even kan)
Ik vind het echt vreselijk als ik op een smal bospad loop en ineens heb ik een hardloper die ik niet heb horen aankomen in mijn nek.
Die houdt geen afstand en vraagt niet of ze er even langs mag, maar wurmt zich al zwetend vlak langs me :r

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 19:46

Morrie schreef:
secricible schreef:

Ik weet het, opa’s, oma’s, ooms, tantes en vader aan verloren. Maar het valt gewoon op dat mensen die een jaar geleden nog gewoon actief functioneerden nu ineens worden opgenomen.

Voor de buitenwereld lijken ze nog te functioneren, uit ervaring weet ik dat ze dan vaak al veel verder heen zijn dan de buitenwereld kan zien, vooral wanneer er ook nog een partner is die zaken op de rit houd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 21:15

Dolly Parton heeft ook haar vaccinatie gehad. Nu zit het liedje in mijn hoofd :')

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 22:35

Morrie schreef:

Mijn strategie als oma zijnde: uitademen op het moment dat iemand naast je is.
Dus op strategische afstand bellen, inademen en bij het passeren roep ik vriendelijk 'goed middag', dank u wel oid. - en bij gepasseerd worden adem ik uit.
(Jarenlang geoefend met passerende brommers : de grootste rotzooi aan fijnstof is als ze vlak naast zijn.)

En idd: 'in een ruimte waar sigarettenrook kan blijven hangen is het virus het gevaarlijkst'.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 22:43

Dolly Parton heeft wel het ideale kledingstuk voor een prikje in haar bovenarm :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 23:10

SusanH schreef:
Dolly Parton heeft wel het ideale kledingstuk voor een prikje in haar bovenarm :j

:j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:19

Zij heeft veel geld gedoneerd aan de ontwikkeling van dat vaccin... :j